BZP: „Dostawa oleju opałowego do jednostek oświatowych i organizacyjnych na terenie Gminy Uchanie w sezonie grzewczym 2026”
27.10.2025
2025/BZP 00497193/01
GMINA UCHANIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa oleju opałowego do jednostek oświatowych i organizacyjnych na terenie Gminy Uchanie w sezonie grzewczym 2026”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA UCHANIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368842
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Partyzantów 1
1.5.2.) Miejscowość: Uchanie
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-510
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 846577266
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@uchanie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://uguchanie.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa oleju opałowego do jednostek oświatowych i organizacyjnych na terenie Gminy Uchanie w sezonie grzewczym 2026”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fbad1b5a-6b81-4abb-b7e8-61c28815ffac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00497193
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00110710/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa oleju opałowego do jednostek oświatowych i organizacyjnych na terenie Gminy Uchanie w sezonie grzewczym 2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fbad1b5a-6b81-4abb-b7e8-61c28815ffac3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-fbad1b5a-6b81-4abb-b7e8-61c28815ffacPostępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
4. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-fbad1b5a-6b81-4abb-b7e8-61c28815ffac Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Sposób komunikacji opisuje instrukcja: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Komunikacja-w-postepowaniu-5.1.pdf.
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, w szczególności:
1) W celu prawidłowego korzystania z usług Platformy e-Zamówienia wymagany jest:
a) Komputer PC:
parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HDD,
zainstalowany jeden z poniższych systemów operacyjnych:
MS Windows 7 lub nowszy
OSX/Mac OS 10.10,.
Ubuntu 14.04
Zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek:
Chrome 66.0 lub nowsza
Firefox 59.0 lub nowszy
Safari 11.1 lub nowsza
Edge 14.0 i nowsze
albo
b) 1.2 Tablet/Telefon:
Parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3, Przeglądarka Chrome 61 lub nowa.
2) Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługi Java Script, oraz cookies;
3) Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
a) specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
b) 1.2 format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,
c) oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do sekundy.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-fbad1b5a-6b81-4abb-b7e8-61c28815ffac
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych w rozumieniu art. 4 ust. 7 RODO jest Gmina Uchanie którą reprezentuje Leszek Czerwonka – Wójt Gminy Uchanie z siedzibą ul. Partyzantów 1, 22-510 Uchanie, e-mail: sekretariat@uchanie.pl, telefon (centrala): 84 657 72 66 ;
2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Pana Daniela Koguciuk, z którym można skontaktować się mailowo pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl – w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych
ROZDZIAŁ XXIII - Klauzula informacyjna dotycząca RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy oleju opałowego w roku 2026 w ilości szacunkowej ok 80 000 litrów o właściwościach zgodnych z Polską Normą. Zapotrzebowanie ilościowe podane wyżej na olej opałowy, stanowi przewidywane, szacunkowe (+/-) zapotrzebowanie w okresie wykonania zamówienia
i nie jest wiążące dla Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian ilościowych uzależnionych od warunków pogodowych i zapotrzebowania na ciepło. Dostawy oleju w ramach niniejszego zamówienia dokonywane będą bezpośrednio do:
2. - Urząd Gminy Uchanie ok. 45 000 litrów
3. - Szkoła Podstawowa w Uchaniach ok. 30 000 litrów
4. - Dom Ludowy w Jarosławcu ok. 5 000 litrów
5. Olej opałowy powinien spełniać parametry jakościowe nie gorsze niż:
gęstość w temp. 15 °C, min. 820 — max. 860 kg/m3; wartość opałowa min. 42,6 MJ/kg - do 250 °C destyluje max. 65%(V/V), do 350 0 C destyluje min. 85%(V/V) - lepkość kinematyczna w temp. 20 °C max. 6 mm2/s; temperatura płynięcia max. — 20 °C; temperatura zapłonu min. 56 °C; pozostałość po koksowaniu z 10% pozost. dest. max. 0,3 %(m/m); pozostałość po spopieleniu max. 0,01 %(m/m); zawartość siarki max. 0,1 %(m/m); zawartość wody max. 200 mg/kg; zawartość zanieczyszczeń stałych max. 24 mg/kg.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem Formularza Ofertowego, stanowiącego - Załącznik do SWZ.
