BZP: Budowa rower. szlaku turystyczno - edukacyjnego po Przemęckim Parku Krajobrazowym wraz z budową wieży widokowej nad Jeziorem Dominickim- rozwój walorów turystycznych na terenie powiatu leszczyńskiego
24.09.2025
2025/BZP 00440039/01
Starostwo Powiatowe w Lesznie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa rower. szlaku turystyczno - edukacyjnego po Przemęckim Parku Krajobrazowym wraz z budową wieży widokowej nad Jeziorem Dominickim- rozwój walorów turystycznych na terenie powiatu leszczyńskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Lesznie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411102917
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Kościuszki 4B
1.5.2.) Miejscowość: Leszno
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-100
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 65 529 68 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.golembka@powiat-leszczynski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat-leszczynski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa rower. szlaku turystyczno - edukacyjnego po Przemęckim Parku Krajobrazowym wraz z budową wieży widokowej nad Jeziorem Dominickim- rozwój walorów turystycznych na terenie powiatu leszczyńskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-691e9628-1ac4-4804-acbf-291f227ae90a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00440039
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033633/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 budowa rower. szlaku turystyczno - edukacyjnego po Przemęckim Parku Krajobrazowym wraz z budową wieży widokowej nad Jeziorem Dominickim- rozwój walorów turystycznych na terenie powiatu leszczyńskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie realizowane jest w ramach Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 7 Fundusze europejskie na wielkopolskie inicjatywy lokalne, Działanie 07.03 Kultura i turystyka
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_leszczynski3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_leszczynski
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_leszczynski
2) Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej: a) W procesie składania oferty, w tym dokumentów składanych wraz z ofertą na Platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny/ podpis zaufany/ podpis osobisty Wykonawca może złożyć bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu (opcja rekomendowana przez dostawcę Platformy) oraz dodatkowo dla całego pakietu dokumentów w kroku drugim Formularza składania oferty (po kliknięciu w przycisk Przejdź do podsumowania).
b) Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać „Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”. t.j. wyrażonego przy użyciu wyrazów, cyfr lub innych znaków pisarskich, które można odczytać i powielić.
3) W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny. Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików, podpisywanych plików z danymi oraz plików XAdES.
4) Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy Pzp, nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649), jeżeli wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią
tajemnicę przedsiębiorstwa. Na Platformie w formularzu składania oferty znajduje się miejsce wyznaczone do dołączenia części oferty stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa. 5) Wykonawca, za pośrednictwem platformazakupowa.pl może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. Sposób dokonywania zmiany lub wycofania oferty zamieszczono w instrukcji zamieszczonej na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje 6) Każdy z wykonawców może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej propozycje wariantowe spowoduje podlegać będzie odrzuceniu. 7) W przypadku przekazywania przez Wykonawcę dokumentu elektronicznego
w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
8) Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
9) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. Oznacza to, że oferta, oświadczenia oraz każdy dokument złożony wraz z ofertą sporządzony w języku obcym winien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski.
10)Dodatkowe zalecenia dla Wykonawcy przygotowującego ofertę:
Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z „OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia9 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”.
Więcej informacji dot. komunikacji elektronicznej między Zamawiającym, a Wykonawcą opisane jest w rozdziale III pkt 1 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zapisy dot. ochrony danych osobowych określono w rozdziale I pkt 16 SWZ a także w załączniku nr 8 i 9 do SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zapisy dot. ochrony danych osobowych określono w rozdziale I pkt 16 SWZ a także w załączniku nr 8 i 9 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IFZ.272.4.2025.KG
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Nazwa zadania: “Budowa rowerowego szlaku turystyczno - edukacyjnego po Przemęckim Parku Krajobrazowym wraz z budową wieży widokowej nad Jeziorem Dominickim- rozwój walorów turystycznych na terenie powiatu leszczyńskiego” w formule „zaprojektuj - wybuduj”
2. Przedmiotem planowanej inwestycji jest przygotowanie dokumentacji oraz budowa kładki, wieży widokowej i utwardzonego szlaku turystycznego w ramach zadania - Budowa rowerowego szlaku turystyczno - edukacyjnego po Przemęckim Parku Krajobrazowym wraz z budową wieży widokowej nad Jeziorem Dominickim w formule zaprojektuj i wybuduj. Planowana inwestycja znajduje się na obszarach:
a) Przemęckiego Parku Krajobrazowego,
b) Obszarze Chronionego Krajobrazu Przemęcko - Wschowskiego i kompleksu leśnego Włoszakowice,
c) Obszarze Chronionego Krajobrazu kompleksu leśnego Śmigiel – Święciechowa
d) Obszaru Natura 2000 - Obszar Specjalnej Ochrony Ptaków „Pojezierze Sławskie” (oznaczony kodem PLB 300011), wyznaczony rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 stycznia 2011 r. w sprawie obszarów specjalnej ochrony ptaków (Dz.U. z 2011 r. Nr 25 poz.133),
e) Obszaru Natura 2000 - Specjalny Obszar Ochrony Siedlisk „Ostoja Przemęcka” (kod obszaru PLH300041), wyznaczony decyzją komisji z dnia 10 stycznia 2011 r. w sprawie przyjęcia na mocy dyrektywy Rady 92/43/EWG czwartego zaktualizowanego wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty składających się na kontynentalny region biogeograficzny (notyfikowana jako dokument nr C (2010) 9669) (2011/64/UE),
f) na których zlokalizowane są pomniki przyrody.
Przedmiotem zamówienia jest:
a) opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej oraz przedstawienie jej Zamawiającemu celem akceptacji bądź wprowadzenia niezbędnych zmian projektowych,
b) opracowanie dokumentacji projektowej (projektu zagospodarowania terenu, projektu architektoniczno-budowlanego, projektu technicznego oraz projektu wykonawczego) wraz z zamówieniem mapy do celów projektowych oraz badań gruntu (zakres badań terenowych określa projektant po wcześniejszej konsultacji oraz akceptacji Zamawiającego, liczbę punktów badawczych i ich głębokość powinno przyjmować się na podstawie normy PN-B-02479:1998 Geotechnika. Dokumentowanie geotechniczne. Zasady ogólne oraz PN-EN 1997 Eurokod 7 Projektowanie geotechniczne, z zastrzeżeniem, że dla projektowanych obiektów liniowych rozstaw punktów badawczych nie powinien przekraczać 100 - 200 m – w przypadku prostych oraz 50 m – w przypadku złożonych i skomplikowanych warunków gruntowych, dokumentację projektową należy przygotować w zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz normami, wytycznymi branżowymi i w zgodzie z zasadami wiedzy technicznej,
c) uzyskaniem niezbędnych decyzji/pozwoleń, a także złożeniem w odpowiednim organie administracji publicznej wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę dla przedmiotowej inwestycji wraz w wymaganymi załącznikami (uzgodnieniami, decyzjami, opiniami, odstępstwami, pozwoleniami itp.) oraz uzupełnianiem wszelkich jego braków formalnych i merytorycznych na każde wezwanie ww. organu, aż do momentu wydania pozytywnej decyzji umożliwiającej Zamawiającemu realizację inwestycji objętej projektem,
d) opracowanie kosztorysów szczegółowych (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa) oraz przedmiaru robót, a także STWiOR,
e) przekazania kompletu dokumentacji w wersji pdf i dwg,
f) pełnienie nadzoru autorskiego na etapie budowy,
g) zapewnienia kierownictwa budowy ((wraz z kierownikami robót poszczególnych branż, w tym branży drogowej oraz mostowej) - kierownik budowy z uprawnieniami do kierowania robotami budowalnymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej),
h) wykonanie planu BiOZ,
i) wykonanie robót budowlanych zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową wraz z uporządkowaniem terenu budowy po wykonaniu wszelkich prac,
j) wykonanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie wybudowanych obiektów,
k) przekazanie do użytkowania wybudowanych obiektów Zamawiającemu.
Wszelkie prace należy wykonywać zgodnie z programem funkcjonalno- użytkowym (PFU), stanowiącym załącznik do niniejszego postępowania.
Charakterystyczne dane dotyczące inwestycji – budowa szlaku utwardzonego i kładki:
a) długość szlaku – około 1 680 m (± 20 %),
b) szerokość szlaku – około 2 m (± 20 %),
c) powierzchnia nawierzchni mineralnej – około 3 528 m2 (± 20 %),
d) drewniana kładka o długości około 402 m (± 20 %),
e) opis warstw szlaku pieszo-rowerowego – warstwa wierzchnia mineralna o gr. 3 cm wykonana z kruszywa frakcji 0/8 mm (wzmocniona naturalnym, ekologicznym lepiszczem żywicznym), warstwa dynamiczna o gr. 5 cm wykonana z kruszywa frakcji 0/16 mm, podbudowa o gr. 15 cm wykonana z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5 mm, warstwa odsączająca o gr. około 20-25 cm wykonana z piasku/pospółki (min. 10 cm),
f) opis kładki drewnianej – kładka wykonana z drewnianych elementów nośnych z podestem wykonanym z desek (z uwagi na trudne warunki gruntowe konieczne może okazać się zastosowanie nietypowego sposobu posadowienia obiektu np. w formie posadowienia pośredniego, a dalej np. w formie palowania),
g) dla projektowanej inwestycji została wydana decyzja o ustaleniu lokalizacji celu publicznego oraz nie jest wymagane uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
h) do wykonania przewidziano również dwa zjazdy z projektowanej ścieżki na dochodzące do niej drogi (dodatkowo w miejscach skrzyżowań projektowanego obiektu z drogami leśnymi należy umocnić krawędzie projektowanego szlaku utwardzonego poprzez zastosowanie obrzeży o lepszych parametrach wytrzymałościowych).
Charakterystyczne dane dotyczące inwestycji- budowa szlaku utwardzonego, wieży, oraz miejsca parkingowe:
a) długość szlaku – około 655 m (± 20 %) – około 330 mb na dz. ewid. nr 47 i 46/2 obręb Dominice oraz około 325 m na dz. ewid. nr. 5019 obręb Włoszakowice,
b) powierzchnia nawierzchni mineralnej – około 1376 m2 (± 20 %),
c) wieża widokowa o wysokości około 25 m wraz z podjazdem dla niepełnosprawnych oraz zjeżdżalnią,
d) miejsca parkingowe – 5 szt. (+ 1 szt. dopuszczalne odchylenie),
e) miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych – 1 szt. (+ 1 szt. dopuszczalne odchylenie),
f) tablice edukacyjne – 7 szt. (± 1 szt.),
g) przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów – 1 szt.
h) opis warstw szlaku pieszo-rowerowego – warstwa wierzchnia mineralna o gr. 3 cm wykonana z kruszywa frakcji 0/8 mm (wzmocniona naturalnym, ekologicznym lepiszczem żywicznym), warstwa dynamiczna o gr. 5 cm wykonana z kruszywa frakcji 0/16 mm, podbudowa o gr. 15 cm wykonana z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5 mm, warstwa odsączająca o gr. około 20-25 cm wykonana z piasku/pospółki (min. 10 cm),
i) opis wieży widokowej - wieża posiada podstawę o wymiarach 12x12 m oraz wysokość około 24,7 m, na wieży zaplanowano wykonanie 2 podestów widokowych (pierwszy na wysokości około 4,2 m oraz drugi na wysokości około 17,80 m), podjazd dla wózków inwalidzkich (do poziomu pierwszej platformy widokowej), schody oraz stalową zjeżdżalnię, wieżę zaprojektowano w konstrukcji drewnianej posadowionej na żelbetowym fundamencie oraz pokryciem dachu w postaci blachodachówki,
j) dla projektowanej inwestycji została wydana decyzja o ustaleniu lokalizacji celu publicznego oraz nie jest wymagane uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
3. Gwarancja i rękojmia:
- wymagany okres gwarancji na wykonany zakres umowy – min. 60 miesięcy - maks. 72 miesięcy i więcej,
- wymagany okres rękojmi na wykonany przedmiot umowy – min. 60 miesięcy - maks. 72 miesięcy i więcej,
Okres gwarancji i rękojmi stanowi kryterium oceny ofert.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71210000-3 - Doradcze usługi architektoniczne
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71222000-0 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71243000-3 - Projekty planów (systemy i integracja)
71244000-0 - Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów
71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje
71246000-4 - Określenie i spisanie ilości do budowy
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71250000-5 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71350000-6 - Usługi inżynieryjne naukowe i techniczne
71352000-0 - Usługi badania podłoża
71353000-7 - Usługi badania wierzchniej warstwy gleby
71354000-4 - Usługi sporządzania map
71355000-1 - Usługi pomiarowe
71356000-8 - Usługi techniczne
71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
71420000-8 - Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu
71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
72212100-0 - Usługi opracowywania przemysłowego specyficznego oprogramowania
72265000-0 - Usługi konfiguracji oprogramowania
31527200-8 - Oświetlenie zewnętrzne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45233140-2 - Roboty drogowe
45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45233293-9 - Instalowanie mebli ulicznych
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45223810-7 - Konstrukcje gotowe
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Lp. Opis kryterium oceny Znaczenie (%)
1. Cena 60%
2. Gwarancja jakości i rękojmi 20%
3. Dodatkowe doświadczenie kierownika budowy 20%
Razem 100%
1) Kryterium „cena” – wskaźnik C, ranga – 60%.
Wskaźnik C obliczany jest wg wzoru:
C = (C m / C b) x 100 pkt x 60%
gdzie:
C m – najniższa cena oferty, C b – cena oferty badanej
2) Kryterium „gwarancja i rękojmia” – wskaźnik G, ranga – 20%.
a) Zamawiający ustala minimalny wymagany termin udzielonej przez Wykonawcę gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały na okres 60 miesięcy, licząc od dnia końcowego odbioru robót. Wykonawca może przedłużyć termin gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały na okres 72 miesięcy i więcej, licząc od dnia końcowego odbioru robót.
b) W przypadku, gdy Wykonawca nie poda żadnego okresu gwarancji w Formularzu oferty Zamawiający przyjmie, że Wykonawca udziela gwarancji na okres 60 miesięcy.
c) Jeżeli Wykonawca w Formularzu oferty zaoferuje okres gwarancji krótszy niż wymagane 60 miesięcy, Zamawiający odrzuci jego ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 Ustawy.
Wskaźnik G obliczany jest wg wzoru:
G = (G b / G m) x 100 pkt x 20%
gdzie:
G b – ilość miesięcy udzielonej gwarancji i rękojmi w ofercie badanej,
G m – największa ilość miesięcy udzielonej gwarancji i rękojmi w złożonych ofertach
Wymagane jest podanie w ofercie okresu gwarancji w miesiącach.
3) Kryterium „dodatkowe doświadczenie kierownika budowy” - wskaźnik D, ranga – 20%
W ramach tego kryterium punktacji zostanie poddane doświadczenie zawodowe zdobyte przez osobę wskazaną na stanowisku Kierownika Budowy, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowalnymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót budowlanych, z zastrzeżeniem konieczności jednoczesnego spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonego dla osoby pełniącej daną funkcję.
Zamawiający przyzna punkty za dodatkowe doświadczenie wskazane w wykazie załączonym do oferty (załącznik nr 1a do SWZ), a jeśli w ramach podmiotowego środka dowodowego wykonawca (załącznik nr 5 do SWZ) nie wykaże doświadczenia osoby, wystarczającego do wykazania spełniania warunku– oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2) lit. b) w zw. z art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp.
Ilość dodatkowego doświadczenia na stanowisku kierownika budowy Liczba otrzymanych punktów
do 1 roku 0
2 lat 5
3 lat 10
4 lat 15
5 lat i więcej 20
W ramach tego kryterium można uzyskać maksymalnie 20 pkt.
UWAGA!
Liczbę lat dodatkowego doświadczenia na stanowisku Kierownika Budowy należy podać w treści formularza oferty.
Na potwierdzenie wykonania usług wskazanych w formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty wykaz osób stanowiący załącznik nr 1a do oferty.
Zamawiający przyzna punkty na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego zgodnie z załącznikiem nr 1a do SWZ – Wykaz osób do kryteriów oceny ofert.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że informacje w zakresie niniejszego kryterium nie podlegają wyjaśnieniom ani uzupełnieniu na podstawie art. 128 ustawy Pzp ani art. 107 ust. 3 ustawy Pzp.
Więcej informacji dot. kryterium oceny ofert opisane jest w rozdziale III pkt 4 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jakości i rękojmi
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a. wykonał należycie w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedno zamówienie polegające na zaprojektowaniu – opracowaniu dokumentacji projektowej drewnianej wieży obserwacyjnej lub widokowej o wysokości platformy obserwacyjnej/widokowe minimum 18 m n.p.t. i wysokości całkowitej minimum 25 m n.p.t.,
b. wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy–
w tym okresie co najmniej jedno zamówienie polegające na zaprojektowaniu – opracowaniu dokumentacji projektowej budowy/przebudowy/modernizacji ciągu pieszo-rowerowego, rowerowego lub pieszego o powierzchni całkowitej minimum 5 000 m2 w tym minimum 1 000 m2 z nawierzchni mineralnej,
c. wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy–
w tym okresie co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie/przebudowie drewnianej wieży obserwacyjnej lub widokowej
o wysokości platformy obserwacyjnej/widokowe minimum 18 m n. p. t.
i wysokości całkowitej minimum 25 m n. p. t.,
d. wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy–
w tym okresie co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie/przebudowie/modernizacji ciągu pieszo-rowerowego, rowerowego lub pieszego o powierzchni całkowitej minimum 5 000 m2 w tym minimum 1 000 m2 z nawierzchni mineralnej,
e. wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy–
w tym okresie co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie/przebudowie/modernizacji tarasu lub pomostu drewnianego
o powierzchni minimum 400 m2.
Zamawiający zastrzega, iż przez jedną robotę rozumie jedną wykonaną usługę/robotę budowlaną w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia. Do wykazu usług i robót (załącznik nr 4 do SWZ); należy załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi i roboty zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Uwagi:
• Pod pojęciami „budowa”, „przebudowa” i „rozbudowa” rozumie się pojęcia zdefiniowane odpowiednio w art. 3 pkt. 6 i 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 418 ze zm.).
• Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
• Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez Zamawiającego.
f. dysponuje jedną osobą na stanowisku Projektanta branży budowlanej, która posiada uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń i co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku projektanta branży budowlanej, w tym przy realizacji co najmniej jednej dokumentacji projektowej obejmującej budowę lub przebudowę drewnianej wieży obserwacyjnej lub widokowej o wysokości platformy obserwacyjnej/widokowej minimum 18 m n. p. t. i wysokości całkowitej minimum 25 m n. p. t..
g. dysponuje jedną osobą na stanowisko Projektanta branży drogowej, która posiada uprawnienia do projektowania w zakresie budowy dróg bez ograniczeń i co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku projektanta branży drogowej, w tym przy realizacji co najmniej jednej budowy/przebudowy/modernizacji ciągu pieszo-rowerowego, rowerowego lub pieszego o powierzchni całkowitej minimum 5000 m2 w tym minimum 1 000 m2 z nawierzchni mineralnej,
h. dysponuje jedną osobą na stanowisku Kierownika Budowy, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowalnymi
w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót budowlanych, w tym przy realizacji co najmniej jednego zamówienia polegającego na budowie/przebudowie drewnianej wieży obserwacyjnej lub widokowej o wysokości platformy obserwacyjnej/widokowe minimum 18 m n .p. t. i wysokości całkowitej minimum 25 m n. p. t. i jednego zamówienia polegającego na budowie/ przebudowie/modernizacji ciągu pieszo-rowerowego, rowerowego lub pieszego o powierzchni całkowitej minimum 5 000 m2 w tym minimum 1 000 m2 z nawierzchni mineralnej i jednego zamówienia polegające na budowie/ przebudowie/modernizacji tarasu lub pomostu drewnianego o powierzchni minimum 400 m2.
i. dysponuje jedną osobą na stanowisku Kierownika robót drogowych, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i o najmniej 5-letnie doświadczenie kierownika robót drogowych
Zamawiający dopuszcza łączenia funkcji przez osoby wskazane w pkt f) – i) wyżej.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ - Wykaz osób.
Uwagi
• Wymagany okres doświadczenia zawodowego należy liczyć do dnia składania ofert.
• Uprawnienia powinny być wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2025r. poz. 418 ze zm.) albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (j.t. Dz. U. z 2023 r. poz. 334 ze zm.).
2. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
4. W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi postępowaniu publikacja przedmiotowego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji.
5. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych, które wykonawca składa razem z ofertą, opisano w rozdziale II pkt 9 ust. 1, a także: Zgodnie z art. 274 ust. 1
ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających: - brak podstaw wykluczenia;
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ;
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
a) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu jak wyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
b) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
c) Dokumenty/oświadczenia, o których mowa w ww. a) i b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych, które wykonawca składa razem z ofertą, opisano w rozdziale II pkt 9 ust. 1, a także: Zgodnie z art. 274 ust. 1
ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających: - spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
1) Wykazu usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie i robót budowlanych, zgodnego ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ, spełniających wymagania określone w rozdziale II pkt 7 ust. 1 ppkt. 4) lit. a) do e) SWZ wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy– w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
2) Wykazu osób, zgodnego ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających wymagania określone w rozdziale II pkt 7 ust. 1 ppkt. 4) lit. f) do i) SWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Do oferty Wykonawca załącza również:Przedmiotowy środek dowodowy (załącznik nr 1a do SWZ) - Wykaz osób na potwierdzenie spełnienia kryterium oceny ofert
Wymagana forma:
Wykaz osób, na potwierdzenie kryterium oceny ofert, musi być złożony w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
Wskazany dokument nie będzie podlegał uzupełnieniu zgodnie z treścią art. 107 ust. 3 ustawy Pzp.
Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia Wykonawcy ci składają wspólnie ww. dokument.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 90 000,00 zł brutto (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).2) Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 13.11.2025 r.
3) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
4) Wadium wnoszone w pieniądzu, należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego 26 1560 0013 2537 1022 0694 0004
z dopiskiem: Wadium na: „Budowa rowerowego szlaku turystyczno- edukacyjnego po Przemęckim Parku Krajobrazowym wraz z budową wieży widokowej nad Jeziorem Dominickim- rozwój walorów turystycznych na terenie powiatu leszczyńskiego”
Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą.
5) Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).
6) Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być nazwa i adres zamawiającego.
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
- kwotę gwarancji/poręczenia,
- termin ważności gwarancji/poręczenia,
- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
7) W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
9) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.