BZP: Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Zarzecze
10.11.2025
2025/BZP 00524687/01
GMINA ZARZECZE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Zarzecze
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZARZECZE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900542
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Długa 7
1.5.2.) Miejscowość: Zarzecze
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-205
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 166401529
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje.zarzecze@post.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminazarzecze.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Zarzecze
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f12d6d8a-1909-478a-8d4b-071dd0292d72
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00524687
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zarzecze.ezamawiajacy.pl/pn/zarzecze/demand/246649/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zarzecze.ezamawiajacy.pl/pn/zarzecze/demand/246649/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Pytania do SWZ należy zadawać za pośrednictwem platformy zakupowej zamawiającego przez link: https://zarzecze.ezamawiajacy.pl w sekcji „Korespondencja”. Instrukcja korzystania z systemu jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.29.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Zarzecze
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Zarzecze oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Zarzeczu i ich transporcie do sortowni odpadów komunalnych w Giedlarowej (powiat leżajski) w roku 2026. Zbiórka odpadów odbywać się będzie zgodnie z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zarzecze. Opis przedmiotu zamówienia został określony w Załączniku nr 3 do SWZ.
Szacunkowa ilość odpadów komunalnych przewidziana do odebrania z terenu Gminy Zarzecze w całym okresie realizacji zamówienia wyniesie łącznie 1220 Mg, w tym:
1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) w ilości około 800 Mg.
2) selektywnie zebrane odpady komunalne typu:
• szkło (kod 15 01 07, 20 01 02) w ilości ok.100 Mg,
• papier (kod 15 01 01, 20 01 01) w ilości ok. 11 Mg ,
• zmieszane odpady opakowaniowe (kod 15 01 06) w ilości ok. 220 Mg.
3) pozostałe odpady:
• odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych (kody: 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15, 20 01 19, 20 01 21, 20 01 27, 20 01 29, 20 01 33) w ilości około 5 Mg
• przeterminowane leki (kod 20 01 32) w ilości około 0,5 Mg
• odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek (kod 20 01 99) w ilości około 0,5 Mg
• odpady budowlane i rozbiórkowe (kod 17 01 07) w ilości około 5 Mg
• tekstylia (kod 20 01 11) i odzież (kod 20 01 10) w ilości około 1 Mg
• zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, w tym baterie i akumulatory (kody 20 01 35, 20 01 36, 20 01 33, 20 01 34) w ilości około 5 Mg
• odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) w ilości około 70 Mg
• zużyte opony samochodowe (kod 16 01 07) w ilości około 2 Mg
4.2.6.) Główny kod CPV: 90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt środowiskowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Nazwa warunku: Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówOpis warunku: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Zarzecze w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Nazwa warunku: Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej
Opis warunku: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:
1) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonał (a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonuje) należycie co najmniej dwie usługi świadczone w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy polegające na odbiorze odpadów komunalnych w ilości nie mniejszej niż 1200 Mg/rok. Uwaga: Wykonawca powinien w wykazie usług wyraźnie określić zakres usług, w tym ilość odpadów, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.
2) do wykonania zamówienia dysponuje następującym potencjałem technicznym w ilości niezbędnej do prawidłowej realizacji umowy, przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, co najmniej 8 pojazdów, w sposób wykluczający mieszanie się odpadów, w tym:
a) co najmniej 2 pojazdami specjalistycznymi, przystosowanymi do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych wyposażonych w GPS (w tym jeden wyposażony w urządzenia z funkcją mycia pojemników w obiegu zamkniętym,
b) co najmniej 2 pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
c) co najmniej 1 pojazdem do odbioru odpadów bez funkcji kompaktującej;
d) co najmniej 1 pojazdem wyposażonym w urządzenie typu HDS – do opróżniania pojemników typu Igloo.
e) co najmniej 1 pojazdem typu „hakowiec" do opróżniania kontenerów KP-33/KP-35,
f) jednym pojazdem dostawczym zeroemisyjnym do 3,5 Mg w celu prowadzenia akcji edukacyjnych,
3) Wykonawca posiada usytuowaną na terenie Gminy Zarzecze lub nie dalej niż 60 km od granic gminy Zarzecze bazę magazynowo - transportową. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122). Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny.
4) posiada wdrożony aktualnie:
a) system zarządzania środowiskowego ISO 14001:2015 lub równoważny
lub
b) system zarządzania środowiskowego EMAS (Eco-Management and Audit Scheme), o którym mowa w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1221/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie dobrowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS), uchylające rozporządzenie (WE) nr 761/2001 oraz decyzje Komisji 2001/681/WE i 2006/193/WE. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, Zamawiający uzna warunki za spełnione jeżeli przynajmniej jeden z Wykonawców spełni wymagany warunek. Niedopuszczane jest łączenie potencjałów Wykonawców występujących wspólnie. Wykonawca jest zobowiązany w ofercie wskazać regionalną instalację do przetwarzania odpadów komunalnych, do której będzie obowiązany przekazywać odebrane odpady.