BZP: Dostawa fabrycznie nowego samochodu 9-cio osobowego przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym na wózkach inwalidzkich, dofinansowana ze środków PFRON
12.10.2025
2025/BZP 00469913/01
FUNDACJA "SPRAWNI INACZEJ"
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa fabrycznie nowego samochodu 9-cio osobowego przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym na wózkach inwalidzkich, dofinansowana ze środków PFRON
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: FUNDACJA "SPRAWNI INACZEJ"
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002841063
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Północna 5
1.4.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.4.3.) Kod pocztowy: 80-512
1.4.4.) Województwo: pomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.4.7.) Numer telefonu: 601483034
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: patrycja.cwikalowska@fsi.gda.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.fsi.gda.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Fundacja Sprawni Inaczej
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00469913
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-10-12
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00462399
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówieniajest zakup samochodu 9 osobowego, przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym do przewozu 1 osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim. Załadunek wózka inwalidzkiego za pomocą najazdów.
2. Parametry techniczne pojazdu i pozostałe wymagania
1) samochód fabrycznie nowy, rok produkcji 2025,
2) homologacja auta podstawowego i skompletowanego (umożliwiająca zarejestrowanie pojazdu jako samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych),
3) dopuszczalna masa całkowita do 3.500 kg,
4) silnik diesel,
5) pojemność skokowa silnika - nie mniej niż 1.900 cm3,
6) moc silnika - nie mniej niż 92 kW (125 KM),
7) norma emisji spalin - EURO6E
8) liczba miejsc - 8 +1
9) drzwi - 4 (w tym: drzwi boczne przesuwne z prawej strony, drzwi tylne)
10) uchwyt ułatwiający wsiadanie na prawym słupku,
11) lakier - biały,
12) szyby drzwi przednich regulowane elektrycznie,
13) szyby przedziału pasażerskiego przyciemniane,
14) lusterka zewnętrzne podgrzewane i regulowane elektrycznie,
15) skrzynia biegów manualna 6-cio stopniowa + wsteczny,
16) wspomaganie układu kierowniczego,
17) regulacja kolumny kierowniczej,
18) poduszka powietrzna kierowcy i pasażera,
19) Koła - 16", opony na felgach stalowych (lato+zima). Pełnowymiarowe koło zapasowe z obręczą stalową wraz z podnośnikiem, zestawem kluczy i koszem,
20) czujnik ciśnienia w oponach,
21) wszystkie siedzenia wyposażone w 3 punktowe pasy bezpieczeństwa,
22) sygnalizator niezapiętych pasów,
23) adaptacja do przewozu osoby na wózku inwalidzkim (aluminiowe najazdy umożliwiające wjazd wózka inwalidzkiego przez drzwi tylne pojazdu, szyny umożliwiające mocowanie jednego wózka inwalidzkiego w podłodze pojazdu bez wyjmowania tylnego rzędu siedzeń, komplet pasów do mocowania jednego wózka inwalidzkiego do szyn, komplet pasów zabezpieczających dla jednej osoby na wózku, pojemnik na pasy),
24) oznakowanie pojazdu z przodu i z tyłu symbolem: pojazd dla osób niepełnosprawnych,
25) elektrycznie wysuwany stopień ułatwiający wsiadanie,
26) regulacja wysokości fotela kierowcy co najmniej w 3 płaszczyznach,
27) klimatyzacja przedziału kierowcy i przedziału pasażerskiego,
28) czujniki parkowania przód i tył,
29) wszystkie siedziska z możliwością szybkiego demontażu,
30) podsufitka tapicerowana,
31) tapicerka foteli materiałowa w ciemnym kolorze,
32) podłoga antypoślizgowa, łatwo zmywalna, na całej długości pojazdu,
33) gumowa wykładzina w części ładunkowej;
34) system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS lub równoważny),
35) system zapobiegający poślizgowi kół podczas przyspieszania (ASR lub równoważny),
36) system stabilizacji toru jazdy (ESP lub równoważny),
37) system wspomagania nagłego hamowania (BAS lub równoważny),
38) system aktywnego wspomagania hamowania,
39) wyposażenie dodatkowe: gaśnica, trójkąt ostrzegawczy, apteczka pierwszej pomocy,
40) serwis gwarancyjny i pogwarancyjny:
pełna gwarancja mechaniczna bez względu na ilość przejechanych kilometrów - mini-mum 24 miesiące,
gwarancja na powłokę lakierniczą - minimum 36 miesięcy,
gwarancja na perforację blach - minimum 6 lat,
41) Autoalarm,
42) Immobilizer oraz co najmniej dwa kluczyki,
43) samochód powinien spełniać wymagania określone w Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym,
44) stacja serwisowa na terenie RP do 100 km od Kościerzyny (woj. pomorskie, powiat kościerski).
