BZP: Dostawa i Dystrybucja gazu do budynków Zespołu Szkół Nr 1 im. J. Piłsudskiego w Limanowej
30.10.2025
2025/BZP 00506283/01
Zespół Szkół Nr 1 im. Józefa Piłsudskiego w Limanowej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa i Dystrybucja gazu do budynków Zespołu Szkół Nr 1 im. J. Piłsudskiego w Limanowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkół Nr 1 im. Józefa Piłsudskiego w Limanowej
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000182225
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Józefa Piłsudskiego 81
1.4.2.) Miejscowość: Limanowa
1.4.3.) Kod pocztowy: 34-600
1.4.4.) Województwo: małopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.4.7.) Numer telefonu: 183371760
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zsnr1.limanowa.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zsnr1.limanowa.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00506283
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-10-30
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00500026
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa paliwa gazowego (gazu ziemnego wysokometanowego typu E) w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 roku - Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266 ze zm.) zwana dalej „Prawo energetyczne”, obejmująca sprzedaż i dystrybucję paliwa gazowego na potrzeby Zamawiającego w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2027 r. do instalacji znajdujących się w niżej wymienionych budynkach (miejscach odbioru): 1) Zespół Szkół Nr 1 im. J. Piłsudskiego w Limanowej, ul. J. Piłsudskiego 81, 34-600 Limanowa (taryfa W-5.1_TA) 2) Zespół Szkół Nr 1 im. J. Piłsudskiego w Limanowej, ul. W. Witosa 5, 34-600 Limanowa (taryfa W-5.1_TA) 3) Zespół Szkół Nr 1 im. J. Piłsudskiego w Limanowej, ul. J. Piłsudskiego 81, 34-600 Limanowa (taryfa W-1.1_TA) 2. Łączne przewidywane zużycie paliwa gazowego (dla wszystkich miejsc odbioru) wynosi: 2 371 234 kWh. 3.Podana przewidywana ilość zużycia paliwa gazowego (łączna oraz dla poszczególnych miejsc odbioru, zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ) może odbiegać od faktycznego zużycia paliwa gazowego w okresie trwania umowy. Ilość ta ma jedynie charakter orientacyjny służący porównaniu złożonych ofert i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu paliwa gazowego w podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało żadne roszczenie z tytułu niepobrania przez Zamawiającego przewidywanej ilości paliwa gazowego. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie obliczane według cen jednostkowych określonych w ofercie i ilości faktycznego zużycia paliwa gazowego w poszczególnych miejscach odbioru. Rozliczenia za sprzedaż i dystrybucję gazu będą dokonywane na podstawie wskazań układu pomiarowo – rozliczeniowego (danych przekazanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, zwanego dalej OSD), odrębnie dla każdego miejsca odbioru. Zamawiający gwarantuje Wykonawcy, że odbierze co najmniej 75 % szacunkowej ilości gazu określonej w pkt 3.3. 4. Wykonawca będzie dostarczał paliwo gazowe zgodnie z obowiązującymi standardami jakościowymi obsługi odbiorców. 5. Dostarczanie paliwa gazowego będzie odbywać się na podstawie umowy kompleksowej sprzedaży i dystrybucji paliwa gazowego i będzie wykonywane zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności na warunkach określonych przez Prawo energetyczne i rozporządzenia wykonawcze do tej ustawy. 6. Na koszt przedmiotu zamówienia składa się: 1) opłata za zużycie (sprzedaż) gazu ziemnego, 2) opłata abonamentowa, 3) opłata dystrybucyjna stała, 4) opłata dystrybucyjna zmienna.7. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało terminowe dokonanie wszelkich czynności i uzgodnień z OSD, niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany Sprzedawcy, poczynając od złożenia OSD zgłoszenia o zawarciu umowy na sprzedaż i dystrybucję paliwa gazowego. 8.Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do przeprowadzenia niezbędnych formalności, aby było możliwe skuteczne zawarcie nowej umowy umożliwiające rozpoczęcie świadczenia w terminie określonym w pkt 5 SWZ. Zamawiający przekaże wszelkie brakujące dane do uzupełnienia wniosków zmiany Sprzedawcy. Przeprowadzenie tych czynności jest częścią przedmiotu umowy. Koszt zmiany Sprzedawcy ponosi Wykonawca. 9. Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia. 10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 5 do SWZ oraz Projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 4 do SWZ.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa paliwa gazowego (gazu ziemnego wysokometanowego typu E) w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 roku - Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266 ze zm.) zwana dalej „Prawo energetyczne”, obejmująca sprzedaż i dystrybucję paliwa gazowego na potrzeby Zamawiającego w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2027 r. do instalacji znajdujących się w niżej wymienionych budynkach (miejscach odbioru): 1) Zespół Szkół Nr 1 im. J. Piłsudskiego w Limanowej, ul. J. Piłsudskiego 81, 34-600 Limanowa (taryfa W-5.1_TA) 2) Zespół Szkół Nr 1 im. J. Piłsudskiego w Limanowej, ul. W. Witosa 5, 34-600 Limanowa (taryfa W-5.1_TA) 3) Zespół Szkół Nr 1 im. J. Piłsudskiego w Limanowej, ul. J. Piłsudskiego 81, 34-600 Limanowa (taryfa W-1.1_TA) 2. Łączne przewidywane zużycie paliwa gazowego (dla wszystkich miejsc odbioru) wynosi: 2 371 234 kWh. 3. Podana przewidywana ilość zużycia paliwa gazowego (łączna oraz dla poszczególnych miejsc odbioru, zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ) może odbiegać od faktycznego zużycia paliwa gazowego w okresie trwania umowy. Ilość ta ma jedynie charakter orientacyjny służący porównaniu złożonych ofert i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu paliwa gazowego w podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało żadne roszczenie z tytułu niepobrania przez Zamawiającego przewidywanej ilości paliwa gazowego. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie obliczane według cen jednostkowych określonych w ofercie i ilości faktycznego zużycia paliwa gazowego w poszczególnych miejscach odbioru. Rozliczenia za sprzedaż i dystrybucję gazu będą dokonywane na podstawie wskazań układu pomiarowo – rozliczeniowego (danych przekazanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, zwanego dalej OSD), odrębnie dla każdego miejsca odbioru. Zamawiający gwarantuje Wykonawcy, że odbierze co najmniej 80 % szacunkowej ilości gazu określonej w pkt 3.3. Przyjmuje się, że wahania faktycznie zużytego paliwa gazowego w stosunku do prognozowanego zużycia nie przekroczy 20% zużycia prognozowanego 4. Wykonawca będzie dostarczał paliwo gazowe zgodnie z obowiązującymi standardami jakościowymi obsługi odbiorców. 5. Dostarczanie paliwa gazowego będzie odbywać się na podstawie umowy kompleksowej sprzedaży i dystrybucji paliwa gazowego i będzie wykonywane zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności na warunkach określonych przez Prawo energetyczne i rozporządzenia wykonawcze do tej ustawy. 6. Na koszt przedmiotu zamówienia składa się: 1) opłata za zużycie (sprzedaż) gazu ziemnego, 2) opłata abonamentowa, 3) opłata dystrybucyjna stała, 4) opłata dystrybucyjna zmienna.7. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało terminowe dokonanie wszelkich czynności i uzgodnień z OSD, niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany Sprzedawcy, poczynając od złożenia OSD zgłoszenia o zawarciu umowy na sprzedaż i dystrybucję paliwa gazowego. 8.Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do przeprowadzenia niezbędnych formalności, aby było możliwe skuteczne zawarcie nowej umowy umożliwiające rozpoczęcie świadczenia w terminie określonym w pkt 5 SWZ. Zamawiający przekaże wszelkie brakujące dane do uzupełnienia wniosków zmiany Sprzedawcy. Przeprowadzenie tych czynności jest częścią przedmiotu umowy. Koszt zmiany Sprzedawcy ponosi Wykonawca. 9. Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia. 10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 5 do SWZ oraz Projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 4 do SWZ.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Wprowadzenie jakichkolwiek zmian do treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach dopuszczalnych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian do treści umowy w przypadkach określonych poniżej. 1) Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy (w tym rozpoczęcia) jest możliwa w przypadkach określonych w rozdziale VI pkt 2 ppkt 1 lit. a) – c) PPU; 2) Zmiana wynagrodzenia należnego wykonawcy w przypadkach określonych w rozdziale VI pkt 2 ppkt 2 lit. a) – d) PPU; 3) Zamawiający działając zgodnie z art. 439 ustawy Pzp przewiduje możliwość zmiany wynagrodzenia na zasadach określonych w rozdziale VI pkt 2 ppkt 3 lit. a) – j) PPU; 4) Pozostałe rodzaje możliwych zmian: a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie umowy zgodnie z SWZ, b) zmiany przepisów prawa, mające wpływ na obniżenie kosztów realizacji umowy. Zmiana następuje automatycznie z dniem wejścia w życie zmienionych przepisów, nie wymaga oświadczenia woli Zamawiającego. Zmiana będzie miała wpływ na wartość umowy, c) zmniejszenie liczby punktów poboru o maksymalnie jeden, w szczególności w przypadku przekształcenia, zbycia, rozwiązania, połączenia, przejęcia, likwidacji, czasowego wyłączenia z użytku lub innej zmiany formy jednostki organizacyjnej. Wykonawcy zostanie wypłacone wynagrodzenia za faktycznie dostarczony gaz w odejmowanym punkcie poboru, d) zmiana grupy taryfowej (w przypadku zmiany grupy taryfowej na grupę taryfową, która nie została wyceniona w ofercie Wykonawcy, zastosowanie znajdą ceny obowiązujące w cenniku Wykonawcy na dzień dokonania zmiany i będą niezmienne do upływu okresu jej trwania), e) zmiana mocy umownej nastąpi po wyrażeniu zgody przez OSD, w szczególności w przypadku gdy w czasie trwania umowy zwiększyłoby się lub zmniejszyło zapotrzebowanie na moc w związku np. ze zmianą charakteru obiektu lub jego modernizacją, f) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy w szczególności na skutek zmian obowiązujących przepisów prawnych dokonanych w trakcie realizacji umowy, g) zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy, h) zmiana miejsca odbioru, i) aktualizacja rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów, j) przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy skutkujących niemożliwością wykonania czynności przewidzianych umową, k) zmiana nr konta bankowego. 5) Zmiany może inicjować zarówno Zamawiający jak i Wykonawca, składając pisemny wniosek do drugiej strony, zawierający w szczególności opis zmiany i jej uzasadnienie. Zamawiający przewiduje katalog zmian, na które może wyrazić zgodę, powyższe nie stanowi jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 6) Zmiana postanowień zawartej umowy nastąpi za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany, z wyjątkiem zmian, o których mowa w rozdziale VI pkt 2 ppkt 2 lit. a), c) oraz pkt 2 ppkt 4 lit. b). 7) Zmiany treści umowy w rozumieniu art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych nie stanowią zmiany o charakterze administracyjno – organizacyjnym umowy np. dotyczące nazwy, siedziby Wykonawcy, jego formy organizacyjnio – prawnej w trakcie trwania umowy, innych danych identyfikacyjnych (w tym nazwy miejsca odbioru), zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy.
Po zmianie:
Wprowadzenie jakichkolwiek zmian do treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach dopuszczalnych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmiany postanowień umowy zostały opisane w pkt. VI w zał. nr 4 PPU do SWZ
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-11-06 10:00
Po zmianie:
2025-11-12 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-11-06 10:30
Po zmianie:
2025-11-12 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-12-05
Po zmianie:
2025-12-11