BZP: Modernizacja parkomatów obsługujących strefy płatnego parkowania w Gdyni
06.10.2025
2025/BZP 00458033/01
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Modernizacja parkomatów obsługujących strefy płatnego parkowania w Gdyni
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675557
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 10 Lutego 24
1.5.2.) Miejscowość: Gdynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-364
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@beerkancelaria.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zdiz.gdynia.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: LegisLatte Radca Prawny Anna Beer
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6040048737
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Wyczółkowskiego 51
1.11.4.) Miejscowość: Gdańsk
1.11.5.) Kod pocztowy: 80-147
1.11.6.) Województwo: pomorskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: biuro@beerkancelaria.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: https://beerkancelaria.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja parkomatów obsługujących strefy płatnego parkowania w Gdyni
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0f096d00-47e1-4f12-a262-35799c2d8d97
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00458033
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038361/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Modernizacja parkomatów obsługujących strefy płatnego parkowania w Gdyni
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11777983.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zgodnie z Rozdziałem 6 SWZ:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1177798
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z Rozdziałem 7 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: EZP.271.58.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa wraz z montażem modemów telekomunikacyjnych do parkomatów zapewniających łączność z systemami płatności i łączność z oprogramowaniem nadzorczym, niezbędnym do obsługi stref płatnego parkowania w Gdyni.
4.2.6.) Główny kod CPV: 32510000-1 - Bezprzewodowy system telekomunikacyjny
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32552410-4 - Modemy
50312400-9 - Konserwacja i naprawa mikrokomputerów
72267000-4 - Usługi w zakresie konserwacji i napraw oprogramowania
51610000-1 - Usługi instalowania urządzeń komputerowych i przetwarzania informacji
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Modernizacja oprogramowania w parkomatach poprzez rozszerzenie funkcjonalności o możliwość sprawdzenia informacji o wystawionej opłacie dodatkowej i możliwości bezpośredniej zapłaty tej opłaty.
4.2.6.) Główny kod CPV: 32510000-1 - Bezprzewodowy system telekomunikacyjny
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32552410-4 - Modemy
50312400-9 - Konserwacja i naprawa mikrokomputerów
72267000-4 - Usługi w zakresie konserwacji i napraw oprogramowania
51610000-1 - Usługi instalowania urządzeń komputerowych i przetwarzania informacji
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia na daną część mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 8 SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dla danej części.2. W celu spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących:
Części nr 1 w zakresie:
1) zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda wykazania wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej usługi polegającej na:
a) Dostawie co najmniej 100 parkomatów wraz z montażem i konfiguracją albo
b) Dostawie części składowych do co najmniej 100 parkomatów wraz z montażem i konfiguracją albo
c) Obsłudze technicznej lub serwisowej co najmniej 100 parkomatów.
W celu uznania przez Zamawiającego spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej dla części I konieczne jest wykazanie przez Wykonawcę, iż parkometry, których dotyczy dostawa lub usługą wykazywana przez Wykonawcę, realizowały płatności zarówno przy pomocy gotówki, kart płatniczych, płatności Blik lub innych powszechnie stosowanych metod płatności, z funkcją przesyłania danych na odległość.
W przypadku powoływania się przez Wykonawcę na spełnianie warunku udziału w postępowaniu określonego w Rozdziel 9 ust. 2 pkt 1 lit. c SWZ okres wykonania lub wykonywania obsługi technicznej lub serwisowej nie może być krótszy niż 24 miesiące.
Przez „jedną usługę” należy rozumieć usługę realizowaną w ramach jednej umowy.
W przypadku Wykonawcy / Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia lub Wykonawcy korzystającego z udostępnionego zasobu innego podmiotu, wymagany warunek musi być spełniony wyłącznie przez jednego Wykonawcę.
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub Wykonawcy korzystającego z udostępnionego zasobu innego podmiotu w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie części I nie dopuszcza łącznego spełniania warunku / sumowania wartości określonych w warunku.
Części nr 2 w zakresie:
B) zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda wykazania wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze technicznej lub serwisowej minimum 100 szt. parkomatów realizujących płatności przy pomocy gotówki, kart płatniczych, Blik lub innych powszechnie stosowanych metod płatności, z funkcją przesyłania danych na odległość. Okres wykonania lub wykonywania obsługi technicznej i serwisowej nie może być krótszy niż 24 miesiące.
Przez „jedną usługę” należy rozumieć usługę realizowaną w ramach jednej umowy.
W przypadku Wykonawcy / Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia i/lub Wykonawcy korzystającego z udostępnionego zasobu innego podmiotu, wymagany warunek musi być spełniony wyłącznie przez jednego Wykonawcę.
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub Wykonawcy korzystającego z udostępnionego zasobu innego podmiotu w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dla części II nie dopuszcza łącznego spełniania warunku / sumowania wartości określonych w warunku.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości:Dla Części nr 1 – 6.400,00 zł słownie: sześć tysięcy czterysta złotych 00/100;
Dla Części nr 2 – 2.100,00 zł słownie: dwa tysiące sto złotych 00/100;
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą na daną część zamówienia, z wyjątkiem przypadków, o których mowa
w art. 98 ust.1 pkt 1), 2) i 3) oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) Pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 419 ze zm.).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania istotnych zmian postanowień zawartej umowy, także w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w zakresie i na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 7 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-15 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1177798
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-15 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-13
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Przesłanka wykluczenia:art. 7 ust. 1 pkt 1) - 3) ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2025
poz. 514 ze zm.).