BZP: Roboty budowlane polegające na remoncie tarasu i podjazdów dla osób niepełnosprawnych w Domu Pomocy Społecznej (DPS) przy ul. Mącznej 3 we Wrocławiu
19.09.2025
2025/BZP 00433171/01
Gmina Wrocław - Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty budowlane polegające na remoncie tarasu i podjazdów dla osób niepełnosprawnych w Domu Pomocy Społecznej (DPS) przy ul. Mącznej 3 we Wrocławiu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wrocław - Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 932684540
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mączna 3
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 54-131
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mcus@mcus.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mcus.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty budowlane polegające na remoncie tarasu i podjazdów dla osób niepełnosprawnych w Domu Pomocy Społecznej (DPS) przy ul. Mącznej 3 we Wrocławiu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-99c77fb1-4140-401a-abeb-b38cde627dc0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00433171
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00025230/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Roboty budowlane polegające na remoncie tarasu i podjazdów dla osób niepełnosprawnych w DPS przy ul. Mącznej 3
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/mcus/public/postepowanie?postepowanie=825708693.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia prowadzona jest w języku polskim. Komunikacja w niniejszym postępowaniu, w tym składanie zapytań do treści SWZ, składanie ofert, wymiana informacji oraz
przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w
ustawie, odbywają się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami
odbywa się przy użyciu Platformy Zakupowej: https://portal.smartpzp.pl/mcus/ lub za pośrednictwem adresu mailowego wskazanego w Rozdziale X ust. 3 i 4 SWZ
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne urządzeń informatycznych niezbędnych do prawidłowego korzystania z Platformy Zakupowej, opisane zostały na stronie Platformy Zakupowej: https://portal.smartpzp.pl/mcus/ oraz w SWZ w Rozdziale X
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): godnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1 - zostały zawarte w SWZ w Rozdziale XXII
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Na podstawie art. 19 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający informuje o ograniczeniach, o
których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 oraz art. 75 ustawy Pzp w Rozdziale XXII ust. 2 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MCUS.DZP.373-43/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem umowy są roboty budowlane polegające na remoncie tarasu i podjazdów dla osób niepełnosprawnych w Domu Pomocy Społecznej (DPS) przy ul. Mącznej 3 we Wrocławiu.
2. Przedmiot zamówienia określony jest kodami CPV: 45000000-7 Roboty budowlane; 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę; 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne; 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne; 45111300-1 Roboty rozbiórkowe; 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowalnych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej; 45262311-4 Betonowanie konstrukcji; 45223100-7 Montaż konstrukcji metalowych; 45233140-2 Roboty drogowe.
2a. Dom Pomocy Społecznej przy ul. Mącznej 3 zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022, poz. 1225) znajduje się w grupie ZLII – budynki przeznaczone przede wszystkim do użytku ludzi o ograniczonej zdolności do poruszania się, takie jak szpitale, żłobki, przedszkola, domy dla osób starszych.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – STWiORB (Załącznik nr 5 do SWZ), Przedmiar (Załącznik nr 4 do SWZ), Projekt wykonawczy (Załącznik nr 6 do SWZ) oraz Projekt umowy (Załącznik nr 3 do SWZ).
4. Informacje dotyczące zatrudnienia:
1) Stosownie do treści art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga aby Wykonawca lub Podwykonawca w ramach realizacji niniejszego zamówienia zatrudniał na podstawie stosunku pracy osoby wykonujące zakres czynności wyszczególniony w Przedmiarze w szczególności w zakresie Prac rozbiórkowych, Prac naprawczych np.:
a) skucie starych płytek,
b) wyrównanie podłoża i naprawa tynków,
c) cięcie i pasowanie płytek,
d) wyniesienie gruzu oraz czynności/ działania związane z utylizacją gruzu,
e) wykonanie lub naprawa hydroizolacji pod płytkami,
f) gruntowanie i szpachlowanie, malowanie,
g) silikonowanie,
h) czyszczenie i malowanie balustrad.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45262311-4 - Betonowanie konstrukcji
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 56 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty należy dołączyć:1) kosztorys ofertowy – kosztorys ofertowy należy złożyć w formie elektronicznej (postać elektroniczna + kwalifikowany podpis elektroniczny) lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
2) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania każdy z Wykonawców) - Oświadczenie należy złożyć w formie elektronicznej (postać elektroniczna + kwalifikowany podpis elektroniczny) lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
3) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania (Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Dane umożliwiające dostęp do dokumentów należy wskazać np. w Formularzu ofertowym);
4) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik (sposób złożenia pełnomocnictwa został opisany poniżej w ust. 14 i 15);
5) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia publicznego – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia publicznego (sposób złożenia pełnomocnictwa, w tym dla spółki cywilnej został opisany w Rozdziale VIII SWZ);
6) oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (oświadczenie składane zgodnie z art. 117 ust. 4 Pzp) - Oświadczenie należy złożyć w formie elektronicznej (postać elektroniczna + kwalifikowany podpis elektroniczny) lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
14. Pełnomocnictwo musi być złożone w takiej samej formie, jak składana oferta
(tj. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Zamawiający dopuszcza również skan pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostałyopisane w Rozdziale VIII SWZ