BZP: Dostawa energii elektrycznej na potrzeby WSSE w Poznaniu w 2026 roku
30.10.2025
2025/BZP 00506918/01
WOJEWÓDZKA STACJA SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNA W POZNANIU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
            Dostawy
            Dostawa energii elektrycznej na potrzeby WSSE w Poznaniu w 2026 roku    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZKA STACJA SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNA W POZNANIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000294065
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zygmunta Noskowskiego 23
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-705
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne.wssepoznan@sanepid.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wsse-poznan
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa energii elektrycznej na potrzeby WSSE w Poznaniu w 2026 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-275705e9-1bc5-44c1-bc13-fdcf32bca731
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00506918
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://przetargi-wsse-poznan.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://przetargi-wsse-poznan.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Osoby uprawnione do kontaktów z
Wykonawcami: Sekcja do Spraw Zamówień Publicznych.
2. W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za
pomocą środków komunikacji elektronicznej przy użyciu platformy zakupowej Zamawiającego.
3. Pytania do SWZ należy zadawać za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem https://przetargiwssepoznan.
ezamawiajacy.pl
4. Zamawiający dopuszcza zadawanie pytań do SWZ drogą mailową. Pytania należy kierować na adres
zamowienia.publiczne.wssepoznan@sanepid.gov.pl ze wskazaniem w tytule wiadomości numeru postępowania, którego dotyczy.
5. Zamawiający dopuszcza przekazywanie pytań w obu powyższych formach bez konieczności podpisywania ich kwalifikowanym
podpisem elektronicznym.
6. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu platformy zakupowej Zamawiającego, opisane zostały w Instrukcji
korzystania dla Wykonawców. Instrukcja korzystania z platformy zakupowej Zamawiającego, która jest dostępna pod adresem
https://przetargi-wsse-poznan.ezamawiajacy.pl
    3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje zawarte są w SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje zawarte są w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: EA-ZP.272.22.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
            Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej oraz bilansowanie handlowe na potrzeby Wojewódzkiej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej w Poznaniu (WSSE) do czterech punktów poboru energii elektrycznej:
•	PPE Noskowskiego 
•	PPE Nowowiejskiego 60-62 – budynek BSL
•	PPE Nowowiejskiego 60-62 – budynek willi
•	PPE os. Przyjaźni
Szacunkowe zużycie energii dla wszystkich PPE objętych przedmiotem zamówienia w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r. wynosi łącznie do 706 MWh (zakres podstawowy zamówienia).
W opisie przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ wskazano szczegółowe informacje o PPE i obowiązkach Wykonawcy.        
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ustawy Pzp. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.2. W ramach prawa opcji Zamawiający zastrzega sobie możliwość:
1) zwiększenia ilości dostarczanej energii elektrycznej przez Wykonawcę poprzez zmianę ilości MWh energii (zwiększenie zakresu zamówienia) o nie więcej niż 141,2 MWh (20% wolumenu wskazanego zamówienia podstawowego) oraz proporcjonalny wzrost wynagrodzenia.
2) wydłużenia terminu realizacji umowy na okres nie dłuższy niż 2 miesiące kalendarzowe.
3) Wydłużenia terminu realizacji umowy na okres nie dłuższy niż 2 miesiące kalendarzowe wraz z jednoczesnym zwiększeniem ilości dostarczanej energii elektrycznej o nie więcej niż 141,2 MWh (20% wolumenu wskazanego zamówienia podstawowego) oraz proporcjonalny wzrost wynagrodzenia Warunki skorzystania z prawa opcji:
4) Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji w zakresie zwiększenia zakresu zamówienia w okresie obowiązywania umowy podstawowej, a w zakresie wydłużenia okresu realizacji przedmiotu zamówienia po jej uruchomieniu do dnia jej obowiązywania (w zakresie podstawowym tj. do 31.12.2026 r. lub wydłużonym wcześniej udzieloną opcją)
5) Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie i terminie realizacji.
6) Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji w całości lub w częściach, jednokrotnie lub wielokrotnie do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji.
7) Zasady dotyczące realizacji przedmiotu umowy objętego prawem opcji będą takie same, jak te, które obowiązują przy realizacji podstawowego przedmiotu umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 pkt 1 - 4 ustawy PZP w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
Zamawiający, w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do powyższego warunku udziału
w postępowaniu dopuszcza łączne spełnianie warunku przez wykonawców
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
                    5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych: 
1. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub 
z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, 
w zakresie określonym w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji (w przypadku wskazania przez Wykonawcę w oświadczeniu, o którym mowa w pkt VIII SWZ, dostępności przedmiotowego dokumentu w formie elektronicznej, Zamawiający samodzielnie pobierze go z bazy danych)
2. oświadczenia wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy 
o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy 
z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór: załącznik nr 4 do SWZ);
3. oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, 
o którym mowa w pkt 10.1 SWZ (wzór: załącznik nr 7 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt IX.1.1. SWZ, składa dokumenty zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy. Do podwykonawców niebędących podmiotami udostępniającymi zasoby na tych zasadach, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, ww. postanowienia stosuje się odpowiednio.            
            5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych: Aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postępowania określonych w ustawie o szczególnych rozwiązaniach wzakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r., poz. 514)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców.Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
Treść pełnomocnictwa załączanego do oferty, w postaci elektronicznej, w formie: oryginału w postaci dokumentu elektronicznego lub elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadającej uprawnienia notariusza.
Każdy z Wykonawców (każdy członek konsorcjum spółki cywilnej) składających ofertę wspólną musi wykazać brak podstaw do wykluczenia, w tym celu każdy z członków konsorcjum indywidualnie oświadczenie (zał. nr 3 i 5 do SWZ).
Oświadczenia i dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego, każdy z uczestników oferty wspólnej składa indywidualnie.
Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularz oferty.
Formularz oferty musi zostać podpisany przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców.
Kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy (członka konsorcjum) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę, którego one dotyczą lub przez Pełnomocnika.
Wykonawcy występujący wspólnie zobowiązani są do dołączenia do oferty oświadczenia, z którego będzie jednoznacznie wynikać, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy na podstawie art. 455 ustawy PZP. oraz wprzypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych we wzorze umowy lub SWZ