BZP: „Zakup mobilnego urządzenia do uzdatniania wody.”
27.10.2025
2025/BZP 00498673/01
GMINA ZAWIERCIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
            „Zakup mobilnego urządzenia do uzdatniania wody.”    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZAWIERCIE
1.2.) Oddział zamawiającego: GMINA ZAWIERCIE
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258871
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: LEŚNA 2
1.4.2.) Miejscowość: Zawiercie
1.4.3.) Kod pocztowy: 42-400
1.4.4.) Województwo: śląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.4.7.) Numer telefonu: +48 32 494 12 74, +48 32 494 12 67
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@zawiercie.eu
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawiercie.eu
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00498673
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-10-27
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00488124
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia                    Przed zmianą: 
                        I.	Przedmiotem zamówienia jest: „Zakup mobilnego urządzenia do uzdatniania wody.”
Minimalne warunki oraz parametry wymagane przez Zamawiającego
1.	Mobilne urządzenie do uzdatniania wody zapewniające dystrybucję wody do ludzi w sytuacjach kryzysowych – 1 szt.  
2.	Urządzenie fabrycznie nowe, nieużywane, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2024 roku
3.	Urządzenie przeznaczone do pobierania wody, poprzez przyłącze typu STORZ - szybkozłącze wężowe o symetrycznej budowie powszechnie znane jako złącze strażackie, z każdego źródła – stawy, rzeki, jeziora itp. o wydajności:
- min. 600 l/h przy ujęciu z wód powierzchniowych,
- min. do 1 000 l/h  przy ujęciu z sieci wodociągowej.
4.	Urządzenie odporne na warunki atmosferyczne
5.	Maksymalna ciągłość pracy urządzenia: min. 24h
6.	Czas pracy na wbudowanym akumulatorze: min. 8h
7.	Możliwość uzdatniania wody powierzchniowej   i  z ujęcia wodociągowego
8.	Czas pracy min. 3 h na pełnym zbiorniku paliwa
9.	Filtracja mechaniczna, chemiczna, UV
10.	Instalacja pozwalająca na przyłączenie paneli fotowoltaicznych
11.	Wbudowany akumulator 12V min.100 Ah
12.	Zamykana obudowa
13.	Zabezpieczenie automatycznie wyłączające urządzenie w przypadku awarii któregoś z podzespołów urządzenia
14.	Zewnętrzny panel sterujący min. IP65
15.	Wymiary urządzenia: 
Szerokość [mm] –  min. 1130 - max. 1200
Wysokość [mm] – min. 760 – max.1000
Głębokość [mm] – min. 370 – max.760
16.	Wydajność:                          
Woda powierzchniowa - min.600 l/h
Ujęcie wodociągowe - min. 900 l/h
17.	Temperatura pracy:
w zakresie
min. +4° C: +60° C
18.	Zasilanie:
 jednofazowe 230 V / 50 Hz lub spalinowe
19.	Masa:
W stanie gotowym do pracy suchym -  min.110 kg
Po napełnieniu wodą  max -150 kg
20.	Pompa wody:
Napięcie nominalne - min.12 V
Prąd maksymalny -  min.9 A
21.	Różnica poziomów pomiędzy lustrem wody zasilającej a spodem urządzenia:
Przy rozruchu suchym  - min.3 m
Pracy i rozruchu urządzenia zalanego - min.5 m
22.	Dostawa urządzenia na własny koszt i ryzyko do siedziby Zamawiającego tj.: do budynku Urzędu Miejskiego w Zawierciu (miejsce wskazane przez Zamawiającego). 
23.	Szkolenie pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi i eksploatacji urządzenia
24.	Urządzenie posiada wszelkie niezbędne atesty i certyfikaty, opinie techniczne i dopuszczenia.
Warunki gwarancji:                                                                                                     
 Na dostarczony przedmiot umowy Wykonawca udziela Zamawiającemu min. 24 miesięcznej gwarancji. Okres trwania gwarancji ulegnie zakończeniu w momencie upływu wskazanego okresu gwarancji w miesiącach.
Serwis: 
1.	Wykonawca udziela Zamawiającemu rękojmi za wady fizyczne i prawne przedmiotu umowy na okres zgodny z postanowieniami Kodeksu cywilnego.
2.	W okresie trwania gwarancji Wykonawca zobowiązuje się zapewnić:
a)	czas reakcji serwisu, obowiązujący w dni robocze, od chwili zgłoszenia – max. 48h,
b)	czas przystąpienia serwisu, obowiązujący w dni robocze, do naprawy po zgłoszeniu – max. 48h,
c)	czas dokonania naprawy: max. 14 dni roboczych od momentu zgłoszenia. W uzasadnionych przypadkach termin ten za zgodą Zamawiającego może zostać wydłużony (np. ze względu na termin dostarczenia części),
d)	usunięcie usterki, wady lub awarii na koszt Wykonawcy, łącznie z ewentualnym transportem do serwisu, kosztami części i robocizny.
II.	Zamówienie objęte jest dotacją Wojewody Śląskiego na finansowanie  zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025–2026.
III.	Tam, gdzie w SWZ w tym w opisie przedmiotu zamówienia  lub innych dokumentach zamawiania został wskazany znak towarowy (marka), patent lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w Opisie przedmiotu zamówienia.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego urządzenia spełniają wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego. Natomiast równoważność pod względem minimalnych parametrów technicznych, użytkowych, eksploatacyjnych oraz cech zaoferowanych urządzeń musi zapewnić uzyskanie parametrów technicznych, użytkowych, eksploatacyjnych oraz cech zaoferowanych urządzeń, nie gorszych od wymaganych w SWZ (w szczególności OPZ), aby można było mówić o porównywalności konkurujących ze sobą ofert.
Porównywalność ofert zachodzi wówczas, gdy ceny oferowane przez wykonawców ubiegających się o dane zamówienie zostały obliczone według: takich samych (jednakowych dla wszystkich) reguł i wytycznych, w szczególności jeżeli porównywane oferty uwzględniają taki sam zakres przedmiotowy i ilościowy zamówienia (gdy wykonawcy skalkulowali w cenie ofertowej takie same lub równoważne rozwiązania techniczne lub materiałowe) oraz gdy spełniają wszystkie postawione przez zamawiającego warunki zamówienia.
IV.	W przypadku zastosowania materiałów, urządzeń, wyrobów lub rozwiązań równoważnych, w rozumieniu art. 99 ust. 5 lub art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowana oferta lub rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego określone w opisie przedmiotu zamówienia (zaoferowane urządzenia zapewnią uzyskanie parametrów technicznych, nie gorszych od wymaganych w OPZ stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ). Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia).
V.	W przypadku wymagania w Opisie przedmiotu zamówienia etykiet lub certyfikatów, Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety oraz certyfikaty wydane przez równoważne jednostki oceniające zgodność.
VI.	Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określają także załączone do SWZ projektowane postanowienia umowy – PPU.
VII.	Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych. Nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 100 ust. 1 ustawy Pzp. 
VIII.	Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę przy wykonywaniu zamówienia: Z uwagi, na fakt, iż czynności wykonywane przez osoby przy realizacji zamówienia nie wyczerpują pojęcia stosunku pracy, Zamawiający nie przewiduje wymogu zatrudnienia osób na umowę o pracę. 
10.	Informacje dodatkowe:
Opis oferowanego urzadzenia należy złożyć wraz z ofertą, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1A do SWZ – Szczegółowa oferta przedmiotowa, gdyż skonkretyzowane w nim świadczenia, które zostanie spełnione w razie wyboru oferty jako najkorzystniejszej, składa się na treść oferty.
