BZP: Zakup energii elektrycznej dla obiektów administrowanych przez Zarząd Gospodarki Mieszkaniowej w Legnicy
14.11.2025
2025/BZP 00532239/01
ZARZĄD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup energii elektrycznej dla obiektów administrowanych przez Zarząd Gospodarki Mieszkaniowej w Legnicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001262660
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zielona 7
1.5.2.) Miejscowość: Legnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-220
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zgm@zgm.legnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgm.legnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup energii elektrycznej dla obiektów administrowanych przez Zarząd Gospodarki Mieszkaniowej w Legnicy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a63118d8-030e-4883-bdaa-f995d02f55e6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00532239
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00084824/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup energii elektrycznej dla obiektów administrowanych przez Zarząd Gospodarki Mieszkaniowej w Legnicy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/um_legnica3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/um_legnica
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0.,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) szyfrowanie na Platformie zakupowej odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.,
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NZ.260.6.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej dla obiektów administrowanych przez Zarząd Gospodarki Mieszkaniowej w Legnicy w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r., zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 266,834,859 z późn. zm.) oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych,
w szczególności, ze standardami jakości obsługi odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022r. w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf oraz sposobu rozliczeń w obrocie energią elektryczną( Dz. U. z 2022r., poz. 2505).
Zamawiający określa szacunkową, prognozowaną ilość zużycia energii elektrycznej dla 258 punktów poboru energii (PPE) objętych postępowaniem w łącznej ilości 517 067 kWh w rozbiciu na strefy dla punktów:
1) Grupa taryfowa C11 przyłącze nr 1 – obejmuje 8 punktów
całodobowa – przewidywane zużycie energii 131 743 kWh,
2) Grupa taryfowa G11 przyłącze nr 2 - obejmuje 219 punktów
˗ całodobowa – przewidywane zużycie energii 102 957 kWh,
3) Grupa taryfowa C12a przyłącze nr 3 – obejmuje 22 punkty
- szczyt– przewidywane zużycie energii 49 276 KWh
- poza szczytem – przewidywane zużycie energii 113 349 kWh
4) Grupa taryfowa C21 – przyłącze nr 4 – obejmuje 3 punkty
- całodobowa – przewidywane zużycie energii 116 410 kWh,
5) Grupa taryfowa O12 – przyłącze nr 5 – obejmuje 6 punktów
- dzień -– przewidywane zużycie energii 1 135 kWh
- noc – przewidywane zużycie energii 2 197 kWh
zgodnie z załączonymi wykazami zawierającymi szczegółowy wykaz punktów poboru energii z grupami taryfowymi, mocą umowną oraz szacunkowym zużyciem energii stanowiącymi załączniki nr 1a, 1b, 1c, 1d i 1e do SWZ.
Przedmiot zamówienia nie obejmuje usług dystrybucji energii elektrycznej związanych w szczególności z przyłączeniem, opomiarowaniem i jakością energii, które świadczone są na podstawie odrębnych umów zawartych przez Zamawiającego z właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty będą oceniane wg przyjętych kryteriów oceny
1. Oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów. Pozostałe oferty będą oceniane wg wzoru:
"Najniższa zaoferowana cena brutto" /"Cena brutto oferty ocenianej" x 100
2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą ilość punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) Zamawiający wymaga, by Wykonawca posiadał aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, o której mowa w przepisach ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.)
b) Wykonawcy nie będący właścicielem sieci dystrybucyjnej, muszą również posiadać zawartą oraz obowiązującą umowę tj. tzw. Generalną Umowę Dystrybucyjną z Lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (dalej OSD) TAURON Dystrybucja S.A., na podstawie której można prowadzić sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tego OSD do wszystkich punktów poboru Zamawiającego wskazanych w załączniku 1a, 1b, 1c, 1d i 1e do SWZ.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
warunek będzie potwierdzony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną dostawę energii elektrycznej dla minimum 180 PPE w ilości nie mniejszej niż 350 000 kWh przez okres co najmniej 12 miesięcy, dla jednego Zamawiającego lub w ramach jednej grupy zakupowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1689 ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ,
b) odpis lub informacjiaz Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. 2022 poz. 1385 ze zm.) ważną w okresie realizacji zamówienia.
b) oświadczenie wykonawcy, że posiada aktualną umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego TAURON Dystrybucja S.A. umożliwiającą sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tego operatora systemu dystrybucyjnego do wszystkich obiektów Zamawiającego - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ,
c) wykaz zrealizowanych dostaw – według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ,
d) dowodów określających czy wykazane w załączniku nr 7 dostawy, zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy energii zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wadium w wysokości: 4 800,00 zł (słownie: cztery tysiące osiemset złotych) należy wnieść w terminie do dnia 24 listopada 2025 r. do godz. 9:00.2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy przekazać na konto Zamawiającego: Bank Pekao SA:
46 1240 3464 1111 0011 1361 8513. Wadium winno wpłynąć na konto Zamawiającego najpóźniej w dniu 24 listopada 2025 r. do godz. 9:00
3. W przypadku wnoszenia wadium w innej niż pieniądz formie określonej w ustawie, Wykonawca winien złożyć na Platformie zakupowej oryginał dokumentu wadialnego w formie elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. Złożenie dokumentu wadialnego w innej formie, w tym również w postaci skanu podpisanego elektronicznie skutkować będzie odrzuceniem oferty.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie, o którym mowa w rozdziale X ust. 2 składa ten z Wykonawców, który wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. W odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu dotyczącego doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Wykonawcy występujący wspólnie przed podpisaniem umowy, winni przekazać Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych wykonawców, podpisaną przez wszystkich Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian w umowie w następujących przypadkach:1) zmiany przepisów Prawa energetycznego lub wydanych na tej podstawie przepisów wykonawczych mających zastosowanie do Umowy, w tej sytuacji postanowienia Umowy sprzeczne z nimi stracą ważność zaś w ich miejsce będą miały zastosowanie przepisy znowelizowanego prawa. Zmiana odbywa się automatycznie i nie wymaga zawarcia aneksu do Umowy;
2) zmian w przepisach prawa dotyczących podatku VAT lub podatku akcyzowego. W takich przypadkach ceny za energię elektryczną dostarczaną na podstawie Umowy ulegają korekcie o wartość wynikającą z powyższych zmian; nowe ceny energii elektrycznej będą obowiązujące dla Zamawiającego od chwili wejścia w życie wyżej wymienionych zmian przepisów prawa, bez konieczności sporządzania aneksu do Umowy;
3) na wniosek Zamawiającego możliwe jest zwiększenie lub zmniejszenie liczby punktów poboru wymienionych enumeratywnie w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, tj. załączniku nr 1a, 1b, 1c, 1d, 1e do umowy, które będzie dokonywane na podstawie zmiany przedmiotowego załącznika bez konieczności renegocjowania warunków Umowy. Zmiana nie może przekroczyć 30% punktów poboru wskazanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający może zmieniać grupy taryfowe dla istniejących punktów poboru oraz może dodawać nowe PPE jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które są wymienione w SWZ i załącznikach oraz będą wycenione w ofercie. Zmiany te wynikać mogą, w szczególności z:
a) likwidacji punktu poboru lub włączenia nowego obiektu do eksploatacji przez Zamawiającego,
b) zmiany stanu prawnego PPE w przypadkach zmian praw własności, administrowania, sposobu użytkowania,
c) zamknięcia punktów poboru energii,
d) zmiany mocy umownej określonej w umowach o świadczenie usług dystrybucyjnych.
4) Zamawiający uprawniony jest do zmiany postanowień zawartej umowy (w tym Załącznika nr 1a, 1b, 1c, 1d, 1e do umowy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku zmiany grupy taryfowej, zmiany mocy zamówionej lub parametrów technicznych PPE. W takiej sytuacji strony umowy podpiszą aneks do umowy, zaś rozliczenia dokonywane będą w oparciu o wskazaną w ofercie Wykonawcy cenę jednostkową. Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy,
5) wprowadzenia przepisów prawa uprawniających lub obligujących Wykonawcę do stosowania wobec Zamawiającego cen regulowanych energii elektrycznej, w tym cen energii elektrycznej, których sposób wyliczenia został wskazany w ww. akcie prawnym;
6) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, których nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,
7) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie dostaw energii, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron
8) zmian, które nie mają charakteru istotnego, to jest innych niż zdefiniowane w art. 454 ust. 2 ustawy Pzp,
9) zmiany nr konta wykonawcy lub innych danych podmiotowych,
10) zmiany nr konta podmiotu Zamawiającego lub innych danych podmiotowych,
Warunki wprowadzenia powyższych zmian określone są w § 12 wzoru umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-24 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/um_legnica
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-24 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-23
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin realizacji zamówienia1. Zamówienie należy realizować przez okres 12 miesięcy tj. od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.
2. Warunkiem rozpoczęcia dostaw w umownym terminie jest skuteczne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy u OSD.