BZP: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Stara Błotnica oraz PSZOK w 2026r.
14.11.2025
2025/BZP 00532271/01
Gmina Stara Błotnica
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Stara Błotnica oraz PSZOK w 2026r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stara Błotnica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670224019
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stara Błotnica 46
1.5.2.) Miejscowość: Stara Błotnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-806
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@starablotnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.starablotnica.bip.org.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Stara Błotnica oraz PSZOK w 2026r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9b421c5e-aa47-495f-9a61-ddca1fc32094
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00532271
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00029691/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Stara Błotnica oraz PSZOK w 2026r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9b421c5e-aa47-495f-9a61-ddca1fc320943.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https.://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
z wykorzystaniem: Platformy e-Zamówienia (dalej „Platforma”), dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl,
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w „Centrum Pomocy”.
3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
4. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
6. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na Platformę.
7. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi
w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).
8. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
9. Wskazanie osób uprawnionych do komunikowania się z wykonawcami:
Kocon Karol – Zastępca, zastepca@starablotnica.pl
Ilona Babut – Kierownik RGK, woda@starablotnica.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych iw sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej RODO", informuję, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Stara Błotnica, Stara Błotnica 46, 26806 Stara Błotnica, tel. 48 385 77 90, e-mail:
SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Zamawiający: Gmina Stara Błotnica
Nazwa zadania: „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Stara Błotnica
oraz z PSZOK w 2026 r”
21
gmina@starablotnica.pl ; inspektor ochrony danych osobowych w Gminie Stara Błotnica, e-mail: rodo@starablotnica.pl*; Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Stara Błotnica oraz z PSZOK w 2026 r.” nr RGK.271.1.2025 prowadzonym w trybie podstawowym o wartości zamówienia mniejszej od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. — Prawo zamówień publicznych; odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. — Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), dalej „ustawa Pzp";
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RGK.271.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
a. Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstałych
i zebranych ze wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach Gminy Stara Błotnica;
b. Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) znajdującego się na terenie Gminy Stara Błotnica
c. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SWZ.
2. Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownik Zamówień (CPV)
Główny kod CPV:
90500000 - 2 Usługi związane z odpadami
Dodatkowe kody CPV:
90511000 - 2 Usługi wywozu odpadów,
90512000 - 9 Usługi transportu odpadów,
90513100 - 7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych,
90533000 - 2 Usługi gospodarki odpadami,
90514000 – 3 Usługi recyklingu odpadów.
3. Wymagania, o których mowa w art. 95 ust. 1 i 2 ustawy Pzp
3.1. Na podstawie art. 95 ust. 1 Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę
na podstawie umowy o pracę osób, wykonujących bezpośrednio czynności związane
z odbiorem odpadów z nieruchomości (kierowcy, ładowacze). Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy.
3.2. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę (art. 22 § 1 Kodeksu Pracy ),
nie dotyczy pracowników biurowych Wykonawcy (Podwykonawcy).
3.3. Zatrudnienie, o których mowa powyżej powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia.
3.4. Potwierdzeniem spełnienia tego wymogu będzie złożenie przez Wykonawcę, najpóźniej w dniu podpisania umowy o udzielenie zamówienia, wykazu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oddelegowanych do realizacji zamówienia, ze wskazaniem imienia i nazwiska danej osoby, stanowiska, rodzaju zatrudnienia oraz daty zawarcia umowy.
3.5. W przypadku konieczności zmiany – w okresie trwania umowy – osób, o których mowa w pkt. 3.1. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu uaktualnionego wykazu osób, o którym mowa w pkt 3.4. Obowiązek ten Wykonawca zrealizuje w terminie 5 dni roboczych od dnia dokonania przedmiotowej zmiany.
Na każdym etapie realizacji umowy Zamawiający ma prawo wezwać Wykonawcę
do przedstawienia dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób, o których mowa w pkt 3.1. Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 3 dni roboczych od przesłania wezwania, przedstawić żądane dokumenty.
3.6. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia
na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.1. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.1. czynności.
