BZP: Zarządzanie nieruchomościami oraz utrzymanie czystości na terenie nieruchomości Skarbu Państwa
13.11.2025
2025/BZP 00530782/01
Miasto Poznań - Urząd Miasta Poznania
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zarządzanie nieruchomościami oraz utrzymanie czystości na terenie nieruchomości Skarbu Państwa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Poznań - Urząd Miasta Poznania
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631257822
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Kolegiacki 17
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-841
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zpb@um.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.poznan.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zarządzanie nieruchomościami oraz utrzymanie czystości na terenie nieruchomości Skarbu Państwa
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0693202f-c684-41ee-b847-37ba5b3125f9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00530782
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00032267/18/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.85 Zarządzanie nieruchomościami oraz utrzymanie czystości na terenie nieruchomości Skarbu Państwa
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/poznan3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/poznan
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z pkt VIII. SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPb-II.271.174.2025.DK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest zarządzanie niżej wymienionymi nieruchomościami (Zasobem) oraz utrzymanie ich w czystości, a także zapewnienie pogotowia technicznego.
2) Szczegółowy zakres zarządzania Zasobem określa wzór umowy, stanowiący załącznik nr 8 do SWZ , w szczególności załącznik nr 3 do umowy – „Wykaz czynności zarządzania”.
3) Wykonawca zobowiązany jest posiadać na terenie Miasta Poznania, ewentualnie zorganizować i uruchomić w ciągu 14 dni od podpisania umowy, na swój koszt, Punkt Obsługi Klienta oraz zapewnić w nim dyżur w dni robocze (od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy),
co najmniej 8 godzin (w jednym ciągu czasowym, tj. np. od godziny 8.00 do godziny 16.00), w tym przynajmniej jeden raz w tygodniu do godziny 18.00.
4) Wykaz nieruchomości (Zasobu):
a) Nieruchomość Skarbu Państwa, położona w Poznaniu przy ul. św. Marii Magdaleny 5, 5a, stanowiąca wydzielony geodezyjnie obszar - obręb Poznań, arkusz mapy 34 działka nr 3/13, o powierzchni 444 m2 oraz działka nr 6/4 o powierzchni 46 m2, zabudowana:
budynkiem mieszkalnym, w którym znajduje się 6 lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni użytkowej lokali oraz powierzchni przynależnej 411,62 m2;
portiernią o powierzchni 9,59 m2.
Dla nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta PO1P/00034107/1. 5 lokali użytkowanych jest na podstawie umów najmu, a 1 jest pustostanem.
b) Nieruchomość Skarbu Państwa, położona w Poznaniu przy pl. Wolności 17 - obręb Poznań, arkusz mapy 19, działka nr 17 o powierzchni 1576 m2, zabudowanej budynkami usługowo– biurowo–mieszkalnymi. Przedmiotem zarządzania jest udział w wysokości 641/10000 części, odpowiadający 3 lokalom mieszkalnym o łącznej powierzchni 246,78 m2.
Dla nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta PO1P/00040691/6. 2 lokale użytkowane są na podstawie umów najmu, a 1 jest pustostanem.
c) Nieruchomość lokalowa Skarbu Państwa, położona w Poznaniu na os. Armii Krajowej 80 – lokal nr 1 o powierzchni użytkowej 47,20 m2.
Dla nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta PO2P/00239214/8. Z lokalem związany jest udział wynoszący 4720/11764053 części w prawie własności gruntu i części wspólnych budynku i urządzeń, które nie służą do wyłącznego użytku właścicieli lokali, objęty księgą wieczystą PO2P/00229532/0.
Lokal użytkowany jest na podstawie umowy najmu.
d) Nieruchomość lokalowa Skarbu Państwa, położona w Poznaniu naos. Wichrowe Wzgórze 30 – lokal nr 45 o powierzchni użytkowej 32,00 m2 oraz przynależna do lokalu piwnica o pow. 3,30 m2.
Dla nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta PO1P/00263491/3. Z lokalem związany jest udział wynoszący 353/67589 części w prawie własności gruntu i części wspólnych budynku i urządzeń, które nie służą do wyłącznego użytku właścicieli lokali, objęty księgą wieczystą PO1P/00232377/2. Lokal użytkowany jest na podstawie umowy najmu.
e) Nieruchomość lokalowa Skarbu Państwa, położona w Poznaniu przy ul. Lodowej 7 – lokal nr 5 o powierzchni użytkowej 39,78 m2.
