BZP: „Budowa obiektów małej architektury w miejscu publicznym: ogólnodostępnego, rekreacyjnego placu zabaw przy ulicy Szkolnej w Chynowie”
03.11.2025
2025/BZP 00511946/01
GMINA CHYNÓW
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa obiektów małej architektury w miejscu publicznym: ogólnodostępnego, rekreacyjnego placu zabaw przy ulicy Szkolnej
w Chynowie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CHYNÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223570
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Główna 67
1.5.2.) Miejscowość: Chynów
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-650
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@chynow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.chynow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Gmina Chynów w imieniu Gminnego Klubu Sportowego “Chynów”
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7971903234
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Główna
1.11.4.) Miejscowość: Chynów
1.11.5.) Kod pocztowy: 05-650
1.11.6.) Województwo: mazowieckie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@chynow.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: https://bip.chynow.pl/
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa obiektów małej architektury w miejscu publicznym: ogólnodostępnego, rekreacyjnego placu zabaw przy ulicy Szkolnej
w Chynowie”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-75b6e7ad-5ee3-4bab-b218-09a7ead945d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00511946
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiot zamówienia zostanie współfinansowany w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (PS WPR 2023-2027).
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-75b6e7ad-5ee3-4bab-b218-09a7ead945d23.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania w przedmiocie określają §9 i § 13 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny zrealizowany w § 20 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IN.271.15.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie budowy obiektów małej architektury w miejscu publicznym: ogólnodostępnego, rekreacyjnego placu zabaw przy ulicy Szkolnej w Chynowie, usytuowanego na działce o nr ewid. 178/5 obręb 0008 Chynów, jedn. ewid. 140603_2 Chynów.
W ramach projektowanej inwestycji planuje się wykonanie następujących zestawów zabawowych:
1) Bujak żyrafa – z przeniesienia
2) Bujak konik – z przeniesienia
3) Zestaw ze zjeżdżalniami dla najmłodszych – z przeniesienia
4) Piaskownica cztery misie – z przeniesienia
5) Huśtawka podwójna z siedziskami – z przeniesienia
6) Huśtawka podwójna z siedziskami z oparciem – z przeniesienia
7) Żagiel zapewniający cień – 3 szt.
8) Huśtawka wagowa
9) Huśtawka bocianie gniazdo
10) Karuzela
11) Baszta
12) Tor przeszkód
13) Ławka z oparciem 4 szt.
14) Stolik i ławeczki dla dzieci 4 zestawy
Fundamenty urządzeń:
Projektuje się fundamenty w postaci żelbetowych stóp fundamentowych pod projektowanymi urządzeniami.
Nawierzchnia
Nową nawierzchnię części placu zabaw projektuje się jako nawierzchnie EPDM z czerwonego granulatu, na podbudowie z kruszywa łamanego, pod urządzeniami, które posiadają wysokość swobodnego upadku od 1 m do 2 m.
Elastyczna nawierzchnia sportowa poliuretanowo - gumowa wylewana o grubości (7 cm + 1 cm). Projektuje się nową nawierzchnię poliuretanową, składającą się z warstw:
• dolnej z mieszaniny granulatu SBR (frakcja 1-4mm) i lepiszcza poliuretanowego o grubości 7 cm
• górnej z mieszaniny granulatu EPDM (frakcja 1-3 mm) i lepiszcza poliuretanowego o grubości około 1 cm.
Nawierzchnię EPDM należy wykonać w obrębie stref bezpieczeństwa wokół sprzętów, których wysokość upadku przekracza 1 m, tj. przy huśtawce podwójnej z siedziskami (sprzęt nr 5), huśtawce podwójnej z siedziskami z oparciem (sprzęt nr 6), huśtawce „bocianie gniazdo” (sprzęt nr 9), baszcie (sprzęt nr 11) oraz torze przeszkód (sprzęt nr 12).
Pozostałą powierzchnię planowanego placu zabaw (dla obiektów zabawowych, których wysokość upadku jest do 1 m) należy pozostawić jako biologicznie czynną – tj wyłożoną trawą z rolki.
Nawierzchnia poliuretanowa powinna być zgodna z normą PN-EN 1177 „Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki. Wyznaczenie krytycznej wysokości upadku”. Oferowany system nawierzchni poliuretanowej powinien mieć kartę techniczną potwierdzoną przez producenta nawierzchni oraz powinien posiadać atest PZH.
Podbudowa nawierzchni placu zabaw:
W pierwszej kolejności należy wykorytować grunt na głębokość 35 cm. Wokół projektowanej płyty boiska i pól bocznych wykonać podbudowę betonową z chudego betonu – szerokości 30 cm.
Na podbudowie, wokół płyty boiska i pól bocznych, układać obrzeża betonowe 6x20x100 cm, osadzane na ławie z betonu B15, szerokości 30 cm. Grunt rodzimy po wykorytowaniu należy w miejscu projektowanego boiska zagęścić mechanicznie do Is=0,50. Warstwę odsączającą stanowić będzie piasek średnioziarnisty zagęszczony do Is=0,95 o grubości warstwy po zagęszczeniu 10 cm. Warstwę podbudowy stanowić będzie kruszywo stabilizowane mechaniczne, frakcji 4-30 mm, o grubości warstwy po zagęszczeniu 15 cm. Warstwę wyrównawczą podbudowy wykonać z kruszywa kamiennego łamanego frakcji 0-4 mm o grubości warstwy po zagęszczeniu 5 cm.
Chodniki:
Projektuje się dojście do placu zabaw i urządzeń z kostki betonowej grubości 6 cm, układanej na zasypce piaskowo – cementowej 4:1 o grubości warstwy 5 cm. Jako podbudowę pod chodniki projektuje się kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie o grubości warstwy 10 cm po zagęszczeniu. Jako warstwę odsączającą należy zastosować piasek zagęszczony o grubości warstwy po zagęszczeniu 10 cm.
Ogrodzenie:
Ogrodzenie projektuje się o wysokości nie mniejszej niż 1,5 m. W ogrodzeniu projektuje się furtkę
o szerokości co najmniej 1,2 m nieutrudniającą dostępu osobom ze szczególnymi potrzebami. Od strony południowej, wschodniej i zachodniej wydzielenie placu zabaw stanowią ściany budynku Publicznej Szkoły Podstawowej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej oraz Specyfikacjach Technicznych, stanowiących załączniki do opisu przedmiotu zamówienia oraz wzór umowy. Przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do opisu przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych
45212221-1 - Roboty budowlane związane z obiektami na terenach sportowych
45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45262300-4 - Betonowanie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku wykazanie przez Wykonawcę, że ten:
a) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie/przebudowie/wyposażeniu placu zabaw o wartości wykonanych robót nie mniejszej niż 150 000,00 złotych brutto każda
UWAGA I: W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia wspólnie przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą łącznie spełnianie ww. warunku.
b) dysponuje osobami które zapewnią kierowanie budową oraz robotami t.j. w szczególności:
- kierownik budowy pełniący równocześnie obowiązki kierownika robót ogólnobudowlanych – co najmniej jedna osoba, posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, (Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane;
UWAGA I: dopuszcza się kwalifikacje równoważne, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w przepisach ustawy Prawo Budowlane, z uwzględnieniem zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
UWAGA II: W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia wspólnie przez dwóch lub więcej Wykonawców oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą łącznie spełnianie ww. warunku.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – wykonawca nie jest jednak zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane
2) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, rodzaju, dat i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz, których roboty budowlane zostały wykonane, potwierdzający spełnienie warunku określonego w §7 ust. 1 pkt. 4 lit a) SWZ – wg wzoru stanowiącego załącznik do SWZ;
4) Dowody określające czy roboty budowlane o których mowa w ppkt 3, zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyny niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
5) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, potwierdzający spełnienie warunku określonego w § 7 pkt 1 ppkt 4 lit. b) SWZ – wg wzoru stanowiącego załącznik do SWZ,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania w przedmiocie określa § 8 pkt. 5 SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Uregulowanie w przedmiocie zawiera § 13 Projektu Umowy (zał. do SWZ).7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-18 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-18 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-17
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę na podstawie przepisów, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 poz. 835).Zamawiający wykluczy także Wykonawcę na podstawie art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1), dalej: rozporządzenie 833/2014, w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.4.2022, str. 1), dalej: rozporządzenie 2022/576.