45) odbiór samochodu nastąpi w siedzibie Wykonawcy.
Przedmiot zamówienia dofinansowany jest ze środków PFRON w ramach projektu pn.: Zapew-nienie dowozu do Środowiskowego DOMU samopomocy w Konarzynach osób z terenu Gminy Stara Kiszewa przez 5 dni w tygodniu, współfinansowanego ze środków PFRON w ramach projektu dotyczącego obszaru D „Program wyrównywania różnic między regionami III.
3. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia lub innych rozdziałach niniejszej SWZ nastąpi odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z zapisami opisu przedmiotu zamówienia, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych i jakości nie gorszych od założonych w w/w dokumentach.
We wszystkich zapisach SWZ oraz jej załącznikach, w których Zmawiający, ze względu na brak możliwości opisania przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób, odwołuje się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych lub systemów referencji technicznych, bądź wskazane są znaki towarowe, patenty, źródła pochodzenia lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, zgodnie z art. 99 ust. 5 oraz art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
W przypadku, gdy w dokumentach, które stanowią opis przedmiotu zamówienia podano nazwy materiałów, produktów konkretnych producentów to należy traktować to jedynie jako określenie pożądanego standardu i jakości. We wszystkich takich sytuacjach Wykonawca może zaoferować równoważne materiały, produkty o co najmniej takich samych parametrach technicznych oraz jakościowych. Przez równoważność produktu rozumie się zaoferowanie produktu, którego parametry techniczne zastosowanych materiałów, wydajność, trwałość oraz jakość jest nie gorsza od jakości produktów opisanych w SWZ.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać,
że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
4. Zgodnie z zapisami art. 91 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, że nie dokonuje podziału zamówienia na części.
Podział zamówienia na osobne części (np. zakup samochodu i zakup wyposażenia jako dwa odrębne zadania) mógłby doprowadzić do powstania nadmiernych trudności technicznych, komplikacji logistycznych. W przypadku bowiem takiego zakupu konieczność koordynacji wszystkich elementów jest szczególnie istotna, gdyż wpływa bezpośrednio na funkcjonalność i bezpieczeństwo użytkowania pojazdu. Kompleksowe zamówienie pozwala na optymalizację kosztów, zmniejszenie ryzyka niezgodności technicznej pomiędzy pojazdem a wyposażeniem oraz uproszczenie procesu realizacji i nadzoru nad umową. Ponadto dzieląc zamówienie na części, zamawiający ryzykowałby powstaniem nadmiernych problemów, głównie natury technicznej, w zakresie integralności i kompatybilności pojazdu z wyposażeniem.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówieniajest zakup samochodu 9 osobowego, przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym do przewozu 1 osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim. Załadunek wózka inwalidzkiego za pomocą najazdów.
2. Parametry techniczne pojazdu i pozostałe wymagania
1) samochód fabrycznie nowy, rok produkcji 2025,
2) homologacja auta podstawowego i skompletowanego (umożliwiająca zarejestrowanie pojazdu jako samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych),
3) dopuszczalna masa całkowita do 3.500 kg,
4) silnik diesel,
5) pojemność skokowa silnika - nie mniej niż 1.900 cm3,
6) moc silnika - nie mniej niż 92 kW (125 KM),
7) norma emisji spalin - EURO6E
8) liczba miejsc - 8 +1
9) drzwi - 4 (w tym: drzwi boczne przesuwne z prawej strony, drzwi tylne)
10) uchwyt ułatwiający wsiadanie na prawym słupku,
11) lakier - biały albo czarny metalizowany,
12) szyby drzwi przednich regulowane elektrycznie,
13) szyby przedziału pasażerskiego: przyciemniane albo bez przyciemnienia,
14) lusterka zewnętrzne podgrzewane i regulowane elektrycznie,
15) skrzynia biegów manualna 6-cio stopniowa + wsteczny,
16) wspomaganie układu kierowniczego,
17) regulacja kolumny kierowniczej,
18) poduszka powietrzna kierowcy i pasażera,
19) Koła - 16", opony na felgach stalowych (lato+zima). Pełnowymiarowe koło zapasowe z obręczą stalową wraz z podnośnikiem, zestawem kluczy i koszem,
20) czujnik ciśnienia w oponach,
21) wszystkie siedzenia wyposażone w 3 punktowe pasy bezpieczeństwa,
22) sygnalizator niezapiętych pasów,
