BZP: Dostawa i wymiana wodomierzy, ciepłomierzy, podzielników radiowych oraz usługa (na prawach opcji) odczytów i rozliczenia ciepła w budynkach Miasta Siedlce zarządzanych przez Siedleckie TBS Sp. z o. o.
29.10.2025
2025/BZP 00503068/01
Siedleckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa i wymiana wodomierzy, ciepłomierzy, podzielników radiowych oraz usługa (na prawach opcji) odczytów i rozliczenia ciepła w budynkach Miasta Siedlce zarządzanych przez Siedleckie TBS Sp. z o. o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Siedleckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 710475535
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Starowiejska 60
1.5.2.) Miejscowość: Siedlce
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-110
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki
1.5.7.) Numer telefonu: +48256449562
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@stbs.siedlce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.stbs.siedlce.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i wymiana wodomierzy, ciepłomierzy, podzielników radiowych oraz usługa (na prawach opcji) odczytów i rozliczenia ciepła w budynkach Miasta Siedlce zarządzanych przez Siedleckie TBS Sp. z o. o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-78db1a26-40c1-44c2-ae94-6e099af43e5a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00503068
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-78db1a26-40c1-44c2-ae94-6e099af43e5a3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym, a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej:
a) Portal dostępowy Urzędu Zamówień Publicznych (e-zamówienia.gov.pl): https://ezamowienia.gov.pl/pl/
b) Poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@stbs.siedlce.pl (z wyłączeniem składania ofert).
Strona internetowa zamawiającego: https://stbs.siedlce.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z Rozdziałem 8 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z załącznikiem nr 9 do SWZ oraz załącznikami nr 12, 13 i 14 projektu umowy.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z załącznikiem nr 9 do SWZ oraz załącznikami nr 12, 13 i 14 projektu umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: STBS.PUZ.P3/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa i wymiana wodomierzy z modułami radiowymi oraz usługa (na prawach opcji) wykonania zdalnych odczytów urządzeń pomiarowych przynależnych do lokali mieszkalnych komunalnych Miasta Siedlce zarządzanych przez Siedleckie TBS Sp. z o. o.
Zakres podstawowy części 1:
termin realizacji - do 15. 12. 2025 r.
Dostawa oraz wymiana wodomierzy w ilości 900 szt. (450 szt. c.w., 450 szt. z.w.) na fabrycznie nowe wodomierze z modułami radiowymi, plombowaniu wodomierzy w budynkach komunalnych Miasta Siedlce
Wykaz budynków do wymiany wodomierzy oraz lokalizacja wodomierzy zamieszczone są w tabeli nr 1 Opisu przedmiotu zamówienia – załącznik nr 7 do SWZ.
Oferowane wodomierze mieszkaniowe winny spełniać wymagania określone w przepisach metrologicznych o licznikach. Typ wodomierzy winien być zatwierdzony przez Prezesa Głównego Urzędu Miar z aktualną datą wprowadzenia do obrotu. Wodomierze powinny odpowiadać wymaganiom higienicznym, a więc posiadać atest higieniczny.
Dane techniczne cechujące pożądane wodomierze to:
- Jednostrumieniowe
- Nominalny strumień objętości (przepływ) Q3=2,5m3/h
- Przeznaczenie do wody pitnej zimnej i ciepłej
- Klasa metrologiczna: R80H/R40V lub A-V, B-H
- Średnica nominalna DN15; w 1 budynku DN20 (90 szt.)
- Suchobieżne
- Korpus wodomierza musi być wykonany z mosiądzu
- Liczydło wodomierza powinno być hermetycznie zamknięte ( IP68 )
- Numer fabryczny wodomierza oraz klasa metrologiczna muszą być trwale umieszczone na tarczy liczydła
- Liczydło ośmiopozycyjne bębenkowe odporne na zaparowanie, zapewniające obrót o pełne 360 stopni bez blokady mechanizmu zliczającego
- Wysoka czułość pomiaru przy niskich przepływach (niski próg rozruchu max do 8 litrów), potwierdzona technicznymi dokumentami
- Wysoka odporność na działanie silnego zewnętrznego pola magnetycznego (możliwość stosowania dodatkowych zabezpieczeń)
- Materiały – ekologiczne dopuszczone do kontaktu z wodą pitną
- Cechy legalizacyjne z roku ich montażu
- Okres gwarancji na nowe wodomierze 5 lat, na moduły radiowe min. 10 lat
- Kompaktowe z wbudowanymi modułami radiowymi
- Wszędzie tam, gdzie wymieniono z nazwy typ lub producenta materiałów Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne tj. zastosowanie materiałów posiadających co najmniej te same parametry techniczne i standardy jakościowe.
- Wszystkie zastosowane przez Wykonawcę urządzenia pomiarowe winny posiadać zabezpieczenia antymagnetyczne,
Szczegółowy opis dostawy i wymiany wodomierzy zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 7 do SWZ oraz projekt umowy – załącznik nr 8 do SWZ.
Zakres opcji części 1:
Świadczenie usług odczytu wodomierzy i przekazania danych Zamawiającemu,
Opcja uruchomiona będzie tylko po uzyskaniu przez Zamawiającego tytułu do zarządzania nieruchomościami Miasta Siedlce po 31.12.2025 r. Maksymalna czas trwania opcji – wykonywanie usług odczytów wodomierzy od dnia uruchomienia opcji do 31. 12. 2030 r. Maksymalna liczba odczytów wynosi – 13.500 odczytów (900 wodomierzy x 3 odczyty w roku x 5 lat). Łączna wartość opcji nie przekroczy kwoty wyliczonej w następujący sposób: 13.500 odczytów x cena za 1 odczyt.
Zaprogramowanie nowych urządzeń do odczytu zdalnego oraz wykonywanie radiowych odczytów i przekazywanie odczytów Zamawiającemu. Czynności odczytu wodomierzy w zasobach Zamawiającego będą dokonywane przez Wykonawcę na koniec okresów rozliczeniowych trzy razy w roku, odczyty na 30 kwietnia, 31 sierpnia i 31 grudnia, zgodnie z zakresem obowiązków określonym w Opisie Przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 7 do SWZ oraz projekcie umowy – załącznik nr 8 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 38421100-3 - Wodomierze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
51210000-7 - Usługi instalowania urządzeń pomiarowych
65500000-8 - Odczyty liczników
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zakres opcji części 1:Świadczenie usług odczytu wodomierzy i przekazania danych Zamawiającemu,
Opcja uruchomiona będzie tylko po uzyskaniu przez Zamawiającego tytułu do zarządzania nieruchomościami Miasta Siedlce po 31.12.2025 r. Maksymalna czas trwania opcji – wykonywanie usług odczytów wodomierzy od dnia uruchomienia opcji do 31. 12. 2030 r. Maksymalna liczba odczytów wynosi – 13.500 odczytów (900 wodomierzy x 3 odczyty w roku x 5 lat). Łączna wartość opcji nie przekroczy kwoty wyliczonej w następujący sposób: 13.500 odczytów x cena za 1 odczyt.
Zaprogramowanie nowych urządzeń do odczytu zdalnego oraz wykonywanie radiowych odczytów i przekazywanie odczytów Zamawiającemu. Czynności odczytu wodomierzy w zasobach Zamawiającego będą dokonywane przez Wykonawcę na koniec okresów rozliczeniowych trzy razy w roku, odczyty na 30 kwietnia, 31 sierpnia i 31 grudnia, zgodnie z zakresem obowiązków określonym w Opisie Przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 7 do SWZ oraz projekcie umowy – załącznik nr 8 do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2030-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie najniższa cena ryczałtowa brutto dla danej części, podana w formularzu oferty – załącznik nr 1.
2. Zamawiający będzie oceniał oferty dla każdej części oddzielnie.
3. Oferty oceniane będą w następujący sposób:
Oferta o najniższej cenie – 100 pkt.
Pozostałe oferty odpowiednio niższe oceny wg wzoru:
cena oferty najniższej x 100
C= ---------------------------------------
cena oferty badanej
C – ilość punktów przyznana ocenianej ofercie w ocenianej części za wykonanie zamówienia.
4. Za najkorzystniejszą ofertę w każdej części zostanie uznana oferta z najniższą oferowaną ceną brutto, która uzyska najwyższą ilość punktów.
5. Jeżeli w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
6. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa i wymiana ciepłomierzy z modułami radiowymi oraz usługa (na prawach opcji) wykonania zdalnych odczytów urządzeń pomiarowych i rozliczenia kosztów ciepła w lokalach komunalnych Miasta Siedlce zarządzanych przez Siedleckie TBS Sp. z o. o.
Zakres podstawowy części 2:
termin realizacji - do 15. 12. 2025 r.
Dostawa oraz wymiana ciepłomierzy (liczników ciepła) w ilości 255 szt. na fabrycznie nowe ciepłomierze z modułami radiowymi, plombowaniu ciepłomierzy w budynkach komunalnych Miasta Siedlce,
Wykaz budynków do wymiany ciepłomierzy oraz ich lokalizacja zamieszczone są w tabeli nr 2 Opisu przedmiotu zamówienia – załącznik nr 7 do SWZ,
Wszystkie przeznaczone do wymiany ciepłomierze znajdują się w szachtach na klatkach schodowych.
Oferowane ciepłomierze winny spełniać wymagania określone w przepisach metrologicznych o licznikach. Typ ciepłomierzy winien być zatwierdzony przez Prezesa Głównego Urzędu Miar z aktualną datą wprowadzenia do obrotu.
Ciepłomierze powinny odpowiadać wymaganiom higienicznym, a więc posiadać atest higieniczny.
Dane techniczne cechujące pożądane ciepłomierze to:
- Nominalny strumień objętości q n = 0,6 m3/h
- Przetwornik przepływu mechaniczny wielostrumieniowy wykonany z mosiądzu
- Przelicznik mikroprocesorowy
- Zabezpieczony przed manipulowaniem
- Możliwość zalegalizowania po 5 latach bez konieczności wymiany baterii
- Bateria trwale zespolona – czas pracy minimum 10 lat
- Pomiar zużycia ciepła w GJ
- Kompaktowy z wbudowanym modułem radiowym
- Montaż rozdzielny umożliwiający sezonowe przepłukanie instalacji c.o. bez konieczności demontażu całego urządzenia
- Cechy legalizacyjne z roku ich montażu
- Okres gwarancji na nowe ciepłomierze 5 lat, 10 lat na zamontowane baterie.
- Wszędzie tam, gdzie wymieniono z nazwy typ lub producenta materiałów Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne tj. zastosowanie materiałów posiadających co najmniej te same parametry techniczne i standardy jakościowe.
- Wszystkie zastosowane przez Wykonawcę urządzenia pomiarowe winny posiadać zabezpieczenia antymagnetyczne,
Szczegółowy opis dostawy i wymiany ciepłomierzy (liczników ciepła) zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 7 do SWZ oraz projekt umowy – załącznik nr 8 do SWZ.
Zakres opcji części 2:
Świadczenie usług zdalnego odczytu ciepłomierzy i rozliczenia kosztów ciepła oraz przekazania danych Zamawiającemu, zgodnie z zakresem obowiązków określonym poniżej,
Opcja uruchomiona będzie tylko po uzyskaniu przez Zamawiającego tytułu do zarządzania nieruchomościami Miasta Siedlce po 31.12.2025 r. Maksymalna wartość opcji – wykonywanie rozliczeń kosztów ciepła od dnia uruchomienia opcji do 31. 12. 2030r.,
Maksymalna wartość rozliczeń w ramach prawa opcji wynosi łącznie do 1530 rozliczeń, w tym:
a) do 1275 rozliczeń standardowych (1 rozliczenie/rok/lokal, 255 lokali × 5 lat),
b) do 255 rozliczeń dodatkowych związanych ze zmianą najemcy lub okresem pustostanu.
Rozliczenia dodatkowe zlecane są na wniosek Zamawiającego w miarę potrzeb i rozliczane według ceny jednostkowej wskazanej w ofercie. Łączna wartość opcji nie przekroczy kwoty wyliczonej w następujący sposób: 1530 rozliczeń x cena za 1 rozliczenie.
Zaprogramowanie nowych ciepłomierzy (liczników ciepła) do odczytu zdalnego,
Obliczenie współczynników korekcyjnych lokalowych.
Dokonanie radiowych odczytów ciepłomierzy (liczników ciepła), obliczenie indywidualnych kosztów centralnego ogrzewania po upływie okresu rozliczeniowego oraz dostarczenie rozliczeń indywidualnych i zbiorcze oraz zestawienie w wersji elektronicznej wg. podanego wzoru (stanowiącego załącznik nr 4 do projektu umowy) do siedziby Zamawiającego w ciągu 30 dni od daty otrzymania danych od Zamawiającego. Okresy rozliczeniowe dla poszczególnych budynków:
- Tetmajera 7, Tetmajera 15, Tetmajera 17 - okres rozliczeniowy od 1 maja do 30 kwietnia;
- Geodetów 28, Geodetów 30 okres rozliczeniowy od 1 stycznia do 31 grudnia;
Rozliczenie kosztu ogrzewania na poszczególne lokale nastąpi wg zasad określonych w art. 45a Ustawy Prawo Energetyczne (Dz. U. 1997 nr 54 poz. 348; t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 716, 868.).
W indywidualnym rozliczeniu kosztu centralnego ogrzewania podane będą informacje określone w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 7 grudnia 2021 r. (Dz.U. 2021 poz. 2273) w sprawie warunków ustalania technicznej możliwości i opłacalności zastosowania ciepłomierzy, podzielników kosztów ogrzewania oraz wodomierzy do pomiaru ciepłej wody użytkowej, warunków wyboru metody rozliczania kosztów zakupu ciepła oraz zakresu informacji zawartych w indywidualnych rozliczeniach. Wykonawca zagwarantuje bezpłatne udostępnienie wskazań ciepłomierzy w celu umożliwienia Zamawiającemu przekazanie informacji o wskazaniach najemcy lokalu na jego żądanie. Wykonawca zagwarantuje nieodpłatne udzielenie odpowiedzi na składane reklamacje przez użytkowników lokali.
Szczegółowy opis rozliczenia kosztów ciepła zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 7 do SWZ oraz projekt umowy – załącznik nr 8 do SWZ.
W trakcie trwania umowy Zamawiający może zmienić metodę rozliczania ciepła. Zmiana metody nastąpi w granicach przedmiotu zamówienia oraz bez zwiększenia maksymalnych limitów i wartości opcji. Zmiana metody nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 455 ustawy Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 38421000-2 - Urządzenia do pomiaru przepływu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
51210000-7 - Usługi instalowania urządzeń pomiarowych
65500000-8 - Odczyty liczników
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zakres opcji części 2:Świadczenie usług zdalnego odczytu ciepłomierzy i rozliczenia kosztów ciepła oraz przekazania danych Zamawiającemu, zgodnie z zakresem obowiązków określonym poniżej,
Opcja uruchomiona będzie tylko po uzyskaniu przez Zamawiającego tytułu do zarządzania nieruchomościami Miasta Siedlce po 31.12.2025 r. Maksymalna wartość opcji – wykonywanie rozliczeń kosztów ciepła od dnia uruchomienia opcji do 31. 12. 2030r.,
Maksymalna wartość rozliczeń w ramach prawa opcji wynosi łącznie do 1530 rozliczeń, w tym:
a) do 1275 rozliczeń standardowych (1 rozliczenie/rok/lokal, 255 lokali × 5 lat),
b) do 255 rozliczeń dodatkowych związanych ze zmianą najemcy lub okresem pustostanu.
Rozliczenia dodatkowe zlecane są na wniosek Zamawiającego w miarę potrzeb i rozliczane według ceny jednostkowej wskazanej w ofercie. Łączna wartość opcji nie przekroczy kwoty wyliczonej w następujący sposób: 1530 rozliczeń x cena za 1 rozliczenie.
Zaprogramowanie nowych ciepłomierzy (liczników ciepła) do odczytu zdalnego,
Obliczenie współczynników korekcyjnych lokalowych.
Dokonanie radiowych odczytów ciepłomierzy (liczników ciepła), obliczenie indywidualnych kosztów centralnego ogrzewania po upływie okresu rozliczeniowego oraz dostarczenie rozliczeń indywidualnych i zbiorcze oraz zestawienie w wersji elektronicznej wg. podanego wzoru (stanowiącego załącznik nr 4 do projektu umowy) do siedziby Zamawiającego w ciągu 30 dni od daty otrzymania danych od Zamawiającego. Okresy rozliczeniowe dla poszczególnych budynków:
- Tetmajera 7, Tetmajera 15, Tetmajera 17 - okres rozliczeniowy od 1 maja do 30 kwietnia;
- Geodetów 28, Geodetów 30 okres rozliczeniowy od 1 stycznia do 31 grudnia;
Rozliczenie kosztu ogrzewania na poszczególne lokale nastąpi wg zasad określonych w art. 45a Ustawy Prawo Energetyczne (Dz. U. 1997 nr 54 poz. 348; t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 716, 868.).
W indywidualnym rozliczeniu kosztu centralnego ogrzewania podane będą informacje określone w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 7 grudnia 2021 r. (Dz.U. 2021 poz. 2273) w sprawie warunków ustalania technicznej możliwości i opłacalności zastosowania ciepłomierzy, podzielników kosztów ogrzewania oraz wodomierzy do pomiaru ciepłej wody użytkowej, warunków wyboru metody rozliczania kosztów zakupu ciepła oraz zakresu informacji zawartych w indywidualnych rozliczeniach. Wykonawca zagwarantuje bezpłatne udostępnienie wskazań ciepłomierzy w celu umożliwienia Zamawiającemu przekazanie informacji o wskazaniach najemcy lokalu na jego żądanie. Wykonawca zagwarantuje nieodpłatne udzielenie odpowiedzi na składane reklamacje przez użytkowników lokali.
Szczegółowy opis rozliczenia kosztów ciepła zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 7 do SWZ oraz projekt umowy – załącznik nr 8 do SWZ.
W trakcie trwania umowy Zamawiający może zmienić metodę rozliczania ciepła. Zmiana metody nastąpi w granicach przedmiotu zamówienia oraz bez zwiększenia maksymalnych limitów i wartości opcji. Zmiana metody nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 455 ustawy Pzp.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2030-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie najniższa cena ryczałtowa brutto dla danej części, podana w formularzu oferty – załącznik nr 1.
2. Zamawiający będzie oceniał oferty dla każdej części oddzielnie.
3. Oferty oceniane będą w następujący sposób:
Oferta o najniższej cenie – 100 pkt.
Pozostałe oferty odpowiednio niższe oceny wg wzoru:
cena oferty najniższej x 100
C= ---------------------------------------
cena oferty badanej
C – ilość punktów przyznana ocenianej ofercie w ocenianej części za wykonanie zamówienia.
4. Za najkorzystniejszą ofertę w każdej części zostanie uznana oferta z najniższą oferowaną ceną brutto, która uzyska najwyższą ilość punktów.
5. Jeżeli w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
6. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa i montaż podzielników kosztów ciepła z modułami radiowymi oraz usługa (na prawach opcji) odczytów i rozliczenia ciepła w budynku komunalnym Miasta Siedlce ul. Daszyńskiego 2a zarządzanym przez Siedleckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
Zakres podstawowy części 3:
termin realizacji - do 15. 12. 2025 r.
Dostawa oraz montaż fabrycznie nowych podzielników kosztów ciepła z modułami radiowymi w ilości 102 szt., w 27 lokalach w budynku przy ul. Daszyńskiego 2a.
Wykaz lokali do wymiany podzielników oraz ich lokalizacja zamieszczone są w tabeli nr 3 Opisu przedmiotu zamówienia – załącznik nr 7 do SWZ,
Dane techniczne cechujące pożądane podzielniki to:
- dopuszczone do stosowania w budownictwie i spełniające wymagania normy PN-EN-834,
- posiadające możliwość dowolnego zaprogramowania daty startu i daty zakończenia okresu rozliczeniowego
- zerujące się po zakończeniu okresu rozliczeniowego
- posiadające możliwość montażu na wszystkich rodzajach grzejników. Podzielnik musi posiadać skalę produktową tzn. musi mieć podczas montażu możliwość zaprogramowania konkretnego typu grzejnika
- wyposażone w wyświetlacz pozwalający na bieżącą kontrolę zużycie ciepła oraz zużycie za poprzedni okres rozliczeniowy
- posiadające pamięć maksymalnej temperatury grzejnika wraz z datą jej wystąpienia
- wyposażone w moduł radiowy umożliwiający zdalny odczyt podzielnika bez konieczności wchodzenia do mieszkania/lokalu
- posiadające możliwość odczytu danych bieżących i danych końcowych oraz z ostatniego okresu rozliczeniowego
- rejestrujące w pamięci próby manipulacji z datą wystąpienia
- posiadające zabezpieczenie przeciw letniemu naliczeniu zużycia
- posiadające możliwość wielokrotnego programowania z uwzględnieniem parametrów grzejnika i współczynnika położenia mieszkania
- posiadające min. 10-letnią gwarancję sprawnego działania.
