BZP: Sukcesywna dostawa paliw płynnych dla spółki Wodociągi Miejskie Bytów Sp. z o.o.” I część zamówienia
03.11.2025
2025/BZP 00512077/01
Wodociągi Miejskie Bytów Spółka z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywna dostawa paliw płynnych dla spółki Wodociągi Miejskie Bytów Sp. z o.o.” I część zamówienia
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wodociągi Miejskie Bytów Spółka z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770564574
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Adama Mickiewicza 1
1.5.2.) Miejscowość: Bytów
1.5.3.) Kod pocztowy: 77-100
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@wodabytow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wodabytow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna dostawa paliw płynnych dla spółki Wodociągi Miejskie Bytów Sp. z o.o.” I część zamówienia
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a35ffbb0-6f08-4049-a487-392a187cca22
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00512077
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a35ffbb0-6f08-4049-a487-392a187cca223.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OD.261.13.2025KŻ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 1
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamówienie publiczne zgodnie z art. 91 ustawy Prawo zamówień publicznych zostało podzielone na dwie części, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania.
Przedmiot I części zamówienia stanowi sukcesywny zakup paliwa oleju napędowego oraz benzyny bezołowiowej 95, przedmiotem II części odrębnego postępowania jest zakup gazu CNG.
2. Przedmiotem I części zamówienia jest sukcesywny zakup przez Zamawiającego paliw ciekłych bezpośrednio na stacji paliw dla pojazdów oraz sprzętów budowlanych będących na wyposażeniu spółki ”Wodociągi Miejskie Bytów" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w okresie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy w następujących ilościach (szacowanych):
Lp. Nazwa artykułu Jednostka Ilość do zakupienia
1. Olej napędowy Litr 90000,00
2. Etylina 95 Litr 3200,00
3. Paliwo objęte przedmiotem zamówienia musi spełniać wymagania i normy określone w rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1018).
4. Rozliczenia za dostarczone paliwo będzie następowało w oparciu o faktycznie zakupione ilości paliwa i cenę jednostkową obowiązującą w dacie dokonywania zakupu (tankowania), ustaloną w oparciu o cenę hurtową paliwa zamieszczoną na stronie www.orlen.pl w zakładce „hurtowa cena paliw” dla oleju napędowego Ekodiesel i benzyny bezołowiowej Eurosuper 95 oraz doliczony procent marży (która może przyjąć również wartość ujemną tj. formę upustu, o wartość (%) którego zostanie umniejszona cena) podany przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. W razie udokumentowanego braku informacji o cenie hurtowej na www.orlen.pl z dnia zakupu, zastosowanie znajdzie cena hurtowa z najbliższego dnia, dla którego umieszczono cenę, następującego po dniu zakupu (tankowania).
5. W przypadku mniejszej ilości zakupu paliw niż szacowane, Wykonawca nie będzie kierował roszczeń do Zamawiającego z tego tytułu, z tym że Zamawiający gwarantuje odbiór paliw na poziomie nie mniejszym niż 50 % opisanych w pkt. 1 ilości.
6. Zamawiający na warunkach określonych we wzorze Umowy dostarczy Wykonawcy wykaz pojazdów i ich numerów rejestracyjnych upoważnionych do tankowania paliw u Wykonawcy.
7. Wymagania dotyczące stacji paliw:
a) stacja paliw winna znajdować się w odległości nie większej niż 10 km (licząc od siedziby spółki "Wodociągi Miejskie Bytów" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ul. Adama Mickiewicza 1, 77-100 Bytów - po drogach publicznych). Adres stacji paliw wykonawcy wskazują w ofercie. Wykonawca może wskazać więcej niż jedną stację paliw, o ile każda ze wskazanych stacji spełnia wymagania Zamawiającego.
b) stacja paliw winna być czynna przez całą dobę przez 7 dni w tygodniu.
8. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg wspólnego słownika zamówień CPV:
a) 09132000-3 – Benzyna
b) 09134100-8 - Olej napędowy
9. Pozostałe wymagania odnośnie do sposobu realizacji poszczególnych dostaw paliw zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09132000-3 - Benzyna
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09134000-7 - Oleje napędowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
5. W przypadku mniejszej ilości zakupu paliw niż szacowane, Wykonawca nie będzie kierował roszczeń do Zamawiającego z tego tytułu, z tym że Zamawiający gwarantuje odbiór paliw na poziomie nie mniejszym niż 50 % opisanych w pkt. 1 ilości4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego – zgodnie z wzorem stanowiącym nr 2 do SWZ.
2. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 1, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia na dzień składania ofert.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia każdego z wykonawców.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, mogą zostać wezwani do przedstawienia Zamawiającemu umowy regulującej ich współpracę.