BZP: Dostawa oraz montaż kotłów c. o. w budynkach administrowanych przez Gminny Zespół Komunalny w Pawłowicach
10.10.2025
2025/BZP 00469041/01
GMINNY ZESPÓŁ KOMUNALNY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa oraz montaż kotłów c. o. w budynkach administrowanych przez Gminny Zespół Komunalny w Pawłowicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINNY ZESPÓŁ KOMUNALNY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240383251
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mickiewicza 28A
1.5.2.) Miejscowość: Pawłowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-250
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gzk@pawlowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gzk.pawlowice.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
administracja i gospodarka komunalna
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Urząd Gminy Pawłowice
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000542764
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Zjednoczenia 60
1.11.4.) Miejscowość: Pawłowice
1.11.5.) Kod pocztowy: 43-250
1.11.6.) Województwo: śląskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@pawlowice.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.pawlowice.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa oraz montaż kotłów c. o. w budynkach administrowanych przez Gminny Zespół Komunalny w Pawłowicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-060e85d5-87f1-4268-be02-c73967f46f36
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00469041
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00026576/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Wymiana kotłów c.o. wraz z montażem w budynkach gminnych administrowanych przez Gminny Zespół Komunalny w Pawłowicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-zp.pawlowice.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-zp.pawlowice.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W Systemie E-ZP znajdują się instrukcja dla Wykonawcy (Instrukcja obsługi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne) oraz filmy instruktażowe - prezentujące podstawowe czynności dokonywane przez Wykonawców za pomocą Systemu (rejestracja, zadawanie pytań, złożenie oferty,
wycofanie oferty). Instrukcja dostępna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OR.271.63.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa oraz montaż kotłów c. o. w budynkach administrowanych przez Gminny Zespół Komunalny w Pawłowicach:
1. Budynek użyteczności publicznej - Ochotnicza Straż Pożarna 43-252 Golasowice, ul. Kraszewskiego 2
Zakres robót obejmuje:
1) demontaż istniejących kotłów węglowych, (ok 600 kg x 2 szt), transport na zewnątrz budynku wraz z wywozem na wskazane miejsce w Gminnym Zespole Komunalnym w Pawłowicach
(nie dotyczy złomu: kotła i elementów pozostałych z jego demontażu),
2) dostawa i montaż kotła o mocy nominalnej 75 kW, klasa V z podajnikiem (węgiel groszek),
3) podłączenie kotła do istniejącej instalacji centralnego ogrzewania, przez wpięcie
do istniejącego kolektora lub ewentualna przebudowa kolektora,
4) montaż pompy obiegowej c.o., pompy przewałowej, wraz z armaturą towarzyszącą (zawory odcinające, zawory zwrotne, filtry siatkowe, elementy zabezpieczające - zawory bezpieczeństwa oraz przed wzrostem temperatury, naczynia wyrównawcze, elementy rozłączne na instalacji),
5) sprawdzenie oraz ewentualne udrożnienie wentylacji wywiewnej kotłowni, wentylacji nawiewnej, czyszczenie komina spalinowego, podłączenie czopucha kotła węglowego,
6) podłączenie elektryczne pompy obiegowej c.o., pompy przewałowej, czujników temperatury c.o., czujnika temperatury zewnętrznej, wraz z ułożeniem okablowania w rurce kablowej na ścianach budynku,
7) wykonanie prób szczelności, rozruchu i regulacji instalacji, przeszkolenie załogi z obsługi kotła.
2. Budynek mieszkalny wielorodzinny 43-252 Golasowice, ul. C. K. Norwida 4
Zakres robót obejmuje:
1) demontaż istniejącego kotła węglowego (ok 300 kg x 1 szt), transport na zewnątrz budynku wraz z wywozem na wskazane miejsce w Gminnym Zespole Komunalnym w Pawłowicach (złom jest własnością Zamawiającego),
2) skucie istniejącego fundamentu betonowego ze względu na wysokość kotła oraz, wykonanie nowego fundamentu o wysokości 10 cm pod nowy kocioł węglowy,
3) dostawa i montaż kotła o mocy nominalnej 50 kW, klasa V z podajnikiem (węgiel groszek),
4) podłączenie kotła do istniejącej instalacji centralnego ogrzewania, przez wpięcie do istniejącego rurociągu c.o. lub ewentualna przebudowa istniejących rurociągów c.o. i dostosowanie do króćców podłączeniowych kotła,
5) montaż pompy obiegowej c.o., pompy przewałowej, wraz z armaturą towarzyszącą (zawory odcinające, zawory zwrotne, filtry siatkowe, elementy zabezpieczające - zawory bezpieczeństwa oraz przed wzrostem temperatury, naczynia wyrównawcze, elementy rozłączne na instalacji),
6) sprawdzenie oraz ewentualne udrożnienie wentylacji wywiewnej kotłowni, wentylacji nawiewnej, czyszczenie komina spalinowego, podłączenie czopucha kotła węglowego,
7) podłączenie elektryczne pompy obiegowej c.o., pompy przewałowej, czujników temperatury c.o., czujnika temperatury zewnętrznej, wraz z ułożeniem okablowania w rurce kablowej na ścianach budynku,
8) wykonanie prób szczelności, rozruchu i regulacji instalacji, przeszkolenie załogi z obsługi kotła.
4.2.6.) Główny kod CPV: 44621220-7 - Kotły grzewcze centralnego ogrzewania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331110-0 - Instalowanie kotłów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że:1) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w sposób należyty oraz prawidłowo wykonał min 1 dostawę wraz z montażem kotła c. o. o wartości robót nie mniejszej niż 70 tys. zł brutto każda.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wadium w wysokości 1 600,00 zł wniesione zgodnie z SWZ.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres określony w § 10 wzoru umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-20 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-zamównienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-20 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-18
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego oświadczam, że:a. Nie jestem wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy,
b. Nie jestem beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) oraz osobą wymienioną w wykazach określonych w
rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisaną na listę lub będącą takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r wpisanym na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy,
c. Nie jestem jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), i wymienionym w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanym na listę lub będącym taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., wpisaną na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy