BZP: Dostawa urządzeń dla zapewnienia dystrybucji wody dla mieszkańców Człuchowa w sytuacjach awaryjnych
23.10.2025
2025/BZP 00493837/01
Gmina Miejska Człuchów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa urządzeń dla zapewnienia dystrybucji wody dla mieszkańców Człuchowa w sytuacjach awaryjnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Człuchów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979619
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Wojska Polskiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Człuchów
1.5.3.) Kod pocztowy: 77-300
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 5983422 1
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@czluchow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://czluchow.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa urządzeń dla zapewnienia dystrybucji wody dla mieszkańców Człuchowa w sytuacjach awaryjnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9cf808d3-58be-46a8-856c-5e4a053a7b56
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00493837
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12003293.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1200329
Komunikacja o udzielenie zamówienia publicznego odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem
platformy zakupowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1200329
Szczegółowe informacje dotyczące środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, znajdują się w SWZ część III. UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA oraz część VIII. PROCEDURA PRZYGOTOWANIA I ZŁOŻENIA OFERTY.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje wykonawcy przekazują za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1200329
Wymagania techniczne związane z korzystaniem z platformazakupowa.pl:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Szczegółowe informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej znajdują się w SWZ część III. UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA oraz część VIII. PROCEDURA PRZYGOTOWANIA I ZŁOŻENIA OFERTY.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w dokumentach zamówienia (SWZ część XI. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.22.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1. Dostawa ręcznej paczkowarki wody pitnej z atestem higienicznym.
Przedmiotem części 1 zamówienia jest kompleksowe zamówienie polegające na dostawie, montażu i rozruchu fabrycznie nowego urządzenia wyprodukowanego nie wcześniej niż w 2025 roku konfekcjonującego wodę pitną w worki z atestem higienicznym o minimalnej wydajności 1,5 m3/h na wypadek awarii sieci wodociągowych lub innych sytuacji awaryjnych wraz z przeszkoleniem osób obsługujących paczkowarkę. Model urządzenia wolnostojący z opcją mobilności bez użycia dodatkowego sprzętu. Tryb pracy urządzenia ręczny.
Szczegółowo przedmiot zamówienia dla części 1 został opisany w opisie przedmiotu zamówienia dla części 1, będącym załącznikiem nr 1.1 do SWZ. Pozostałe warunki realizacji zamówienia dla części 1 zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy (wzór umowy) stanowiących załącznik nr 2.1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 42921300-1 - Maszyny do pakowania zbiorczego lub jednostkowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-22
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert opisano w SWZ część IV. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA § 7. Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów, i sposobu oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2. Dostawa cysterny z blachy nierdzewnej o pojemności 5 m3 na podwoziu dwuosiowym z atestem higienicznym dla wody pitnej.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa cysterny do transportu i dystrybucji wody pitnej o poj. 5000l, izolowana, na podwoziu 2-osiowej przyczepy rolniczej.
Szczegółowo przedmiot zamówienia dla części 2 został opisany w opisie przedmiotu zamówienia dla części 2, będącym załącznikiem nr 1.2 do SWZ. Pozostałe warunki realizacji zamówienia dla części 2 zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy (wzór umowy) stanowiących załącznik nr 2.2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34144212-7 - Cysterny do transportu wody
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-22
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert opisano w SWZ część IV. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA § 7. Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów, i sposobu oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3. Dostawa mobilnego zespołu prądotwórczego przystosowanego do pracy ciągłej wraz z przyczepą.
Przedmiotem zamówienia jest zakup mobilnego agregatu prądotwórczego spalinowego o mocy 100 kW +/-10%, w tym homologowanej przyczepy 2-osiowej z hamulcem najazdowym oraz zaczepem regulowanym typu żuraw. Mobilny agregat prądotwórczy w wersji przemysłowej przystosowanej do pracy ciągłej, który musi spełniać minimalne wymagania techniczne. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty o parametrach zespołu prądotwórczego wyższych lub równoważnych. Mobilny agregat prądotwórczy ma być przeznaczony między innymi dla potrzeb zasilania awaryjnego elektrycznego studni głębinowych wody pitnej zlokalizowanych w parku przy ul. Parkowej w Człuchowie o nawierzchni nieutwardzonej.
Szczegółowo przedmiot zamówienia dla części 3 został opisany w opisie przedmiotu zamówienia dla części 3, będącym załącznikiem nr 1.3 do SWZ. Pozostałe warunki realizacji zamówienia dla części 3 zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy (wzór umowy) stanowiących załącznik nr 2.3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31122000-7 - Jednostki prądotwórcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-22
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert opisano w SWZ część IV. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA § 7. Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów, i sposobu oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający stawia warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności technicznej lub zawodowej.
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
a) 2 dostawy ręcznej paczkowarki wody pitnej o wydajności każda minimum 1 m3/h – w przypadku składania oferty na część 1 zamówienia;
b) 2 dostawy cysterny z blachy nierdzewnej o pojemności minimum 4 m3 na podwoziu z atestem higienicznym dla wody pitnej – w przypadku składania oferty na część 2 zamówienia;
c) 2 dostawy mobilnych zespołów prądotwórczych o mocy co najmniej 70 kW każdy - w przypadku składania oferty na część 3 zamówienia.
Szczegółowo warunki opisano w SWZ część V. KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW § 3. Informacja o warunkach udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
- oświadczenie wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
- odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu opisano szczegółowo w SWZ część V. KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW § 4. Informacja o podmiotowych środkach dowodowych
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) wykaz dostaw wymaganych przez zamawiającego wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, wraz z załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - załącznik nr 8 do SWZ.
Podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu opisano szczegółowo w SWZ część V. KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW § 4. Informacja o podmiotowych środkach dowodowych.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wymagane przedmiotowe środki dowodowe dla każdej części zamówienia:karty katalogowe producenta lub opis techniczny producenta urządzenia, zawierające wszelkie niezbędne informacje umożliwiające ocenę zgodności oferty z opisem przedmiotu zamówienia oraz potwierdzające parametry oferowane w formularzu oferowanego produktu odpowiednio do części zamówienia w załączniku nr 3A.1, 3A.2 lub 3A.3.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.Zamawiający nie wezwie do złożenia lub uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Przystępując do niniejszego postępowania każdy wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości odpowiedniej do części zamówienia:1) dla części 1: 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100);
2) dla części 2: 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100);
3) dla części 3: 3 500,00 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100).
Informacje dotyczące wadium szczegółowo opisano w SWZ część VI. WARUNKI ZAMÓWIENIA § 6. Wymagania dotyczące wadium.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia z postępowania każdego wykonawcy z osobna oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy.