BZP: „Zakup infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej zapewniającej w szczególności zaopatrzenie w wodę mieszkańców Miasta Łomża”
28.10.2025
2025/BZP 00500736/01
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Zakup infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej zapewniającej w szczególności zaopatrzenie w wodę mieszkańców Miasta Łomża”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450111225
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zjazd
1.5.2.) Miejscowość: Łomża
1.5.3.) Kod pocztowy: 18-400
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.7.) Numer telefonu: 862166277
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mpwik.lomza.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpwik.lomza.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: MIASTO ŁOMŻA
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 450669921
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Plac Stary Rynek
1.11.4.) Miejscowość: Łomża
1.11.5.) Kod pocztowy: 18-400
1.11.6.) Województwo: podlaskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.11.9.) Numer telefonu: 862156700
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: ratusz@um.lomza.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: http://www.lomza.pl//
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zakup infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej zapewniającej w szczególności zaopatrzenie w wodę mieszkańców Miasta Łomża”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d88c7cac-b78b-4bf2-8f96-e41ee6cbf6a2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00500736
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12034813.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami, w tym składanie ofert, wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1203481
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl,
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os
x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, inna niż Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3,
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
7. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał się i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view.
8. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
9. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
10. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1203481
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozdział II SWZ
Obowiązek Informacyjny dla uczestników postępowań o zamówienia publiczne
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZK.271.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa mobilnego chloratora do dezynfekcji wody.
1.1. Mobilny chlorator o możliwości chlorowania każdego rodzaju sieci i instalacji wodociągowych, przemysłowych czy technologicznych przy użyciu ogólnodostępnych środków dezynfekcyjnych takich jak np. podchloryn sodu czy handlowy dwutlenek chloru. Chlorator powinien być niezależny od zewnętrznego źródła energii elektryczne z możliwością dozowania danego środka dezynfekcyjnego do układów, gdzie maksymalne ciśnienie operacyjne nie przekracza 8-10 bar. Możliwość dozowania innych cieczy w określonych układach technologicznych.
1.2. Zakres zastosowań urządzenia:
• dezynfekcja sieci wodociągowej metodą hydrantową,
• dezynfekcja wewnętrznych instalacji wodociągowych (szkoły, szpitale, obiekty użyteczności publicznej itp.),
• dezynfekcja lub aktywacja złóż filtracyjnych filtrów ciśnieniowych,
• dezynfekcja zbiorników,
• wprowadzenie innych środków chemicznych do określonych sieci, instalacji czy urządzeń (nadmanganian potasu, antyscalant, korekta pH itp.)
4.2.6.) Główny kod CPV: 42912330-4 - Aparatura do oczyszczania wody
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa kontenera magazynowego do przechowywania.
1.1. Wymagane parametry kontenera
• Powierzchnia podłogi min. 12 m²
• Szerokość: 6000-6100mm
• Głębokość: 2100-2200 mm
• Wysokość: 2500-2600 mm
• Szerokość wewnątrz: 5800-5900 mm
• Głębokość wewnątrz: 1850-1900 mm
• Wysokość wewnątrz: 2200-2300 mm
• Waga: do 1400 kg
• W pełni zmontowany
• Projekt ścian zewnętrznych i dachu: Blacha trapezowa ocynkowana i pokryta tworzywem sztucznym w kolorze RAL
• Projekt ścian wewnętrznych: Blacha wykładana, ocynkowana i powlekana tworzywem sztucznym w kolorze RAL
• Projekt sufitu wewnętrznego: Blacha wykładana, ocynkowana i powlekana tworzywem sztucznym w kolorze RAL
• Wersja podłogowa: Ocynkowana i izolowana stalowa rama podłogowa z izolacją z wełny mineralnej i drewnianą płytą nośną
• Odwodnienie dachu: Poprzez podłużne rynny deszczowe
• Rozmiar drzwi (szerokość x wysokość): 1185 mm x 2000 mm
• Wersja drzwi: Drzwi dwuskrzydłowe
• Ogranicznik drzwi: DIN prawda
• Zamek od drzwi: Zamek zabezpieczający z kompletem klamek
• Pozycja drzwi: Wyśrodkowany w burcie
• Dostępne oznakowanie CE: Z deklaracją właściwości użytkowych potwierdzającą stabilność zgodnie z Eurokodem 3
• Obciążenie gleby: 500kg/m²
• Obciążenie śniegiem: 220 kg/m²
• Obciążenie wiatrem: 0,59 (strefa obciążenia wiatrem 2 – śródlądowa) kN/m²
• Rodzaj izolacji: Przyjazna dla środowiska sztywna pianka poliuretanowa na bazie wody
• Izolacja termiczna dachu: 0,49 W/(m²k)
• Ściana termoizolacyjna: 0,30 W/(m²k)
• Podłoga termoizolacyjna: 0,34 W/(m²k)
• Wyposażenie w Pakiet oświetlenia z energią słoneczną,
• Ogrzewanie grzejnik ścienny 2,0 kW z termostatem,
• Kratka wentylacyjna 500 x 500 mm, zamykana,
• Zabezpieczenie antywłamaniowe do drzwi jednoskrzydłowych wraz z zamkami talerzowymi,
• Powłoka podłogowa z żywicy epoksydowej,
• Wraz z dostawą i ustawieniem w siedzibie zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 44211100-3 - Budynki modułowe i przenośne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych ( kart katalogowych do wszystkich części zamówienia ) zgodnie z art.107ust.1 i 2 ustawy Pzp.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
zgodnie z art.107ust.1 i 2 ustawy Pzp.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-05 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1203481
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-05 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-04
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiającym jest Miasto Łomża z siedzibą:Urząd Miejski w Łomży, Pl. Stary Rynek 14, 18-400 Łomża
Telefon: +48 86 215 67 00
Adres poczty elektronicznej: ratusz@um.lomza.pl
Godziny pracy: 7:30 – 15:30 od poniedziałku do piątku
Strona BIP: https://lomza.bip.net.pl
NIP: 718-214-49-19
w którego imieniu występuje i kontaktuje się pełnomocnik Zamawiającego
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łomży
18-400 Łomża, ul. Zjazd 23 reprezentowane przez Zarząd
Adres poczty elektronicznej: sekretariat @mpwik.lomza.pl
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1203481
Na stronie internetowej prowadzonego postępowania udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia.