BZP: Sukcesywne świadczenie usług cateringowych na potrzeby cyklu spotkań organizowanych w Warszawie przez Biuro Karier Politechniki Warszawskiej
24.09.2025
2025/BZP 00440373/01
POLITECHNIKA WARSZAWSKA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sukcesywne świadczenie usług cateringowych na potrzeby cyklu spotkań organizowanych w Warszawie przez Biuro Karier Politechniki Warszawskiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POLITECHNIKA WARSZAWSKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001554
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: PLAC POLITECHNIKI 1
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-661
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 22345927
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.ac@pw.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.pw.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywne świadczenie usług cateringowych na potrzeby cyklu spotkań organizowanych w Warszawie przez Biuro Karier Politechniki Warszawskiej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b2b9fead-b18d-4a73-95c1-fb8ea76fad65
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00440373
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00035324/44/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.193 Świadczenie usług cateringowych na potrzeby spotkań z absolwentami oraz na rozpoczęcie VII edycji Programu Mentoringowego organizowanych przez Biuro Karier Politechniki Warszawskiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11742693.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1174269
1. Zgodnie z pkt. 6.1.1. SWZ:
Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w przy użyciu Platformy, dostępnej pod adresem wskazanym w pkt 3.1.) Ogłoszenia, z zastrzeżeniem pkt 7.1. SWZ i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”;
- poczty elektronicznej, której adres wskazano w pkt 1.5.9). Ogłoszenia - tylko w sytuacjach awaryjnych np. w przypadku przerwy w funkcjonowaniu, awarii Platformy, o której mowa powyżej.
2. Szczegółowy sposób komunikacji określony został w SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z SWZ - pkt.:
6.1.3. Przystąpienie do udziału w postępowaniu nie wymaga posiadania konta na Platformie.
6.1.4. Szczegółowe instrukcje korzystania z Platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert, zmiany i wycofania oferty oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy, w tym wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie
platformazakupowa.pl, który jest uzupełnieniem niniejszej SWZ i dostępne są na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
6.1.5. W oparciu o Rozporządzenie w sprawie komunikacji elektronicznej Zamawiający określa niezbędne (określone szczegółowo w pkt 6.1.5.1.-6.1.5.7. SWZ) wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie.
6.1.6. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców muszą być zgodne z Załącznikiem nr 2 do Rozporządzenia KRI, o którym mowa w pkt 2.1.4. SWZ.
6.1.8. Występuje limit, przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do komunikacji, objętości plików lub spakowanych folderów do ilości 10 plików lub spakowanych folderów przy maksymalnej sumarycznej wielkości 500 MB.
W przypadku większych plików zaleca się skorzystać z instrukcji pakowania plików dostępnej w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców”, dzieląc je na mniejsze paczki po np. 150 MB każda.
8.3. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do złożenia oferty wynosi 150
MB z zastrzeżeniem treści pkt 6.1.8. zdanie drugie SWZ.
8.8. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 ustawy Pzp.
7.14. Wytyczne i zalecenia dotyczące podpisu elektronicznego:
7.14.1. Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez Wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS)(UE) nr 910/2014.
7.14.2. Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu zaleca się, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na rozszerzenie .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym w formacie PAdES.
7.14.3. Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. W takim przypadku plik z podpisem należy przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.
7.14.4. Wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.
7.14.5. Podczas podpisywania plików zaleca się stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1.
7.14.6. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi maksymalnie 10 MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi maksymalnie 5MB.
Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały określone szczegółowo w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe uregulowania zawarte są w pkt XVIII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.U.PM.45.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zgodnie z pkt 3.3. SWZ:
Przedmiotem zamówienia jest w maksymalnym zakresie obejmującym prawo opcji, zgodnie z art. 441 Pzp,
3.3.1.1. sukcesywne świadczenie usług cateringowych na potrzeby cyklu spotkań:
3.3.1.1.1. z absolwentami oraz studentami Politechniki Warszawskiej,
3.3.1.1.2. na rozpoczęcie oraz zakończenie VII edycji Programu Mentoringowego organizowanych przez Biuro Karier Politechniki Warszawskiej
a
finansowanych w ramach projektu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (akronim: IDUB).
