BZP: Świadczenie usług medycznych dla Izby Wytrzeźwień w Zabrzu
20.11.2025
2025/BZP 00544523/01
Izba Wytrzeźwień
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług medycznych dla Izby Wytrzeźwień w Zabrzu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Izba Wytrzeźwień
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000174728
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wolności 94
1.5.2.) Miejscowość: Zabrze
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-800
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: +48322748568
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@iwzabrze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.iwzabrze.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług medycznych dla Izby Wytrzeźwień w Zabrzu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-65addd05-2ea1-412c-90f3-0a169e57eed1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00544523
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00447708/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług Medycznych w Izbie Wytrzeźwień w okresie od 01.01.2026 do 31.12.2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-65addd05-2ea1-412c-90f3-0a169e57eed13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https;//ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej Zamawiający określił w rozdziale 11 Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ). Ze względów technicznych (ograniczona liczba znaków). Zamawiający nie może zamieścić informacji w niniejszym ogłoszeniu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja zawarta jest w Rozdziale 25 Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IW.271.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi: Świadczenie usług medycznych dla Izby Wytrzeźwień w Zabrzu przy ul. Wolności 94, 41-800 Zabrze.
Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie w szczególności:
1. Sprawowanie całodobowego nadzoru lekarskiego nad osobami doprowadzonymi do Izby Wytrzeźwień przez funkcjonariuszy Policji i strażników Straży Miejskiej, w zakresie wynikającym z Ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz Rozporządzeni Ministra Zdrowia w sprawie Izb wytrzeźwień i placówek wskazanych lub utworzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego.
2. Prowadzenie szczegółowych badań lekarskich osób doprowadzonych do Izby Wytrzeźwień (udzielanie pomocy doraźnej, która może być stosowana w Izbie Wytrzeźwień).
3. Niezwłoczne przeprowadzenie badania lekarskiego osoby doprowadzonej, w tym stwierdzenia stanu nietrzeźwości w celu wydania opinii uzasadniającej przyjęcie lub brak zasadności zatrzymania w Izbie Wytrzeźwień.
4. Zlecanie i udzielanie niezbędnej pomocy podczas przyjęcia oraz wykonania zabiegów higieniczno-sanitarnych
5. Kierowanie do zakładu opieki zdrowotnej pacjentów Izby Wytrzeźwień, po stwierdzeniu wskazań do hospitalizacji.
6. Sprawdzanie stanu zdrowia i zachowania osób przebywających w Izbie Wytrzeźwień i przeprowadzanie w tym celu obchodów sal.
7. Przekazywanie dyżurów poprzez obchód sal i przekazanie informacji o stanie przebywających osób doprowadzonych do wytrzeźwienia.
8. Wydawanie decyzji o zastosowaniu przymusu bezpośredniego i zaprzestaniu jego stosowania, osobisty nadzór i pomoc w jego wykonaniu w stosunku do osób doprowadzonych które stwarzają zagrożenia dla życia lub zdrowia własnego lub innych osób, lub niszczą przedmioty znajdujące się w otoczeniu.
9. Przeprowadzanie szczegółowych badań lekarskich osób zwalnianych z Izby Wytrzeźwień na zasadach objętych przepisami.
10. Kontrolowanie stanu sanitarnego pomieszczeń Izby wytrzeźwień oraz odnotowywanie negatywnych uwag w raporcie.
11. Przeprowadzanie z osobami zwalnianymi z Izby Wytrzeźwień rozmów uświadamiających o szkodliwości nadużywania alkoholu.
12. W sytuacji zagrożenia życia i zdrowia pracowników Izby wytrzeźwień udzielenie niezbędnej pierwszej pomocy medycznej.
13. Prowadzenie dokumentacji medycznej osób doprowadzonych (karta badania osoby doprowadzonej),
14. Zgłaszanie zapotrzebowania na brakujące leki, środki opatrunkowe – wykaz produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych stosowanych w Izbie wytrzeźwień i placówce stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 grudnia 2014 r. (Dz. U z 2022 r., poz. 2075).
15. Sporządzanie raportów z przebiegu dyżurów, z uwzględnieniem ilości zużytych leków oraz innych istotnych okoliczności.
16. Współpraca i współdziałanie z personelem Izby wytrzeźwień w celu realizacji zadań merytorycznych przypisanych izbie wytrzeźwień.
17. Wykonywanie innych czynności lekarskich przynależnych Izbie Wytrzeźwień.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121000-3 - Usługi medyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta spośród nieodrzuconych ofert, która uzyska najwyższą ocenę w ramach przyjętego kryterium oceny ofert.
2. Sposób obliczenia punktów w kryterium - Cena brutto - waga 100% (Kc):
Kc = (Cmin / Cbad) x 100% przy czym 1% = 1 pkt
gdzie:
Cmin - najniższa cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia spośród złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Cbad - zaoferowana cena brutto w zakresie zamówienia podstawowego
Kc - ilość punktów przyznanych ofercie badanej w kryterium ceny.
Maksymalną ilość punktów - 100 - otrzyma oferta z najniższą oferowaną ceną brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia. Punktacja będzie obliczana z dokładnością co najmniej do dwóch miejsc po przecinku.
3. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1.1 nie podlegają wykluczeniu,
1.2 spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały one określone.
2. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
2.1 Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
- Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2.2 Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
- Zamawiający wymaga, aby Wykonawca:
a) wpis do rejestru, o którym mowa w art. 100 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej ( t.j. Dz. U z 2025 r. poz. 450 ) prowadzonego przez organ wskazany w art. 106 ust. 1 tejże ustawy,
b) aktualny odpis albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem składania terminu ofert.
2.3 Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
- Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
2.4 Zdolności technicznej lub zawodowej
- Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że skieruje do realizacji zamówienia:
co najmniej 6 osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, posiadających uprawnienia lekarza lub felczera oraz posiadających prawo wykonywania zawodu, przyznane przez Okręgową Izbę Lekarską zgodnie z ustawą z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty ( t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1287) lub ustawą z dnia 20 lipca 1950 r. o zawodzie felczera (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 1529 z późn. zm.), a w przypadku wykonawców zagranicznych – odpowiadające im uprawnienia, z zastrzeżeniem ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej ( t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 619)