BZP: Dostawy pieczywa i produktów piekarskich do Zakładu Karnego we Włocławku
12.11.2025
2025/BZP 00526388/01
Zakład Karny we Włocławku
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawy pieczywa i produktów piekarskich
do Zakładu Karnego we Włocławku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Karny we Włocławku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000319687
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bartnicka 10
1.5.2.) Miejscowość: Włocławek
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-809
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zk_wloclawek@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: sw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawy pieczywa i produktów piekarskich
do Zakładu Karnego we Włocławku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a6ff4508-45d6-45af-9d49-2ccd6d1004dd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00526388
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00112919/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.12 Dostawy pieczywa i produktów piekarskich do Zakładu Karnego we Włocławku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a6ff4508-45d6-45af-9d49-2ccd6d1004dd3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy
użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
9. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się
drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do
komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień,
zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej
wiadomości (przycisk „dodaj za-łącznik”).
12. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wy-nosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
15. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:
zk_wloclawek@sw.gov.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu). Wszelkie składane w
ten sposób dokumenty muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach: . rtf, doc, docx, odt, pdf.
16. Zalecenia Zamawiającego dotyczące stosowania podpisu elektronicznego:
a) dla dokumentów w formacie .pdf zaleca się stosowanie podpisu w formacie PadES,
b) dla dokumentów w formacie innym niż .pdf zaleca się zastosowanie podpisu wewnętrznego w formacie XAdES. Wykonawca
zobowiązany jest załączyć plik z dokumentem oraz plik z podpisem, o ile plik z dokumentem nie zawiera formatu podpisu
elektronicznego.
17. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: D.Kw.2232.15.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa pieczywa oraz produktów piekarskich (kod CPV- 15810000-9):
1) chleb pszenno-żytni - o gramaturze 350g, krojony, pakowany w folię, zaopatrzony w etykietę z datą przydatności do spożycia - terminem przydatności do spożycia nie krótszym niż 3 dni, informacją o nazwie środka spożywczego (skład), nazwą i adresem producenta oraz wagą, dostarczany 6 razy w tygodniu od poniedziałku do soboty za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, w ilościach wg potrzeb zamawiającego. Zamówienie wielkości dostawy odbywa się telefonicznie, faxem lub w formie elektronicznej na dzień następny. Dostawa chleba transportem wykonawcy i na jego koszt, w godzinach od 8:00 do 12.00. Chleb o ustalonych parametrach jakościowych zgodnych z obowiązującymi normami, o terminie przydatności do spożycia nie krótszym niż trzy dni.
Nomenklatura CPV: 15811100-7, Polska Norma: PN-93/A-74103.
Szacunkowa ilość zapotrzebowania – 160 000 kg
2) chleb pszenny - o gramaturze 350g, krojony, pakowany w folię, zaopatrzony w etykietę z datą przydatności do spożycia - terminem przydatności do spożycia nie krótszym niż 3 dni, informacją o nazwie środka spożywczego (skład), nazwą i adresem producenta oraz wagą, dostarczany 6 razy w tygodniu od poniedziałku do soboty za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, w ilościach wg potrzeb zamawiającego. Zamówienie wielkości dostawy odbywa się telefonicznie, faxem lub w formie elektronicznej na dzień następny. Dostawa chleba transportem wykonawcy i na jego koszt, w godzinach od 8:00 do 12.00. Chleb o ustalonych parametrach jakościowych zgodnych z obowiązującymi normami, o terminie przydatności do spożycia nie krótszym niż trzy dni.
Nomenklatura CPV :15811100-7, Polska Norma: PN-93/A-74103.
Szacunkowa ilość zapotrzebowania – 1000 kg
3) chleb razowy - o gramaturze 350g, krojony, pakowany w folię, zaopatrzony w etykietę z datą przydatności do spożycia - terminem przydatności do spożycia nie krótszym niż 3 dni, informacją o nazwie środka spożywczego (skład), nazwą i adresem producenta oraz wagą, dostarczany 6 razy w tygodniu od poniedziałku do soboty za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, w ilościach wg potrzeb zamawiającego. Zamówienie wielkości dostawy odbywa się telefonicznie, faxem lub w formie elektronicznej na dzień następny. Dostawa chleba transportem wykonawcy i na jego koszt, w godzinach od 8:00 do 12.00. Chleb o ustalonych parametrach jakościowych zgodnych z obowiązującymi normami, o terminie przydatności do spożycia nie krótszym niż trzy dni.
Nomenklatura CPV :15811100-7, Polska Norma: PN-93/A-74103.
Szacunkowa ilość zapotrzebowania – 4000 kg
4) bułka pszenna - o gramaturze 50 g, o terminie przydatności do spożycia nie krótszym niż 3 dni, dostarczane nie częściej niż 2 razy w tygodniu, w ilościach wg potrzeb zamawiającego. Zamówienie wielkości dostawy odbywa się telefonicznie, faxem lub w formie elektronicznej na dzień następny.
Nomenklatura CPV:15811400-0, Polska Norma: PN-A-74105:1992, PN-A-74105:1992/Az2:1996P.
Szacunkowa ilość zapotrzebowania – 90 000 szt.
5) bułka tarta - pakowana w worki po 25 kg.
Nomenklatura CPV:15820000-2, Polska Norma: PN-A-74113: 1997/Az1:1999P.
Szacunkowa ilość zapotrzebowania – 1 800 kg
4.2.6.) Główny kod CPV: 15810000-9 - Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji reklamacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa) oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, stanowiące załącznik nr 3 do SWZ.2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 stanowi podmiotowy środek dowodowy – to dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, stanowi dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z wykonawców oddzielnie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
5. Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, podmiotowych środków dowodowych, tj. oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
§ 101. Strony ustalają, że treść umowy może ulec zmianie zgodnie z art. 454 i art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1869, 1871, z 2025 r. poz. 179, 240, 718, 820).
2. Zmiany postanowień niniejszej umowy mogą dotyczyć w szczególności:
1) nazwy, adresu oraz osób reprezentujących strony;
2) urzędowej stawki podatku VAT na towary wymienione w załączniku nr 1 do umowy;
3) każdej zmiany, która jest korzystna lub neutralna dla Zamawiającego lub zmiany, której nie można było przewidzieć na etapie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają potwierdzenia pisemnego w postaci aneksu.
4. Strona wnioskująca o zmianę postanowień niniejszej umowy na podstawie ust. 2, niezwłocznie i pisemnie powiadamia o tym fakcie drugą stronę, uzasadniając zmianę okolicznościami faktycznymi i prawnymi oraz przedkłada propozycje aneksu do umowy.