3.7. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
Cena brutto - 60% = 60 pkt
Aspekt środowiskowy – ograniczenie emisji spalin – 30% = 30 pkt
Aspekt środowiskowy – przeprowadzenie akcji promującej selektywną zbiórkę odpadów – 10% = 10 pkt
2. Ilość punktów, jaką oferent otrzyma za stopień spełnienia kryterium ceny ofertowej zamówienia będzie obliczana z zależności:
Kryterium 1: Cena (cena brutto) – 60 pkt:
Lc=Comin/Cobad x Wc
gdzie:
Comin – najniższa cena brutto oferowana
Cobad – cena brutto oferty badanej
Wc – waga (znaczenie) kryterium cena, równa 60 pkt
Lc – liczba punktów
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 ustawy Pzp w związku z art. 266 ustawy Pzp, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
Kryterium 2: Aspekt środowiskowy – ograniczenie emisji spalin – 30 pkt
Punkty za kryterium „Aspekt środowiskowy – ograniczenie emisji spalin zostaną przyznane przez Zamawiającego, w skali punktowej od 0 do 30 pkt
Wykonawca, który do realizacji zamówienia kieruje co najmniej trzy (3) pojazdy spełniające normę emisji spalin EURO 5 - 30 pkt
Wykonawca, który nie kieruje do realizacji zamówienia przynajmniej trzech (3) pojazdów spełniających normę emisji spalin minimum EURO 5 – 0 pkt.
Ocena zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie wykonawcy złożone w ofercie
- Formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 2 do SWZ.
Kryterium 3: Aspekt środowiskowy - przeprowadzenie akcji promującej selektywną zbiórkę odpadów /dostarczanie ulotek, broszur informacyjnych, do każdej nieruchomości/ - 10 pkt
Ocena w zakresie kryterium – kryterium środowiskowe, tj. przeprowadzenie akcji promującej selektywną zbiórkę odpadów /dostarczenie ulotek, broszur informacyjnych
do każdej nieruchomości/ będzie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy, które zawarte jest w Formularzu Ofertowym – liczba punków możliwych do uzyskania – 10 pkt.
Punkty za kryterium – Kryterium środowiskowe, tj. przeprowadzenie akcji promującej selektywną zbiórkę odpadów /dostarczenie ulotek, broszur informacyjnych do każdej nieruchomości/, będą przyznawane wg poniższych kryteriów:
a. brak wykonania kryterium – 0 pkt,
b. raz w roku – 5 pkt,
c. dwa razy w roku – 10 pkt.
Uwaga: W przypadku podania kryterium środowiskowego, tj. przeprowadzenia akcji promującej selektywną zbiórkę odpadów /dostarczenie ulotek, broszur informacyjnych
do każdej nieruchomości/ w sposób odmienny niż wynikający z powyższych wskazań, oferentowi zostanie przyznane 0 pkt. W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie kryterium środowiskowego, tj. przeprowadzenia akcji promującej selektywną zbiórkę odpadów /dostarczenie ulotek, broszur informacyjnych do każdej nieruchomości/, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca oferuje brak wykonania kryterium, wówczas przyznane zostanie w tym kryterium 0 pkt.
Miesiące przeprowadzenia akcji promującej selektywną zbiórkę odpadów /dostarczenie ulotek, broszur informacyjnych do każdej nieruchomości/ muszą zostać uzgodnione
z Zamawiającym.
3. Wyliczenie punktów zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4. Zamawiający wybierze ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba punktów przyznanych w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana
za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. – zgodnie z w/w wzorami dla każdego z kryteriów.
5. W przypadku jednakowej punktacji przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie dokonywał wyboru oferty zgodnie z zapisami art. 248 ustawy Pzp.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Ograniczenie emisji spalin
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Przeprowadzenie akcji promującej selektywną zbiórkę odpadów
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:- nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy Pzp;
- spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczące:
1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
- w tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca:
a. posiadał wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Stara Błotnica, o którym mowa w art. 9b i następnych ustawy z dnia
13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U.
z 2024 r., poz. 399),
b. posiadał aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami zwanego dalej rejestrem BDO
w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia.
