BZP: Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Susz i gminy Kisielice - powiat iławski, w sezonie zimowym 2025/2026
24.09.2025
2025/BZP 00439948/01
POWIAT IŁAWSKI - POWIATOWY ZARZĄD DRÓG W IŁAWIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Susz i gminy Kisielice - powiat iławski, w sezonie zimowym 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT IŁAWSKI - POWIATOWY ZARZĄD DRÓG W IŁAWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510854569
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 33A
1.5.2.) Miejscowość: Iława
1.5.3.) Kod pocztowy: 14-200
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pzd@powiat-ilawski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://powiat-ilawski.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Susz i gminy Kisielice - powiat iławski, w sezonie zimowym 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f31b6328-177b-4db1-9279-d792e9a29558
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00439948
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00015153/24/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.12 Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Susz i gminy Kisielice - powiat iławski, w sezonie zimowym 2025/2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11810263.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1181026
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Sposób sporządzenia dokumentów
elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz informacji lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w
Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).
2. Szczegółowe informacje dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej znajdują się w
SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Susz i gminy Kisielice (powiat iławski) w sezonie zimowym 2025/2026.
2. Zamówienie obejmuje:
1) zamontowanie sprzętu Wykonawcy na nośniki;
2) odśnieżanie i zwalczanie śliskości na drogach i ulicach;
3) zakup, przygotowanie i magazynowanie mieszanki piasku z solą i soli;
4) przygotowanie, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego (na odcinkach o dużym spadku podłużnym), pryzm materiałów uszorstniających do doraźnego posypywania przez użytkowników dróg;
5) wywożenie śniegu z pasów drogowych - w razie potrzeby, na polecenie Zamawiającego;
6) zapewnienie dyspozycyjności pracowników Wykonawcy odpowiedzialnych za należyte wykonanie usługi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-01 do 2026-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień z wolnej ręki stanowiących nie więcej niż 100% wartości zamówienia podstawowego w przypadku, wyjątkowo niekorzystnych warunków atmosferycznych w okresie realizacji usługi skutkujących wcześniejszym wykorzystaniem zaplanowanych ilości soli, mieszanki piasku z solą. Usługi powtórzone realizowane będą na podstawie odrębnego zlecenia, na zasadach określonych w niniejszej SWZ, z uwzględnieniem cen z oferty wykonawcy, który zostanie wyłoniony w niniejszym postępowaniu, w ramach zamówienia z wolnej ręki (podstawa art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp: w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Emisja spalin sprzętów i pojazdów (EURO)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 Pzp oraz na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4, 8 i 10 Pzp (Zamawiający przewiduje zastosowanie tych fakultatywnych podstaw wykluczenia);
2) spełnią warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 Pzp, w zakresie:
zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku;
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku;
sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku;
zdolności technicznej lub zawodowej – o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału wskazane i opisane w Rozdz. VIb SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakazuje się zmian umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:1 Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty w przypadku:
1) zmiany wynagrodzenia należnego za realizację umowy, w przypadku:
a) zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług (VAT),
Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanki, jw. będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu umowy niezrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi umową, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług, W przypadku przedmiotowej zmiany wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów,
2) zmiany przedmiotu zamówienia, w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy lub świadczenia Stron
3) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy wyłącznie z przyczyn niezależnych od Wykonawcy i mających obiektywny wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w następujących przypadkach:
a) siły wyższej, to znaczy niezależnego od Stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności;
b) nieprzewidzianych zmian warunków atmosferycznych, powodujących konieczność przedłużenia sezonu zimowego, o którym mowa w umowie, na zasadach określonych w umowie.
c) w przypadku utraty przez Zamawiającego statusu Zarządcy drogi w całości bądź części.
d) w przypadku przekazania w drodze Porozumienia obowiązków związanych z zimowym utrzymaniem dróg, ulic, chodników i ścieżek rowerowy powiatowych innemu podmiotowi w zarządzanie.
e) W przypadku przejęcia dróg, które z mocy prawa zaliczone zostaną do kategorii dróg powiatowych oraz w związku ze zmianą kategorii dróg powiatowych na drogi gminne Zamawiający dopuszcza zmianę tras przewidzianych do zimowego utrzymania dróg, ulic chodników i ścieżek rowerowy.