Przy czym na treść oferty składają się wyłącznie te pozycje w „Szczegółowej ofercie przedmiotowej”, w których Wykonawcy winni nie tylko potwierdzić zgodność parametrów oferowanego urządzenia z minimalnymi wymaganiami Zamawiającego - na zasadzie „Spełnia/Nie spełnia”, lecz podać nazwę producenta, typ, model i rok produkcji oferowanego urządzenia w celu jego jednoznacznej identyfikacji i/lub skonkretyzować wielkości parametrów technicznych lub cechy oferowanego urządzenia. Sprecyzowanie tych informacji jest bowiem dla Zamawiającego niezbędne do przeprowadzenia postępowania i składa się na treść oferty.
Dlatego też, ewentualne niezłożenie Szczegółowej oferty przedmiotowej w dacie składania ofert, albo niewypełnienie, lub nieprawidłowe wypełnienie Szczegółowej oferty przedmiotowej, uniemożliwiające Zamawiającemu identyfikację oferowanego urządzenia, albo niemożność ustalenia: czy oferowane urządzenia spełniają minimalne wymagania techniczne o których mowa we wzorze stanowiącym Załącznik nr 1A do SWZ, spowoduje bezwzględne odrzucenie oferty, na podstawie przepisów art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. c) i/lub art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Natomiast te pozycje w Szczegółowej ofercie przedmiotowej, w których Wykonawcy winni potwierdzić jedynie zgodność parametrów oferowanego sprzętu z minimalnym wymaganiami Zamawiającego na zasadzie: „Spełnia/Nie spełnia” (bez konieczności sprecyzowania informacji), nie mają charakteru treści oferty, lecz stanowią przedmiotowy środek dowodowy na potwierdzenie, że oferowane dostawy, spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria, o którym mowa w przepisie art. 106 ust. 1 ustawy Pzp. 
(...)
11.	Zamawiający zgodnie z art. 257 ustawy Pzp przewiduje możliwość  unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.                
                    Po zmianie: 
                        I.	Przedmiotem zamówienia jest: „Zakup mobilnego urządzenia do uzdatniania wody.”
Minimalne warunki oraz parametry wymagane przez Zamawiającego
1.	Mobilne urządzenie do uzdatniania wody zapewniające dystrybucję wody dla ludzi w sytuacjach kryzysowych – 1 szt.  
2.	Urządzenie fabrycznie nowe, nieużywane, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2024 roku
3.	Urządzenie przeznaczone do pobierania wody, poprzez przyłącze typu STORZ - szybkozłącze wężowe o symetrycznej budowie powszechnie znane jako złącze strażackie, z każdego źródła – stawy, rzeki, jeziora itp. o wydajności:
- min. 600 l/h przy ujęciu z wód powierzchniowych,
- min. do 1 000 l/h  przy ujęciu z sieci wodociągowej.
4.	Urządzenie odporne na warunki atmosferyczne
5.	Maksymalna ciągłość pracy urządzenia: min. 24h
6.	Czas pracy na wbudowanym akumulatorze: min. 8h
(dot. urządzenia elektrycznego)
7.	Możliwość uzdatniania wody powierzchniowej   i  z ujęcia wodociągowego
8.	Czas pracy min. 3 h na pełnym zbiorniku paliwa
(dot. urządzenia spalinowego)
9.	Filtracja mechaniczna, chemiczna, UV
10.	Instalacja pozwalająca na przyłączenie paneli fotowoltaicznych
(dot. urządzenia elektrycznego)
11.	Wbudowany akumulator 12V min.100 Ah
(dot. urządzenia elektrycznego)
12.	Zamykana obudowa
13.	Zabezpieczenie automatycznie wyłączające urządzenie w przypadku awarii któregoś z podzespołów urządzenia
14.	Zewnętrzny panel sterujący min. IP65
15.	Wymiary urządzenia: 
Szerokość [mm]  - max. 1200
Wysokość [mm] – max.1000
Głębokość [mm] –  max.760
16.	Wydajność:                          
Woda powierzchniowa - min.600 l/h
Ujęcie wodociągowe - min. 900 l/h
17.	Temperatura pracy:
w zakresie
min. +4° C: +60° C
18.	Zasilanie:
 jednofazowe 230 V / 50 Hz lub spalinowe
19.	Masa:
W stanie gotowym do pracy suchym -  min.110 kg
20.	Pompa wody:
Napięcie nominalne - min.12 V
Prąd maksymalny -  min.9 A
21.	Różnica poziomów pomiędzy lustrem wody zasilającej a spodem urządzenia:
Przy rozruchu suchym  - min.3 m
Pracy i rozruchu urządzenia zalanego - min.5 m
22.	Dostawa urządzenia na własny koszt i ryzyko do siedziby Zamawiającego tj.: do budynku Urzędu Miejskiego w Zawierciu (miejsce wskazane przez Zamawiającego). 
23.	Szkolenie pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi i eksploatacji urządzenia
24.	Urządzenie posiada wszelkie niezbędne atesty i certyfikaty, opinie techniczne i dopuszczenia.
Warunki gwarancji:                                                                                                     
 Na dostarczony przedmiot umowy Wykonawca udziela Zamawiającemu min. 24 miesięcznej gwarancji. Okres trwania gwarancji ulegnie zakończeniu w momencie upływu wskazanego okresu gwarancji w miesiącach.
Serwis: 
1.	Wykonawca udziela Zamawiającemu rękojmi za wady fizyczne i prawne przedmiotu umowy na okres zgodny z postanowieniami Kodeksu cywilnego.
2.	W okresie trwania gwarancji Wykonawca zobowiązuje się zapewnić:
a)	czas reakcji serwisu, obowiązujący w dni robocze, od chwili zgłoszenia – max. 48h,
b)	czas przystąpienia serwisu, obowiązujący w dni robocze, do naprawy po zgłoszeniu – max. 48h,
c)	czas dokonania naprawy: max. 14 dni roboczych od momentu zgłoszenia. W uzasadnionych przypadkach termin ten za zgodą Zamawiającego może zostać wydłużony (np. ze względu na termin dostarczenia części),
d)	usunięcie usterki, wady lub awarii na koszt Wykonawcy, łącznie z ewentualnym transportem do serwisu, kosztami części i robocizny.
II.	Zamówienie objęte jest dotacją Wojewody Śląskiego na finansowanie  zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025–2026.
III.	Tam, gdzie w SWZ w tym w opisie przedmiotu zamówienia  lub innych dokumentach zamawiania został wskazany znak towarowy (marka), patent lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w Opisie przedmiotu zamówienia.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego urządzenia spełniają wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego. Natomiast równoważność pod względem minimalnych parametrów technicznych, użytkowych, eksploatacyjnych oraz cech zaoferowanych urządzeń musi zapewnić uzyskanie parametrów technicznych, użytkowych, eksploatacyjnych oraz cech zaoferowanych urządzeń, nie gorszych od wymaganych w SWZ (w szczególności OPZ), aby można było mówić o porównywalności konkurujących ze sobą ofert.
Porównywalność ofert zachodzi wówczas, gdy ceny oferowane przez wykonawców ubiegających się o dane zamówienie zostały obliczone według: takich samych (jednakowych dla wszystkich) reguł i wytycznych, w szczególności jeżeli porównywane oferty uwzględniają taki sam zakres przedmiotowy i ilościowy zamówienia (gdy wykonawcy skalkulowali w cenie ofertowej takie same lub równoważne rozwiązania techniczne lub materiałowe) oraz gdy spełniają wszystkie postawione przez zamawiającego warunki zamówienia.
IV.	W przypadku zastosowania materiałów, urządzeń, wyrobów lub rozwiązań równoważnych, w rozumieniu art. 99 ust. 5 lub art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowana oferta lub rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego określone w opisie przedmiotu zamówienia (zaoferowane urządzenia zapewnią uzyskanie parametrów technicznych, nie gorszych od wymaganych w OPZ stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ). Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia).
V.	W przypadku wymagania w Opisie przedmiotu zamówienia etykiet lub certyfikatów, Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety oraz certyfikaty wydane przez równoważne jednostki oceniające zgodność.
VI.	Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określają także załączone do SWZ projektowane postanowienia umowy – PPU.
VII.	Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych. Nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 100 ust. 1 ustawy Pzp. 
VIII.	Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę przy wykonywaniu zamówienia: Z uwagi, na fakt, iż czynności wykonywane przez osoby przy realizacji zamówienia nie wyczerpują pojęcia stosunku pracy, Zamawiający nie przewiduje wymogu zatrudnienia osób na umowę o pracę. 
10.	Informacje dodatkowe:
Opis oferowanego urzadzenia należy złożyć wraz z ofertą, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1A do SWZ – Szczegółowa oferta przedmiotowa, gdyż skonkretyzowane w nim świadczenia, które zostanie spełnione w razie wyboru oferty jako najkorzystniejszej, składa się na treść oferty.
Przy czym na treść oferty składają się wyłącznie te pozycje w „Szczegółowej ofercie przedmiotowej”, w których Wykonawcy winni nie tylko potwierdzić zgodność parametrów oferowanego urządzenia z minimalnymi wymaganiami Zamawiającego - na zasadzie „Spełnia/Nie spełnia/Nie dotyczy”, lecz podać nazwę producenta, typ, model i rok produkcji oferowanego urządzenia w celu jego jednoznacznej identyfikacji i/lub skonkretyzować wielkości parametrów technicznych lub cechy oferowanego urządzenia. Sprecyzowanie tych informacji jest bowiem dla Zamawiającego niezbędne do przeprowadzenia postępowania i składa się na treść oferty.
Dlatego też, ewentualne niezłożenie Szczegółowej oferty przedmiotowej w dacie składania ofert, albo niewypełnienie, lub nieprawidłowe wypełnienie Szczegółowej oferty przedmiotowej, uniemożliwiające Zamawiającemu identyfikację oferowanego urządzenia, albo niemożność ustalenia: czy oferowane urządzenia spełniają minimalne wymagania techniczne o których mowa we wzorze stanowiącym Załącznik nr 1A do SWZ, spowoduje bezwzględne odrzucenie oferty, na podstawie przepisów art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. c) i/lub art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Natomiast te pozycje w Szczegółowej ofercie przedmiotowej, w których Wykonawcy winni potwierdzić jedynie zgodność parametrów oferowanego sprzętu z minimalnym wymaganiami Zamawiającego na zasadzie: „Spełnia/Nie spełnia/Nie dotyczy” (bez konieczności sprecyzowania informacji), nie mają charakteru treści oferty, lecz stanowią przedmiotowy środek dowodowy na potwierdzenie, że oferowane dostawy, spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria, o którym mowa w przepisie art. 106 ust. 1 ustawy Pzp. 
(...)
11.	Zamawiający zgodnie z art. 257 ustawy Pzp przewiduje możliwość  unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.                
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.8. Wykaz przedmiotowych środków dowodowych                    Przed zmianą: 
                        1.	W przypadku zastosowania materiałów, urządzeń, wyrobów lub rozwiązań równoważnych, w rozumieniu art. 99 ust. 5 lub art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowana oferta lub rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego określone w opisie przedmiotu zamówienia (zaoferowane urządzenia zapewnią uzyskanie parametrów technicznych, nie gorszych od wymaganych w OPZ stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ). Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia).
2.	Opis oferowanego sprzętu (Załącznik nr 1a do SWZ – Szczegółowa oferta przedmiotowa), jako przedmiotowy środek dowodowy, będzie podlegał uzupełnieniu na podstawie przepisu art. 107 ust. 2 ustawy Pzp, ale wyłącznie w części obejmującej pozycje, w których Wykonawcy winni potwierdzić zgodność parametrów oferowanego sprzętu z minimalnymi wymaganiami Zamawiającego - na zasadzie „Spełnia/Nie spełnia”.
3.	Natomiast opis ofertowanego sprzętu (Załącznik nr 1a do SWZ – Szczegółowa oferta przedmiotowa) w pozycjach, w których Wykonawcy winni podać markę, model, rok produkcji oferowanego sprzętu w celu jego jednoznacznej identyfikacji i/lub skonkretyzować wielkości parametrów technicznych, lub cechy oferowanego sprzętu, nie będzie podlegał uzupełnieniu, gdyż sprecyzowanie tych informacji składa się na treść oferty. 
4.	Dlatego też, ewentualne niezłożenie Szczegółowej oferty przedmiotowej w dacie składania ofert, albo niewypełnienie, lub nieprawidłowe wypełnienie Szczegółowej oferty przedmiotowej, uniemożliwiające Zamawiającemu identyfikację oferowanego sprzętu, albo niemożność ustalenia: czy oferowany sprzęt spełnia minimalne wymagania techniczne o których mowa we wzorze stanowiącym Załącznik nr 1a do SWZ, spowoduje bezwzględne odrzucenie oferty, na podstawie przepisów art. 226 ust. 1 pkt 2 lit.c) i/lub art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.                
                    Po zmianie: 
                        1.	W przypadku zastosowania materiałów, urządzeń, wyrobów lub rozwiązań równoważnych, w rozumieniu art. 99 ust. 5 lub art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowana oferta lub rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego określone w opisie przedmiotu zamówienia (zaoferowane urządzenia zapewnią uzyskanie parametrów technicznych, nie gorszych od wymaganych w OPZ stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ). Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia).
2.	Opis oferowanego sprzętu (Załącznik nr 1a do SWZ – Szczegółowa oferta przedmiotowa), jako przedmiotowy środek dowodowy, będzie podlegał uzupełnieniu na podstawie przepisu art. 107 ust. 2 ustawy Pzp, ale wyłącznie w części obejmującej pozycje, w których Wykonawcy winni potwierdzić zgodność parametrów oferowanego sprzętu z minimalnymi wymaganiami Zamawiającego - na zasadzie „Spełnia/Nie spełnia/Nie dotyczy”.
3.	Natomiast opis ofertowanego sprzętu (Załącznik nr 1a do SWZ – Szczegółowa oferta przedmiotowa) w pozycjach, w których Wykonawcy winni podać markę, model, rok produkcji oferowanego sprzętu w celu jego jednoznacznej identyfikacji i/lub skonkretyzować wielkości parametrów technicznych, lub cechy oferowanego sprzętu, nie będzie podlegał uzupełnieniu, gdyż sprecyzowanie tych informacji składa się na treść oferty. 
4.	Dlatego też, ewentualne niezłożenie Szczegółowej oferty przedmiotowej w dacie składania ofert, albo niewypełnienie, lub nieprawidłowe wypełnienie Szczegółowej oferty przedmiotowej, uniemożliwiające Zamawiającemu identyfikację oferowanego sprzętu, albo niemożność ustalenia: czy oferowany sprzęt spełnia minimalne wymagania techniczne o których mowa we wzorze stanowiącym Załącznik nr 1a do SWZ, spowoduje bezwzględne odrzucenie oferty, na podstawie przepisów art. 226 ust. 1 pkt 2 lit.c) i/lub art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.                
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert                    Przed zmianą: 
                        2025-10-29 10:00                
                    Po zmianie: 
                        2025-10-31 10:00                
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert                    Przed zmianą: 
                        2025-10-29 10:30                
                    Po zmianie: 
                        2025-10-31 10:30