Usługa cateringowa obejmuje każdorazowo: przygotowanie, dostarczenie, rozstawienie poczęstunku, zgodnie z menu określonym w pkt III.1. OPZ wraz z obsługą kelnerską oraz usługi porządkowe w trakcie i po zakończeniu spotkania.
Zakres zadań i prac w ramach przedmiotowych usług oraz szczegółowe wymagania dotyczące wykonywania usług objętych zamówieniem jest określony w opisie przedmiotu zamówienia (dalej „OPZ”) stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55310000-6 - Restauracyjne usługi kelnerskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zgodnie z pkt SWZ:(...)
3.3.2. Zamawiający, zgodnie z art. 441 Pzp, przewiduje zastosowanie prawa opcji.
3.3.2.1. Określenie rodzaju i maksymalnej wartości opcji:
3.3.2.1.1. Przedmiotowa (ilościowa) ograniczenie zakresu zamówienia polegająca na zmniejszeniu (opcja ujemna/zmniejszająca) liczby uczestników spotkań z łącznej liczby 820 osób, wskazanych w pkt II.3. OPZ do 770 osób.
3.3.2.1.2. Czasowa: Zamawiający zastrzega, że ma możliwość zlecenia, dodatkowej cząstkowej usługi cateringowej w okresie 1 lipiec – 9 październik 2026 r. w sytuacji gdy kwota maksymalnej ceny całkowitej oferty, na podstawie której zostanie zawarta umowa o zamówienie publiczne, nie zostanie wyczerpana do dnia 30.06.2026 r.
3.3.2. Określenie okoliczności skorzystania z opcji:
3.3.2.2.1. Skorzystanie z opcji przedmiotowej (ilościowej), określonej w pkt. 3.3.2.1.1. SWZ, uzależnione jest od zapotrzebowania Zamawiającego (Zamawiający zastrzega sobie możliwość pełnego albo wyłącznie częściowego zawężenia wykorzystania zamówień objętych prawem opcji, ponad gwarantowane w pkt II.3. OPZ minimalnie 770 osób).
3.3.2.2.2. Skorzystanie z opcji czasowej (o której mowa w pkt. 3.3.2.1.2. SWZ) uzależnione jest od pojawiających się potrzeb Zamawiającego na organizację kolejnego/dodatkowego spotkania i nastąpi poprzez złożenie przez Zamawiającego jednostronnego pisemnego oświadczenia woli.
3.3.2.2.2.1. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji jednokrotnie w okresie 1 lipiec – 9 październik 2026 r., do wykorzystania/ wyczerpania wartości zawartej umowy, o której mowa w pkt 3.3.2.1.2.
3.3.2.2.2.2. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o chęci skorzystania z prawa opcji poprzez złożenie przez przedstawiciela Zamawiającego (Koordynatora wskazanego w zawartej umowie) pisemnego, jednostronnego Zlecenia, o którym mowa w pkt II.4. OPZ, najpóźniej na 5 dni roboczych przed planowanym wydarzeniem, z zastrzeżeniem, że Zlecenie zostanie przekazane najpóźniej 5 dni roboczych przed upływem okresu, o którym mowa w pkt 3.3.2.2.2.1.
3.3.2.2.2.3. Termin realizacji zamówienia w ramach opcji: w dniu planowanego wydarzenia, wskazanego Zleceniu określonym w pkt II.4. OPZ, przypadającym w okresie, o którym mowa w pkt 3.3.2.2.2.1.
Warunki realizacji w zakresie prawa opcji zawarte zostały w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ, które zostaną wprowadzone do umowy.
Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji umowy. Decyzja o realizacji lub rezygnacji z zamówienia opcjonalnego jest wyłącznym uprawnieniem Zamawiającego.
Zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego udzielenia, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń z tytułu niezrealizowania zamówienia.
Prawo opcji nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-10-09
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Dokładnie opisany został w pkt XV SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie managera sali (D)
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekty społeczne
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
12.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w pkt XI SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.12.2. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca spełniający minimalne warunki dotyczące:
12.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań/ warunków w niniejszym zakresie
12.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca: posiada aktualną decyzję właściwego terenowo Organu Inspekcji Sanitarnej stwierdzającą spełnianie wymagań higieniczno-zdrowotnych do produkcji posiłków oraz możliwości prowadzenia cateringu, zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia.
