BZP: Przebudowa i remont dróg na terenie m. Gorzowa: Zam. 1: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez przebudowę dróg na terenie miasta – Przebudowa ul. Górczyńskiej Zam. : Remont ul. Myśliborskiej
18.09.2025
2025/BZP 00431054/01
Miasto Gorzów Wlkp.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i remont dróg na terenie m. Gorzowa: Zam. 1: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez przebudowę dróg na terenie miasta – Przebudowa ul. Górczyńskiej Zam. : Remont ul. Myśliborskiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Gorzów Wlkp.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000650181
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 4
1.5.2.) Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bartosz.dolny@um.gorzow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i remont dróg na terenie m. Gorzowa: Zam. 1: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez przebudowę dróg na terenie miasta – Przebudowa ul. Górczyńskiej Zam. : Remont ul. Myśliborskiej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cc4cc42d-b1b2-400a-bd5a-79235e0c21fa
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00431054
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na latformazakupowa.pl:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d. włączona obsługa JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f. Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,
g. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.7.
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.53.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 2550F – ul. Górczyńskiej na odcinku łącznej długości około 990 m w miejscowości Gorzów Wlkp. Roboty budowlane wykonane będą zgodnie z dokumentacją projektową w ramach zadania pn.: „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez przebudowę dróg na terenie miasta - Przebudowa ul. Górczyńskiej” na terenie działki o nr ewid. 2357/3 obr. 02 – Górczyn. Roboty będą polegały na:
- sfrezowaniu istniejących zdegradowanych warstw i wykonaniu nowych: ścieralnej o gr. 4 cm z mieszanki SMA11S oraz wiążącej o gr. 7 cm z ACWMS 16, na istniejącej podbudowie po sfrezowaniu,
- wykonaniu zatoki autobusowej w nawierzchni z betonu C30/37 gr. 20 cm, na podbudowie z betonu 16/20 gr. 20 cm oraz podbudowie pomocniczej z kruszywa stabilizowanego cementem C1,5/2 gr. 10 cm,
- wykonaniu peronu z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm szarej, na podsypce cementowo-piaskowej gr. 4 cm, kostki ułożonej na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 15 cm wraz z ułożeniem podbudowy na warstwie z kruszywa stabilizowanego cementem C1,5/2 gr. 10 cm. Ograniczeniu nawierzchni peronu obrzeżami betonowymi 30 x 8 na ławie betonowej z oporem,
- ograniczeniu nawierzchni zatoki: od strony jezdni – krawężnikami betonowymi 22 x 15 na ławie betonowej z oporem oraz od strony peronu – krawężnikami 30 x 15 na ławie betonowej z oporem,
- wykonaniu przykanalika deszczowego z rur PVC średnicy 200 mm wraz z wykonaniem wpustu ulicznego z osadnikiem i studni rewizyjnej o średnicy 1000 mm oraz ścieku przykrawężnikowego z kostki betonowej gr. 8 cm na ławie betonowej z betonu C 12/15 gr. 15 cm,
- wyregulowaniu wysokościowym wpustów ulicznych i włazów kanalizacyjnych,
Roboty realizowane będą na podstawie dokonanego zgłoszenia robót do administracji architektoniczno – budowlanej.
Zakres robót do wykonania i technologię robót określają w szczególności:
a) Dokumentacja projektowa,
b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót
c) Tabela Elementów Rozliczeniowych,
d) Projekt umowy
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z remontem ul. Myśliborskiej na odcinku około 245 m od skrzyżowania z ul. Sportowej do Ronda Myśliborskiego (obie jezdnie)
w miejscowości Gorzów Wlkp., polegający na sfrezowaniu istniejących zdegradowanych warstw jezdni i wykonaniu nowych: ścieralnej o gr. 4 cm z mieszanki SMA 11S oraz wiążącej o gr. 6 cm z AC 16W wraz z regulacją wpustów deszczowych, studni i zaworów oraz odtworzeniem oznakowania poziomego. Inwestycja zlokalizowana jest na działkach o numerach 2542, 2550, 2548, 1024/1, 962/1 Obręb: 6 Słoneczne.
Zakres zadania będzie obejmował m.in. wykonanie następujących robót, szczegółowy zakres prac wskazano w Tabeli Elementów Rozliczeniowych:
wykonanie warstwy ścieralnej SMA 11S gr. 4 cm - ok. 3 665,00 m2,
wykonanie warstwy wiążącej AC 16W gr. 6 cm - ok. 3 665,00 m2,
frezowanie istniejącej zdegradowanej nawierzchni bitumicznej - ok. 3 665,00 m2 ,
regulacja wpustów, studni, zaworów – 26 szt.
Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia we własnym zakresie i na własny koszt wykona wszelkie roboty budowlane związane z przedmiotem umowy.
Zaleca się, aby warstwa ścieralna nawierzchni była układana jednocześnie na całej szerokości jezdni bez wykonywania podłużnego szwu technologicznego wzdłuż drogi.
Zamawiający dopuszcza również wykonanie nawierzchni warstwy ścieralnej ze szwem podłużnym
i szwem poprzecznym przy użyciu taśmy dylatacyjnej bitumicznej.
Wszystkie materiały użyte do realizacji zamówienia powinny odpowiadać wymaganiom poszczególnych SST.
Destrukt z frezowania nawierzchni stanowi własność Zamawiającego i powinien zostać dostarczony na miejsce wskazane przez Zamawiającego. Wykonawca ponosi odpowiedzialność finansową za destrukt, do momentu potwierdzenia rozładunku materiału.
Ponadto należy:
przed przystąpieniem do wykonywania robót Wykonawca zobowiązany jest posiadać uzgodniony z Zarządca drogi i zatwierdzony przez Miejskiego Inżyniera Ruch UM Gorzowa Wlkp., tymczasowy projekt organizacji ruchu (wykonany we własnym zakresie
i na własny koszt),
na czas wykonywania robót w pasie drogowym Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć teren robót to jest dokonać ich prawidłowego oznakowania, zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 03.07.2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. nr 220, poz.2181 ze zm.),
wykonanie dla robót stanowiących utrudnienie w ruchu, projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót oraz oznakowania na czas prowadzenia robót i jego uzgodnienia,
dostarczenia, zainstalowania i obsługi wszystkich tymczasowych urządzeń zabezpieczających jak: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały itp.,
przywrócenie do stanu pierwotnego terenu, po zakończeniu robót.
Roboty będą realizowane na podstawie dokonanego ich zgłoszenia, do którego nie wniesiono sprzeciwu – Zaświadczenie z dnia 06 listopada 2024 r., znak pisma IB-II.7843.312.2024.PIln.
Uwaga:
Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji przedmiotu zamówienia i
w jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego.
Zakres robót do wykonania i technologię robót określają w szczególności:
a) Projekt zagospodarowania terenu,
b) Przekroje normalne i konstrukcyjne,
c) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót,
d) Tabele Elementów Rozliczeniowych,
e) Projekt umowy
4.2.6.) Główny kod CPV: 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Zamówienie częściowe nr 1
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) W okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) zrealizował w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył, co najmniej jedną robotę budowlaną, polegającą na remoncie i/lub budowie i/lub przebudowie drogi o nawierzchni mineralno - bitumicznej o powierzchni minimum 9 200 m2 lub dwie roboty budowlane o takiej charakterystyce po 4 600 m2
b) dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia osobami zdolnymi do jego wykonania, tj. Kierownikiem robót drogowych (1 osoba):
- posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej (w ograniczonym zakresie lub bez ograniczeń)
- posiadającym minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w sprawowaniu funkcji kierownika budowy i/lub kierownika robót w specjalności drogowej przy realizacji zakończonej, co najmniej jednej robocie budowlanej, polegającej na remoncie i/lub budowie i/lub przebudowie drogi posiadającej nawierzchnię masy mineralno-bitumicznej o powierzchni minimum 9 200 m2
Zamówienie częściowe nr 2
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) W okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) zrealizował w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył, co najmniej jedną robotę budowlaną, polegającą na rozbudowie i/lub przebudowie i/lub remoncie i/lub modernizacji drogi o nawierzchni bitumicznej o powierzchni minimum 3 600 m2 lub dwie roboty budowlane o takiej charakterystyce po
1 800 m2.
b) dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia osobami zdolnymi do jego wykonania, tj. Kierownikiem robót drogowych (1 osoba):
-posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej (w ograniczonym zakresie lub bez ograniczeń)
- posiadającym minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w sprawowaniu funkcji kierownika budowy i/lub kierownika robót w specjalności drogowej.
W zakresie wymienionych powyżej uprawnień, Zamawiający uzna odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca
1994 r. Budowlane (Dz.U. z 2021 r. poz.2351) lub odpowiadające im ważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a także odpowiadające im zagraniczne uprawnienia budowlane uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r.
Zamawiający wymaga, aby osoby kierujące robotami budowlanymi posiadały uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w odpowiednich specjalnościach dla poszczególnych branż objętych zakresem zamówienia.
Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca składa oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia.
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”
w oparciu o analizę oświadczenia wykonawcy. Z treści tego dokumentu musi wynikać jednoznacznie, iż wymienione warunki Wykonawca spełnił.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym w § 12 Wzoru umowy, stanowiącym Część II SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-06 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-06 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak