BZP: Dostawa: Część A – worków do piasku, worków na gruz „BIG BAG” Część B – geowłókniny, folii izolacyjnej PCV, plandeki pokryciowej z linką mocującą
04.11.2025
2025/BZP 00513114/01
KOMENDA GŁÓWNA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa:
Część A – worków do piasku, worków na gruz „BIG BAG”
Część B – geowłókniny, folii izolacyjnej PCV, plandeki pokryciowej z linką mocującą
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMENDA GŁÓWNA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000173404
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Podchorążych 38
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-463
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kg.straz.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gov.pl/web/kgpsp
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa:
Część A – worków do piasku, worków na gruz „BIG BAG”
Część B – geowłókniny, folii izolacyjnej PCV, plandeki pokryciowej z linką mocującą
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ecf10f0b-67d2-4166-9b4a-5aea03db3e3b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00513114
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00097851/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.10 Zakup i dostawa worków do piasku, worków na gruz"BIG BAG", geowłókniny, foli izolacyjnej PCV, plandek pokryciowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/kgpsp3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/kgpsp
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Niezbędne wymagania sprzętowo -
aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
4) włączona obsługa JavaScript;
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf;
6) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3;
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Szczegółowe informacje zostały zawarte w rozdziale V SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r. s. 1-88, L 127 z 23 maja 2018 r. s. 2 oraz L 74 z
4 marca 2021 r. s. 35), zwanego dalej „RODO”, informujemy, że:
1) Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z przeprowadzanym postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego jest Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej; adres: 00-463 Warszawa, ul. Podchorążych 38, tel.: (22) 523 39
00, fax.: (22) 523 30 16, e-mail: komendant@ kg.straz.gov.pl , zwany dalej „Administratorem”;
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawach dotyczących ochrony danych
osobowych pod adresem: 00-463 Warszawa, ul. Podchorążych 38, tel.: (22) 523 33 69, fax.: (22) 523 30 16, e-mail:
iod@kg.straz.gov.pl;
3) Administrator przetwarza Pana/Pani dane osobowe w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia oraz
zawarcia i realizacji umowy na wykonania zlecenia lub usługi - zgodnie z wymogami przepisów prawa, m. in. z art. 6 ust. 1 lit. b, lit. c
lub lit. e RODO, art. 19 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r.
poz. 1605, ze zm.).
Szczegółowe informacje RODO zawarto w rozdziale XX SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BF-IV.2370.22.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część A - Dostawa worków do piasku, worków na gruz „BIG BAG”. Opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 18930000-7 - Worki i torby
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część B - Przedmiotem zamówienia jest dostawa geowłókniny, folii izolacyjnej PCV, plandeki pokryciowej z linką mocującą. Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik nr 2 b do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 35121500-3 - Uszczelnienia
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
44170000-2 - Płyty, arkusze, pasek i folia związana z materiałami budowlanymi
30194900-4 - Pokrycia ochronne na powierzchnie robocze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie żąda
złożenia podmiotowych środków dowodowych w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia. Zamawiający zgodnie z art. 274 ust. 4 ustawy Pzp nie będzie wzywał do złożenia podmiotowych środków dowodowych,
gdyż podmiotowy środkiem dowodowym będzie oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w
art. 125 ust.1 ustawy Pzp zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Dla części A:Zamawiający nie żąda przedmiotowych środków dowodowych.
Dla części B:
Dokumentem przedmiotowym są:
- Świadectwa/deklaracje zgodności lub odpowiedni atest lub oświadczenie Wykonawcy lub producenta geowłókniny potwierdzające spełnienie wszystkich wymagań wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia.
- Świadectwa/deklaracje zgodności lub odpowiedni atest lub oświadczenie Wykonawcy lub producenta plandek potwierdzające spełnienie wszystkich wymagań wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia.
- Świadectwa/deklaracje zgodności lub odpowiedni atest lub oświadczenie Wykonawcy lub producenta foli potwierdzające spełnienie wszystkich wymagań wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia.
Zgodnie z art. 107 ust. 1 ustawy Pzp zamawiający żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą.
Zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp zamawiający informuje, że jeżeli wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, zmawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
Zgodnie z art. 107 ust. 4 ustawy Pzp zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Dla części A:Zamawiający nie żąda przedmiotowych środków dowodowych.
Dla części B:
Dokumentem przedmiotowym są:
- Świadectwa/deklaracje zgodności lub odpowiedni atest lub oświadczenie Wykonawcy lub producenta geowłókniny potwierdzające spełnienie wszystkich wymagań wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia.
- Świadectwa/deklaracje zgodności lub odpowiedni atest lub oświadczenie Wykonawcy lub producenta plandek potwierdzające spełnienie wszystkich wymagań wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia.
- Świadectwa/deklaracje zgodności lub odpowiedni atest lub oświadczenie Wykonawcy lub producenta foli potwierdzające spełnienie wszystkich wymagań wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu składa ofertę na formularzu, zgodnie z załącznikiem nr 3a lub/i 3b do SWZ.Do oferty, zgodnie z art. 273 ust. 2 ustawy p.z.p. Wykonawca (oraz wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie i
podmiot udostępniający zasoby) dołącza oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w postępowaniu oraz spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Przystępując do przetargu Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:dla części A w wysokości – 3 000 zł
dla części B w wysokości – 5 000 zł
Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 419 ze zm.).
Szczegółowe informacje dotyczące wadium zostały zawarte w rozdzile XI SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa w art. 125
ust. 1 ustawy Pzp oraz oświadczenia Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia dotyczące
przesłanek wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji
na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które usługi/dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
5. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za zobowiązania wynikające z zawartej umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia określa § 9 Projektowanych postanowień umowy:1. ZAMAWIAJĄCY przewiduje możliwość wprowadzenia nieistotnych w myśl ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320, z późn. zm.) zmian Umowy w zakresie dotyczącym w szczególności terminu realizacji w przypadkach takich jak:
1) konieczność wstrzymania dostawy z przyczyn niezależnych od WYKONAWCY lub ZAMAWIAJĄCEGO;
2) zmiany Umowy w przypadku wystąpienia siły wyższej;
3) z przyczyn wynikających za specyfiki działalności ZAMAWIAJĄCEGO;
4) z przyczyn organizacyjnych ze strony ZAMAWIAJĄCEGO, w tym zmian
w strukturze organizacyjnej;
5) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Umowy;
6) upadłości albo likwidacji WYKONAWCY, producenta, dystrybutora lub gwaranta;
7) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie dostawy, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.