BZP: Termomodernizacja budynku B Szpitala Pomnik Chrztu Polski w formule zaprojektuj i wybuduj
23.09.2025
2025/BZP 00437103/01
SZPITAL POMNIK CHRZTU POLSKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku B Szpitala Pomnik Chrztu Polski w formule zaprojektuj i wybuduj
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SZPITAL POMNIK CHRZTU POLSKI
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000315123
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. św. Jana 9
1.5.2.) Miejscowość: Gniezno
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-200
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 61 222 80 00
1.5.8.) Numer faksu: 61 426 32 33
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@szpitalpomnik.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalpomnik.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku B Szpitala Pomnik Chrztu Polski w formule zaprojektuj i wybuduj
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-babca8dc-00ca-463b-b051-85bea514d44d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00437103
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Poprawa efektywności energetycznej budynku „B” Szpitala Pomnik Chrztu Polski w Gnieźnie” realizowany w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zoz_gniezno3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zoz_gniezno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z art. 67 ustawy pzp
Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:
1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) Komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z aktualnych systemów operacyjnych - MS Windows, Mac Os x, Linux,
3) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4) Włączona obsługa JavaScript,
5) Zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
8) Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) Akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod
linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) Zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
9) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z
platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania
ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”).
Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym
postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
10) Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania
wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu
platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
11) Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Działając na podstawie art. 19 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) bodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szpital Pomnik Chrztu Polski z siedzibą
w Gnieźnie przy ul. Św. Jana 9, 62-200 Gniezno, adres e-mail: poczta@szpitalpomnik.pl, numer telefonu 61 222 80 00, wpisany do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000002919, numer NIP: 784-20.08-454, REGON:
000315123, której akta rejestrowe przechowywane są w Sądzie Rejonowym Poznań – Nowe Miasto I Wilda w Poznaniu, IX Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail:
iodo@szpitalpomnik.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
Ogłoszenie nr 2025/BZP 00385551/01 z dnia 2025-08-21
2025-08-21 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
określonym w przepisanych ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.),
związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22
RODO;
Z uwagi na limit znaków: Rozdział II SWZ - Ochrona danych osobowych
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Rozdział II SWZ - Ochrona danych osobowychw zw. z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swo
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP.240.35.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji budynku B Szpitala Pomnik Chrztu Polski, zlokalizowanego przy ul. 3 Maja 37 w Gnieźnie, a następnie wykonanie tych robót budowlanych w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową.
2. Realizacja przedmiotu zamówienia odbędzie się w dwóch etapach.
3. Pierwszy etap obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie pozwolenia na budowę według założeń:
a. dokumentacja wykonana zostanie w branżach: architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej elektrycznej oraz instalacyjnej sanitarnej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 418),
b. w ramach prac przedprojektowych Wykonawca wykona niezbędne do opracowania projektu odkrywki i inwentaryzacje, sporządzi ekspertyzę konstrukcyjną potwierdzającą możliwość wykonania prac zgodnie z Programem funkcjonalno-użytkowym, o ile zajdzie taka konieczność uzyska odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych lub w zakresie przepisów dot. p.poż i ewakuacji oraz pozwolenie na badania archeologiczne,
c. elementami dokumentacji projektowej będą projekt architektoniczno-budowlany (w tym projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt techniczny), projekty wykonawcze, przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz ocena „Do No Significant Harm” (DNSH);
d. Wykonawca uzyska wymagane uzgodnienia, w szczególności z Miejskim Konserwatorem Zabytków.
4. Drugi etap obejmuje wykonanie roboty budowlanej w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową i uzyskane pozwolenie na budowę.
5. Szczegółowy opis zamówienia zawiera Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU zamiennie (OPZ) – stanowiący Załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45321000-3 - Izolacja cieplna
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45320000-6 - Roboty izolacyjne
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 330 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zważywszy, że przedmiot zamówienia realizowany jest jako element inwestycji przeniesienia oddziałów szpitalnych zlokalizowanych w budynkach przy ul. św. Jana 9 do budynków A i B przy ul. 3 Maja 37, Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp. W ramach udzielenia zamówienia na dostawy podobnych usług lub robót budowlanych Zamawiający może zlecić wykonanie prac projektowych dla dalszych etapów inwestycji w zakresie: opracowanie dokumentacji projektowej wraz ze wszelkimi pracami przygotowawczymi (inwentaryzacje, odkrywki) wielobranżowej, we wszystkich branżach niezbędnych do prawidłowego zagospodarowania budynków w ramach modernizacji budynków A i B, gdzie zlokalizowane będą oddziały wewnętrzny, neurologiczny, leczenia udarów oraz pediatryczny, w oparciu o załączone koncepcje architektoniczno – funkcjonalne. Wykonawca uzyska wszelkie decyzje, w tym pozwolenie na budowę. Projekt musi zakładać również termomodernizację budynku A wraz z propozycją etapowania realizacji robót przy czynnym budynku.
Szczegółówe regulacje okreslono w SWZ.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferta będzie oceniana zgodnie z kryteriami zamieszczonymi w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Wielkość dobowego zużycia energii elektrycznej przez zamontowaną pompę ciepła (OZE) - kWh
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie projektanta
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziałuw postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
1. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie 1 (jedną) robotę budowlaną w formule „zaprojektuj i wybuduj”, (budowa, przebudowa, remont) czynnego w trakcie prowadzenia robót budynku szpitala lub zakładu opieki medycznej wg PKOB 1264 znajdującego się w strefie ochrony konserwatorskiej lub wpisanego do rejestru zabytków za kwotę minimum 2 000 000,00 złotych oraz zakresie obejmującym ocieplenie ścian i wymianę stolarki okiennej. Zamawiający wymaga dowodów potwierdzających, że roboty zostały wykonane lub wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje i poświadczenia bądź inne dokumenty (np. protokoły odbioru),wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane.
2. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie 1 (jedną) robotę budowlaną w formule „zaprojektuj i wybuduj”, (budowa, przebudowa, remont) czynnego w trakcie prowadzenia robót budynku użyteczności publicznej znajdującego się w strefie ochrony konserwatorskiej lub wpisanego do rejestru zabytków za kwotę minimum 500 000,00 złotych oraz zakresie obejmującym wykonanie wentylacji mechanicznej. Zamawiający wymaga dowodów potwierdzających, że roboty zostały wykonane lub wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje i poświadczenia bądź inne dokumenty (np. protokoły odbioru),wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, doświadczenie nie sumuje się, warunek dotyczący doświadczenia musi zostać spełniony w całości, przez co najmniej jednego z Wykonawców.
W przypadku, gdy wartość dotycząca ww. warunku wyrażona będzie w walucie obcej Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP nie będzie opublikowany Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem wszczęcia.
1) dysponuje osobami zdolnymi do wy¬konania zamówienia:
1. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, który sprawował funkcje kierownika budowy – 2 (dwie) realizacje na czynnych w trakcie prowadzenia robót, budynków szpitali lub zakładów opieki medycznej wg PKOB 1264 znajdujących się w strefie ochrony konserwatorskiej lub wpisanych do rejestru zabytków o wartości robót budowlanych minimum 2 000 000,00 złotych, posiadającym przynależność do Izby Samorządu Zawodowego , posiadającym kwalifikacje, o których mowa w art. 37 c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, tj. z co najmniej 18 miesięczną praktyką zawodową przy robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków potwierdzonych odpowiednim zaświadczeniem,
2. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje kierownikiem robót branży elektrycznej, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń z minimum 5 – letnim doświadczeniem w kierowaniu robotami budowlanymi i posiadającym przynależność do Izby Samorządu Zawodowego,
3. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje kierownikiem robót branży sanitarnej, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń z minimum 5 – letnim doświadczeniem w kierowaniu robotami budowlanymi i posiadającym przynależność do Izby Samorządu Zawodowego,
4. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje projektantem głównym, posiadającym uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń, który wykonał 2 (dwie) usługi projektowe budynków szpitali lub zakładów opieki medycznej wg PKOB 1264 znajdujących się w strefie ochrony konserwatorskiej lub wpisanych do rejestru zabytków,
5. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje projektantem branży konstrukcyjnej, posiadającym uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, który w ciągu ostatnich 5 lat wykonał 1 (jedną) usługę projektową branżową dla budynków szpitali lub zakładów opieki medycznej wg PKOB 1264 znajdujących się w strefie ochrony konserwatorskiej lub wpisanych do rejestru zabytków,
6. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje projektantem branży sanitarnej, posiadającym uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, który w ciągu ostatnich 5 lat wykonał 1 (jedną) usługę projektową branżową dla budynków szpitali lub zakładów opieki medycznej wg PKOB 1264 znajdujących się w strefie ochrony konserwatorskiej lub wpisanych do rejestru zabytków,
7. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje projektantem branży elektrycznej, posiadającym uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, który w ciągu ostatnich 5 lat wykonał 1 (jedną) usługę projektową branżową dla budynków szpitali lub zakładów opieki medycznej wg PKOB 1264 znajdujących się w strefie ochrony konserwatorskiej lub wpisanych do rejestru zabytków.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, uprawnienia można łączyć, tj. warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia może być spełniony łącznie przez Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów (Dz. U. z 2024.1616 t.j.) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 4 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, wzór wykazu dostaw stanowi Załącznik nr 7 do SWZ;
3) Wykaz osób, zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w zakresie dysponowania przez Wykonawcę osobami posiadającymi uprawnienia jak zostało to wskazane w rozdziale VII SWZ, tj. kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, kierownikiem robót branży elektrycznej, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, kierownikiem robót branży sanitarnej, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, projektantem głównym, posiadającym uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń, projektantem branży konstrukcyjnej, posiadającym uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, projektantem branży sanitarnej, posiadającym uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, projektantem branży elektrycznej, posiadającym uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wzór wykazu stanowi Załącznik nr 8 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający będzie wymagał złożenia wraz z ofertą niżej wymienionych przedmiotowych środków dowodowych, potwierdzających spełnienie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego:1) dokumentacja techniczna (specyfikacja techniczna oferowanej pompy ciepła) potwierdzająca deklarowane zużycie energii elektrycznej (kWh).