23) adaptacja do przewozu osoby na wózku inwalidzkim (aluminiowe najazdy umożliwiające wjazd wózka inwalidzkiego przez drzwi tylne pojazdu, szyny umożliwiające mocowanie jednego wózka inwalidzkiego w podłodze pojazdu bez wyjmowania tylnego rzędu siedzeń, komplet pasów do mocowania jednego wózka inwalidzkiego do szyn, komplet pasów zabezpieczających dla jednej osoby na wózku, pojemnik na pasy),
24) oznakowanie pojazdu z przodu i z tyłu symbolem: pojazd dla osób niepełnosprawnych,
25) stopień ułatwiający wsiadanie: wysuwany elektrycznie albo sterowany manualnie,
26) regulacja wysokości fotela kierowcy co najmniej w 3 płaszczyznach,
27) klimatyzacja przedziału kierowcy i przedziału pasażerskiego,
28) czujniki parkowania przód i tył,
29) wszystkie siedziska z możliwością szybkiego demontażu,
30) podsufitka tapicerowana,
31) tapicerka foteli materiałowa w ciemnym kolorze,
32) podłoga antypoślizgowa, łatwo zmywalna, na całej długości pojazdu,
33) gumowa wykładzina w części ładunkowej;
34) system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS lub równoważny),
35) system zapobiegający poślizgowi kół podczas przyspieszania (ASR lub równoważny),
36) system stabilizacji toru jazdy (ESP lub równoważny),
37) system wspomagania nagłego hamowania (BAS lub równoważny),
38) system aktywnego wspomagania hamowania,
39) wyposażenie dodatkowe: gaśnica, trójkąt ostrzegawczy, apteczka pierwszej pomocy,
40) serwis gwarancyjny i pogwarancyjny:
pełna gwarancja mechaniczna bez względu na ilość przejechanych kilometrów - mini-mum 24 miesiące,
gwarancja na powłokę lakierniczą - minimum 36 miesięcy,
gwarancja na perforację blach - minimum 6 lat,
41) Autoalarm,
42) Immobilizer oraz co najmniej dwa kluczyki,
43) samochód powinien spełniać wymagania określone w Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym,
44) stacja serwisowa na terenie RP do 100 km od Kościerzyny (woj. pomorskie, powiat kościerski).
45) odbiór samochodu nastąpi w siedzibie Wykonawcy.
Przedmiot zamówienia dofinansowany jest ze środków PFRON w ramach projektu pn.: Zapew-nienie dowozu do Środowiskowego DOMU samopomocy w Konarzynach osób z terenu Gminy Stara Kiszewa przez 5 dni w tygodniu, współfinansowanego ze środków PFRON w ramach projektu dotyczącego obszaru D „Program wyrównywania różnic między regionami III.
3. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia lub innych rozdziałach niniejszej SWZ nastąpi odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z zapisami opisu przedmiotu zamówienia, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych i jakości nie gorszych od założonych w w/w dokumentach.
We wszystkich zapisach SWZ oraz jej załącznikach, w których Zmawiający, ze względu na brak możliwości opisania przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób, odwołuje się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych lub systemów referencji technicznych, bądź wskazane są znaki towarowe, patenty, źródła pochodzenia lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, zgodnie z art. 99 ust. 5 oraz art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
W przypadku, gdy w dokumentach, które stanowią opis przedmiotu zamówienia podano nazwy materiałów, produktów konkretnych producentów to należy traktować to jedynie jako określenie pożądanego standardu i jakości. We wszystkich takich sytuacjach Wykonawca może zaoferować równoważne materiały, produkty o co najmniej takich samych parametrach technicznych oraz jakościowych. Przez równoważność produktu rozumie się zaoferowanie produktu, którego parametry techniczne zastosowanych materiałów, wydajność, trwałość oraz jakość jest nie gorsza od jakości produktów opisanych w SWZ.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać,
że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
4. Zgodnie z zapisami art. 91 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, że nie dokonuje podziału zamówienia na części.
Podział zamówienia na osobne części (np. zakup samochodu i zakup wyposażenia jako dwa odrębne zadania) mógłby doprowadzić do powstania nadmiernych trudności technicznych, komplikacji logistycznych. W przypadku bowiem takiego zakupu konieczność koordynacji wszystkich elementów jest szczególnie istotna, gdyż wpływa bezpośrednio na funkcjonalność i bezpieczeństwo użytkowania pojazdu. Kompleksowe zamówienie pozwala na optymalizację kosztów, zmniejszenie ryzyka niezgodności technicznej pomiędzy pojazdem a wyposażeniem oraz uproszczenie procesu realizacji i nadzoru nad umową. Ponadto dzieląc zamówienie na części, zamawiający ryzykowałby powstaniem nadmiernych problemów, głównie natury technicznej, w zakresie integralności i kompatybilności pojazdu z wyposażeniem.