BZP: „Świadczenie usługi ratownictwa wodnego w Kompleksie Obiektów Basenowych MOSiR w Elblągu”
09.10.2025
2025/BZP 00466415/01
MIEJSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI W ELBLĄGU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
            Usługi
            „Świadczenie usługi ratownictwa wodnego  w Kompleksie Obiektów Basenowych MOSiR w Elblągu”    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI W ELBLĄGU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000662959
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Karowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Elbląg
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mosir.elblag.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mosir.elblag.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usługi ratownictwa wodnego w Kompleksie Obiektów Basenowych MOSiR w Elblągu”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e7b15a4b-25ac-420e-9150-29c52adfd910
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00466415
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00060074/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usługi ratownictwa wodnego w Kompleksie Obiektów Basenowych MOSiR w Elblągu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11859183.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1185918
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2.	Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1185918
3.	W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. 
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku  „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza, awaryjnie, komunikację  za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: zamowienia@mosir.elblag.eu 
4.	Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje elektronicznie za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.
5.	Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
6.	Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. 
w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r., poz. 2452; dalej: „Rozporządzenie w sprawie środków komunikacji”), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1)	stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2)	komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3)	zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4)	włączona obsługa JavaScript,
5)	zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6)	Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
7)	Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
7.	Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1)	akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem  w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2)	zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
    3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z Rozdz. II SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z Rozdz. II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DA.2610.7.2025.AW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 2173753,01 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
            1.	Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi ratownictwa wodnego w Kompleksie Obiektów Basenowych MOSiR w Elblągu, w tym w szczególności:
1)	zabezpieczenie ratownicze obiektów należących do Kompleksu Obiektów Basenowych (dalej: KOB), tj.:
d)	Centrum Rekreacji Wodnej „Dolinka” przy ul. Moniuszki 25 (dalej: CRW „Dolinka”);
e)	Krytej Pływalni przy ul. Robotniczej 68 (dalej: „krytej pływalni”);
f)	Parku Wodnego „Dolinka” przy u. Moniuszki 27;
 i realizacji niniejszej usługi w oparciu o harmonogram zabezpieczenia usług ratownictwa wodnego, stanowiący załącznik nr 3 do wzoru umowy oraz w oparciu o regulacje bezpieczeństwa wodnego w poszczególnych obiektach, stanowiące załącznik nr 4 do wzoru umowy;  
2)	zapewnienia bezpieczeństwa osób korzystających z obiektów należących do KOB stosownie do obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. 
o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 714.) wraz z aktami wykonawczymi, tj.: 
a)	Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie szkoleń w ratownictwie wodnym (Dz. U.2012 poz. 747), 
b)	Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczenia obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (t.j. Dz. U z 2022r., poz. 1979), 
c)	Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych 
w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 1607), 
d)	Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 1981). 
3)	realizacja usługi wyłącznie poprzez uprawnionych ratowników wodnych. Przez pojęcie ratownik wodny - rozumie się, zgodnie z art. 2 ust. 5 Ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach, osobę posiadającą wiedzę i umiejętności z zakresu ratownictwa i technik pływackich oraz inne kwalifikacje przydatne w ratownictwie wodnym i spełniającą wymagania określone 
w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym 
(t.j. Dz.U. 2024 poz. 652) zatrudnioną lub pełniącą służbę w podmiocie uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego lub będącą członkiem tego podmiotu,
4)	realizacja usługi wyłącznie poprzez ratowników wodnych zatrudnionych (zweryfikowanych) zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozdziale 3  Ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz.U. 2024 poz. 1802).
5)	realizacja usługi przez osoby posługujące się językiem polskim w stopniu co najmniej komunikatywnym,
6)	zgłaszanie konieczności uzupełnienia sprzętu ratowniczego i medycznego (wyposażenie apteczki) w zależności od potrzeb i terminów ważności ich użycia zgodnie z obowiązującymi standardami bezpieczeństwa i standardami medycznymi,
7)	wykonywanie poleceń kierownictwa KOB (w ramach przestrzegania przepisów wynikających z Regulacji bezpieczeństwa wodnego na obiektach),
8)	dbanie o dobre imię Zamawiającego oraz Wykonawcy,
9)	wyznaczenie pracownika, który będzie pełnił rolę stałego Koordynatora  w trakcie świadczenia usługi objętej przedmiotem umowy. Koordynator będzie obowiązany do utrzymania stałego kontaktu telefonicznego i/lub e-mailowego z przedstawicielem ze strony Zamawiającego, oraz co najmniej jednokrotnego bezpośredniego kontaktu w ciągu miesiąca. Do zadań Koordynatora będzie należało bieżące organizowanie i sprawowanie nadzoru nad prawidłowym świadczeniem usługi oraz zarządzaniem personelem Wykonawcy. Osoba ta zostanie wskazana Zamawiającemu przed podpisaniem umowy’
10)	Wyznaczenie kierownika zmiany, o ile nie został on wyznaczony spośród pracowników. Zamawiającego;
11)	zabezpieczenie na własny koszt i ryzyko strojów służbowych dla ratowników wodnych, tj. czerwonych spodenek  i koszulek z napisem RATOWNIK, obuwia  z antypoślizgową podeszwą,
12)	ratownicy wodni wykonujący przedmiot umowy nie będą podejmować żadnej działalności gospodarczej w miejscu i czasie świadczenia usług,
13)	posiadania przez cały okres trwania umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania działalności będącej przedmiotem niniejszej umowy na sumę gwarancyjną nie niższą niż 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych) na jedno i wszystkie zdarzenia.
14)	pozostałe uregulowania dotyczące świadczenia przedmiotowej usługi określa wzór umowy, stanowiący Załącznik nr 10 do SWZ.
2.	Charakterystyka obiektów należących do KOB:
1)	CRW „Dolinka” ul. Moniuszki 25
a)	Strefa sportowa: basen sportowy, o wymiarach 25x21 m, posiadający 8 torów pływackich i głębokości od 1,3 m do 1,9 m. 
b)	Strefa rekreacyjna: Basen rekreacyjny o wymiarach 13,5x7 m i głębokości do 1,3 m, Brodzik o głębokości do 50 cm
c)	Strefa relaksu: dwie wanny z hydromasażem oraz kompleks saun: sucha, parowa, biosauna, strefa schładzania z natryskami i basenem schładzającym, biczami wodnymi 
i natryskami oraz strefa z 6 podgrzewanymi leżakami.
2)	Kryta pływalnia, ul. Robotnicza 68:
a)	basen sportowy o  wymiarach 25x12,5 m (6 torów) i głębokości 1,2-2,0 m. 
b)	basen rekreacyjny o wymiarach 9,6x3,5 m i głębokość 0,9 – 1,2m.
c)	sauna sucha i infrared.
3)	Park Wodny „Dolinka” ul. Moniuszki 27
a)	Niecka wielofunkcyjna basenu rekreacyjnego, w nieregularnym kształcie, o łącznej powierzchni lustra wody 1739,3m2, obejmuje:
-	część rekreacyjną ogólną o głębokości wody 1,2m z wyspą podwodną o głębokości wody 0,03m wyposażoną w atrakcje wodne;
-	3 wydzielone tory pływackie o głębokości zmiennej 1,2-1,8m;
-	pętlę rwącej rzeki o głębokości 1,3m;
-	brodzik dla dzieci, w kształcie koła, o powierzchni lustra wody: 251,5m2 i głębokości zmiennej od 0,01m do 0,30m, wyposażony w atrakcje i zabawki wodne.
b)	Zespół zjeżdżalni z wannami hamownymi;
Zespół zjeżdżalni składa się z 5 zjeżdżalni wodnych różnych typów startujących ze wspólnej wieży startowej z trzech różnych poziomów.
Każda ze zjeżdżalni posiada własny basen lądujący w postaci hamowni o głębokości wody 200 mm i długości 8 lub 12 m. Dla wszystkich zjeżdżalni zaprojektowano wspólną wieżę startową z trzema poziomami startowymi oraz wspólną klatką schodową prowadzącą z poziomu terenu.        
4.2.6.) Główny kod CPV: 75252000-7 - Służby ratownicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W ramach niniejszego postępowania Zamawiającemu przysługuje prawo opcji polegające na możliwości zlecenia w ramach dodatkowych zamówień będących zwiększeniem podstawowego i obowiązkowego zakresu przedmiotu zamówienia w zakresie zwiększenia zapotrzebowania na zabezpieczenie ratownictwa wodnego w obiektach CRW „Dolinka”, Kryta Pływania i Park Wodny Dolinka, z powodu nieprzewidzianych okoliczności wynikłych w trakcie trwania umowy o 20 %.Szczegóły prawa opcji określone są w § 4 wzoru umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca musi posiadać uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej w zakresie ratownictwa wodnego (posiada decyzję Ministerstwa Spraw Wewnętrznych dotyczącą wykonywania usług ratowniczych – zgodnie z treścią art.12 Ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 714.) o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych.)
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
- dysponuje lub będzie dysponował w momencie podpisania umowy co najmniej
30 osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającymi odpowiednie uprawnienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
- Wykonywał lub wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy – w tym okresie co najmniej 3 usługi związane z zabezpieczeniem ratownictwa wodnego na pływalni odkrytej lub pływalni krytej , posiadającej łączną powierzchnię lustra wody minimum 1 500 m2, o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto każda, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