2. Jeśli oryginalna dokumentacja jest w innym języku niż polski to Wykonawca dostarczy wraz z oryginałem tłumaczenie na język polski.
3. Jeżeli Wykonawca nie złoży w ofercie przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
4. Powyższego pkt. nie stosuje się, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
5. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) dokumentacja techniczna (specyfikacja techniczna oferowanej pompy ciepła) potwierdzająca deklarowane zużycie energii elektrycznej (kWh).SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wadium należy wnieść w wysokości 42 165,00 zł (słownie: czterdzieści dwa tysiące sto sześćdziesiąt pięć złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do Zamawiającego.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Zamawiającego: VELO Bank S.A. 92 1560 0013 2070 4677 1000 0001.
2) gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (z zastrzeżeniem, że poręczenie jest zawsze poręczeniem pieniężnym) - Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej na Platformie e-Zamówienia. Nr sprawy DZP.240.35.2025.
3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć Wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika.
4. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia:
1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski,
2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory dotyczące gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich.
5. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia z treści tych dokumentów musi w szczególności jednoznacznie wynikać:
1) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia – Szpital Pomnik Chrztu Polski w Gnieźnie) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, bez potwierdzania tych okoliczności,
2) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
6. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. W związku z powyższym, zaleca się aby w treści gwarancji/poręczenia wskazano adres poczty elektronicznej, na który należy przesłać oświadczenie o zwolnieniu wadium.
7. W formularzu oferty należy wpisać nr rachunku, na które Zamawiający ma zwrócić wadium wniesione w pieniądzu.
8. Jeżeli Wykonawca nie wskaże nr rachunku, o którym mowa w pkt 7, wadium zostanie zwrócone na rachunek, z którego wpłynęło.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia,
o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie,
z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy (jeżeli dotyczy).
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej ofertyw zakresie uregulowanym w art. 454-455 pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-09 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zoz_gniezno
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-09 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-07
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Negocjacje z Wykonawcami dotyczyć będą wyłącznie jednego kryterium oceny ofert określonego w Rozdziale XIX SWZ – Cena.SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem obligatoryjnej wizji lokalnej. Wizja lokalna w terenie odbędzie się w dniu 01.10.2025 r. o godzinie 10:00, w obiekcie Szpitala Pomnik Chrztu Polski przy ul. 3 Maja 37 budynek „D” w Gnieźnie – punkt zbiorczy przed wejściem głównym do budynku szpitala budynek „D”.Zamawiający podczas wizji lokalnej nie będzie udzielał odpowiedzi na jakiekolwiek zapytania. Terminy zadawania pytań i udzielnych odpowiedzi reguluje art. 284 ustawy pzp.
Zamawiający podczas wizji, o której mowa powyżej wyda osobom uczestniczącym w ww. wizji oświadczenie o odbyciu obligatoryjnej wizji lokalnej, wobec czego Wykonawca winni mieć ze sobą pieczątkę firmową.
Jednocześnie Zamawiający przypomina, iż oferta Wykonawcy, który nie odbędzie wymaganej wizji lokalnej w terenie – zostanie odrzucona przez Zamawiającego na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18) ustawy pzp jako oferta, która została złożona bez odbycia wizji lokalnej.
2. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Wykonawca przed zawarciem umowy wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny ofertowej brutto.
Szczegółowe regulacje określono w SWZ.