BZP: Stabilizacja szyn w tunelach płyt prefabrykowanych „systemu węgierskiego” w ul. Wyszyńskiego.
25.09.2025
2025/BZP 00442019/01
TRAMWAJE SZCZECIŃSKIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Stabilizacja szyn w tunelach płyt prefabrykowanych „systemu węgierskiego” w ul. Wyszyńskiego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: TRAMWAJE SZCZECIŃSKIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 320604492
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sebastiana Klonowica 5
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 71-241
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.7.) Numer telefonu: +489131141140
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@ts.szczecin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.ts.szczecin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - usługi transportowe
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Tramwaje Szczecińskie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 320604492
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: ul. Sebastiana Klonowica 5
1.11.4.) Miejscowość: Szczecin
1.11.5.) Kod pocztowy: 71-241
1.11.6.) Województwo: zachodniopomorskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.11.9.) Numer telefonu: +489131141140
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@ts.szczecin.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: https://bip.ts.szczecin.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Stabilizacja szyn w tunelach płyt prefabrykowanych „systemu węgierskiego” w ul. Wyszyńskiego.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-29429cc8-3cff-4345-898b-d3179decc4d6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00442019
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://tramwajeszczecin.ezamawiajacy.pl/pn/TRAMWAJESZCZECIN/demand/235440/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) Z zastrzeżeniem art. 61 ust. 2 ustawy, komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym oferty oraz wszelkie oświadczenia, wnioski (w tym o wyjaśnienie treści SWZ), zawiadomienia i informacje przekazywane są wyłącznie poprzez ich złożenie na Platformie Zakupowej eZamawiający (zwanej dalej: „Platformą lub Systemem").
2) Korespondencja przekazana zamawiającemu w inny sposób (np. listownie, mailem) nie będzie brana pod uwagę.
3) Adres Platformy https://tramwajeszczecin.ezamawiajacy.pl .
4) Zamawiający nie będzie się komunikować z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (nie przewiduje zaistnienia sytuacji, o których mowa w art. 65 ust. 1, art. 66 ustawy Pzp).
5) Korzystanie z Platformy przez wykonawców jest bezpłatne.
6) Za datę przekazania zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania poprzez kafelek „Wiadomości” kierujący do modułu korespondencji.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: I. 1) Ofertę i oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, składa się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2) Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415 oraz z 2023 r., poz. 1824) i wymagane zapisami SWZ składa się w formie elektronicznej (tj. przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3) Sposób sporządzenia podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) oraz w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415 oraz z 2023 r., poz. 1824).
II. Ogólne zasady korzystania z Platformy, z zastrzeżeniem ppkt 7) rozdziału II SWZ:
1) Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania wykonawcy do Systemu na subdomenie https://tramwajeszczecin.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl.
a) Wykonawca po wybraniu opcji „Przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl , gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
b) Rejestracja konta następuje poprzez:
- kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu
lub
- jeżeli użytkownik nie skontaktuje się telefonicznie konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych.
c) Po założeniu konta wykonawca ma możliwość złożenia oferty w postępowaniu.
2) Wykonawca składa ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w SWZ. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
3) Wykonawca składa ofertę na Platformie pod adresem: https://tramwajeszczecin.ezamawiajacy.pl w następujący sposób:
a) należy wybrać kafelek „FORMULARZ OFERTY/WNIOSKU” lub wybrać sekcję „Przygotowanie oferty”.
b) wykonawca składa ofertę poprzez:
- wypełnienie Formularza oferty (informacje zawarte w załączniku nr 1 do SWZ), oraz opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby umocowane,
- dodanie w sekcji "Przygotowanie oferty", w podsekcji "Dokumenty do oferty" dokumentów (załączników) określonych w SWZ, podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby umocowane. Czynności określone w ppkt 3) realizowane są poprzez wybranie polecenia "Przeciągnij tutaj lub Wybierz plik z dysku", w sekcji "Przygotowanie oferty", w podsekcji "Dokumenty do oferty" i wybranie docelowego pliku, który ma zostać wczytany. Wykonawca winien opisać załącznik nazwą umożliwiającą jego identyfikację.
Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. Z uwagi na limit znaków pozostałe wymagania zawarte są w Rozdz. II SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula Informacyjna została zawarta w rozdz. IV pkt 5 i 6 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 24/ZP/DZ/8/UM/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi stabilizacji szyn (507 mtp) w tunelach płyt prefabrykowanych „systemu węgierskiego” w ul. Wyszyńskiego.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących prac:
1) usunięcie pozostałości elementów mocujących i podtrzymujących szynę w tunelu szynowym,
2) usunięcie luźnych elementów stalowych stanowiących okucia dla tunelu szynowego,
3) oczyszczenie i zagruntowanie płaszczyzn ścian tuneli szynowych i szyn,
4) ustawienie geometryczne i stabilizację szyn w torze do prześwitu 1438 (±2) mm,
5) aplikację materiału poliuretanowego w całym przekroju tunelu stanowiącego docelową stabilizację w systemie elastycznego ciągłego mocowania szyn.
Przedmiotowe zamówienie realizowane jest w zakresie utrzymania bieżącego i nakładów inwestycyjnych na tramwajową infrastrukturę transportową i na nieruchomości w 2025 roku - umowa nr WGK 207/2024 (CRU/24/0004082). Zamawiającym jest Gmina Miasto Szczecin. Zamawiający ustanowił do wykonywania wszystkich czynności zamawiającego swoim Pełnomocnikiem Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. w Szczecinie, która jest jednocześnie użytkownikiem torowisk tramwajowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50225000-8 - Usługi w zakresie konserwacji torów kolejowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia może się ubiegać wykonawca, który spełnia warunki udziału w postępowaniu dotyczące: Zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe do należytego wykonania zamówienia, jeżeli wykaże, że: wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum jedną (1) usługę (pracę) podobną do objętej przedmiotem zamówienia. Za usługę podobną do objętej przedmiotem zamówienia zamawiający uzna wykonanie czynności polegających na aplikacji materiału poliuretanowego dwuskładnikowego na potrzeby ciągłego zakotwienia szyny. Łączna długość torowiska tramwajowego na jakiej odbywały się prace to minimum 300 mtp. Zamawiający uwzględni tylko pracę zakończoną. W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców w całości. W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach technicznych i zawodowych podmiotów trzecich na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, powyższe zastrzeżenie dotyczy również tych podmiotów.2. Dodatkowe informacje dotyczące ww. warunków udziału w postępowaniu:
1) jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji prac (usług) wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa w rozdz. VI pkt 2 ppkt 1 SWZ (wykaz usług), dotyczy prac, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
2) korzystanie z zasobów innych podmiotów (na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp):
a) wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 1 SWZ (dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej) w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych;
b) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawca może polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane;
3) zgodnie z art. 123 ustawy Pzp wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby;
4) wykonawca polegający na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby dołącza do oferty dokumenty, o których mowa w rozdz. VI pkt 1 ppkt 7 oraz ppkt 8 lit. a) SWZ;
5) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VI pkt 1 ppkt 8 lit. b) SWZ.
3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
4. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W takiej sytuacji jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podać nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Zamawiający nie będzie badać, czy nie zachodzą wobec podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust 1 pkt 4) ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jedn.: Dz. U. z 2025 r., poz. 514, dalej ustawa 514/2025).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Podmiotowe środki dowodowe, które należy złożyć składając ofertę:
1) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia wraz z oświadczeniem podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzającym brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ). Uwaga! Ww. dokument należy złożyć tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby;
2) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wskazujące, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. Uwaga! Ww. dokument należy złożyć w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia.
2. Podmiotowe środki dowodowe wymagane przez zamawiającego, które należy złożyć na wezwanie, o którym mowa w art. 274 ust. 1 ustawy Pzp na potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale V pkt 1 SWZ:
1) wykaz usług (prac) wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty wymagane przez zamawiającego, które należy złożyć składając ofertę:1) formularz oferty, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu (odpowiednio: wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby) jest umocowana do jego reprezentowania; wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał w załączniku nr 1 do SWZ (formularz oferty) dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów;
3) pełnomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostępniającego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), jeżeli w imieniu (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostępniającego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) działa osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w rozdz. VI pkt 1 ppkt 2) SWZ;
4) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ wskazujące część zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców) oraz firmy podwykonawców (jeżeli są znane). W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie;
5) oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ. Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składa każdy z wykonawców;
6) oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ. Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składa każdy z wykonawców w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
7) oświadczenie wykonawcy o poleganiu na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. Uwaga! Ww. oświadczenie składane na formularzu ofertowym, tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolnościach podmiotu udostępniającego zasoby;
8) podmiotowe środki dowodowe wymienione w sekcji 5.7.) pkt 1.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.2. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 1 należy dołączyć do oferty.
3. Wszelką korespondencję w postępowaniu zamawiający kieruje do pełnomocnika.
4. Wspólnicy spółki cywilnej są wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt 1 - 3.
5. Oferta wspólna musi być sporządzona zgodnie z SWZ.
6. Sposób składania dokumentów przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia został określony w rozdziale VI SWZ.
7. Przed zawarciem umowy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu kopię umowy regulującej współpracę tych wykonawców, zawierającą, co najmniej:
1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia,
2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia do umowy następujących zmian polegających na:1) zmianie terminu wykonania przedmiotu umowy,
2) zmianie wysokości wynagrodzenia.
Zmiany treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Szczegółowy rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały zawarte w § 13 projektowanych postanowień umowy (PPU) stanowiących załącznik nr 5 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-06 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zakupowa eZamawiający https://tramwajeszczecin.ezamawiajacy.pl/pn/TRAMWAJESZCZECIN/demand/235440/notice/public/details
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-06 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-04
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I. Wykonawcy zagraniczni: Zamawiający nie wymaga złożenia dokumentów, o których mowa w § 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020r., poz. 2415 oraz z 2023 r., poz. 1824).II. Gmina Miasto Szczecin (Zamawiający) z siedzibą przy pl. Armii Krajowej 1 w Szczecinie (70-456) powierzyła na podstawie Art. 37 ust. 2 i ust. 3 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2024r., poz. 1320 z późn. zm.) przygotowanie i przeprowadzenie niniejszego postępowania Tramwajom Szczecińskim Spółce z ograniczoną odpowiedzialnością.
III. Dane dotyczące sekcji I: 1.2.) Nazwa zamawiającego - Gmina Miasto Szczecin; 1.4.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684232; 1.5.1.) Ulica: pl. Armii Krajowej 1; 1.5.3.) Kod pocztowy: 70-456; 1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego.
IV. Informacje dotyczące sekcji II – INFORMACJE PODSTAWOWE pkt 2.8.) Zamówienie (…) nie jest ujęte (widoczne) w planie postępowań. Gmina Miasto Szczecin nie wskazuje na dzień 25.09.2025r. przedmiotowego zamówienia w „Planie postępowań o udzielenie zamówień w roku 2025” (ostatnia aktualizacja nr 10 z dnia 08.08.2025r. opublikowana została z dniu 08.09.2025r. pod nr 2025/BZP 00037922/11/P).
V. Informacje dotyczące sekcji VIII: 8.4.) Termin związania ofertą: Zgodnie z rozdz. XII pkt 6 SWZ Wykonawca pozostaje związany ofertą do dnia 04.11.2025 r. włącznie (tj. przez okres 30 dni). Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
VI. Informacje dodatkowe dotyczące sekcji IV: 4.2.10.): Termin wykonania zamówienia – 21 dni od zawarcia umowy zgodnie z postanowieniem § 3 ust 1 PPU – zał. nr 5 do SWZ.
VII. Zgodnie z rozdz. I pkt 4 ppkt 7) SWZ: zamawiający nie przewiduje:
a) zawarcia umowy ramowej;
b) złożenia ofert w postaci katalogu elektronicznego lub dołączenia katalogu elektronicznego;
c) wyboru oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej;
d) wymagań, o których mowa w art. 96 ust. 1 i 2 pkt 2 ustawy Pzp;
e) udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp;
f) zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty;
g) zwoływania zebrania wykonawców w rozumieniu art. 285 ustawy Pzp.
VIII. Zamawiający:
1) nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców
o których mowa w art. 94 ustawy Pzp;
2) nie dokonuje zastrzeżenia obowiązku osobistego wykonania usług (kluczowych zadań) przez wykonawcę na podstawie art. 60 pkt 1 ustawy Pzp i art. 121 pkt 1 ustawy Pzp;
3) wymaga zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2025 r., poz. 277 z późn. zm.).