BZP: Kompleksowa usługa ochrony osób i mienia oraz monitoringu systemów alarmowych wraz z zapewnieniem grupy interwencyjnej w budynku Sądu Rejonowego w Tomaszowie Lubelskim
23.09.2025
2025/BZP 00436910/01
SĄD REJONOWY W TOMASZOWIE LUBELSKIM
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowa usługa ochrony osób i mienia oraz monitoringu systemów alarmowych wraz z zapewnieniem grupy interwencyjnej w budynku Sądu Rejonowego w Tomaszowie Lubelskim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SĄD REJONOWY W TOMASZOWIE LUBELSKIM
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000323111
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lwowska 55
1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Lubelski
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-600
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 846657431
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@tomaszowlub.sr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://tomaszowlub.sr.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
wymiar sprawiedliwości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa usługa ochrony osób i mienia oraz monitoringu systemów alarmowych wraz z zapewnieniem grupy interwencyjnej w budynku Sądu Rejonowego w Tomaszowie Lubelskim
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-68d255bd-eaf0-493f-ba82-02329646bcef
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00436910
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00103853/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Kompleksowa usługa ochrony osób i mienia oraz monitoringu systemów alarmowych wraz z zapewnieniem grupy interwencyjnej w budynku Sądu Rejonowego w Tomaszowie Lubelskim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-68d255bd-eaf0-493f-ba82-02329646bcef3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 8.6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych zamieszczone zostały w Paragrafie 12 Załącznika Nr 2 do SWZ (Projekt umowy).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje dotyczące ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych zamieszczone zostały w Paragrafie 12 Załącznika Nr 2 do SWZ (Projekt umowy).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Adm.261.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa ochrony osób i mienia oraz monitoringu systemów alarmowych wraz z zapewnieniem grupy interwencyjnej w budynku Sądu Rejonowego w Tomaszowie Lubelskim.
5.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia [OPZ] znajduje się w Załączniku Nr 1 - do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79711000-1 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-12-10 do 2027-12-09
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość powierzenia Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu usług opisanych w SWZ i OPZ na okres nie dłuższy niż 3 miesiące (po zakończeniu umowy głównej).
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 17.1. Zamawiający przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty stosować będzie kryteria:
1) Cena ofertowa [CE] = 60%
2) Własna grupa interwencyjna [WGI] = 10%
3) Szybkość reakcji [SR] = 30%
17.2. Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa posłuży się następującym wzorem:
Cena ofertowa (CE) - Łączna cena ofertowa brutto w złotych polskich (PLN).
Maksymalna liczba punktów 60.
CE = Cena oferty brutto w PLN zawierająca najniższą cenę podlegającą ocenie/Cena brutto w PLN badanej oferty x 60 pkt.
Własna grupa interwencyjna (WGI) - Posiadanie przez Wykonawcę własnej grupy interwencyjnej.
Maksymalna liczba punktów 10.
Wykonawca, który zaoferuje własną grupę interwencyjną spełniającą wymogi opisane w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia do realizacji zamówienia otrzyma 10 pkt, jeżeli nie zaoferuje własnej grupy interwencyjnej otrzyma 0 pkt.
Szybkość reakcji [SR] - Czas dojazdu grupy interwencyjnej do siedziby Sądu Rejonowego w Tomaszowie Lubelskim w minutach.
Maksymalna liczba punktów 30.
Zaoferowany czas dojazdu grupy interwencyjnej do siedziby Zamawiającego:
Nie dłuższy niż 10 minut (powyżej 9 minut do 10 minut) - 0 pkt,
Nie dłuższy niż 9 minut (powyżej 8 minut do 9 minut) - 5 pkt,
Nie dłuższy niż 8 minut (powyżej 7 minut do 8 minut) - 10 pkt,
Nie dłuższy niż 7 minut (powyżej 6 minut do 7 minut) - 15 pkt,
Nie dłuższy niż 6 minut (powyżej 5 minut do 6 minut) - 20 pkt,
Nie dłuższy niż 5 minut (do 5 minut) - 30 pkt.