- Wszystkie zastosowane przez Wykonawcę urządzenia wskaźnikowe winny posiadać zabezpieczenia antymagnetyczne,
Szczegółowy opis dostawy i wymiany podzielników kosztów ciepła zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 7 do SWZ oraz projekt umowy – załącznik nr 8 do SWZ.
Zakres opcji części 3:
Świadczenie usług zdalnego odczytu podzielników i rozliczenia kosztów ciepła oraz przekazania danych Zamawiającemu, zgodnie z zakresem obowiązków określonym poniżej,
Opcja uruchomiona będzie tylko po uzyskaniu przez Zamawiającego tytułu do zarządzania nieruchomościami Miasta Siedlce po 31.12.2025 r.
Maksymalna wartość opcji – wykonywanie rozliczeń kosztów ciepła od dnia uruchomienia opcji do 31. 12. 2030r.,
Maksymalna wartość rozliczeń w ramach prawa opcji wynosi łącznie do 162 rozliczeń, w tym:
a) do 135 rozliczeń (27 lokali x 1 rozliczenie w roku x 5 lat),
b) do 27 rozliczeń dodatkowych związanych ze zmianą najemcy lub okresem pustostanu.
Rozliczenia dodatkowe zlecane są na wniosek Zamawiającego w miarę potrzeb i rozliczane według ceny jednostkowej wskazanej w ofercie. Łączna wartość opcji nie przekroczy kwoty wyliczonej w następujący sposób: 162 rozliczenia x cena za 1 rozliczenie.
Dokonanie przystosowania urządzeń i baz danych do odczytów i rozliczeń.
Założenie bazy danych i obliczenie współczynników korekcyjnych grzejnikowych i lokalowych uwzględniających położenie mieszkania i stan techniczny budynku,
Dokonanie odczytu podzielników kosztów ogrzewania - odczyt radiowy bez wchodzenia do lokali,
Okres rozliczeniowy (rok kalendarzowy), pierwszy okres rozliczeniowy od 01.01.2026 do 31.12.2026.
Obliczenie indywidualnych kosztów centralnego ogrzewania jeden raz w roku tj. po upływie 12 miesięcy od daty ostatniego rozliczenia oraz dostarczenie rozliczeń indywidualnych i zbiorczych do siedziby Zamawiającego,
Kontrola prawidłowości działania i mocowania podzielników.
Termin wykonania rozliczeń – do 30 dni od zamknięcia odczytów i otrzymania prawidłowych danych od Zamawiającego.
Wykonawca zagwarantuje bezpłatne udostępnienie wskazań podzielników w celu umożliwienia Zamawiającemu przekazanie informacji o wskazaniach najemcy lokalu na jego żądanie. Wykonawca zagwarantuje nieodpłatne udzielenie odpowiedzi na składane reklamacje przez użytkowników lokali.
Rozliczenie kosztu ogrzewania na poszczególne lokale nastąpi wg zasad określonych w art. 45a Ustawy Prawo Energetyczne (Dz. U. 1997 nr 54 poz. 348; t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 716, 868.).
W indywidualnym rozliczeniu kosztu centralnego ogrzewania podane będą informacje określone w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 7 grudnia 2021 r. (Dz.U. 2021 poz. 2273) w sprawie warunków ustalania technicznej możliwości i opłacalności zastosowania ciepłomierzy, podzielników kosztów ogrzewania oraz wodomierzy do pomiaru ciepłej wody użytkowej, warunków wyboru metody rozliczania kosztów zakupu ciepła oraz zakresu informacji zawartych w indywidualnych rozliczeniach.
Szczegółowy opis zasad rozliczenie kosztów ciepła zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 7 do SWZ oraz projekt umowy – załącznik nr 8 do SWZ.
W trakcie trwania umowy Zamawiający może zmienić metodę rozliczania ciepła. Zmiana metody nastąpi w granicach przedmiotu zamówienia oraz bez zwiększenia maksymalnych limitów i wartości opcji. Zmiana metody nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 455 ustawy Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 38552000-9 - Mierniki elektroniczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
51210000-7 - Usługi instalowania urządzeń pomiarowych
65500000-8 - Odczyty liczników
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zakres opcji części 3:Świadczenie usług zdalnego odczytu podzielników i rozliczenia kosztów ciepła oraz przekazania danych Zamawiającemu, zgodnie z zakresem obowiązków określonym poniżej,
Opcja uruchomiona będzie tylko po uzyskaniu przez Zamawiającego tytułu do zarządzania nieruchomościami Miasta Siedlce po 31.12.2025 r.
Maksymalna wartość opcji – wykonywanie rozliczeń kosztów ciepła od dnia uruchomienia opcji do 31. 12. 2030r.,
Maksymalna wartość rozliczeń w ramach prawa opcji wynosi łącznie do 162 rozliczeń, w tym:
a) do 135 rozliczeń (27 lokali x 1 rozliczenie w roku x 5 lat),
b) do 27 rozliczeń dodatkowych związanych ze zmianą najemcy lub okresem pustostanu.
Rozliczenia dodatkowe zlecane są na wniosek Zamawiającego w miarę potrzeb i rozliczane według ceny jednostkowej wskazanej w ofercie. Łączna wartość opcji nie przekroczy kwoty wyliczonej w następujący sposób: 162 rozliczenia x cena za 1 rozliczenie.
Dokonanie przystosowania urządzeń i baz danych do odczytów i rozliczeń.
Założenie bazy danych i obliczenie współczynników korekcyjnych grzejnikowych i lokalowych uwzględniających położenie mieszkania i stan techniczny budynku,
Dokonanie odczytu podzielników kosztów ogrzewania - odczyt radiowy bez wchodzenia do lokali,
Okres rozliczeniowy (rok kalendarzowy), pierwszy okres rozliczeniowy od 01.01.2026 do 31.12.2026.
Obliczenie indywidualnych kosztów centralnego ogrzewania jeden raz w roku tj. po upływie 12 miesięcy od daty ostatniego rozliczenia oraz dostarczenie rozliczeń indywidualnych i zbiorczych do siedziby Zamawiającego,
Kontrola prawidłowości działania i mocowania podzielników.
Termin wykonania rozliczeń – do 30 dni od zamknięcia odczytów i otrzymania prawidłowych danych od Zamawiającego.
Wykonawca zagwarantuje bezpłatne udostępnienie wskazań podzielników w celu umożliwienia Zamawiającemu przekazanie informacji o wskazaniach najemcy lokalu na jego żądanie. Wykonawca zagwarantuje nieodpłatne udzielenie odpowiedzi na składane reklamacje przez użytkowników lokali.
Rozliczenie kosztu ogrzewania na poszczególne lokale nastąpi wg zasad określonych w art. 45a Ustawy Prawo Energetyczne (Dz. U. 1997 nr 54 poz. 348; t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 716, 868.).
W indywidualnym rozliczeniu kosztu centralnego ogrzewania podane będą informacje określone w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 7 grudnia 2021 r. (Dz.U. 2021 poz. 2273) w sprawie warunków ustalania technicznej możliwości i opłacalności zastosowania ciepłomierzy, podzielników kosztów ogrzewania oraz wodomierzy do pomiaru ciepłej wody użytkowej, warunków wyboru metody rozliczania kosztów zakupu ciepła oraz zakresu informacji zawartych w indywidualnych rozliczeniach.
Szczegółowy opis zasad rozliczenie kosztów ciepła zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 7 do SWZ oraz projekt umowy – załącznik nr 8 do SWZ.
W trakcie trwania umowy Zamawiający może zmienić metodę rozliczania ciepła. Zmiana metody nastąpi w granicach przedmiotu zamówienia oraz bez zwiększenia maksymalnych limitów i wartości opcji. Zmiana metody nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 455 ustawy Pzp.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2030-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie najniższa cena ryczałtowa brutto dla danej części, podana w formularzu oferty – załącznik nr 1.
2. Zamawiający będzie oceniał oferty dla każdej części oddzielnie.
3. Oferty oceniane będą w następujący sposób:
Oferta o najniższej cenie – 100 pkt.
Pozostałe oferty odpowiednio niższe oceny wg wzoru:
cena oferty najniższej x 100
C= ---------------------------------------
cena oferty badanej
C – ilość punktów przyznana ocenianej ofercie w ocenianej części za wykonanie zamówienia.
4. Za najkorzystniejszą ofertę w każdej części zostanie uznana oferta z najniższą oferowaną ceną brutto, która uzyska najwyższą ilość punktów.
5. Jeżeli w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
6. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości nie mniejszej niż 100.000,00 złotych;
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający stawia warunek dla części 1 i części 2 zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że: w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 1 zadanie zgodne z przedmiotem zamówienia:
a) Składając ofertę na część 1 zamówienia – wykaże zadanie obejmujące wykonanie wymiany wodomierzy z modułami radiowymi o wartości min. 100.000,00 zł brutto.
b) Składając ofertę na część 2 zamówienia – wykaże zadanie obejmujące wykonanie wymiany ciepłomierzy z modułami radiowymi o wartości min. 75.000,00 zł brutto.
c) Składając ofertę na wszystkie trzy części lub dwie części – wykaże , że wykonał zadania wymagane dla tych części.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia zgodnie z art. 274 Pzp. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej załącznik nr 2 do SWZ;
2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności ekonomicznej lub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający zgodnie z art. 274 Pzp. przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia nie mniejszej niż 100.000,00 zł.
2) wykazu robót wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat od daty składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt 2.4 Rozdziału 20 SWZ.
Dokument należy złożyć:
a) w formie elektronicznej opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
b) w postaci elektronicznej opatrzony podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy
2) dowodów określających czy roboty wymienione w Wykazie robót (o którym mowa w punkcie powyżej) zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej są:
a) referencje
b) inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane,
c) oświadczenie wykonawcy - jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać dokumentów wymienionych w pkt a i b.
Dokument/-y należy złożyć:
− w formie elektronicznej opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym podpisem osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu, na rzecz którego dostawy były wykonane – w przypadku gdy dokument został sporządzony w postaci elektronicznej,
− w postaci elektronicznej opatrzony podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu, na rzecz którego dostawy były wykonane,
− w formie cyfrowego odwzorowania tego dokumentu sporządzonego w postaci papierowej poświadczonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, dokonuje odpowiednio:
− wykonawca,
− wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia,
− podmiot udostępniający zasoby, w zależności od tego, które każdego z nich dotyczą.
− notariusz.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych:1) Dla części 1 i 2 zamówienia:
a) Atest higieniczny PZH dopuszczający do kontaktu z wodą pitną
b) Deklarację zgodności UE
c) Specyfikację techniczną mierników
2) Dla części 3 zamówienia
a)Dokument potwierdzający spełnianie normy PN-EN 834.
b)Specyfikację techniczną podzielników
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zgodnie z Rozdziałem 21 SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do przetargu na wszystkie części zamówienia zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4.700,00 zł (słownie: cztery tysiące siedemset zł).Wykonawca składający ofertę na wykonanie wybranej części robót zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:
a. część 1 – 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące zł)
b. część 2 – 1.500,00 zł (słownie: tysiąc pięćset zł)
c. część 3 – 200,00 zł (słownie: dwieście zł)
2. Wadium powinno obejmować cały okres związania ofertą.
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i 1572).
5. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na konto Zamawiającego Banku Spółdzielczym w Adamowie O/Siedlce ul. Asza 4, Nr 20 9202 0003 0007 6568 2000 0010 do dnia 6 listopada 2025 r. do godz. 10:00 z dopiskiem „Wadium przetarg na dostawę i wymianę wodomierzy, ciepłomierzy, montaż podzielników z modułami radiowymi oraz usługę (na prawach opcji) odczytów i rozliczenia ciepła w budynkach Miasta Siedlce zarządzanych przez Siedleckie TBS Sp. z o. o. Postępowanie nr STBS.PUZ.P3/2025”
6. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
8. W przypadku wniesienia wadium w formie:
a) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;
b) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.
9. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
a) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w Pzp, bez potwierdzania tych okoliczności;
b) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
c) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
d) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
e) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
10. Beneficjentem poręczenia gwarancji jest Siedleckie „TBS” Sp. z o.o.;
11. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona.
12. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, zgodnie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie określonym we wzorze stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-06 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Portal dostępowy Urzędu Zamówień Publicznych (e-zamówienia.gov.pl): https://ezamowienia.gov.pl/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-06 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin realizacji zakresu podstawowego w części 1: Dostawa i wymiana wodomierzy - do 15. 12. 2025 r.Termin realizacji zakresu podstawowego w części 2: Dostawa i wymiana ciepłomierzy - do 15. 12. 2025 r.
Termin realizacji zakresu podstawowego w części 3: Dostawa i montaż podzielników - do 15. 12. 2025 r.