BZP: Rewitalizacja terenów zielonych na terenie Muzeum Woli przy ul. Srebrnej Etap I
24.09.2025
2025/BZP 00440441/01
Muzeum Warszawy
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rewitalizacja terenów zielonych na terenie Muzeum Woli przy ul. Srebrnej Etap I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Warszawy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 016387044
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek Starego Miasta 28
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-272
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@pzh.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.muzeumwarszawy.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rewitalizacja terenów zielonych na terenie Muzeum Woli przy ul. Srebrnej Etap I
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-028efb08-a359-48d5-8f3a-8ca020aa23ed
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00440441
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
muzeumwarszawy.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: muzeumwarszawy.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Określone w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MW/ZP/6/TP/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem inwestycji jest budowa małej architektury (wykonanie 4 sztuk ławek oraz tablicy edukacyjnej) w miejscu publicznym oraz budowa ogrodu deszczowego wraz z zewnętrzną instalacją kanalizacji deszczowej przed Muzeum Woli.
Planowana inwestycja dotyczy niewielkiego obszaru od strony południowej Muzeum Woli. Polegać będzie na zmniejszeniu nawierzchni z koski betonowej oraz zmianie jej na teren zieleni urządzonej, likwidację murka oporowego oraz terenu zieleni, zmianę na teren z kostki betonowej, przesadzenie istniejącego drzewa, usunięciu 2 ławek istniejących, wykonaniu 4 sztuk ławek oraz tablicy edukacyjnej, wykonaniu ogrodu deszczowego wraz z zewnętrzną instalacją kanalizacji deszczowej, wykonaniu nasadzeń zieleni urządzonej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie ustanawia warunku w ww. zakresie
b) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający nie ustanawia warunku w ww. zakresie.
c) zdolności technicznej lub zawodowej
1)
w zakresie doświadczenia:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie terenu zieleni o wartości minimum 400. 000 zł brutto każda, obejmująca minimum :
- Realizację prac związanych z wykonaniem robót ziemnych oraz budową, usunięciem lub naprawą nawierzchni drogowych o wartości minimum 250.000 zł brutto;
- usługę dotyczącą nasadzeń roślinności niskiej (krzewy, krzewinki, byliny, trawy ozdobne) o powierzchni co najmniej 400 m2 o wartości 150.000 zł brutto;
Uwagi:
A.
Za wykonane zamówienie Zamawiający rozumie takie roboty, które zostały zrealizowane na
rzecz podmiotu (Zamawiającego/Odbiorcy) w ramach danej umowy i odebrane przez ten podmiot, jako należycie wykonane.
B.
W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót, o których mowa powyżej, które wykonywał wspólnie z innymi wykonawcami, Zamawiający będzie uznawał jedynie te roboty budowlane, które Wykonawca bezpośrednio wykonał. Dotyczy to także analogicznie sytuacji, w której Wykonawca będzie powoływał się na zasoby podmiotu trzeciego.
C.
W przypadku, gdy Wykonawca zrealizował roboty budowlane, za które otrzymał wynagrodzenie w innej walucie niż PLN, w celu dokonania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu, należy dokonać przeliczenia tych walut wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (Tabela A kursów średnich walut obcych) na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu. W razie, gdy na ten dzień Narodowy Bank Polski nie opublikuje średnich kursów walut, to do przeliczenia należy przyjąć pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs Narodowego Banku Polskiego.
D.
Zamawiający dopuszcza wykazaniem się wykonaniem robót budowlanych o szerszym niż wskazany w warunku zakres. W przypadku wykonania zamówienia w zakresie przekraczającym zakres zawarty w warunku określonym w literze a) przez „wartość” rozumie się wyłącznie wartość robót budowlanych i/lub usług bezpośrednio określonych w warunku.
E.
Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby.
2)
W zakresie osób skierowanych do realizacji wykaże, iż dysponuje następującymi osobami, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia:
a)
Kierownik budowy - co najmniej jedną osobą posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, która posiada doświadczenie na stanowisku kierownika budowy przy realizacji minimum dwóch zadań polegających na budowie lub przebudowie terenu zieleni wraz z chodnikami/drogami o wartości minimum 300 000 zł brutto każda.
b)
Kierownik prac ogrodniczych – co najmniej jedna osoba posiadającą wykształcenie wyższe kierunkowe w zakresie architektury krajobrazu lub ogrodnictwa I lub II stopnia oraz minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu prac ogrodniczych związanych z budową lub przebudową terenów zieleni oraz nadzorowała w okresie ostatnich 10 lat przynajmniej dwa zamówienia o wartości 150 000 zł brutto każda obejmujące usługę nasadzeń roślinności niskiej (krzewy, krzewinki, byliny, trawy ozdobne) o powierzchni co najmniej 400 m2,
Przez „teren zielony” określony w warunkach zdolności technicznej lub zawodowej- Zamawiający rozumie teren wraz z infrastrukturą techniczną i budynkami funkcjonalnie z nimi związanymi, pokryty roślinnością, znajdującą się w granicach wsi o zwartej zabudowie lub miasta, pełniący funkcje estetyczne, rekreacyjne, zdrowotne lub osłonowe, a w szczególności park, zieleniec, promenadę, bulwar, ogród botaniczny, zoologiczny, jordanowski, ogród zabytkowy, cmentarz, a także zieleń towarzyszącą ulicom placom, zabytkowym fortyfikacjom, budynkom, składowiskom, lotniskom oraz obiektom kolejowym i przemysłowym.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji o których mowa w literach a)-b).
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony mają prawo do przedłużenia terminów realizacji Umowy o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone ich dotrzymanie, w następujących sytuacjach:1) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót,
2) gdy wystąpią warunki terenu budowy odbiegające w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,
3) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych, które wstrzymują lub opóźniają realizację Przedmiotu Umowy;
4) gdy wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych,
5) gdy wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej lub samorządowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność;
6) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
7) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie Przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami, przy czym przez „siłę wyższą” Strony rozumieją zdarzenie nagłe, nieprzewidziane
i niezależne od woli Stron, którego skutki są niemożliwe do zapobieżenia, uniemożliwiające czasowe lub trwałe wykonanie Umowy w całości lub części, któremu nie można zapobiec ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności. W szczególności za siłę wyższą uznaje się pożar, powódź, epidemię, trzęsienia ziemi, awarię zasilania lub naturalnych źródeł energii, huragany i inne katastrofy naturalne, a także stany nadzwyczajne i wyjątkowe, w tym stan wojny, stan wojenny, stan klęski żywiołowej, stan epidemii, stan zagrożenia epidemicznego, a także strajki, bojkoty, zamachy terrorystyczne, blokady komunikacyjne o charakterze ponadregionalnym, a także przypadki wydawania przez władze krajowe i lokalne aktów prawnych wprowadzających ograniczenia, nakazy lub zakazy określonego zachowania się, niezależnie od formy takiego aktu,
8) opóźnienia innych inwestycji lub robót budowlanych prowadzonych przez innych zamawiających, które to inwestycje lub roboty kolidują z wykonaniem robót objętych Umową, co uniemożliwia Wykonawcy terminowe wykonanie Umowy,
3. Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany Umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania Przedmiotu Umowy w następujących sytuacjach:
1) wystąpienia konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej Przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych, niż wskazane
w Dokumentacji projektowej, a wynikających ze zmiany stanu prawnego w oparciu, o który ją przygotowano albo gdy zastosowanie przewidzianych w Dokumentacji projektowej rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Przedmiotu Umowy;
2) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy;
3) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych;
4) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie Przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
5) niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentach wskazanych
w § 1 ust. 2 Umowy;
6) pojawienia się na rynku nowych materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy,
7) konieczności wykonania robót dodatkowych lub robót zamiennych.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-09 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma prowadzonego postępowania
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-09 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-07
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W celu umożliwienia Wykonawcom sprawdzenia i zapoznania się z przedmiotem oraz sposobem wykonania zamówienia, jak również w celu skalkulowania ceny oferty, Zamawiający obliguje Wykonawców, pod rygorem odrzucenia oferty jako niezgodnej z dokumentami zamówienia, do odbycia wizji lokalnej.Wizje lokalne odbędą się w następujących terminach:
30 września 2025 r., godz. 10:00
7 października 2025 r. godz. 10:00.
Miejsce zbiórki – Muzeum Woli;
Zamawiający wymaga dokonania zgłoszenia, w formie mailowej na adres podany poniżej, do odbycia wizji w terminie do końca dnia roboczego poprzedzającego ww. terminy wskazującego na osobę/osoby oraz firmę która będzie reprezentowana na wizji.
W uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza odbycie wizji lokalnej w innym, uzgodnionym z Wykonawcą terminie (Zamawiający może odmówić umożliwienia wizji lokalnej w przypadku zgłoszenia się Wykonawcy na mniej niż 3 dni przed upływem terminu składania ofert). Dokonanie wizji lokalnej możliwe będzie po wcześniejszym, telefonicznym lub e-mailowym uzgodnieniu terminu wizji.
Osobą uprawnioną do kontaktu w przedmiotowej sprawie jest pan Tomasz Saganowski.
email do zgłoszeń: serwis@muzeumwarszawy.pl
Zamawiający nie dopuszcza składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ podczas wizji lokalnej. Wnioski można składać w terminach i na zasadach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych