BZP: Zakup i montaż magazynów energii elektrycznej dla Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o.
30.09.2025
2025/BZP 00449760/01
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ JANÓW SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup i montaż magazynów energii elektrycznej dla Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ JANÓW SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241988341
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Leśna 3 lokal 1
1.5.2.) Miejscowość: Janów
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-253
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: 343634034
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@zgk-janow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgk-janow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i montaż magazynów energii elektrycznej dla Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-36bd40d9-b9e6-4b11-a191-e06801f403df
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00449760
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00447141/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup i montaż magazynów energi elektrycznej dla Zakładu Gospodarki Komunalnej Janów Sp. z o.o."
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt dofinansowany w ramach programu Funduszy Europejskich dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) dla priorytetu: FESL.02.00- Fundusze europejskie na zielony rozwój, dla działania: FESL.02.06- Odnawialne źródła energii - projekty inne niż grantowe i parasolowe.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-36bd40d9-b9e6-4b11-a191-e06801f403df3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu Platformy e Zamówienia, która dostępna jest pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
3. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres e mail: biuro@zgk-janow.pl (z wyłączeniem składania ofert)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: . Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu Wykonawca na Platformie e Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz w zakładce „Centrum Pomocy”. 2. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. 3. W przypadku załączników, które są zgodnie z p. z. p lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny). 4. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja" 5. Wszelka korespondencja kierowana do zamawiającego powinna/ musi być sygnowana wskazanym numerem referencyjnym postępowania 6. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. 7. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu 22 458 77 99 (lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”. 8. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że: a. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Zakład Gospodarki Komunalnej Janów Sp. z o. o. z siedzibą w Janowie przy ul. Częstochowskiej 1 (42-253 Janów), tel. 669 996 636, strona internetowa: www.zgk-janow.pl, adres poczty elektronicznej: biuro@zgk-janow.pl; b. Administrator Zakład Gospodarki Komunalnej Janów Sp. z o. o
c. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji. d. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 p.z.p e. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 p. z. p. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; f. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych p. z. p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. g. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO. h. posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; i. nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; j. przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/ME/01/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż magazynów energii dla Zakładu Gospodarki Komunalnej Janów Sp. z o. o.
2. Projekt dofinansowany w ramach programu Funduszy Europejskich dla Ślą-skiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) dla priorytetu: FESL.02.00- Fundusze europejskie na zielony rozwój, dla działania: FESL.02.06- Odnawialne źródła energii – projekty inne niż grantowe i paraso-lowe.
3. Przedmiotem zamówienia realizowanego w formule „zaprojektuj i wybuduj” jest zaprojektowanie i wykonanie robót polegających na rozbudowie istniejących instalacji fotowoltaicznych o magazyny energii elektrycznej dla następujących obiektów komunalnych:
- ujęcie wody Bystrzanowice – magazyn o pojemności min. 20 kWh;
- oczyszczalnia ścieków w Janowie – magazyn o pojemności min. 50 kWh;
- ujęcie wody w Złotym Potoku – magazyn o pojemności min. 20 kWh;
- ujęcie wody w Żurawiu – magazyn o pojemności min. 20 kWh.
4. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m.in:
1) zaprojektowanie i wykonanie wszystkich instalacji.
2) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej niezbędnej do zainstalowa-nia poszczególnych zestawów.
Dokumentacja projektowa sporządzona przez Wykonawcę powinna zawierać taki zakres wykonywanych prac, aby prawidłowo i zgodnie z obowiązującymi przepisami możliwe było wykonanie poszczególnych robót, montażu wraz
z podłączeniem do istniejącej instalacji fotowoltaicznej i uruchomienia maga-zynów energii elektrycznej oraz zagwarantowanie ich prawidłowego
i bezpiecznego działania i eksploatacji w powiązaniu z istniejącą instalacją fo-towoltaiczną w każdym budynku.
Przed przystąpieniem do realizacji Wykonawca zobowiązany jest do:
− zweryfikowania danych wyjściowych do projektowania, przedstawionych przez Zamawiającego,
− wykonania na własny koszt inwentaryzacji budynków oraz wszystkich badań
i analiz oraz ekspertyz zgodnie z obowiązującym prawem (jeśli będą koniecz-ne) niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia,
− dokonania analizy najefektywniejszej lokalizacji magazynów energii zapewnia-jących prawidłowe i bezpieczne działanie.
3) uzyskanie wymaganych przepisami uzgodnień, pozwoleń, zgłoszeń, itp.,
4) wykonanie robót, według opracowanych projektów, polegających na rozbudo-wie 4 sztuk istniejących instalacji fotowoltaicznych o magazyny energii elek-trycznej na potrzeby obiektów komunalnych, z zastosowaniem inteligentnego systemu zarządzania energią i monitorowania produkcji energii wraz z rozru-chem technologicznym oraz udzieleniem gwarancji na wykonane roboty i ma-teriały – w ilości 4 sztuk o pojemnościach wskazanych w pkt. III.3.
5) dostawę i montaż magazynów energii elektrycznej (zestaw modułów bateryj-nych z inwerterem) z inteligentnym systemem zarządzania energią i monito-rowania produkcji energii elektrycznej,
6) wykonanie robót i instalacyjnych w oparciu o wytyczne PFU,
7) podłączenie magazynu do istniejącej wewnętrznej instalacji elektrycznej oraz instalacji fotowoltaicznej – na potrzeby każdego budynku,
8) wykonanie wszelkich niezbędnych prac dostosowawczych i prac pomocni-czych budowlanych (np. przebicia, otwory montażowe, przejścia instalacyjne przez przegrody budowlane, wypełnienie otworów oraz odtworzenie i naprawa części uszkodzonych, elementów wykończeniowych) umożliwiających prawi-dłowe działanie instalacji,
9) kontrole, próby, rozruch techniczny i uruchomienie instalacji,
10) opracowanie instrukcji obsługi urządzenia i przeszkolenie użytkowników in-stalacji,
11) przygotowanie dokumentacji powykonawczej niezbędnej do zgłoszenia odbio-ru i prawidłowego użytkowania instalacji przez użytkowników. Po zakończeniu prac Wykonawca przekaże dokumentację powykonawczą dla każdego bu-dynku łącznie z protokołami, kartami katalogowymi/technicznymi, deklaracja-mi zgodności lub certyfikatami dopuszczenia do użytku, informacją
o udzielonej gwarancji, instrukcjami użytkowania, potwierdzeniem przeszkole-nia użytkownika, potwierdzeniem zgłoszenia do OSD, itd.
12) podłączenie magazynu do istniejącej wewnętrznej instalacji elektrycznej AC oraz instalacji fotowoltaicznej – na potrzeby każdego budynku,
13) zgłoszenie instalacji do operatora systemu dystrybucyjnego (OSD).
14) Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest zapewnić:
− bezpłatne usługi serwisowe w okresie gwarancyjnym, przy czym koszty mate-riałów eksploatacyjnych podczas sprawowania serwisu gwarancyjnego pono-si Wykonawca instalacji,
− przeglądy instalacji zgodnie z zaleceniami producentów urządzeń, przy czym niezależnie od tego wymagane są min. 2 przeglądy instalacji wykonane przez Wykonawcę,
− usunięcie ewentualnych awarii w ramach bezpłatnej usługi serwisowej w okre-sie gwarancyjnym.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31422000-0 - Zestawy baterii
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie kryteriów oceny ofert opisanych w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji i rękojmi na roboty budowlano montażowe
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:a) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ustawy z dnia 13kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu wynikające z art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczące:
1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej - O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że:
1.4.1. posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.
a) wykonał montaż min. 10 szt. instalacji magazynów energii elektrycznej, w ramach jednego lub wielu odrębnych kontraktów (umów /zamówień)
Powyższy punkt należy opisać w przedłożonym wykazie dostaw wg załącznika nr 7 do SWZ Uwagi:
- Wymaga się, aby ze złożonych dokumentów (wykazu wykonanych dostaw lub referencji wynikały wielkości /wartości w odniesieniu do wykonanych dostaw),
- Zamawiający uwzględni tylko zadania zakończone,
- Wykonawcy mogą wykazać się doświadczeniem także wówczas, jeżeli realizowali wymagane zamówienie w formule robót budowlanych zaprojektuj i wybuduj.
- Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum). Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca
polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienie stosownych dowodów np. umowy konsorcjum z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
- Wykonawca może się posługiwać doświadczeniem uzyskanym w ramach realizacji zamówienia przez konsorcjum, którego był członkiem, wyłącznie w zakresie faktycznie przez niego wykonanym. Doświadczenie Wykonawcy, powinno być związane z faktycznym jego udziałem w ramach zrealizowanego zamówienia. Wykonawca posiadający doświadczenie w konsorcjum powinien w wykazie dostaw potwierdzić, jaki zakres prac oraz jaki rodzaj prac faktycznie zrealizował w ramach danego konsorcjum,
- Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres dostaw/robót budowlanych od wymaganych przez Zamawiającego, - Warunek ten ma być spełniony:
a) samodzielnie przez wykonawcę,
b) lub przez minimum jeden inny podmiot udostępniający wykonawcy swoją wiedzę i doświadczenie, i który zrealizuje te usługi, roboty budowlane,
c) lub w przypadku wykonawców wspólnych – samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców występujących wspólnie lub wspólnie przez Wykonawców,
1.4.2. dysponuje lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia tj. posiadającymi prawo do wykonania samodzielnej funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:
- jedną osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, branży elektrycznej posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- jedną osobę, która będzie pełnić funkcję projektanta, branży elektrycznej posiadającą uprawnienia budowlane doprojektowania, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane do projektowania, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
Powyższy punkt należy opisać w przedłożonym wykazie osób wg załącznika nr 10 do SWZ Uwagi:
- Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji technicznych, o których mowa powyżej przez jedną osobę. - W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek jw. może być spełniony przez Wykonawców wspólnie.
- Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującą się uprawnieniami budowlanymi wydanymi na podstawie ustawy z dnia 07.07.1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418). Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 07. 07.1994 r. Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału postępowaniu wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych,
1.1. wykaz dostaw a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje lub inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – załącznik nr 7 do SWZ.
1.2. wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych zaświadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 10 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień złożenia
2.1. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; W przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ten składa każdy z wykonawców oddzielnie
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia do upływu terminu składania ofert przez Wykonawcę następujących przedmiotowych środków dowodowych:a)Magazyn energii-kartę katalogową wystawioną przez producenta, zawierającą wymagane parametry techniczne określone w pkt.2.7.1.pkt.1)PFU Minimalne wymagania jakimi powinny odpowiadać zastosowane magazyny energii
-i/lub deklaracje producenta jeśli karta katalogowa nie zawiera wszystkich wymaganych informacji-w celu wykazania spełniania przez oferowane urządzenia parametrów określonych w pkt.2.7.1.pkt.1) PFU Minimalne wymagania jakimi powinny odpowiadać zastosowane magazyny energii
-i/lub certyfikat wydany przez jednostkę oceniająca zgodność jeśli karta katalogowa nie zawiera wszystkich wymaganych informacji-w celu wykazania spełniania przez oferowane urządzenia parametrów określonych w pkt.2.7.1.pkt.1) PFU
Minimalne wymagania jakimi powinny odpowiadać zastosowane magazyny energii
-i/lub sprawozdanie z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jeśli karta katalogowa nie zawiera wszystkich wymaganych informacji-w celu wykazania spełniania przez oferowane urządzenia parametrów określonych w pkt.2.7.1.pkt.1) PFU Minimalne wymagania jakimi powinny odpowiadać zastosowane magazyny energii
Potwierdzenie producenta lub dystrybutora: Wykonawca zobowiązany jest do złożenia pisemnego potwierdzenia producenta
lub dystrybutora, że oferowany magazyn energii spełnia wszystkie pozostałe wymagania określone w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, w tym:
-pkt.2.7–Wymagania dotyczące materiałów i urządzeń,
-pkt.2.7.1–Minimalne wymagania, jakim powinny odpowiadać zastosowane magazyny energii elektrycznej,
-pkt.2.7.2–Minimalne wymagania, jakim powinny odpowiadać inteligentne systemy zarządzania energią i monitorowania produkcji energii elektrycznej,
-pkt.2.7.3–Minimalne wymagania jakim powinno odpowiadać okablowanie i pozostałe
b)Inwerter dwukierunkowy: kartę katalogową wystawioną przez producenta, zawierającą wymagane parametry techniczne określone w pkt.2.7.1.pkt.2)PFU Minimalne wymagania jakimi powinny odpowiadać zastosowane magazyny energii -i/lub deklaracje producenta jeśli karta katalogowa nie zawiera wszystkich wymaganych informacji-w celu wykazania spełniania przez oferowane urządzenia parametrów określonych w pkt.2.7.1.pkt.2)PFU Minimalne wymagania jakimi powinny odpowiadać zastosowane magazyny energii
-i/lub certyfikat wydany przez jednostkę oceniająca zgodność jeśli karta katalogowa nie zawiera wszystkich wymaganych informacji w celu wykazania spełniania przez oferowane urządzenia parametrów określonych w pkt.2.7.1.pkt.2)PFU
Minimalne wymagania jakimi powinny odpowiadać zastosowane magazyny energii
-i/lub sprawozdanie z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jeśli karta katalogowa nie zawiera wszystkich wymaganych informacji-w celu wykazania spełniania przez oferowane urządzenia parametrów określonych w pkt.2.7.1. pkt.2)PFU Minimalne wymagania jakimi powinny odpowiadać zastosowane magazyny energii
Potwierdzenie producenta lub dystrybutora: Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia pisemnego potwierdzenia producenta lub dystrybutora, że oferowany inwerter spełnia wszystkie pozostałe wymagania określone w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, w tym:
-pkt.2.7. Wymagania dotyczące materiałów i urządzeń.
-pkt.2.7.1 Minimalne wymagania jakim powinny odpowiadać zastosowane magazyny energii elektrycznej,
-pkt.2.7.2. Minimalne wymagania jakim powinny odpowiadać inteligentne systemy zarządzania energią i monitorowania produkcji energii elektrycznej
-pkt.2.7.3 Minimalne wymagania jakim powinno odpowiadać okablowanie i pozostałe 1)Wykonawca ma obowiązek złożyć dokumenty w tej samej formie co ofertę.
2)Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych. 4)Przedmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Jeżeli wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa przedmiotowe środki dowodowe o których mowa w Rozdziale III pkt. 17 niniejszej SWZ do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
2. Dokumenty, które Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą (w terminie wyznaczonym do składania ofert):2.1. Formularz ofertowy sporządzony pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ
2.2. Przedmiotowe środki dowodowe o których mowa w Rozdziale III pkt. 17 niniejszej SWZ.
2.3. Oświadczenia wstępne (art. 125 ust. 1 p. z. p.)
a. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ ,
b. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu. – którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ ,
c. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, podmiotu na którego zasoby powołuje się wykonawca – którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ (składane tylko w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu),
d. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, podmiotu na którego zasoby powołuje się wykonawca – którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ (składane tylko w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu).
2.4. Wadium w oryginale w postaci elektronicznej - tylko, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie niepieniężnej.
2.5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby - dokument ma być złożony z ofertą tylko w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - wzór załącznik nr 9 do SWZ.
2.6. Jeśli dotyczy - oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 p.z.p. z którego wynika, które roboty budowlane, usługi, dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.- wg wzoru - załącznik nr 8 do SWZ
2.7. Pełnomocnictwo
a. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli zostało ustanowione. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo.
b. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, (dotyczy również spółki cywilnej). W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (tzw. konsorcjum) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników.
Pełnomocnictwo składa się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w postaci pisemnej - w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź
- poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w postaci pisemnej kwalifikowanym podpisem mocodawcy (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo), poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej.
Elektroniczna kopia pełnomocnictwa (cyfrowego odwzorowania pełnomocnictwa) nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć ty-sięcy złotych 00/100)2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. pieniądzu;
3.2. gwarancjach bankowych;
3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto nr 34 8591 0007 5330 0925 4792 0010.
UWAGA: W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna je za wnie-sione skutecznie jedynie w przypadku wpływu pieniędzy na rachunek bankowy Zama-wiającego przed upływem terminu składania ofert
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji Wykonawca przekazuje zama-wiającemu wraz z ofertą przetargową oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elek-tronicznej. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wy-konawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzie-lenie zamówienia (konsorcjum);
7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt. 3 p.z.p. zo-stanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie:a. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie spółki cywilnej, konsorcjum, porozumienia zawartego między podmiotami, itp.)
b. Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie /pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
c. Pełnomocnictwo opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym należy dołączyć do oferty. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem).
d. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia o którym mowa w Rozdziale XIII ust. 2 pkt. 2.3 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia – żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia
e. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania kluczowych zadań przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
f. Jeśli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
g. Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 p.z.p., zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi do realizacji których te zdolności są wymagane.
h. W związku z powyższym Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p. z. p. oraz na warunkach opisanych w projektowanych postanowieniach umownych, stanowiącym załącznik nr 11 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy