BZP: Opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji celu publicznego.
24.09.2025
2025/BZP 00440243/01
Gmina Jedlicze
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji celu publicznego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Jedlicze
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440554
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 6
1.5.2.) Miejscowość: Jedlicze
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-460
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.7.) Numer telefonu: 13 44 847 10
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@jedlicze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.jedlicze.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji celu publicznego.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3f4027db-eaaf-4b4a-b4b0-e1ce6c329416
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00440243
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00036844/20/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji celu publicznego.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3f4027db-eaaf-4b4a-b4b0-e1ce6c3294163.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 8. 1 W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.; oraz poczty elektronicznej ug@jedlicze.pl z zastrzeżeniem pkt 8.16.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11. 8 Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis formularza ofertowego wariantem podpisu w typie zewnętrznym również jest możliwy, tylko w tym przypadku, powstały oddzielny plik podpisu dla tego formularza należy załączyć w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”. Pozostałe dokumenty wchodzące w skład oferty lub składane wraz z ofertą, które są zgodne z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby opatrzone podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę” dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).W przypadku przekazywania dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RP.271.4.24.2025.MŻM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1 Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektów decyzji o ustaleniu warunków zabudowy (WZ) i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (UICP) dla terenów położonych w Gminie Jedlicze, lub projektów decyzji o odmowie ustalenia WZ lub UICP, jeśli nie ma podstaw do ich wydania.
2 Dokumenty muszą być sporządzone zgodnie z przepisami, w szczególności:
1) ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 r. poz. 572),
2) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymagań dla zabudowy i zagospodarowania w przypadku braku MPZP (Dz. U. 2003 r. Nr 164 poz. 1588),
3) rozporządzeniem w sprawie oznaczeń i nazewnictwa (Dz. U. 2003 r. Nr 164 poz. 1589).
3 Zakres prac obejmuje:
1) Sporządzenie:
ok. 500 projektów decyzji o WZ,
ok. 10 projektów decyzji o UICP,
2) Analiza warunków i zasad zagospodarowania terenu (prawna i faktyczna),
3) Wskazanie organów uzgadniających (zgodnie z art. 53, 60, 64 ustawy o planowaniu),
4) Wprowadzanie uwag i uzgodnień do projektów decyzji,
5) Poprawki po ewentualnej odmowie uzgodnienia,
6) Przygotowanie projektów decyzji odmownych (w przypadku braku możliwości ustalenia WZ lub UICP),
7) Opracowanie zmian projektów,
8) Ustosunkowanie się do odwołań lub zażaleń, pisanie uzasadnień,
9) Aktywne uczestnictwo w procedurze administracyjnej,
10) Wersje papierowe (z podpisami) i elektroniczne opracowań,
11) Prace będą wykonywane na podstawie przekazanych wniosków przez Zamawiającego,
12) Odbiór wniosków w siedzibie Zamawiającego lub w sposób uzgodniony,
13) Każde opracowanie zawiera:
część tekstową i graficzną projektu decyzji,
wyniki analizy funkcji i cech zabudowy,
załącznik graficzny.
4 Wymagana wizja lokalna przed sporządzeniem projektów decyzji o WZ.
5 Terminy wykonania:
WZ: 10 dni od otrzymania kompletnego wniosku,
UICP: 7 dni od otrzymania kompletnego wniosku,
korekty po uwagach organów: 7 dni od ostatniej opinii,
nowe decyzje w wyniku uchylenia błędnych decyzji – 10 dni od wniosku.
Termin realizacji całego przedmiotu zamówienia do 10 grudnia 2025r.
6 Ilość decyzji może ulec zmianie:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości projektów (do 50%) lub zwiększenia (do 60%),
możliwa zmiana proporcji między rodzajami decyzji przy zachowaniu cen jednostkowych.
7 Szczegółowy zakres określają również :
wzór umowy (załącznik nr 1 do SWZ).
8 Wykonawca udzieli Zamawiającemu 24 miesięcznej rękojmi i gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia, licząc od dnia odbioru przedmiotu umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
zdolności technicznej lub zawodowej : Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym czasie wykonał co najmniej jedno zamówienie polegające na:
- wykonaniu w ciągu jednego roku kalendarzowego, łącznie co najmniej 250 projektów decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego dla jednostek samorządu terytorialnego.
b) dysponuje co najmniej 1 osobą, która to zostanie skierowana do realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającą odpowiednie kwalifikacje do wykonywania przedmiotu niniejszego zamówienia, tj.: spełniają wymagania określone w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r. poz. 997 z późn.zm), lub są wpisane na listę izby samorządu zawodowego architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów i posiadają uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej.
Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r., poz. 418 z późn. zm.), rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023, poz. 334).