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach: Cena ofertowa (CE), Własna grupa interwencyjna (WGI) i Szybkość reakcji [SR].
17.3. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg poniższego wzoru:
CL = CE + WGI + SR
gdzie:
CL – całkowita liczba punktów,
CE – punkty uzyskane w kryterium „Cena ofertowa”,
WGI – punkty uzyskane w kryterium „Własna grupa interwencyjna”,
SR – punkty uzyskane w kryterium „Szybkość reakcji”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Własna grupa interwencyjna (WGI) - Posiadanie przez Wykonawcę własnej grupy interwencyjnej
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Szybkość reakcji [SR] - Czas dojazdu grupy interwencyjnej do siedziby Sądu Rejonowego w Tomaszowie Lubelskim w minutach
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki opisano w Rozdziale XX SWZ.20.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XV SWZ.
20.2. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający stawia warunki w powyższym zakresie.
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże się posiadaniem ważnej koncesji na wykonywanie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia w rozumieniu ustawy o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 r o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 532). W przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada wymagane uprawnienia, tj. koncesję na wykonywanie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia i będzie realizował usługi ochrony osób i mienia.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający stawia warunki w powyższym zakresie.
a) Zdolność techniczna:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej jedną grupą interwencyjną z odpowiednimi kwalifikacjami (określonymi w §1 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 992)), która jest w stanie dotrzeć z miejsca stałej lokalizacji grupy interwencyjnej do wskazanego chronionego obiektu Zamawiającego w czasie nie dłuższym niż 10 minut od momentu otrzymania informacji o zagrożeniu lub potrzebie wsparcia.
Zamawiający przyjął, iż oferowany czas dojazdu grupy interwencyjnej do chronionego obiektu Zamawiającego będzie weryfikowany na podstawie odległości od miejsca stałej lokalizacji grupy interwencyjnej do chronionego obiektu Zamawiającego przy uwzględnieniu potrzebnego czasu dojazdu grupy interwencyjnej. Odległość będzie liczona biorąc pod uwagę dojazd drogami publicznymi o nawierzchni twardej. Czas dojazdu będzie liczony przy uwzględnieniu maksymalnej prędkości dopuszczalnej na trasie dojazdu dla samochodów osobowych. Wykonawca powinien zaoferować czas dotarcia grupy interwencyjnej z miejsca stałej lokalizacji grupy interwencyjnej do wskazanego chronionego obiektu Zamawiającego nie krótszym niż wynikający z obliczenia opisanego powyżej. Aby spełnić powyższy warunek grupa interwencyjna z odpowiednimi kwalifikacjami musi być w stanie dotrzeć z miejsca stałej lokalizacji grupy interwencyjnej do wskazanego chronionego obiektu Zamawiającego w czasie nie dłuższym niż 10 minut od momentu otrzymania informacji o zagrożeniu lub potrzebie wsparcia.
b) Zdolność zawodowa:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie należycie wykonał/wykonuje co najmniej trzy usługi odpowiadające swoim rodzajem (za usługę odpowiadającą rodzajem Zamawiający uzna minimum trzy usługi, które obejmują ochronę w budynkach użyteczności publicznej) i wartością (za usługę odpowiadającą wartością zamówienia Zamawiający uzna minimum trzy usługi obejmujące ochronę w budynkach użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto każda) usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia.
Zamawiający przyjął, iż zgodnie z § 3 pkt 6) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1225 ze zm.) przez budynek użyteczności publicznej - należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny). Zamawiający przyjął, że uwzględni każdą należycie wykonaną/wykonywaną usługę zakończoną przed dniem otwarcia ofert, a także trwającą nadal, pod warunkiem, że usługa obejmująca ochronę w budynku użyteczności publicznej ma wartość brutto co najmniej 200 000,00 zł. każda.
W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunków załączy dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na złoty polski według średnich kursów walut NBP opublikowanych w dniu, w którym wydano dokument. W przypadku braku publikacji kursów walut NBP w dniu, w którym wydano dokument, Zamawiający dokona przeliczenia według kursu ostatnio ogłoszonego przed dniem, w którym wydano dokument.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, co najmniej jeden z członków konsorcjum musi samodzielnie spełniać warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej.
20.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
20.4. Zamawiający, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).
20.5. Wykonawca będzie zobowiązany wykazać, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w ust. 20.2. pkt 2) lit. a) oraz ust. 20.2. pkt 4) lit. a) i b).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wraz z ofertą sporządzoną na Załączniku Nr 3 do SWZ Wykonawca jest zobowiązany złożyć oświadczenie na Załączniku Nr 4 do SWZ, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp , o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu został opisany w rozdziale XXI SWZ.
21.2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
a) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
b) oświadczenie Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1616 ze zm.) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej wg Załącznika Nr 5 do SWZ.
c) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
d) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
e) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (czyli w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ) w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3-6; art. 109 ust 1 pkt 4, 7 i 8 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego wg Wzoru oświadczenia – Załącznik Nr 6 do SWZ.
21.4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia podmiotowe środki dowodowe, wymienione w ust. 21.2. i 21.3. SWZ (tj. na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia), składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie z uwzględnieniem opisanych regulacji w ust. 20.2 pkt 2) lit. a) SWZ oraz ust. 20.2 pkt 4) lit. a) i b) SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu został opisany w rozdziale XXI SWZ.
21.3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
a) ważną koncesję na wykonywanie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia w rozumieniu ustawy o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 r o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 532) – kopię potwierdzoną za zgodność;
b) wykaz wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ) oraz załączenia dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje). W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
c) wykaz osób stanowiących grupę interwencyjną z odpowiednimi kwalifikacjami (określonymi w §1 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 992), jakimi dysponuje Wykonawca (sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ).
21.4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia podmiotowe środki dowodowe, wymienione w ust. 21.2. i 21.3. SWZ (tj. na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia), składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie z uwzględnieniem opisanych regulacji w ust. 20.2 pkt 2) lit. a) SWZ oraz ust. 20.2 pkt 4) lit. a) i b) SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
22.1. Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
12.7. Do oferty powinny zostać załączone wszystkie dokumenty wymagane odpowiednimi postanowieniami SWZ, tj.:1) Formularz ofertowy (Załącznik Nr 3 do SWZ).
Uwaga:
Zamawiający nie korzysta i nie udostępnia w przedmiotowym postępowaniu interaktywnego formularza ofertowego opracowanego przez Platformę e-Zamówienia. Właściwym Formularzem ofertowym, który powinien zostać wypełniony i złożony przez Wykonawcę, jest Formularz ofertowy opracowany przez Zamawiającego stanowiący Załącznik Nr 3 do SWZ.
2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – wzory oświadczeń zawarto w Załączniku Nr 4 do SWZ, z zastrzeżeniem, że:
a) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców – oświadczenie, o którym mowa w ust. 12.7 pkt 2, składa każdy z Wykonawców, przy czym w części dotyczącej spełnienia warunków udziału w postępowaniu tylko w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu;
b) w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby – Wykonawca wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 12.7 pkt 2, przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnienie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
3) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik.
4) W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i/lub zawarcia umowy w sprawie zamówienia w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy – według wzoru Załącznik nr 10 do SWZ.
5) W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby – zobowiązanie podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – według wzoru Załącznik Nr 7 do SWZ – lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Wykonawca powinien przedstawić w formularzu ofertowym w pkt. 19 kalkulację kosztów usługi.
Gdy dotyczy - Uzasadnienie do tajemnicy przedsiębiorstwa (ust. 12.14 SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dotyczące wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia zostały opisane w SWZ w: Rozdział VIII ust. 8.8; ust. 8.13; Rozdział XII ust. 12.7 pkt 2), 4), 5); Rozdział XVIII ust. 18.8 lit. b); Rozdział XX ust. 20.2; ust. 20.3; ust. 20.4; Rozdział XXI ust. 21.2; ust. 21.3; ust. 21.4; ust. 21.5.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Opisane w projekcie umowy (Załącznik Nr 2 do SWZ) w Paragrafie 7 i Paragrafie 147.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy