BZP: Kompleksowa wymiana modułów telemetrycznych dla Wodociągów Miejskich w Radomiu Sp. z o.o.
06.10.2025
2025/BZP 00459057/01
Wodociągi Miejskie w Radomiu Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa wymiana modułów telemetrycznych
dla Wodociągów Miejskich w Radomiu Sp. z o.o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wodociągi Miejskie w Radomiu Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670110416
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Filtrowa 4
1.5.2.) Miejscowość: Radom
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-600
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: woda@woda.radom.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.woda.radom.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 2 - gospodarka wodna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa wymiana modułów telemetrycznych
dla Wodociągów Miejskich w Radomiu Sp. z o.o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cc0cdb85-a1c6-4403-836b-abcec751e2d4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00459057
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://woda-pzp.logintrade.net/zapytania_email,211948,82ed59a6e2fa884723d476eb64b2a6dd.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://woda-pzp.logintrade.net/zapytania_email,211948,82ed59a6e2fa884723d476eb64b2a6dd.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń, odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452)
2. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w zakresie o którym mowa w ust. 1 odbywa się przy użyciu Platformy zakupowej Zamawiającego na stronie https://woda-pzp.logintrade.net
3. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS.
4. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie zakupowej Wodociągów Miejskich w Radomiu ma możliwość złożenia, zmiany, wycofania oferty a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
5. Zamawiający wyznacza do kontaktowania się z Wykonawcami w sprawach przedmiotu zamówienia:
P. Bartłomiej Gauze.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZ/84/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszej umowy jest Modernizacja istniejącej infrastruktury telemetrycznej i komunikacji dla sieci wodno-kanalizacyjnej miasta Radomia poprzez: dostarczenie modułów telemetrycznych wraz z osprzętem niezbędnych do wymiany danych, dostawę i montaż czujników ciśnienia 0-5V 10 bar, montaż i podłączenie modułów telemetrycznych, konfiguracje modułów oraz odwzorowanie istniejących programów sterujących dla odpowiednich obiektów Zmawiającego, zestawienie połączeń komunikacyjnych GSM oraz aktualizację dokumentacji. Przedmiot umowy obejmuje w szczególności dostarczenie, instalacje, konfiguracje oraz oprogramowanie urządzeń dla punktów monitoringu sieci, studni SUW oraz przepompowni ścieków. Dodatkowo Wykonawca będzie zobligowany do dopełnienia wszelkich wymaganych uzgodnień, przeprowadzenia rozruchu, przeprowadzenia prób końcowych, przeprowadzenia prób eksploatacyjnych, przeprowadzenia instruktaży i szkoleń obsługi, wykonania dokumentacji projektowej
4.2.6.) Główny kod CPV: 32441200-8 - Sprzęt telemetryczny i sterujący
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32441300-9 - System telemetryczny
32441100-7 - Telemetryczny system nadzoru
32441000-6 - Sprzęt telemetryczny
50331000-4 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji linii telekomunikacyjnych
50332000-1 - Usługi w zakresie konserwacji infrastruktury telekomunikacyjnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
a) zdolności technicznej lub zawodowej;1. Wykonawca w celu potwierdzenia, że spełnia warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej (posiadanie wiedzy i doświadczenia) obowiązany jest wykazać, że: w ciągu ostatnich pięciu lat zrealizował umowę (zadanie) obejmującą swoim zakresem modernizację punktów pomiarowych na sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej o wartości robót branży elektrycznej i/lub AKPiA co najmniej 500 tys. zł netto.
2. Wykonawca w celu potwierdzenia, że spełnia warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej (dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia) obowiązany jest wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. pełnić następujące funkcje:
(a) Kierownik prac telekomunikacyjnych – odpowiedzialny za zagadnienia realizacyjne i techniczne – niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje:
- Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
- co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnień budowlanych przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych (kierownik budowy, kierownik robót, inspektor nadzoru);
(b) Kierownik prac elektrycznych – odpowiedzialny za prowadzenie robót elektrycznych – niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje:
– uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektro-energetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
– co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnień budowlanych przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych (kierownik budowy, kierownik robót, inspektor nadzoru)
(c) Kierownik prac projektowych – odpowiedzialny za prowadzenie prac projektowych – niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje:
– Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie: sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawienia budowlane do projektowania wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Powyższe nastąpi według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do IDW;
b) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż
3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
c) Oświadczenie Wykonawcy w zakresie przeciwdziałaniu wspierania agresji na Ukrainę oraz służące ochronie bezpieczeństwa narodowego sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do IDW
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz zadań wykonanych w okresie ostatnich 5 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zadania te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te zadania zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego zadania były wykonywane. Jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od siebie nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów wymagane jest oświadczenie wykonawcy. Ww. dokument należy złożyć w formie zgodnej ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do IDW;
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie pracami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami. Powyższe nastąpi wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do IDW;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do IDW.b) Oświadczenie wymagane postanowieniami pkt 10c 1 IDW sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do IDW.
c) Zobowiązanie podmiotu trzeciego o którym mowa w pkt. 10d.3 (jeżeli dotyczy).
d) Dowód wniesienia wadium.
e) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie
z którego wynika, którą część zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy
f) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz.U. z 2024 r., poz. 1557 ze zm.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty.
g) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawcy zobligowani są do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości 5 000,00 zł (pięć tysięcy zł)6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, iż spełniają warunki udziału w postępowaniu w sposób określony w rozdz. 10 IDW. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj czynności, do których upoważniony jest Pełnomocnik, tj. np.: podpisania oferty, potwierdzanie za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, składania oświadczeń woli i wiedzy, składania wyjaśnień, parafowania dokumentów, itp.W/w pełnomocnictwo może zostać zastąpione umową o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo.
2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, są zobowiązani do zawarcia umowy regulującej ich współpracę i przedłożenia jej kopii Zamawiającemu. Umowa powinna zawierać w swojej treści następujące postanowienia:
1) wskazanie lidera, będącego pełnomocnikiem pozostałych Wykonawców tworzących konsorcjum;
2) prawa, obowiązki i uprawnienia lidera (upoważnienie lidera do zaciągania zobowiązań w imieniu wszystkich Wykonawców realizujących wspólnie umowę i każdego z osobna, a także upoważnienie do wystawiania faktur, przyjmowania płatności od Zamawiającego i do przyjmowania poleceń na rzecz i w imieniu wszystkich Wykonawców realizujących wspólnie umowę);
3) oznaczenie czasu trwania umowy konsorcjum – minimum na okres trwania umowy o wykonanie niniejszego zamówienia publicznego;
4) określenie sposobu współdziałania Wykonawców po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz zakresu prac przewidzianych do wykonania przez każdego z nich.
4. Niespełnienie wymagań określonych w pkt. 3 potraktowane będzie jako uchylanie się od podpisania umowy, o którym mowa w art. 263 u.p.z.p.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie z którego wynika, którą część zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
7. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o którym mowa w pkt 10c1 IDW składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału
w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji
8. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności, braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt. 10c 5c) IDW składa każdy z Wykonawców.