2. W ofercie należy podać cenę jednostkową za 1,00 (jeden) litr oraz cenę za wykonanie całego zamówienia. Cenę należy obliczyć uwzględniając przewidywany zakres zamówienia określony w SWZ oraz ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy – wg poniższego wzoru:
Sposób obliczania punktów dla każdego kryterium nastąpi według poniższego wzoru:
Cena – waga 70
Ocenie będzie podlegała łączna cena brutto podana przez wykonawcę w formularzu ofertowym
Najniższa cena brutto oferty spośród złożonych ofert
Liczba pkt = ----------------------------------------------------------------------------- x 70 pkt
Cena brutto badanej oferty
Termin realizacji dostawy – waga 20
Oferowany najkrótszy termin realizacji dostawy (w godz.)
Liczba pkt = ------------------------------------------------------------------------------------- x 20 pkt
wartość opałowa oleju – waga 10
Zaoferowana wartość opałowa oleju w ofercie badanej
Liczba pkt = -------------------------------------------------------------------------------- x 10 pkt
Największa wartość opałowa oleju spośród złożonych ofert
Wybrana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów.
Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie kryteriów oceny ofert z ustaloną punktacją do 100 punktów (100 pkt = 100%). Ocena punktowa każdej z ofert będzie obliczona jako suma ocen punktowych w zakresie poszczególnych kryteriów: 100 pkt = wynik kryterium 1 + wynik kryterium 2+ wynik kryterium 3.
Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie następujących kryteriów:
Kryteria oceny ofert Waga (%)
Cena oferty 70
Termin realizacji dostawy 20
Wartość opałowa oleju 10
Sposób obliczania punktów dla każdego kryterium nastąpi według poniższego wzoru:
Cena – waga 70
Ocenie będzie podlegała łączna cena brutto podana przez wykonawcę w formularzu ofertowym
Najniższa cena brutto oferty spośród złożonych ofert
Liczba pkt = ----------------------------------------------------------------------------- x 70 pkt
Cena brutto badanej oferty
Termin realizacji dostawy – waga 20
Oferowany najkrótszy termin realizacji dostawy (w godz.)
Liczba pkt = ------------------------------------------------------------------------------------- x 20 pkt
Termin realizacji dostawy w badanej ofercie (w godz.)
Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć każdą partię oleju opałowego w ciągu
maksymalnie 48 godzin od złożonego przez zamawiającego (telefonicznie lub faxem) zamówienia, w godzinach od 7³º do 15³º.
Kryterium termin realizacji dostawy obejmuje czas reakcji na zamówienie liczony od złożenia przez zamawiającego, pełnomocnika zamawiającego lub osób upoważnionych – w przypadku jednostek organizacyjnych, telefonicznego (lub faksem) zgłoszenia. Skrócenie tego terminu będzie odpowiednio punktowane, przy czym zaoferowany przez wykonawcę termin dostawy musi być realny. Minimalny termin dostawy to 1 godz. od złożonego zamówienia. Jeżeli Wykonawca nie określi w ofercie terminu dostawy, zamawiający uzna, że oferuje maksymalny 48 - godzinny termin dostawy.
Każde zgłoszenie i każda dostawa będą przez zamawiającego protokołowane, celem ustalenia, czy wykonawca wywiązuje się z realizacji dostaw w zaoferowanym terminie.
wartość opałowa oleju – waga 10
Zaoferowana wartość opałowa oleju w ofercie badanej
Liczba pkt = -------------------------------------------------------------------------------- x 10 pkt
Największa wartość opałowa oleju spośród złożonych ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji dostawy
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wartość opałowa oleju
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualną koncesję na obrót paliwami ciekłymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U.
z 2024 r. poz. 594 ze zm), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Koncesję na obrót paliwami ciekłymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na pod stawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. — Prawo energetyczne lub dokument równoważny;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
- Wprzypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwow celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu Wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację.
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, jaki zakres zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp.
- W celu wykazania niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu w rozdziale VI wymagane jest załączenie do oferty oświadczenia, oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-04 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-04 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-03
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Niniejsza SWZ oraz wszystkie dokumenty do niej dołączone mogą być użyte jedyniew celu sporządzenia oferty.
2. Wykonawca przedstawia ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej SWZ.
3. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
4. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
5. Zamawiający nie przewiduje składania ofert wariantowych.
6. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień powtarzających