BZP: Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń w formie stacjonarnej dla beneficjentów oraz potencjalnych beneficjentów Funduszy Europejskich dla Łódzkiego 2021-2027
23.09.2025
2025/BZP 00436880/01
Województwo Łódzkie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń w formie stacjonarnej dla beneficjentów oraz potencjalnych beneficjentów Funduszy Europejskich dla Łódzkiego 2021-2027
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Łódzkie
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472071715
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Piłsudskiego 8
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-051
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp.info@lodzkie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodzkie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń w formie stacjonarnej dla beneficjentów oraz potencjalnych beneficjentów Funduszy Europejskich dla Łódzkiego 2021-2027
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7d6e91b2-5b1f-46b4-bbf8-071bf588c1f6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00436880
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00053231/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Usługi szkoleniowe. Szkolenia z zakresu funduszy unijnych.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 oraz budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umwl.ezamawiajacy.pl/pn/UMWL/demand/222737/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Nie
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umwl.ezamawiajacy.pl/pn/UMWL/demand/222737/notice/public/details
1. W przedmiotowym postępowaniu przekazywanie sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji odbywa się za pośrednictwem Platformy pod adresem: https://umwl.ezamawiajacy.pl poprzez kafelek „Wiadomości” kierujący do modułu korespondencji.
2. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl
3. Korzystanie z Platformy przez wykonawców jest bezpłatne.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
1.1. Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
1.2. Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
1.3. Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
1.4. Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
2. Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB w txt, rtf, pdf, xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx,csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, tsl, xmlsig, xades, pades, cades, asic, asics, sig, xmlenc, dxf, ath, prd.
3. Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
3.1. Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.
3.2. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z Głównym Urzędem Miar, który udostępnia poprzez Internet usługę umożliwiającą synchronizację czasu w systemach komputerowych z czasem urzędowym obowiązującym w Polsce.
4. Zamawiający określa dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego, jako:
4.1. dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,
4.2. dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć prócz podpisanego dokumentu oddzielny plik z podpisem.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.10.) Przyczyny odstąpienia od komunikacji elektronicznej:
zamawiający wymaga przedstawienia modelu fizycznego, modelu w skali lub próbki, których nie można przekazać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (art. 65 ust. 1 pkt 4 ustawy)
3.11.) Sposób nieelektronicznego składania ofert, wniosków, oświadczeń oraz innych dokumentów: Prezentacja trenera, o której mowa w rozdz. XX pkt 1.6 B SWZ
( dla Zadania 2 ). Po otwarciu ofert wskazany na formularzu ofertowym trener w oparciu o złożoną prezentację wykładu zaprezentuje ten fragment szkolenia .
Prezentacje będą się odbywać w formie zdalnej w czasie rzeczywistym w ustalonym terminie po otwarciu ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zadawania pytań w trakcie prezentacji odnośnie tematu prezentacji/ Szczegółowe wymogi co do powyższego środka wskazane zostały w pkt XX SWZ.
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OPPIV.272.58.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń w formie stacjonarnej dla beneficjentów oraz potencjalnych beneficjentów Funduszy Europejskich dla Łódzkiego 2021-2027
Zadanie nr 1
1. Dwa szkolenia: Kwalifikowalność wydatków w perspektywie finansowej 2021-2027.
2. Dwa szkolenia: Wytyczne dotyczące Funduszy Unijnych 2021-2027.
3. Dwa szkolenia: Zasady promocji projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 i obowiązki beneficjentów.
4. Dwa szkolenia: Szkolenie w zakresie obsługi systemu informatycznego CST2021 dla potencjalnych beneficjentów.
5. Dwa szkolenia: Szkolenie z zakresu wypełniania wniosku o dofinansowanie w systemie CST2021, zakładanie kont, rejestracja (WOD2021 i SOWA).
6. Dwa szkolenia: Realizacja i rozliczanie projektów dofinansowanych z FE CST 2021(WOD2021).
7. Dwa szkolenia: Rozlicznie wniosków w SL2021.
8. Dwa szkolenia: Fundusze Europejskie dla Łódzkiego w Transformacji – założenia i warunki wsparcia w ramach Terytorialnego Planu Sprawiedliwej Transformacji Województwa Łódzkiego.
9. Dwa szkolenia: Rozliczanie stawek jednostokowych i projektów ryczałtowych – czyli projektów rozliczanych za pomocą metod uproszczonych; Przygotowania harmonogramu finansowego.
10. Dwa szkolenia: Zasady prawidłowego rozliczania wydatków w projektach realizowanych w ramach EFS, tj. wydatki niekwalifikowalne, koszty pośrednie.
11. Dwa szkolenia: Gospodarka wodno-ściekowa.
12. Dwa szkolenia: Zasady rozliczania projektów dofinansowanych z funduszy unijnych w perspektywie 2021-2027 EFRR
13. Dwa szkolenia: Kontrola projektów współfinansowanych ze środków unijnych.
14. Dwa szkolenia: Kontrola i monitoring trwałości projektów współfinansowanych z EFS.
15. Dwa szkolenia: Kontrola i monitoring trwałości projektów współfinansowanych z EFRR.
16. Dwa szkolenia: Partnerstwo publiczno-prywatne w perspektywie finansowej 2021-2027.
17. Dwa szkolenia: Pomoc publiczna plus pomoc de minimis w zakresie realizacji projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027.
18. Dwa szkolenia: Obsługa systemu monitorowania SM EFS.
19. Dwa szkolenia: Jak wypełnić wniosek o dofinansowanie?
20. Dwa szkolenia: Ochrona danych osobowych w projektach unijnych.
21. Dwa szkolenia: Wsparcie transportu publicznego: inwestycje w zakresie cyfryzacji w transporcie
22. Dwa szkolenia: Zasady horyzontalne nowa perspektywa 2021-2027.
23. Dwa szkolenia: Dotacje z zakresu bioróżnorodności i ochrony przyrody
24. Dwa szkolenia: Dotacje z zakresu infrastruktury związanej z OZE
25. Dwa szkolenia: Dotacje związane z edukacją
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 160 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 45
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość szkolenia
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Konsultacje z ekspertem po odbytym szkoleniu z danej tematyki
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Zapewnienie brulionów i ołówków z nasionami dla każdego uczestnika szkolenia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń w formie stacjonarnej dla beneficjentów oraz potencjalnych beneficjentów Funduszy Europejskich dla Łódzkiego 2021-2027
Zadanie nr 2
Trzy cykle szkoleń po 4 dni szkoleniowe (w sumie 12 dni szkoleniowych): Zamówienia publiczne od A do Z.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 160 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie/Charakterystyka eksperta
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość szkolenia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.2. Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
3. Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
4. W zakresie zdolności zawodowej Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że:
1) Zadanie 1:
w okresie ostatnich trzech lat* przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał 3 usługi o łącznej wartości 200 000,00 zł brutto, z których każda polegała na organizacji szkolenia/szkoleń w formie stacjonarnej.
Zadanie 2:
w okresie ostatnich trzech lat* przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał 3 usługi o łącznej wartości 40 000,00 zł brutto, z których każda polegała na organizacji szkolenia/szkoleń w formie stacjonarnej.
UWAGA: Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs PLN do tej waluty publikowany przez NBP na dzień opublikowania SWZ na stronie internetowej prowadzonego postępowania, podanej w ust. II SWZ. Jeżeli w dniu publikacji SWZ na stronie internetowej prowadzonego postępowania NBP nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia po dniu publikacji SWZ na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
2) dysponuje lub będzie dysponować na okres realizacji zamówienia n/w osobami:
w zakresie zadania 1:
a) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą eksperta posiadającego wykształcenie wyższe (przez wykształcenie wyższe należy rozumieć uzyskany tytuł licencjata, inżyniera, magistra, magistra inżyniera lub tytuł równorzędny), który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert:
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.1 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu Kwalifikowalność wydatków
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.2 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu Wytyczne dotyczące Funduszy Unijnych
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.3 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu promocji projektów unijnych
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.4 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu systemu informatycznego CST2021
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.5 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu przygotowania wniosku unijnego
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.6 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu rozliczeń unijnych
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.7 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu rozliczeń unijnych
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.8 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu sprawiedliwej transformacji
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.9 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu rozliczeń unijnych
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.10 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu rozliczeń unijnych
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.11 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu gospodarki wodnej/wodno-ściekowej
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.12 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu rozliczeń unijnych
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.13 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu kontroli projektów unijnych
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.14 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu kontroli projektów unijnych
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.15 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu kontroli projektów unijnych
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.16 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu partnerstwa publiczno-prywatnego
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.17 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu pomocy publicznej w ramach projektów unijnych
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.18 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu Obsługi systemu monitorowania SM EFS
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.19 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu przygotowania wniosku unijnego
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.20 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu ochrony danych osobowych
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.21 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu infrastruktury transportowej
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.22 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu Zasad horyzontalnych
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.23 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu szkoleń środowiskowych
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.24 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu Odnawialnych Źródeł Energii
• W ramach szkoleń, o których mowa w pkt IV.25 SWZ przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu projektów edukacyjnych w tym Europejskiego Funduszu Społecznego
Zamawiający dopuszcza możliwość, by jedna osoba była ekspertem dla kilku szkoleń, pod warunkiem spełnienia powyższego warunku dla każdego z nich osobno z wyjątkiem przypisania danego trenera/eksperta do szkoleń o takiej samej tematyce.
w zakresie zadania 2:
b) dysponuje lub będzie dysponował 1 osobą eksperta posiadającego wykształcenie wyższe (przez wykształcenie wyższe należy rozumieć uzyskany tytuł licencjata, inżyniera, magistra, magistra inżyniera lub tytuł równorzędny), który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, przeprowadził minimum 60 godzin szkoleniowych z zakresu zamówień publicznych
*okres 3 lat jest liczony wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert
Wykonawca wskazuje w tabeli Wykazu osób (Załącznik nr 5 do SWZ) opis wykształcenia i doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia. W przypadku eksperta, w ramach Zadania 2 ma to być ta sama osoba, którą Wykonawca wskazał w Formularzu ofertowym w ramach kryteriów oceny ofert, o których mowa w pkt. XX SWZ.
W przypadku zaistnienia w trakcie wykonywania zamówienia okoliczności uniemożliwiających lub utrudniających wykonywanie zamówienia przez wskazaną przez Wykonawcę osobę/osoby, Wykonawca będzie mógł zmienić personel delegowany do wykonywania zamówienia - z zastrzeżeniem, iż w takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu osobę, która spełnia wymogi określone powyżej dla osoby oraz w ramach Zadania 2 uzyskałaby w ramach kryteriów oceny ofert taką sama liczbę punktów, co osoba którą będzie miała zastąpić Zmiana taka nie wymaga formy aneksu do umowy, odbędzie się na zasadach opisanych w § 2 ust. 3 projektu umowy, stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ. Wykonawcy nie będzie przysługiwać roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio z usunięcia lub wymiany osób, wyznaczonych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa:
- w ust. 4 pkt 1) musi samodzielnie spełnić jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Analogicznie w przypadku polegania przez wykonawcę na zdolnościach podmiotu trzeciego celem wykazania spełniania warunku, o którym mowa w ust. 4 pkt 1) – to podmiot trzeci ma samodzielnie spełniać ww. warunek udziału w postępowaniu,
- w ust. 4 pkt 2) tacy wykonawcy mogą spełniać łącznie.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (przykładowy wzór tego oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w SWZ.
Uwaga: w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, powyższe oświadczenie składa każdy z wykonawców z osobna.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda:
- wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, to wykaz usług dotyczy usług, w których wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
*okres 3 lat jest liczony wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert;
- wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. wzór stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W celu oceny ofert:a) W kryterium pn. KONSULTACJE Z EKSPERTEM PO ODBYTYM SZKOLENIU Z DANEJ TEMATYKI, ZAPEWNIENIE BRULIONÓW I OŁÓWKÓW Z NASIONAMI DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA SZKOLENIA (Zadanie 1) oraz JAKOŚĆ SZKOLENIA ( Zadanie 1) Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia odpowiednio w punkcie 2 i 3 dla Zadania 1 Formularza ofertowego wymaganych w tym zakresie informacji. Oferta w zakresie w/w informacji nie będzie podlegała uzupełnieniu. Szczegółowe wymogi, co do powyższego środka wskazane zostały w pkt XX SWZ.
b) W kryterium DOŚWIADCZENIE/CHARAKTERYSTKA EKSPERTA (Zadanie 2) Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia odpowiednie w punkcie 2 dla Zadania 2 Formularza ofertowego (Załącznik nr 2 do SWZ) wymaganych w tym zakresie informacji. Oferta w zakresie w/w informacji nie będzie podlegała uzupełnieniu. Szczegółowe wymogi co do powyższego środka wskazane zostały w pkt XX SWZ.
c) W kryterium JAKOŚĆ SZKOLENIA (Zadanie 2), Wykonawca przedłoży wraz z ofertą prezentację (od 5 -10 slajdów) wykładu na temat: środowiskowe kryteria oceny ofert w postępowaniach na usługi lub dostawy. Zamawiający dokona oceny w/w fragmentu prezentacji wykładu zgodnie z pkt XX SWZ. Przedmiotowy dokument składa się w formie elektronicznej tj. jako plik cyfrowy opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej tj. jako pliki cyfrowe opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w zakresie i w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 70 Pzp tj. w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
UWAGA: Jeżeli wykonawca nie złoży w/w przedmiotowego środka dowodowego lub złożony przedmiotowy środek dowodowy, w szczególności, nie będzie można go otworzyć, zostanie złożony w nieprawidłowej formie, przepis art. 107 ust. 2 Pzp nie będzie miał zastosowania tzn. zamawiający nie będzie wzywał do jego złożenia lub uzupełnienia, zaś oferta wykonawcy otrzyma w tym podkryterium 0 pkt.
Następnie po otwarciu ofert wskazany na formularzu ofertowym trener w oparciu o złożoną prezentację wykładu zaprezentuje ten fragment szkolenia. Prezentacje będą się odbywać w formie zdalnej w czasie rzeczywistym w ustalonym terminie po otwarciu ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zadawania pytań w trakcie prezentacji odnośnie tematu prezentacji/ Szczegółowe wymogi co do powyższego środka wskazane zostały w pkt XX SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty składane wraz z ofertą:Ofertę należy sporządzić zgodnie ze wzorem Formularza ofertowego stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ;
a) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez zamawiającego w SWZ (oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe) – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
Uwaga:
- w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, powyższe oświadczenie składa każdy z wykonawców z osobna,
- w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, wykonawca przedstawia także oświadczenie, o którym mowa powyżej podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby,
b) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeśli dotyczy),
c) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy (jeśli dotyczy),
d) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (jeśli dotyczy) – przykładowy wzór stanowi Załącznik Nr 8 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna), wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy (np. lider konsorcjum).Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa powyżej, powinno być w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osób upoważnionych
do reprezentowania wykonawców lub w kopii potwierdzonej notarialnie, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez notariusza oraz zostać przekazane w ofercie wspólnej wykonawców.
Pełnomocnictwo to powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczą,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
Przykładowy wzór pełnomocnictwa stanowi Załącznik do SWZ.
Pełnomocnik, o którym mowa powyżej, pozostaje w kontakcie z zamawiającym
w toku postępowania i do niego zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. Wszelkie oświadczenia pełnomocnika zamawiający uzna za wiążące dla wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych
z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z projektem umowy wraz z załącznikami.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-10 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://umwl.ezamawiajacy.pl/pn/UMWL/demand/222737/notice/public/details
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-10 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1) w związku z art. 359 pkt 2 Pzp oraz zgodnie z zapisami Specyfikacji Warunków Zamówienia.2. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z możliwością prowadzenia negocjacji.
3. Projekt, którego dotyczy umowa, jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 oraz budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego.
4. Przedmiot zamówienia został opisany w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
5. Termin wykonania zamówienia.
Zadanie 1 i Zadanie 2: Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia to 160 dni od dnia zawarcia umowy.
6. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na dwie części. Wykonawca może złożyć jedną ofertę na jedną lub dwie części zamówienia