BZP: Świadczenie usługi konserwacji i usługi serwisu dwóch systemów zasilania gwarantowanego głównych serwerowni Ministerstwa Finansów, zlokalizowanych w Warszawie przy ul. Świętokrzyskiej 12
24.09.2025
2025/BZP 00440397/01
Ministerstwo Finansów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi konserwacji i usługi serwisu dwóch systemów zasilania gwarantowanego głównych serwerowni Ministerstwa Finansów, zlokalizowanych w Warszawie przy ul. Świętokrzyskiej 12
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ministerstwo Finansów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000002217
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Świętokrzyska 12
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-916
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wzp@mf.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/finanse
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi konserwacji i usługi serwisu dwóch systemów zasilania gwarantowanego głównych serwerowni Ministerstwa Finansów, zlokalizowanych w Warszawie przy ul. Świętokrzyskiej 12
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f43250de-9ca6-4493-8d81-e44ac6a0cef9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00440397
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00126571/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.11 Świadczenie usługi konserwacji i serwisu systemów zasilania gwarantowanego w budynku Ministerstwa Finansów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mf.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mf.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja z Zamawiającym odbywa się według poniższych zasad:
1.1. z wykorzystaniem Platformy - dostępnej pod adresem internetowym: https://mf.ezamawiajacy.pl:
1.2. korzystanie z Platformy przez Wykonawców w zakresie niniejszego postępowania jest bezpłatne, a w szczególności bezpłatne
jest założenie i posiadanie konta oraz wykonywanie czynności Wykonawcy z zastosowaniem Platformy.
1.3. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy,
określone w Regulaminie dostępnym pod adresem internetowym https://oneplace.marketplanet.pl/regulamin oraz zobowiązuje się
korzystając z Platformy przestrzegać postanowień tego regulaminu.
Szczegółowe informacje zawarte są w Rozdz. 12 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stanowi Załącznik J do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Stanowi Załącznik J do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.2.) Numer referencyjny: C/761/25/BLG/B
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego:
1.1 usługi konserwacji urządzeń wchodzących w skład dwóch systemów zasilania gwarantowanego, zwanej dalej ”Usługą Konserwacji”, w ramach której Wykonawca wykona cztery Przeglądy Konserwacyjne oraz cztery Oględziny
Kontrolne systemów :
1.1.1 systemu zasilania gwarantowanego nr 1 (urządzenia wymienione w pkt I Załącznika nr 1 do Projektowanych Postanowień Umowy stanowiących 0 zwanych dalej PPU );
1.1.2 systemu zasilania gwarantowanego nr 2 (urządzenia wymienione pkt II Załącznika nr 1 do PPU);
1.2 usługi serwisu urządzeń wchodzących w skład dwóch systemów zasilania gwarantowanego, zwanej dalej ”Usługą Serwisu” obejmującej:
1.2.1 system zasilania gwarantowanego nr 1 (urządzenia wymienione w pkt I Załącznika nr 1 do PPU);
1.2.2 system zasilania gwarantowanego nr 2 (urządzenia wymienione w pkt II Załącznika nr 1 do PPU).
1.3 usługi asysty technicznej obejmującej systemy zasilania gwarantowanego nr 1 i nr 2 (urządzenia wymienione w pkt I i pkt II Załącznik nr 1 do PPU).
2. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia i sposobu jego realizacji, w tym zakres prac oraz wykaz urządzeń wchodzących w skład dwóch systemów zasilania gwarantowanego określają PPU.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50532000-3 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji maszyn elektrycznych, aparatury i podobnych urządzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania naprawy (T1)
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania naprawy (T2)
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu:dot. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże łącznie, że:
1. w nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, licząc wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał usługę polegającą na serwisie i konserwacji systemów zasilania gwarantowanego, która obejmowała co najmniej:
1.1 serwis i konserwację co najmniej jednego zasilacza awaryjnego (UPS) o mocy min. 150 kVA;
1.2 serwis i konserwację co najmniej jednej rozdzielni elektrycznej o prądzie znamionowym minimum 160 A;
1.3 serwis i konserwację co najmniej jednego agregatu prądotwórczego o mocy min. 250 kVA;
1.4 serwis i konserwację co najmniej jednej rozdzielnicy elektrycznej wyposażonej w układ samoczynnego załączania rezerwy (SZR), o prądzie znamionowym minimum 160 A.
Przy czym:
za spełnienie w/w warunku Zamawiający uzna wykazanie się Wykonawcy wykonaniem co najmniej 3 spośród 4 usług serwisów i
konserwacji o których mowa w pkt. 1.1 -1.4;
serwis i konserwacja o których mowa w pkt. 1.1 - 1.4 może wynikać zarówno z jednej jak i kilku odrębnych umów;
2. dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, to jest zespołem przewidzianym do realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającym kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia, w tym:
2.1 wszyscy pracownicy skierowani do realizacji umowy posiadają świadectwa kwalifikacyjne G1 uprawniające do zajmowania się eksploatacją co najmniej urządzeń instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV na
stanowisku eksploatacji w tym co najmniej jeden pracownik posiada świadectwo kwalifikacyjne G1 uprawniające do zajmowania się eksploatacją zespołów prądotwórczych o mocy wyższej niż 50 kW;
2.2 co najmniej 1 pracownik skierowany do realizacji umowy posiada świadectwo kwalifikacyjne G1 uprawniające do zajmowania się eksploatacją co najmniej urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV oraz
zespołów prądotwórczych o mocy wyższej niż 50 kW na stanowisku dozoru.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, przy czym Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków – art. 274 ust. 4 ustawy Pzp.
2. oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, oraz w zakresie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1497 ze zm.)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów
określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
2. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców:1. oświadczenie, o którym mowa w pkt 11.1. SWZ, składa każdy z Wykonawców – wg wzoru Załącznika E do SWZ.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w
jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
2. Wykonawca składa oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego
składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp - wg wzoru Załącznika F do SWZ;
3. Wykonawca składa pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Informacje dotyczące zmian umowy i warunków ich wprowadzenia zawarte zostały w § 14 Projektowanych Postanowień Umowy stanowiących Załącznik D do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-02 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://mf.ezamawiajacy.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-02 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający wymaga zatrudnienia osób przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku o pracę –Zamawiający zgodnie z art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę (gdy dotyczy), na
podstawie stosunku pracy w rozumieniu art. 22 § 1 Kodeksu pracy, co najmniej jednej osoby do wykonywania czynności
Usługi Serwisu i Usługi Konserwacji, szczegółowo określonych w § 15 ust. 1 PPU oraz wskazanej w Załączniku nr 8 do
PPU.
1.1. Warunki zatrudnienia ww. osób zostały opisane w szczególności w Projektowanych Postanowieniach Umowy.
2. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji Przedmiotu zamówienia przez okres 24 miesięcy od daty zawarcia Umowy lub
do wyczerpania kwoty, o której mowa w § 7 ust. 1 PPU stanowiących Załącznik D do SWZ, w zależności od tego, co nastąpi
wcześniej.
2.2. Terminy realizacji poszczególnych obowiązków Wykonawcy, składających się na przedmiot zamówienia, zostały
określone w PPU.
3. Zamawiający żąda od Wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zwanego dalej "zabezpieczeniem" w
wysokości 5% maksymalnego łącznego wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 7 ust. 1 PPU.
4. Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania, w przypadkach wskazanych w przepisie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia
13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r, poz. 1497).