BZP: Zakup koparko – ładowarki samobieżnej z podwoziem kołowym w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026.
31.10.2025
2025/BZP 00508883/01
GMINA MĘCINKA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Zakup koparko – ładowarki samobieżnej z podwoziem kołowym w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA MĘCINKA
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647400
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Męcinka 11
1.4.2.) Miejscowość: Męcinka
1.4.3.) Kod pocztowy: 59-424
1.4.4.) Województwo: dolnośląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@mecinka.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mecinka.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00508883
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-10-31
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00496163
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.3.8. Sposób oceny ofert Przed zmianą:
1. Kryteria oceny ofert
Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie niżej przedstawionych kryteriów:
Cena - 60%
Okres gwarancji - 40%
2. Zastosowane wzory do obliczenia punktowego
1) Kryterium: cena (waga kryterium 60%)
Przy obliczaniu punktów w kryterium ceny zastosowany zostanie poniższy wzór:
Pc=Cn/Cb x 60
gdzie:
Pc - punkty za cenę,
Cn - najniższa cena brutto, spośród wszystkich ocenianych ofert,
Cb - cena brutto oferty badanej.
2) Kryterium: Okres gwarancji (waga kryterium 40%)
Przy obliczaniu punktów w kryterium okres gwarancji zastosowane zostaną następujące zasady:
Pg - punkty za deklarowany termin dostawy
a) za deklarowany okres gwarancji 60 miesięcy – Wykonawca otrzyma 40 punktów;
b) za deklarowany okres gwarancji 48 miesięcy – Wykonawca otrzyma 30 punktów;
c) za deklarowany okres gwarancji 36 miesięcy – Wykonawca otrzyma 20 punktów;
d) za deklarowany okres gwarancji 24 miesiące – Wykonawca otrzyma 0 punktów.
UWAGA!
Minimalny okres gwarancji wynosi 24 miesiące. W przypadku zadeklarowania okresu gwarancji innego niż 24 miesiące, 36 miesięcy, 48 miesięcy lub 60 miesięcy oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z warunkami zamówienia.
3. Za najwyżej ocenioną zostanie uznana oferta, która będzie przedstawiała najkorzystniejszy bilans punktów za cenę i okres gwarancji tj.: Pc+Pg. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
2. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
3. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
Po zmianie:
1. Kryteria oceny ofert
Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie niżej przedstawionych kryteriów:
Cena - 60%
Okres gwarancji - 40%
2. Zastosowane wzory do obliczenia punktowego
1) Kryterium: cena (waga kryterium 60%)
Przy obliczaniu punktów w kryterium ceny zastosowany zostanie poniższy wzór:
Pc=Cn/Cb x 60
gdzie:
Pc - punkty za cenę,
Cn - najniższa cena brutto, spośród wszystkich ocenianych ofert,
Cb - cena brutto oferty badanej.
2) Kryterium: Okres gwarancji (waga kryterium 40%)
Przy obliczaniu punktów w kryterium okres gwarancji zastosowane zostaną następujące zasady:
Pg - punkty za deklarowany okres gwarancji
a) za deklarowany okres gwarancji 60 miesięcy – Wykonawca otrzyma 40 punktów;
b) za deklarowany okres gwarancji 48 miesięcy – Wykonawca otrzyma 30 punktów;
c) za deklarowany okres gwarancji 36 miesięcy – Wykonawca otrzyma 20 punktów;
d) za deklarowany okres gwarancji 24 miesiące – Wykonawca otrzyma 0 punktów.
UWAGA!
Minimalny okres gwarancji wynosi 24 miesiące. W przypadku zadeklarowania okresu gwarancji innego niż 24 miesiące, 36 miesięcy, 48 miesięcy lub 60 miesięcy oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z warunkami zamówienia.
3. Za najwyżej ocenioną zostanie uznana oferta, która będzie przedstawiała najkorzystniejszy bilans punktów za cenę i okres gwarancji tj.: Pc+Pg. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
2. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
3. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Zamawiający naliczy Wykonawcy, a Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną
w przypadku:
1) zwłoki w realizacji Przedmiotu Umowy – w wysokości 1 % wynagrodzenia ryczałtowego brutto, określonego w § 4 ust. 2 Umowy, za każdy dzień zwłoki, licząc od następnego dnia
od upływu terminu, określonego w § 2 ust. 1 Umowy,
2) zwłoki w usunięciu wad Przedmiotu Umowy, stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi za wady i gwarancji – w wysokości 0,1 % wynagrodzenia ryczałtowego brutto, określonego w § 4 ust. 2 Umowy, za każdy dzień zwłoki, licząc od następnego dnia od upływu terminu na usunięcie wad,
3) odstąpienia od Umowy przez Wykonawcę z powodów innych niż niewywiązanie się Zamawiającego z warunków Umowy – w wysokości 20% kwoty wynagrodzenia ryczałtowego brutto, określonego w § 4 ust. 2 Umowy,
4) odstąpienia od Umowy przez Zamawiającego z powodu naruszenia przez Wykonawcę warunków Umowy – w wysokości 20% kwoty wynagrodzenia ryczałtowego brutto, określonego w § 4 ust. 2 Umowy.
2. Maksymalną łączną wysokość kar umownych Strony ustalają na kwotę równą 40% wynagrodzenia określonego w § 4 ust. 2 Umowy.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo sumowania (kumulowania) kar umownych naliczonych z różnych tytułów, jak i w ramach tytułów za ich poszczególne przypadki, z zachowaniem maksymalnych limitów z tytułu łączenia kar wskazanych w Umowie.
4. Dochodzenie kar umownych, ustalone za każdy dzień zwłoki, staje się wymagalne:
1) za pierwszy rozpoczęty dzień zwłoki, w tym dniu,
2) za każdy następny dzień zwłoki - odpowiednio w każdym z tych dni.
5. Zapłata odszkodowania lub kar umownych nie zwalnia Wykonawcy z obowiązków związanych z realizacją Umowy.
6. Zamawiający wezwie Wykonawcę do zapłaty kary umownej w formie pisemnej, wskazując w wezwaniu termin jej zapłaty. W razie zwłoki z zapłatą kary umownej Strona uprawniona
do otrzymania kary umownej może żądać odsetek ustawowych za każdy dzień opóźnienia,
w wysokości określonej przepisami Kodeksu cywilnego.
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo potrącania kar umownych z wynagrodzenia Wykonawcy, niezwłocznie po upływie terminu wskazanego w ust. 6, bez składania osobnego oświadczenia o potrąceniu, na co Wykonawca wyraża zgodę.
8. Strony zastrzegają sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego zgodnie z zasadami ogólnymi Kodeksu cywilnego, przenoszącego wysokość kar umownych, do wysokości poniesionej szkody.
Po zmianie:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian do postanowień Umowy
w następujących okolicznościach:
1) wystąpieniem konieczności zmiany osób, o których mowa w § 6 ust. 1 i 2 Umowy – zmiana Umowy dotyczyć może wówczas osób wskazanych w § 6 ust. 1 i 2 Umowy;
2) wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy,
3) wystąpienia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności lub niejasności i doprecyzowanie Umowy, w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów,
4) wstrzymania realizacji Przedmiotu Umowy przez Zamawiającego,
5) konieczności usunięcia wad,
6) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej prawidłowe wykonanie Przedmiotu Umowy, przez którą rozumie się zdarzenie zewnętrzne o charakterze niezależnym od Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem Umowy oraz którego nie mogły uniknąć ani któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, w szczególności: powódź, pożar, inne klęski żywiołowe, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowania lub skażenia, zamieszki, strajki lub inne formy protestu, akty nieposłuszeństwa obywatelskiego, demonstracje i rozruchy społeczne, ataki terrorystyczne, stan wojenny, stan wyjątkowy, działania wojenne, stany nadzwyczajne, stany zagrożenia epidemicznego, stany epidemii, ograniczenia związane z kwarantanną, embargo, akty władz państwowych uniemożliwiające wykonanie zobowiązań umownych, każda ze Stron jest obowiązana do niezwłocznego zawiadomienia drugiej ze Stron o zajściu przypadku siły wyższej; o ile druga ze Stron
nie wskaże inaczej w formie pisemnej lub elektronicznej, Strona, która dokonała zawiadomienia będzie kontynuowała wykonywanie swoich obowiązków wynikających
z Umowy, w takim zakresie, w jakim jest to praktycznie uzasadnione, jak również musi podjąć wszystkie alternatywne działania zmierzające do wykonania Umowy, których podjęcia nie wstrzymuje zdarzenie siły wyższej; w przypadku ustania siły wyższej, Strony niezwłocznie przystąpią
do realizacji swych obowiązków wynikających z Umowy,
7) wystąpienia przyczyn technicznych, leżących po stronie Zamawiającego,
8) zastąpienie Wykonawcy nowym wykonawcą:
a) w wyniku śmierci lub ustania bytu prawnego jednego z członków konsorcjum będącego Wykonawcą (dotyczy przypadku, gdy zamówienie realizowane jest przez konsorcjum), o ile pozostali członkowie konsorcjum spełniają warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub
b) w wyniku sukcesji, gdy nowy wykonawca wstępuje w prawa i obowiązki Wykonawcy,
w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian Umowy, a także nie ma na celu uniknięcia stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych, lub
c) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców, w szczególności na skutek utraty płynności finansowej przez Wykonawcę
i niezapłacenia należności podwykonawców,
9) zmiany danych teleadresowych,
10) poprawienia omyłek pisarskich i rachunkowych w treści Umowy,
11) wystąpienia innych niż wymienione powyżej okoliczności, nieleżących po stronie Wykonawcy, których Strony Umowy nie były w stanie przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności, w szczególności wystąpienia okoliczności takich, jak: upadłość kluczowego podwykonawcy lub brak możliwości realizowania przez niego Przedmiotu Umowy z innego ważnego powodu, podczas gdy prace lub dostawy tego podwykonawcy
są istotne dla zrealizowania Przedmiotu Umowy, a jego zastąpienie innym podwykonawcą w krótkim czasie jest obiektywnie niemożliwe.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-11-04 10:00
Po zmianie:
2025-11-07 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-11-04 10:30
Po zmianie:
2025-11-07 10:30