12.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań/ warunków w niniejszym zakresie.
12.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca:
12.2.4.1. wykonał co najmniej 3 (trzy) usługi z obszaru przedmiotu zamówienia odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia tj.: wykonał 3 (trzy) usługi cateringowe wraz z obsługą kelnerską podczas imprezy/spotkania jednowielodniowego, z których każda świadczona była dla min. 50 osób jednorazowo w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie z podaniem ich wartości, przedmiotu, w nim liczby osób biorących udział, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz dowody, czy zostały wykonane należycie.
UWAGA: Zamawiający nie uzna za spełnione warunku wykazania się doświadczeniem w zakresie obsługi takich jednostek jak: szpitale, szkoły, przedszkola, żłobki, bufety i inne gdzie posiłki są organizowane jako wyżywienie całodzienne, stałe, ciągłe i powtarzające się.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z pkt XIII.1. SWZ:
Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, na wezwanie Zamawiającego zobowiązany jest złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni aktualne na dzień złożenia następujące podmiotowe środki dowodowe:
13.1.3. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
13.1.4. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w Formularzu Oferty. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów, o których mowa powyżej, pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia jedynie tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów.
13.1.4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt 13.1.4. SWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
13.1.4.2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 13.1.4.1. SWZ, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce
zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć.
Dokumenty o których mowa w pkt 13.1.4.1.-13.1.4.2. SWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z pkt XIII.1. SWZ:
Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, na wezwanie Zamawiającego zobowiązany jest złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni aktualne na dzień złożenia następujące podmiotowe środki dowodowe:
13.1.1. dokument potwierdzający posiadanie aktualnej decyzji właściwego terenowo Organu Inspekcji Sanitarnej stwierdzającej spełnienie wymagań higieniczno-zdrowotnych do produkcji posiłków oraz możliwości prowadzenia cateringu, tzn: aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności zgodnej z PKD obejmującej przygotowywanie i dostarczenie żywności dla odbiorców
zewnętrznych (catering), zgodnie z wymaganiami ujętymi w pkt. 12.2.2. SWZ.
13.1.2. Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających,
czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne
dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz ten, dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
NIE DOTYCZY5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z pkt. 7.3. SWZ: Przed terminem składania ofert Wykonawca sporządza Ofertę, na którą składają się m. in.:7.3.3. Pełnomocnictwo upoważniające do działania w imieniu Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik;
7.3.4. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
7.3.5. (jeżeli dotyczy) - Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, stanowiące załącznik nr 3.2. do Formularza Oferty;
7.3.5.1. (jeżeli dotyczy) – Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o spełnianiu warunków w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3.2.1. do Formularza Oferty. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby (Zakres udostępnienia uzależniony jest od obowiązku osobistego wykonania zastrzeżonych w pkt 19.15.2. SWZ ELEMENTÓW KLUCZOWYCH ZAMÓWIENIA), Wykonawca, przedstawia wraz ze zobowiązaniem z pkt 7.3.5. SWZ, także oświadczenie podmiotu udostepniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
7.3.6. (jeżeli dotyczy) – Oświadczenie, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia – wzór oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, stanowi załącznik nr 3.3. do Formularza Oferty.
7.18.1. Oświadczenie określone w pkt. 7.3.2. SWZ każdego z podwykonawców jeżeli osoby potencjalnych podwykonawców są znane na etapie składania ofert.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z pkt. 7.17. SWZ:7.17.1. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa Oświadczenie, o którym mowa w ust. 7.3.2., które potwierdza brak podstaw wykluczenia z postępowania w zakresie, w którym Wykonawca zobowiązany jest wykazać brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu na załączniku nr 3.1. do Formularza Oferty..
7.17.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7.17.3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w pkt. 12.2.2. SWZ (jeżeli dotyczy), zostanie spełniony jeżeli każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
7.17.4. W przypadku, o którym mowa w pkt. 7.17.2.-7.17.3. SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
7.17.5. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz dokumenty i oświadczenia, o których wszystkich mowa w pkt 13.1. SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty i oświadczenia, potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, składa odpowiednio Wykonawca / Wykonawcy wykazujący spełnienie warunku na zasadach określonych w pkt. XII SWZ.
7.17.6. Wykonawcy tworzący konsorcjum, ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7.17.7. Wykonawcy, wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
7.17.8. Oferta konsorcjum musi zawierać informacje o wszystkich firmach wchodzących w skład konsorcjum.
7.17.9. Wspólników spółki cywilnej obowiązują przepisy dotyczące wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wspólnicy spółki cywilnej wraz z ofertą złożą stosowne pełnomocnictwa oraz w przypadku wyboru oferty jako najkorzystniejszej umowę spółki.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego (PPU) stanowiącymi załącznik nr 2 do SWZ:I. z paragraf 14:
1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 455 ustawy Pzp i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony. Wykonawca na piśmie przedstawi okoliczności będące przyczyną proponowanych zmian.
2. Zmiana umowy, o której mowa wyżej, może nastąpić wyłącznie w przypadkach:
1) ewentualnej zmiany podwykonawców, z zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonawców co najmniej takich samych właściwości, kwalifikacji (dotyczy przypadku w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawców);
2) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do realizacji danej części zamówienia oraz właściwości, w zakresie wymaganym dla Wykonawcy, a dotyczącym braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełniania warunków;
3) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy;
4) zmiany terminu realizacji umowy ze względu na wystąpienie „siły wyższej/zmiany terminu realizacji przedmiotu niniejszej umowy spowodowanej niezawinionym i niemożliwym do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnieniem/przesunięciem, wynikającym z klęski żywiołowej, innego zdarzenia o charakterze siły wyższej, określonej szczegółowo w § 9, niekorzystnych zjawisk hydrologicznych lub atmosferycznych, uniemożliwiających rozpoczęcie/wykonywanie/zakończenie wykonywania zamówienia - w takim przypadku termin realizacji umowy ulegnie wydłużeniu o czas trwania siły wyższej;
5) obniżenia cen Wykonawcy;
3. Zakres zmiany do niniejszej umowy będzie dostosowany do niezbędnych potrzeb wynikających z przyczyny uzasadniającej daną zmianę.
4. Postanowienia niniejszego paragrafu stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę.
5. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności na zasadach i w sposób określony w ust. 6 - 7.
6. Warunkiem wprowadzenia zmian zawartej umowy jest sporządzenie podpisanego przez Strony protokołu konieczności przyczyny zmiany oraz potwierdzającego wystąpienia (odpowiednio) co najmniej jednej okoliczności wymienionej w ust. 2.
7. Protokół konieczności będzie załącznikiem do aneksu do umowy.
II. paragraf 16
1. W oparciu o art. 439 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją umowy. Przez zmianę ceny materiałów lub kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia wykonawcy zawartego w ofercie.
2. Zmiana wynagrodzenia w trybie określonym w ust. 1 może zostać dokonana w sytuacji, gdy poziom zmiany cen materiałów lub kosztów implikował będzie w sposób rzeczywisty i bezpośredni odpowiednio: wzrost lub obniżenie kosztów przedmiotu umowy o więcej niż 3 punkty procentowe (p. p.) według wskaźnika GUS, o którym mowa w ust. 3 – ogłoszonego w kwartale poprzedzającym względem wskaźnika obowiązującego na moment dokonywania oceny poziomu cen materiałów lub kosztów w toku realizacji umowy.
3. Waloryzacja wynagrodzenia odbywać będzie się w oparciu o zmianę wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w kwartale określonym w Komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego ogłaszanym na podstawie przepisu art. 25 ust. 11 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, przy czym pierwsza waloryzacja wynagrodzenia Wykonawcy może nastąpić najwcześniej po upływie 6 miesięcy obowiązywania umowy, i o nie więcej niż wskaźnik wzrostu cen za kwartał poprzedzający złożenie wniosku.
(...)
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-02 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Zgodnie z SWZ pkt 8.1. i 8.2.: Ofertę wraz z wymaganymi w pkt 7.3. SWZ załącznikami, oświadczeniami i dokumentami w postaci elektronicznej należy złożyć przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Formularza składania oferty lub wniosku dostępnego pod adresem wskazanym w pkt 1.3.8. SWZ/pkt 3.1.) SEKCJA III nin. OGŁOSZENIA tj.: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1174269
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-02 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-31
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I. OKRES WYKONANIA ZAMÓWIENIA, o którym mowa w SEKCJI IV pkt 4.2.10.) niniejszego Ogłoszenia oraz zgodnie z pkt 4 SWZ w przypadku tego rodzaju usługi: od dnia otrzymania pierwszego Zlecenia wykonania usługi cząstkowej po zawarciu umowy:4.1. sukcesywnie do dnia 30 czerwca 2026 r. – w zależności od zleceń cząstkowych usług cateringowych, odpowiednio, zakres umowy:
4.1.1. maksymalny,
lub
4.1.2. uwzględniający opcję ujemną/zmniejszającą;
4.2. w okresie 1 lipiec – 9 październik 2026 r., do wykorzystania/wyczerpania maksymalnej ceny całkowitej oferty, na podstawie której zostanie zawarta umowa o zamówienie publiczne, w sytuacji gdy kwota ta nie zostanie wyczerpana do upływu terminu wskazanego w pkt 4.1.,
II. Zgodnie z pkt 11.4. SWZ: Zamawiający wykluczy Wykonawcę w stosunku do którego zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tzw. ustawie sankcyjnej).
III. Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków w SEKCJI VII Ogłoszenia - pkt 7.4 -Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: Projektowane Postanowienia Umowy (PPU) - poniżej cd. treści:
(...)
4. W przypadku wystąpienia okoliczności uzasadniających zmianę, o której mowa w ust. 2, strona uprawniona do waloryzacji występuje z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia oraz przedstawia sposób i podstawę wyliczenia odpowiedniej zmiany wynagrodzenia (zawierający dokładny opis proponowanej zmiany wraz ze szczegółową kalkulacją kosztów oraz zasadami sporządzania takiej kalkulacji, w szczególności wyliczeniem wszelkich kosztów pracowniczych zgodnie z obowiązującymi przepisami). Druga strona umowy przedstawia stanowisko w przedmiocie waloryzacji umowy w terminie 14 dni od daty wpływu wniosku, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
5. Waloryzacja wynagrodzenia Wykonawcy będzie mogła mieć miejsce w cyklach kwartalnych - nie częściej niż raz w danym kwartale. Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, o której mowa w ust. 1, może nastąpić wyłącznie w zakresie kwoty płatności wynagrodzenia Wykonawcy jeszcze niezapłaconego.
6. Strony mogą występować o przedłożenie w wyznaczonym przez siebie terminie dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów, jeżeli informacje przekazane wraz z wnioskiem inicjującym zmianę budzą wątpliwości drugiej strony. Strony informują w formie pisemnej o braku podstaw do uwzględnienia wniosku w całości lub w części - wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska.
7. Maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania postanowień o zasadach wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia w wyniku waloryzacji, o której mowa w ust. 1, wynosi 2% wysokości wynagrodzenia umownego (limit waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu zmiany cen materiałów lub kosztów). Postanowień umownych w zakresie waloryzacji nie stosuje się od chwili osiągnięcia limitu, o którym mowa w zdaniu poprzednim.
8. Jeżeli bezsprzecznie zostanie wykazane, że zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia uzasadniają zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy Strony sporządzą aneks do umowy, w którym określą w szczególności:
1) okres, za który dokonują waloryzacji;
2) wartość wskaźnika waloryzacji;
3) wartość wynagrodzenia podlegającego waloryzacji;
4) wysokość wynagrodzenia przed i po waloryzacji;
5) łączną wartość zmiany wynagrodzenia w wyniku waloryzacji.
9. Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione w przypadku, o którym mowa w ust. 1, zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym zmianom cen materiałów lub kosztów dotyczących zobowiązania podwykonawcy, jeżeli łącznie spełnione są warunki wskazane w art. 439 ust. 5 ustawy Pzp, tj.:
1) przedmiotem umowy są roboty budowlane, dostawy lub usługi;
2) okres obowiązywania umowy przekracza 6 miesięcy.