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej – w tym zakresie Zamawiający wymaga,
aby Wykonawca:
1) posiadał wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia,
tj. wykonanie lub wykonywanie, co najmniej jednej usługi obejmującej swym zakresem przedmiot zamówienia, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zagospodarowania odpadów komunalnych o łącznej masie co najmniej
400 Mg, przez okres 12 miesięcy. Warunek uważa się za spełniony, kiedy Wykonawca wykaże wykonanie wyżej wymienionych usług łącznie w jednym zamówieniu lub oddzielnie w kilku odrębnych zamówieniach wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje, bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych – referencje, bądź inne dokumenty potwierdzające należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2) dysponował następującym potencjałem technicznym:
a. bazę magazynowo - transportową spełniającą wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznie 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122);
b. co najmniej dwoma (2) pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych;
c. co najmniej dwoma (2) pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych;
d. co najmniej jednym (1) pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu, spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiące dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe, potwierdzające, że Wykonawcy: - załącznik nr 3 do SWZ.
- nie podlegają wykluczeniu,
- spełniają warunki udziału w postępowaniu.
2. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów na:
2.1 Potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu
2.1.1 W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej i zawodowej Wykonawca przedłoży:
a. WYKAZ USŁUG wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – co najmniej jedną usługę obejmującą swym zakresem przedmiot zamówienia o łącznej wielkości min. 400 Mg w skali max. 12 miesięcy, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych – referencje, bądź inne dokumenty potwierdzające należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert wg treści załącznika nr 6 do SWZ.
b. WYKAZ POTENCJAŁU TECHNICZNEGO - WYKAZ pojazdów
w dyspozycji Wykonawcy:
co najmniej dwoma (2) pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
co najmniej dwoma (2) pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
co najmniej jednym (1) pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
bazą magazynowo - transportową usytuowaną i wyposażoną zgodnie
z wymogami § 2 Rozporządzenie Ministra Środowiska z dni 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013, poz. 122)
wg załącznika nr 7 do SWZ.
(W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia dokument powinien potwierdzać spełnienie warunków przynajmniej przez jednego ze współpartnerów)
2.2 Potwierdzenie braku podstaw wykluczenia
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia przez Wykonawcę z postępowania Wykonawca przedłoży:
a. Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia
16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2024r. poz. 1616 ), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 4 do SWZ),
b. odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2.2 Potwierdzenie braku podstaw wykluczenia
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia przez Wykonawcę z postępowania Wykonawca przedłoży:
a. Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia
16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2024r. poz. 1616 ), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 4 do SWZ),
b. odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
3. Zamawiający może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona,
do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
4. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w pkt 2.2. lit b. SWZ i Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych,
w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r.
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dane umożliwiające dostęp do tych środków.
5. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 2.2 lit b. SWZ, Zamawiający może żądać od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. Przepisy te stosuje się odpowiednio
do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
6. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów, o których mowa w pkt 2.2 lit b. SWZ pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów.
7. Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, Zamawiający może w każdym czasie wezwać Wykonawcę lub Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniuo udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postepowaniu.
3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej
lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp (jeżeli Zamawiający wymaga takiego warunku) jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych
lub doświadczenia (jeżeli Zamawiający wymaga takiego warunku) Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych
z Wykonawców, którzy wykonują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4.1. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz odpowiednio:
a. o którym mowa w § 9 ust. 1 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, pracy
i technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawców, dotyczy robót budowlanych, w których wykonywaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
b. o którym mowa w §9 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, pracy
i technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawców, dotyczy dostaw lub usług, w których wykonywaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
4.2. Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 Pzp, zgodnie z którym
w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi,
do realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w Formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ
i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym formularzu.
5. W przypadku, o którym mowa w pkt 2 i 3 Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy.
6. Oświadczenie wstępne, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, potwierdzając tym samym brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu
w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału
w postępowaniu.
7. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. Zgodnie z art. 445 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należnego wykonania umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy zostały określone w załączniku nr 8 do SWZ.2. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez Wykonawcę projektowanych postanowień umowy. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 455 Pzp oraz art. 439 Pzp, a także wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.
W szczególności w zakresie zmiany: ceny, terminu i inne przewidziane w załączniku nr 8 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności zachowania formy pisemnej w postaci aneksu do umowy zaakceptowanego przez obie Strony, pod rygorem nieważności.
5. Konsekwencją zmiany umowy (aneksowania) może być w szczególności zmiana terminu zakończenia realizacji zadania.