BZP: Zakup motopompy
22.10.2025
2025/BZP 00490039/01
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka Akcyjna w Krakowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup motopompy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka Akcyjna w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003911311
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Św. Wawrzyńca 13
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-060
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mpk.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mpk.krakow.pl/pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
usługi transportowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup motopompy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a58b0ff2-03e0-40b1-a368-4a5f0098ae99
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00490039
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mpk-krakow.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/4918283.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu Zamawiający będzie się kontaktował z wykonawcami przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej (https://mpk-krakow.eb2b.com.pl ) .
Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy Zakupowej określa Regulamin Platformy Zakupowej (dostępny pod adresem internetowym https://platforma.eb2b.com.pl/user/terms lub https://mpk.eb2b.com.pl/user/terms ). Wykonawca przystępując do postępowania akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie oraz uznaje go za wiążący.
Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy udziela eB2B sp. z o. o., AL. KEN 51 lok. U21, 02-797 Warszawa, nr tel. tel.+48 22 428 19 28, e-mail: helpdesk@eb2b.com.pl ,od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 7.00 – 16.00.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. Treść oferty musi być zgodna z wymaganiami Zamawiającego określonymi w dokumentach zamówienia. Ofertę i dołączone do niej dokumenty oraz oświadczenia należy złożyć za pośrednictwem Platformy zakupowej.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich złożenia/wysłania na Platformie.
Dokumenty i oświadczenia powinny być sporządzane i składane zgodnie z ustawą Pzp oraz Rozporządzeniem w sprawie środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności oferta, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp oraz pełnomocnictwo powinny być złożone, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (tj. zaawansowanym podpisem elektronicznym wbudowanym w polski dowód osobisty).
Dokumenty elektroniczne, oświadczenia, uzupełnienia, kopie dokumentów lub oświadczeń składane przez wykonawcę po złożeniu ofert (np. na wezwanie Zamawiającego), składane są przy użyciu zakładki „Pytania/informacje”.
Pozostałe informacje dotyczące sposobu sporządzenia i złożenia oferty i innych dokumentów oraz oświadczeń opisane są w rozdziale XI SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://mpk-krakow.eb2b.com.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem danych osobowych osób fizycznych wskazanych w toku postępowania o udzielenie zamówienia, jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie z siedzibą przy ul. św. Wawrzyńca 13 w Krakowie.
Dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia zamówienia oraz wypełnienia obowiązku archiwizacyjnego. Dane osobowe wskazanych osób będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia. Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, oraz do ograniczenia ich przetwarzania, z zastrzeżeniem, że żądanie ograniczenia przetwarzania danych nie będzie realizowane do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może naruszać integralności protokołu końcowego postępowania oraz jego załączników. Osoby, których dane dotyczą mają prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Osobom, których dane dotyczą nie przysługuje prawo do usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO , prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO , prawo sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres 10 lat od roku następującego po roku, w którym zakończono postępowanie. Po upływie tego okresu dane zostaną zniszczone lub przekazane do Archiwum Narodowego.
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą te podmioty, którym mamy obowiązek przekazywania danych na gruncie obowiązujących przepisów prawa, w tym ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz eB2B sp. z o. o., AL. KEN 51 lok. U21, 02-797 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000288535, REGON: 141119039, NIP: 951-223-07-07, jako właściciel Platformy Zakupowej, na której Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Platforma Zakupowa działa pod adresem: https://mpk-krakow.eb2b.com.pl
Po stronie Wykonawcy leży obowiązek uzyskania zgody osoby fizycznej na wskazanie jej danych w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym w składanej ofercie.
W przypadku jakichkolwiek pytań możliwy jest kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych MPK S.A. w Krakowie poprzez adres email: iodo@mpk.krakow.pl lub telefonicznie +48 12 254 14 54.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): ograniczenia przetwarzania danych nie będzie realizowane do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może naruszać integralności protokołu końcowego postępowania oraz jego załączników.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: LP.281.223.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ZADANIE 1 - Zakup motopompy - Zamówienie będzie finansowane ze środków Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej
4.2.6.) Główny kod CPV: 44482000-2 - Urządzenia przeciwpożarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-08
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą w danym zadaniu zostanie uznana z najniższą ceną w tym zadaniu, która spełnia wszystkie wymagania określone w SWZ.
2. Ocena ofert następuje zgodnie z przepisami ustawy Pzp oraz wymaganiami SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ZADANIE 2 - Zakup motopompy - Zamówienie będzie finansowane ze środków Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej
4.2.6.) Główny kod CPV: 44482000-2 - Urządzenia przeciwpożarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-08
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą w danym zadaniu zostanie uznana z najniższą ceną w tym zadaniu, która spełnia wszystkie wymagania określone w SWZ.
2. Ocena ofert następuje zgodnie z przepisami ustawy Pzp oraz wymaganiami SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ZADANIE 3 - Zakup motopompy - Zamówienie będzie finansowane ze środków Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej
4.2.6.) Główny kod CPV: 44482000-2 - Urządzenia przeciwpożarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-08
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą w danym zadaniu zostanie uznana z najniższą ceną w tym zadaniu, która spełnia wszystkie wymagania określone w SWZ.
2. Ocena ofert następuje zgodnie z przepisami ustawy Pzp oraz wymaganiami SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ZADANIE 4 - Zakup motopompy - Zamówienie będzie finansowane ze środków Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej
4.2.6.) Główny kod CPV: 44482000-2 - Urządzenia przeciwpożarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-08
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą w danym zadaniu zostanie uznana z najniższą ceną w tym zadaniu, która spełnia wszystkie wymagania określone w SWZ.
2. Ocena ofert następuje zgodnie z przepisami ustawy Pzp oraz wymaganiami SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ZADANIE 5 - Zakup motopompy - Zamówienie będzie finansowane ze środków Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej
4.2.6.) Główny kod CPV: 44482000-2 - Urządzenia przeciwpożarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-08
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą w danym zadaniu zostanie uznana z najniższą ceną w tym zadaniu, która spełnia wszystkie wymagania określone w SWZ.
2. Ocena ofert następuje zgodnie z przepisami ustawy Pzp oraz wymaganiami SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów:
1. oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ.;
2. oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp oraz dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.
3. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest WRAZ Z OFERTĄ przedłożyć dokumenty na potwierdzenie spełnienia określonych przez Zamawiającego wymagań tj. świadectwa spełnienia wymagań w zakresie bezpieczeństwa pożarowego wydanego przez Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej (CNBOP) lub inną uprawnioną jednostkę.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Świadectwa spełnienia wymagań w zakresie bezpieczeństwa pożarowego wydanego przez Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej (CNBOP) lub inną uprawnioną jednostkę.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości:Zadanie 1 - 1 500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100)
Zadanie 2 - 1 500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100)
Zadanie 3 - 1 500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100)
Zadanie 4 - 1 500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100)
Zadanie 5 - 1 500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100)
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach tj.:
2.1. pieniądzu;
2.2. gwarancjach bankowych;
2.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
2.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, wadium należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: Santander Bank Polska nr 77 1090 2053 0000 0001 4392 4324 (dla przelewów zagranicznych w PLN (IBAN): PL 77 1090 2053 0000 0001 4392 4324 SWIFT CODE: WBKPPLPP) z dopiskiem „Wadium do zabezpieczenia oferty złożonej przez ……., zadanie/zadania nr …………. znak sprawy LP.281.223.2025”. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
4. W przypadku dokonywania przelewu środków w walucie innej niż PLN na wykonawcy spoczywa obowiązek zlecenia we własnym banku przewalutowania kwoty przelanych środków. Koszty operacji bankowej ponosi wykonawca. Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie niepieniężnej musi zostać dołączony do oferty. Wykonawca składa ten dokument korzystając z zakładki „Złóż ofertę” albo „Prześlij ofertę bez logowania”.
6. Wadium w formie gwarancji lub poręczenia powinno być sporządzone w języku polskim pod rygorem nieważności i wystawione na beneficjenta: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka Akcyjna w Krakowie, ul. św. Wawrzyńca 13, 31-060 Kraków.
7. Siedziba instytucji wystawiającej gwarancję lub poręczenie musi być zlokalizowana w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w państwie, które jest stroną Porozumienia Światowej Organizacji Handlu w sprawie zamówień rządowych lub w państwie będącym stroną umowy międzynarodowej zawartej z Unią Europejską gwarantującej na zasadzie wzajemności i równości dostęp do rynku zamówień publicznych.
8. Wadium w formie gwarancji lub poręczenia powinno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta) w okolicznościach wskazanych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
9. Jeżeli gwarancja/poręczenie ma zabezpieczać ofertę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, udzielenie gwarancji lub poręczenia powinno nastąpić w imieniu wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niezbędne jest wskazanie w treści gwarancji lub poręczenia wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia i wskazanie, który z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia jest podmiotem wnoszącym wadium.
10. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
11. Pozostałe regulacje dotyczące wadium zawiera ustawa Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Ten sam Wykonawca może być członkiem tylko jednej grupy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy.
3. Zapisy SWZ dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.