BZP: Działania edukacyjne projekt „Mazowsze bez smogu”
19.09.2025
2025/BZP 00432051/01
GMINA PRAŻMÓW
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Działania edukacyjne projekt „Mazowsze bez smogu”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PRAŻMÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013271170
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Piotra Czołchańskiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Prażmów
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-505
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@prazmow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://prazmow.bip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Działania edukacyjne projekt „Mazowsze bez smogu”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7b3b1070-abe3-4397-b930-0a714b5ceadf
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00432051
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00680744/15/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Działania edukacyjne projekt „Mazowsze bez smogu”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt "Mazowsze bez smogu" - Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7b3b1070-abe3-4397-b930-0a714b5ceadf3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej (kancelaria@prazmow.pl)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZAM.271.15.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu działań edukacyjnych w latach 2025-2028, tj.:
1. Rok 2025:
1.1. piknik/festyn dla ogółu społeczeństwa (1 działanie)
1.2. warsztaty/szkolenia skierowane do trzech grup (łącznie 3 działania):
osoby powyżej 50 roku życia,
osoby poniżej 25 roku życia,
grupy opiniotwórcze
2. Rok 2026:
1.1. pikniki/festyny dla ogółu społeczeństwa ( łącznie 2 działania):
1.2. warsztatów/szkoleń skierowanych do trzech grup ( łącznie 6 działań)::
osoby powyżej 50 roku życia,
osoby poniżej 25 roku życia,
grupy opiniotwórcze
3. Rok 2027:
1.1. pikniki/festyny dla ogółu społeczeństwa (łącznie 2 działania):
1.2. warsztatów/szkoleń skierowanych do trzech grup( łącznie 6 działań):
osoby powyżej 50 roku życia,
osoby poniżej 25 roku życia,
grupy opiniotwórcze
4. Rok 2028:
1.1. pikniki/festyny dla ogółu społeczeństwa (łącznie 2 działania):
1.2. warsztatów/szkoleń skierowanych do trzech grup (łącznie 6 działań)::
osoby powyżej 50 roku życia,
osoby poniżej 25 roku życia,
grupy opiniotwórcze
Wykonawca zaprojektuje i wydrukuje:
2 gry wielkoformatowe (min. 3x4m)
2 rodzaje puzzli wielkoformatowych (min. 3x1,5m)
2 gry planszowe wielokrotnego użytku
2 roll-upy o tematyce walki ze smogiem i wpływu smogu na zdrowie,
baner informujący o realizacji projektu,
1200 sztuk broszur rocznie (minimum 8 stron, format min. A5, papier offsetowy, okładka min. 250 g, środek min. 130 g).
• 600 sztuk dla młodzieży powyżej 13 roku życia (łatwo przyswajalny tekst, zagadki, łamigłówki, krzyżówki, ciekawe porady, wskazówki zachęcające do dbania o powietrze),
• 600 sztuk dla osób dorosłych,
2500 ulotek rocznie w formacie A5, papier kredowy min. 250 g. Termin dostarczenia:
• rok 2025 - do 15 dni roboczych od dnia podpisania umowy,
• rok 2026 – do 31 marca 2026 r.,
• rok 2027 – do 31 marca 2027 r.,
• rok 2028 – do 31 marca 2028 r.,
po 30 plakatów na każde wydarzenie dla grup opiniotwórczych i osób powyżej 50 ro-ku życia, format A2, druk jednostronny, pełny kolor.
• akceptacja projektu plakatu przez zamawiającego na 35 dni roboczych przed datą zaplanowanego wydarzenia,
• wydruk i dostarczenie plakatów do siedziby Zamawiającego w terminie do 20 dni roboczych przed zaplanowaną datą wydarzenia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób realizacji określają: Załącznik nr 5 do SWZ, Załącznik nr 6 do SWZ, Załącznik nr 3 do projektowanych postanowień umowy- Scenariusz.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80540000-1 - Usługi szkolenia w dziedzinie środowiska naturalnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2028-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Zdolność techniczna lub zawodowa
O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się wykonawca, który spełnia warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej tj. wykaże, że:
a) posiada doświadczenie zawodowe rozumiane jako należyte wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie): że wykonał co najmniej dwa zamówienia, które polegały na realizacji projektów edukacyjnych związanych z ochroną środowiska, na przykład w zakresie: ochrony powietrza, edukacji ekologicznej, kampanii informacyjnych, szkoleń, o wartości co najmniej 30.000,00 zł brutto wraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - Wykaz usług stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
b) dysponuje bądź będzie dysponował osobami posiadającymi doświadczenie w realizacji podobnych zamówień, tj.:
- co najmniej jedną osobą niefigurującą w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym oraz posiadającą doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu edukacji ekologicznej dla dzieci i młodzieży,
- co najmniej jedną osobą posiadającą doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu edukacji ekologicznej dla dorosłych,
- co najmniej jedną osobą posiadającą wiedzę i doświadczenie z zakresu efektywności energetycznej budynków,
- co najmniej jedną osobą posiadającą wiedzę i doświadczenie z zakresu odnawialnych źródeł energii, Wykaz osób stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.
Zamawiający dopuszcza posiadanie więcej niż jednej kompetencji przez jedną osobę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Wykonawca/wykonawcy składają odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; Dotyczy również wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających o zamówienie, jak również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby
2. Zaświadczenie z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił dokument potwierdzający, że osoba, którą będzie dysponować do realizacji zamówienia, nie figuruje w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz usług
Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy - Załącznik nr 7 do SWZ.
2. Wykaz osób
Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował i które będą uczestniczyć
w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich posiadanego doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz podstawie do dysponowania tymi osobami - Załącznik nr 8 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć:1 Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia
Wzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału oraz o niepodleganiu wykluczeniu stanowi Załącznik Nr 2 do SWZ.
2 Zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów
Aktualne na dzień składania ofert zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów
Wzór zobowiązania podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów stanowi Załącznik nr 4 do SWZ
3 Oświadczenie Wykonawców wspólnie składających ofertę
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ
4 Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty – jeżeli dotyczy
5 Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
Pełnomocnictwo do złożenia oferty i pełnomocnictwo dla pełnomocnika
do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (t.j. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 ust. 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości :2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych, 0/100).
2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
2.1. pieniądzu;
2.2. gwarancjach bankowych;
2.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
2.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.