Dla nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta PO1P/00279009/3. Lokal użytkowany jest na podstawie umowy najmu.
f) Nieruchomość lokalowa Skarbu Państwa, położona w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 150 – lokal nr 3 o powierzchni 51,40 m2 oraz przynależna do lokalu piwnica o pow. 1,97 m2.
Dla nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta PO1P/00096315/4.
Z lokalem związany jest udział wynoszący 1/100 części w prawie użytkowania wieczystego gruntu, części wspólnych budynku najemca pomieszczenia magazynowego i urządzeń, które nie służą do wyłącznego użytku właścicieli lokali, objęty księgą wieczystą PO1P/00070818/2.
Lokal użytkowany jest na podstawie umowy najmu.
g) Nieruchomość Skarbu Państwa, położona w Poznaniu, przy ul. Lubowskiej 40, stanowiąca wydzielony geodezyjnie obszar – obręb Krzyżowniki, arkusz mapy 13, działka nr 32 o powierzchni 954 m2, zabudowana budynkiem mieszkalnym o powierzchni użytkowej 163,78 m2 oraz garażem o pow. 25,24 m2.
Dla nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta PO1P/00004177/3. Nieruchomość użytkowana jest na podstawie umowy najmu.
h) Nieruchomość Skarbu Państwa, położona w Poznaniu, przy ul. Grudzieniec 2/ al. Wielkopolska 5, stanowiąca wydzielony geodezyjnie obszar – obręb Golęcin, arkusz mapy 45, działka nr 95/2 o powierzchni 1606 m2, zabudowana:
budynkiem handlowym o pow. użytkowej 103,66 m2
budynkiem warsztatowym o pow. 85,28 m2
boksami warsztatowych o pow. 40,00 m2.
Dla nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta PO1P/00035268/4. Nieruchomość obecnie nie użytkowana.
i) Nieruchomość będąca współwłasnością osób fizycznych i Skarbu Państwa położona w Poznaniu przy ul. Anieli Pigoń 2 stanowiąca wydzielony geodezyjnie obszar – obręb Żegrze, arkusz mapy 13, działka numer 15/5 o powierzchni 1232 m2, zabudowana budynkiem mieszkalnym, w którym znajdują się 4 lokale mieszkalne o łącznej powierzchni użytkowej 405,40 m2. Do lokali przynależą piwnice. Przedmiotem zarządzania jest udział w wysokości 1436/2840 części, odpowiadający 2 lokalom stanowiącym własność Skarbu Państwa (łączna pow. 143,60 m2) – Anieli Pigoń 2/1 i Anieli Pigoń 2/2, z czego jeden jest wynajmowany, a drugi stanowi pustostan. Pozostałe lokale stanowią własność osób fizycznych i są przez nich zamieszkałe Do lokali przynależą piwnice. Dla nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta KW PO2P/00263312/2.
j) Nieruchomość Skarbu Państwa położona w Poznaniu przy ul. Przemyskiej 19, stanowiąca wydzielony geodezyjnie obszar – obręb Krzesiny, arkusz mapy 22, cz. działek nr.: 11/1, 12/3, 12/4, o pow. 523 m2, zabudowana budynkiem mieszkalnym o pow. użytkowej 123,64 m2. Na nieruchomości znajduje się blaszany garaż o pow. 8,8 m2, który nie jest trwale związany z gruntem. Nieruchomość obecnie nie użytkowana.
k) Nieruchomość Skarbu Państwa położona w Poznaniu przy ul. Garbary 80, stanowiąca wydzielony geodezyjnie obszar – obręb Poznań, arkusz mapy 05, działka nr 26 o pow. 525 m2 zabudowana budynkiem mieszkalnym o pow. użytkowej 595,10 m2. Nieruchomość obecnie nie użytkowana.
4.2.6.) Główny kod CPV: 70330000-3 - Usługi zarządzania nieruchomościami na zasadzie bezpośredniej płatności lub umowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby, o której mowa w pkt V. 1. 2) lit. c) SWZ
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowejWarunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) Wykonawca samodzielnie lub jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, lub inny podmiot, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca (doświadczenie ww. podmiotów nie sumuje się), nie wcześniej, niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 5 usług zarządzania nieruchomościami zabudowanymi, o łącznej powierzchni użytkowej co najmniej 2000 m2.
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przedmiotowe zamówienie realizować będą ci Wykonawcy, którzy posiadają doświadczenie niezbędne do jego realizacji – wskazać odpowiednio w Załączniku nr 4 do SWZ.
b) dysponuje lub będzie dysponował przy realizacji zamówienia osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane oraz przepisami aktów wykonawczych, w specjalności:
b.a) konstrukcyjno-budowlanej – co najmniej 1 osoba;
b.b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych – co najmniej 1 osoba;
b.c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych – co najmniej 1 osoba.
- lub odpowiadające im ważne, równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.
Uwaga 1: Zamawiający dopuszcza możliwość posiadania przez jedną osobę kilku uprawnień, przy czym Wykonawca musi dysponować wówczas co najmniej dwiema osobami posiadającymi łącznie uprawnienia, o których mowa w ppkt. b.a) – b.c).
Uwaga 2: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przedmiotowe zamówienie realizować będą ci Wykonawcy, których personel posiada wymagane kwalifikacje zawodowe – wskazać odpowiednio w Załączniku nr 4 do SWZ.
c) dysponuje, lub będzie dysponował, minimum jedną osobą, wyznaczoną do realizacji czynności zarządczych, posiadającą minimum 2-letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu nieruchomościami.
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przedmiotowe zamówienie realizować będą ci Wykonawcy, których personel posiada wymagane doświadczenie zawodowe – wskazać odpowiednio w Załączniku nr 4 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu (tj. rodzaju zabudowy na nieruchomości, powierzchni oraz danych adresowych), dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane należycie – załącznik nr 6 do SWZ.
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie, powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
2) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacją na temat ich uprawnień i doświadczenia zawodowego, niezbędnych do wykonania przedmiotowego zamówienia, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami – załącznik nr 7 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty/oświadczenia składające się na ofertę:1) Formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SWZ;
2) Formularz cenowy – załącznik nr 1 do Formularza ofertowego.
Inne dokumenty składane wraz z ofertą:
3) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2a do SWZ;
4) Oświadczenie Podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2b do SWZ, jeśli dotyczy;
5) Oświadczenia Podmiotu udostępniającego zasoby – załącznik nr 3 do SWZ, jeśli dotyczy;
6) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – załącznik nr 4 do SWZ, jeśli dotyczy;
7) Zastrzeżenie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa – załącznik nr 5 do SWZ, jeśli dotyczy;
8) Pełnomocnictwo, jeśli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt VI. 1. SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna):
1) ustalają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, składając stosowne pełnomocnictwo;
2) składają oświadczenie, z którego wynika, które części zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy – załącznik nr 4 do SWZ.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przedmiotowe zamówienie realizować będą ci Wykonawcy, którzy posiadają doświadczenie niezbędne do jego realizacji – wskazać odpowiednio w Załączniku nr 4 do SWZ.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przedmiotowe zamówienie realizować będą ci Wykonawcy, których personel posiada wymagane kwalifikacje zawodowe – wskazać odpowiednio w Załączniku nr 4 do SWZ.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przedmiotowe zamówienie realizować będą ci Wykonawcy, których personel posiada wymagane doświadczenie zawodowe – wskazać odpowiednio w Załączniku nr 4 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy na warunkach określonych w § 3 wzoru umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-24 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/poznan
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-24 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie
a) art. 108 ust. 1 ustawy Pzp;
b) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
2. Na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu z postępowania, Wykonawca złoży aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - Załącznik nr 2 do SWZ.
3. Termin wykonania zamówienia:
Wykonawca zrealizuje zamówienie w terminie 24 miesięcy, tj. od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2027 r.
4. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 2% ceny całkowitej podanej w ofercie. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
5. Wykonawca do dnia zawarcia umowy zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności z uwzględnieniem rozszerzenia odpowiedzialności za szkody w środowisku, co najmniej na kwotę odpowiadającą wartości umowy, wraz z dowodem opłacenia ww. ubezpieczenia.