BZP: „Przebudowa zbiorników wodnych na terenie Gminy Mniszków”
25.09.2025
2025/BZP 00442454/01
Gmina Mniszków
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa zbiorników wodnych na terenie Gminy Mniszków”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mniszków
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648126
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: mjr. Hubala 2B
1.5.2.) Miejscowość: Mniszków
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-341
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 447561522
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mniszkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mniszkow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa zbiorników wodnych na terenie Gminy Mniszków”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8df34d68-1149-496e-bbb7-af0c710dca38
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00442454
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041472/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Przebudowa zbiorników wodnych na terenie Gminy Mniszków
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Inwestycja w zakresie etapu I zamówienia dofinansowana będzie z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności, działanie B3.3.1. „Inwestycje w zwiększanie potencjału zrównoważonej gospodarki wodnej na obszarach wiejskich”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8df34d68-1149-496e-bbb7-af0c710dca383.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy
e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 14. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa § 12 Regulamin Platformy e-Zamówienia, a mianowicie:
W celu prawidłowego korzystania z usług Platformy e-Zamówienia wymagany jest:
a) Komputer PC:
- parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HD,
- zainstalowany jedne z poniższych systemów operacyjnych: MS Windows 7 lub nowszy, OSX/Mac OS 10.10, Ubuntu 14.04,
- zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek: Chrome 66.0 lub nowsza, Firefox 59.0 lub nowszy, Safari 11.1 lub nowsza, Edge 14.0
i nowsze,
albo
b) Tablet/Telefon:
- parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3,
- przeglądarka Chrome 61 lub nowsza
15. Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie
w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL,
obsługi Java Script, oraz cookies;
16. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania
i oznaczania czasu odbioru danych:
a) specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
b) format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,
c) oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się
o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do sekundy.
17. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 4587799 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
18. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@mniszkow.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).
19. UWAGA: Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za błędy w transmisji danych, w tym błędy spowodowane awariami systemów teleinformatycznych, systemów zasilania lub też okolicznościami zależnymi od operatora zapewniającego transmisję danych.
Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków pozostałe informacje, które nie znalazły się w ogłoszeniu o zamówieniu znajdują się w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna
dotycząca przetwarzania danych osobowych – udzielenie zamówienia publicznego
Stosownie do art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO) informujemy, że:
Administrator Twoich danych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Gminy w Mniszkowie reprezentowany przez Wójta Gminy.
Dane kontaktowe Kontakt z administratorem:
1) osobiście lub na adres poczty elektronicznej: mniszkow@mniszkow.pl
2) telefonicznie: (44) 756 15 15, (44) 756 15 22
3) pisemnie: ul. mjr. Hubala 2B, 26-341 Mniszków
Inspektor Ochrony Danych W Urzędzie Gminy w Mniszkowie został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@mniszkow.pl
Cele przetwarzania, podstawa prawna przetwarzania, czas przechowywania poszczególnych kategorii danych
Dane będą przetwarzane przez Urząd Gminy w Mniszkowie w celach:
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego „Przebudowa zbiorników wodnych na terenie Gminy Mniszków” - postępowanie nr ZP.271.13.2025, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.13.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. „Przebudowa zbiorników wodnych na terenie Gminy Mniszków”.
2. Zamówienie jest podzielone na 2 etapy o nazwach:
Etap I- Przebudowa dwóch zbiorników wodnych w miejscowości Mniszków
Przebudowa dwóch zbiorników wodnych w miejscowości Mniszków ma być realizowana w sposób zgodny z zasadą DNSH w odniesieniu do każdego z celów środowiskowych w rozumieniu art. 17 rozporządzenia (UE) nr 2020/852 (rozporządzenie w sprawie taksonomii), tj.: łagodzenie zmian klimatu, adaptacja do zmian klimatu, zrównoważone wykorzystywanie i ochrona zasobów wodnych, gospodarka o obiegu zamkniętym, w tym zapobieganie powstawaniu odpadów i recykling, zapobieganie zanieczyszczeniom powietrza, wody lub gleby i ich kontrola, ochrona i odbudowa bioróżnorodności i ekosystemów, wraz z wykazem dokumentacji potwierdzającej ich wykonanie.
Zakres prac do wykonania w ramach etapu I
1) Wypompowanie wody z zbiornika wraz z odłowieniem ryb i przekazaniem Zamawiającemu,
2) Wycinka zakrzaczeń na zbiornikach – poza teren zbiornika na terenie otaczającym na podstawie decyzji uzyskanej w WUOZ w Łodzi oraz Urzędzie Gminy w Mniszkowie.
3) Odmulenie oraz wyprofilowanie dna zbiornika wraz z wywiezieniem nadmiaru ziemi. Docelowa głębokość zbiornika 3,0m,
4) Demontaż istniejących umocnień na skarpach zbiornika oraz montaż nowych o lepszych parametrach materiałowych na skarpach zbiornika, które należy przykryć geowłókniną oraz ponownie umocnić narzutem kamiennym i płytami ażurowymi o wymiarach 60x40x8 cm – tylko w obrębie pomostu w celu zabezpieczenia konstrukcji pomostu oraz płytami typu ekokrata – całą powierzchnię skarp wraz z humusowanie i obsiewem mieszankami traw wolnych przestrzeni ekokraty. W ramach zabezpieczenia
przed osuwaniem się płyt należy je dodatkowo zakotwić palikami o dł. 1,0 m. Przy stopie skarpy należy wykonać remont ubezpieczenia z kiszki faszynowej 2 x 25 cm przytwierdzonej do podłoża palikami drewnianymi.
5) Koronę zbiornika obszar pomiędzy zbiornikiem, a granicą nieruchomości należy pozostawić w stanie naturalnym jedynie w miejscach prowadzonych prac po ich realizacji teren należy wyrównać, nanieść ziemię urodzajną i obsiać nasionami traw.
6) Remont rowu doprowadzającego wodę do zbiornika polegać będzie na odmuleniu dna warstwą grubości do 30 cm i zabezpieczeniu skarp przy pomocy kiszki faszynowej.
Nie przewiduje się ingerencji w skarpy oraz koronę rowu jedynie jego bieżącą
konserwację.
Etap II- Remont pomostu przy zbiorniku wodnym w Mniszkowie
Zakres prac do wykonania w ramach etapu II
1) Rozbiórka istniejącego pomostu.
2) Odmulenie oraz wyprofilowanie dna i skarpy zbiornika wraz z wywiezieniem nadmiaru ziemi.
3) Demontaż istniejących umocnień skarpy zbiornika oraz montaż nowych o lepszych parametrach materiałowych na skarpie zbiornika. Skarpę należy wyprofilować, ułożyć geowłókninę oraz ponownie zamontować płyty ażurowe o wymiarach 60x40x8 cm.
W ramach zabezpieczenia przed osuwaniem się płyt należy je dodatkowo zakotwić palikami o dł. 1,0 m. Przy stopie skarpy należy wykonać remont ubezpieczenia z kiszki faszynowej 2 x 25 cm przytwierdzonej do podłoża palikami drewnianymi. Ponadto należy wykonać umocnienie skarpy przy pomocy kruszywa hydrotechnicznego o frakcji 31-62 mm i gr. warstwy 25 cm.
4) Koronę zbiornika obszar po realizowanych pracach należy wyrównać, nanieść ziemię urodzajną i obsiać nasionami traw.
5) Wykonanie pomostu o konstrukcji stalowo-drewnianej. Montaż słupów stalowych zabezpieczonych antykorozyjnie. Nawierzchnia pomostu oraz poręcz wykonana z tarcicy drewnianej dwukrotnie olejowanej
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do SWZ- Dokumentacja (etap I, etap II).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45247270-3 - Budowa zbiorników
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45244000-9 - Wodne roboty budowlane
45000000-7 - Roboty budowlane
45112330-7 - Rekultywacja terenu
90720000-0 - Ochrona środowiska
43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo, dokładnie opisano w rozdziale 21 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
a) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
b) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
c) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument „Oświadczenie wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia
z postępowania”, o którym mowa w rozdziale 11, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia.
4. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy
w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami załącznika nr 4 do SWZ– projektowane postanowienia umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy