BZP: Dostawa automatycznej paczkowarki do wody pitnej oraz mobilnego chloratora
24.10.2025
2025/BZP 00495543/01
Gmina Aleksandrów Łódzki
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
            Dostawy
            Dostawa automatycznej paczkowarki do wody pitnej oraz mobilnego chloratora    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Aleksandrów Łódzki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057738
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Tadeusza Kościuszki 2
1.5.2.) Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-070
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@aleksandrow-lodzki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.aleksandrow-lodzki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa automatycznej paczkowarki do wody pitnej oraz mobilnego chloratora
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7330d9a6-c7f7-458a-8977-345ede826508
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00495543
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/aleksandrow-lodzki3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/aleksandrow-lodzki
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są elektronicznie za pośrednictwem platformazakupowa.pl (dalej jako „Platforma”) pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/aleksandrow-lodzki i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania (nie dotyczy składania ofert). 
2.	W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku niedziałania Platformy, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres: przetargi@aleksandrow-lodzki.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.	Korzystanie z platformy zakupowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
4.	Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: 
a)	akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący.
b)	zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert dostępnej pod
adresem:https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view 
5. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a)	stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b)	komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer, d) włączona obsługa JavaScript,
e)	zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f)	Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g)	Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. Czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
6.	Za datę przekazania składanych dokumentów, oświadczeń, wniosków (innych niż wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu), zawiadomień, zapytań oraz przekazywanie informacji uznaje się kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
7.	Zamawiający zamieści na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/pn/aleksandrow-lodzki dokumenty określone w przepisach ustawy Pzp.
8.	Szczegółowe informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej, w tym informacje dot. użycia podpisu elektronicznego określono w pkt. XII i XIII SWZ.
    3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: 
1.	Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Aleksandrowa Łódzkiego, Plac Kościuszki 2, 95-070 Aleksandrów Łódzki;
2.	W sprawach związanych z danymi osobowymi można skontaktować się z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych poprzez email: iod@aleksandrow-lodzki.pl;
3.	Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr ZP.271.23.2025 na Dostawę automatycznej paczkowarki do wody pitnej oraz mobilnego chloratora;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ; 
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
    3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
    SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.23.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 290000,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
            1.	Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z montażem i uruchomieniem automatycznej paczkowarki do wody pitnej oraz dostawa mobilnego chloratora na potrzeby działań związanych z obroną cywilną w ramach realizacji Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej w 2025 r. na terenie Gminy Aleksandrów Łódzki. 
2.	Przedmiot zamówienia zostanie dostarczony, zamontowany i uruchomiony w Stacji Uzdatniania Wody  (SUW) w  Aleksandrowie Łódzkim przy ul. 11 Listopada 101, 95-070 Aleksandrów Łódzki.
3.	Przedmiot zamówienia winien spełniać następujące wymagania techniczne:
      (wymagania techniczne dla paczkowarki):
1)	musi być wykonana z materiałów pozwalających na bezpieczny kontakt z wodą przeznaczoną do spożycia przez ludzi, a jego konstrukcja ma zapewniać możliwość utrzymania bezpieczeństwa mikrobiologicznego produktu w trakcie pakowania; 
2)	musi posiadać aktualny Atest Państwowego Zakładu Higieny (PZH) w sprawie jakości wody dopuszczający zaoferowane urządzenie do kontaktu z wodą pitną przeznaczoną do spożycia przez ludzi, z zawartym sformułowaniem ,,przeznaczony  do paczkowania  wody przeznaczonej  do spożycia przez ludzi”;
3)	urządzenie wraz z opakowaniem (folia do produkcji woreczków) zapewniające przydatność do spożycia przechowywanej wody w wyprodukowanym woreczku minimum 5 dni;
4)	wymagana jest funkcjonalność urządzenia tj. dezynfekcja folii, do której będzie dozowana woda. W celu utrzymania wymaganej jakości wody wprowadzanej do opakowania dopuszczalną metodą dezynfekcji jest promieniowanie ultrafioletowe;
5)	bobina folii musi znajdować się w zamkniętej kabinie gdzie będzie dezynfekowana przy użyciu lampy UV. Sterowanie maszyną musi być realizowane z pulpitu operatorskiego, który powinien wyświetlać informacje o pracy urządzenia;
6)	mycie urządzenia za pośrednictwem pompki z dozownikiem podchlorynu sodu rozcieńczonego lub innego produktu posiadającego aktualny Atest Państwowego Zakładu Higieny (PZH);
7)	winna mieć następujące parametry techniczno – użytkowe:
a)	produkt pakowany - woda przeznaczona do spożycia przez ludzi (z sieci wodociągowej), 
b)	wielkość woreczków foliowych: pojemność woreczków: w zakresie od 0,2 l do 1 l, (regulowana mechanicznie),
c)	wydajność techniczna min. 1000 opakowań litrowych/h, 
d)	średni pobór mocy max. 3 kW, 
e)	napięcie zasilania 400 V; 50 Hz, 
f)	maksymalna średnica wałka rolki - max 400 mm, 
g)	szerokość folii - 300 mm +/- 10%, 
h)	grubość folii - minimum 0,06 mm, 
i)	folia posiadająca aktualny Atest Państwowego Zakładu Higieny (PZH) do kontaktu z wodą przeznaczoną do spożycia przez ludzi, z wykazanym terminem gwarancji, 
j)	dezynfekcja folii - lampa z zastosowaniem promieni UV, 
k)	dezynfekcja wody - lampa z zastosowaniem promieni UV, 
l)	urządzenie posiadające tabliczkę znamionową, 
m)	urządzenie oznakowane CE,
n)	masa: do  300 kg, 
o)	urządzenie obsługiwane przez jedną osobę
p)		licznik wyprodukowanych woreczków,  oddzielna regulacja temperatury zgrzewu podłużnego i poprzecznego, regulacja prędkości przesuwu transportera woreczków, oświetlenie przedziału pakującego oraz linii uzdatniania wody;
8)	winna mieć następujące wyposażenie:
a)	datownik koloryzujący - powinien umożliwić nadruk w zakresie daty przydatności wody do spożycia, 
b)	promiennik UV folii,
c)	promiennik UV wody, 
d)	Transporter odbiorczy zapakowanych produktów z możliwością regulacji wysokości, 
e)	szafę sterowniczą z panelem sterującym, 
f)	matrycę do nadruku na folii,
g)	 baloty pozwalające na przygotowanie 3000 sztuk woreczków z wodą.
(wymagania techniczne dla mobilnego chloratora – winien posiadać):
1)	zbiornik na roztwór środka dezynfekcyjnego o pojemności minimum 5 litrów, wykonanego z tworzywa odpornego na działanie podchlorynu sodu (PE); 
2)	aktualny atest PZH, zezwalający na dezynfekcję wody w instalacjach lub sieciach wodociągowych przeznaczonej do spożycia przez ludzi (wydany na całe urządzenia tj. na chlorator zawierający wszystkie wymienione podzespoły, a nie na poszczególne części składowe);
3)	membranową pompkę dozującą o wydajności 3 - 4 l/godz, która ma wyświetlacz oraz panel sterowania, umożliwiający kontrolę nastawy urządzenia oraz wielkości dozy. Regulacja pracą urządzenia powinna być możliwa z poziomu wyświetlacza poprzez przyciski sterujące;
4)	elastyczny zbrojony wąż dozujący, o długości co najmniej 4 metrów, średnicy wewnętrznej nie mniejszej niż 6 mm oraz grubości ścianek nie mniejszej niż 3 mm, zakończonego końcówką z szybkozłączką;
5)	zewnętrzny podstawowy panel zasilająco - sterujący, który umożliwia sterowanie pracą urządzenia;
6)	co najmniej cztery koła jezdne, w tym dwa skrętne ułożone symetrycznie, pozwalające na transport urządzenia;
7)	pokrywę komory chemicznej, posiadającą regulację wysokości otwarcia. Pokrywa powinna być zabezpieczona uszczelką, która po zamknięciu pokrywy zabezpiecza przed ulatnianiem się oparów;
8)	przynajmniej dwa uchwyty, umiejscowione z przodu i z boku urządzenia, ułatwiające  przemieszczanie urządzenia;
9)	w komorze chemicznej odpornej na działanie agresywnych oparów i środków powinna się znajdować pompka dozująca, zbiornik środka dezynfekującego, wąż. Z uwagi na wymagania dot. BHP komora chemiczna powinna pełnić jednocześnie funkcję wanny wychwytowej, która zapewni całkowite przejęcie środka dezynfekcyjnego w przypadku rozszczelnienia któregokolwiek z elementów w tej komorze. Dlatego wymaga się, aby wanna wychwytowa jak również jej pokrywa stanowiły dwa jednolite odlewy w wykonaniu odpornym na działanie środków chemicznych tj. PE lub kompozyt (z uwagi na możliwość występowania wstrząsów w trakcie transportu chloratora nie dopuszcza się łączenia elementów poprzez spawanie czy klejenie). Całkowita pojemność wanny wychwytowej musi być większa o min 20% od pojemności zbiornika środka dezynfekcyjnego;
10)	możliwość podłączenia końcówek dozujących, pozwalających na jego podłączenie bezpośrednio do hydrantu, rurociągu lub instalacji wodociągowej.
4.	Chlorator powinien być  dostosowany do współpracy z paczkowarką- być z nią kompatybilny i nie ograniczać jej wydajności  ani sprawności.
5.	Nie dopuszcza się w zakresie dostawy przedmiotu zamówienia rozwiązań prototypowych z uwagi na wysoki reżim bezpieczeństwa dla wody pitnej.
6.	Dostarczone przez Wykonawcę przy realizacji przedmiotu zamówienia urządzenia muszą być fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, w szczególności bez obciążeń prawami osób trzecich.
7.	Wykonawca przeniesie na Zamawiającego własność przedmiotu zamówienia z chwilą dostarczenia, uruchomienia i protokolarnego odbioru urządzeń przez Zamawiającego.        
4.2.6.) Główny kod CPV: 42921300-1 - Maszyny do pakowania zbiorczego lub jednostkowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
42912300-5 - Maszyny i aparatura do filtrowania lub oczyszczania wody
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamówienie udzielone będzie wyłącznie Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy Pzp. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Specyfikacji Warunków Zamówienia. Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4