BZP: Świadczenie usługi zakupów, a w tym żywności, przygotowania i dostawy posiłków
20.11.2025
2025/BZP 00545879/01
Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Świadczenie usługi zakupów, a w tym żywności, przygotowania i dostawy posiłków
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272165010
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Jana Pawła II 2
1.4.2.) Miejscowość: Siemianowice Śląskie
1.4.3.) Kod pocztowy: 41-100
1.4.4.) Województwo: śląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.4.7.) Numer telefonu: 32 73 57 63
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@clo.com.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.clo.com.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00545879
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-11-20
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00517900
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Świadczenie usługi zakupów, a w tym żywności, przygotowania i dostawy posiłków
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne świadczenie usługi zakupów, a w tym żywności, przygotowania i dostawy posiłków do siedziby Zamawiającego zgodnie z jadłospisami przedstawionymi w załączniku nr 2 do projektu umowy Zamawiającego w ilości: śniadania - 24800, obiad - 24800, kolacja - 24800.
Wykonawca będzie dostarczał Zamawiającemu w trakcie trwania umowy 6 opakowań herbaty czarnej w torebkach pakowanych po 100 sztuk (Wykonawca może dostarczać herbatę w opakowaniu innej wielkości niż wskazana zgodnie z zapisami SWZ) i 12 kg cukru.
Wykonawca gwarantuje wysoką jakość produktów (tj. dostarczane produkty będą pozbawione GMO), z ważnymi terminami przydatności do spożycia oraz ilością zgodną z zamówieniem dietetyka.
Sposób realizacji został określony w rozdziale 5.2. pkt 1 SWZ.
Warunki przygotowania posiłków określono w rozdziale 5.2. pkt 2 SWZ.
Rodzaje diet:
Diety zostały przygotowane zgodnie z kodami i nomenklaturą diet szpitalnych dla dorosłych (Opracowanie własne na podstawie wykazu i charakterystyki diet umieszczonych na stronie https://www.gov.pl/web/zdrowie/dobry-posilek-w-szpitalu z dn.14.09.2023 r.): diety bogatobiałkowej; diety płynnej wzmocnionej; papkowatej (zupa mix. plus II danie o zmiennej konsystencji); diety z ograniczeniem łatwo przyswajalnych węglowodanów; łatwostrawnej; modyfikacje diet - diety wegetariańskiej, wegańskiej, bezglutenowej, bez laktozy lub innej w zależności od przyzwyczajeń żywieniowych i kulturowych pacjenta zgodnie z zaleceniem lekarskim w ramach ustalonej stawki żywieniowej dla diety bogatobiałkowej.
Dopuszczalne są modyfikacje całych zestawów jadłospisów oraz poszczególnych produktów za zgodą obu stron bez konieczności zmiany ceny za osobodzień.
Harmonogram dostawy oraz zgłaszania ilości posiłków.
Wykonawca będzie dostarczał posiłki do siedziby Zamawiającego trzy razy dziennie w godzinach:
• śniadanie - między godziną 6:30 a 7:00
• obiad - między godziną 11:30 a 12:00
• kolacja - między godziną 16:30 a 17:00
Zamawiający zapewnia naczynia jednorazowe: pojemniki na zupę, pojemniki obiadowe, pojemniki na śniadania
i kolacje, kubki, sztućce itp.
Jednorazowe, bezzwrotne plastikowe pojemniki do których pakowane są dodatki do posiłków typu: dżemy, sosy (ketchup, musztarda), twarożki, pasty twarogowe, warzywne zapewnia Wykonawca.
Zamówienie na posiłki (ilościowe i rodzajowe) składane będą przez dietetyka lub inny wyznaczony personel Zamawiającego, telefonicznie lub e-mailowo wg poniższych zasad:
Godziny zgłaszania posiłków:
Śniadanie – dzień poprzedzający dostawę do godziny 13:30
Obiad – w dniu dostawy do godziny 8:30
Kolacja – w dniu dostawy do godziny 13:30
Ewentualne korekty ilości posiłków np. w przypadku nagłego przejęcia:
Obiady – w dniu dostawy do godziny 9:30
Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, polegającego na zmniejszeniu ilości zamawianych posiłków do 20% w okresie realizacji umowy. Zastosowanie prawa opcji może nastąpić w szczególności
w przypadku zmniejszenia ilości zmniejszenia ilości pacjentów. W takim przypadku, zmniejszenie ilości
świadczonej usługi zostanie ustalone w oparciu o dokument stanowiący zestawienie miesięcznej ilości świadczonej usługi (liczony narastająco) sporządzany przez Zamawiającego. O skorzystaniu z prawa opcji (jego wykonaniu)
Zamawiający powiadomi Wykonawcę co najmniej z trzydziestodniowym wyprzedzeniem poprzez złożenie oświadczenia o wykonaniu prawa opcji na adres mailowy Wykonawcy. Za datę skutecznego powiadomienia
Wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji uważa się dzień doręczenia wiadomości e-mail z potwierdzeniem jej przeczytania, a w przypadku jego braku – pierwszy dzień roboczy następujący po dniu wysłania. Rozliczenie
związane z wykorzystaniem prawa opcji w zakresie ilości posiłków odbywać się będzie w oparciu o ceny jednostkowe zawarte w formularzu ofertowym. Powyższe uprawnienia Zamawiającego nie stanowi zmiany umowy na podstawie art. 454 ust. 1 ustawy Pzp.
Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne świadczenie usługi zakupów, a w tym żywności, przygotowania i dostawy posiłków do siedziby Zamawiającego zgodnie z jadłospisami przedstawionymi w załączniku nr 2 do projektu umowy Zamawiającego w ilości: śniadania - 24800, obiad - 24800, kolacja - 24800.
Wykonawca będzie dostarczał Zamawiającemu w trakcie trwania umowy 6 opakowań herbaty czarnej w torebkach pakowanych po 100 sztuk (Wykonawca może dostarczać herbatę w opakowaniu innej wielkości niż wskazana zgodnie z zapisami SWZ) i 12 kg cukru.
Wykonawca gwarantuje wysoką jakość produktów (tj. dostarczane produkty będą pozbawione GMO), z ważnymi terminami przydatności do spożycia oraz ilością zgodną z zamówieniem dietetyka.
Sposób realizacji został określony w rozdziale 5.2. pkt 1 SWZ.
Warunki przygotowania posiłków określono w rozdziale 5.2. pkt 2 SWZ.
Rodzaje diet:
Diety zostały przygotowane zgodnie z kodami i nomenklaturą diet szpitalnych dla dorosłych (Opracowanie własne na podstawie wykazu i charakterystyki diet umieszczonych na stronie https://www.gov.pl/web/zdrowie/dobry-posilek-w-szpitalu z dn.14.09.2023 r.): diety bogatobiałkowej; diety płynnej wzmocnionej; papkowatej (zupa mix. plus II danie o zmiennej konsystencji); diety z ograniczeniem łatwo przyswajalnych węglowodanów; łatwostrawnej; modyfikacje diet - diety wegetariańskiej, wegańskiej, bezglutenowej, bez laktozy lub innej w zależności od przyzwyczajeń żywieniowych i kulturowych pacjenta zgodnie z zaleceniem lekarskim w ramach ustalonej stawki żywieniowej dla diety bogatobiałkowej.
Dopuszczalne są modyfikacje całych zestawów jadłospisów oraz poszczególnych produktów za zgodą obu stron bez konieczności zmiany ceny za osobodzień.
Harmonogram dostawy oraz zgłaszania ilości posiłków.
Wykonawca będzie dostarczał posiłki do siedziby Zamawiającego trzy razy dziennie w godzinach:
• śniadanie - między godziną 6:30 a 7:00
• obiad - między godziną 11:30 a 12:00
• kolacja - między godziną 16:30 a 17:00
Zamawiający zapewnia naczynia jednorazowe: pojemniki na zupę, pojemniki obiadowe, pojemniki na śniadania
i kolacje, kubki, sztućce itp.
Jednorazowe, bezzwrotne plastikowe pojemniki do których pakowane są dodatki do posiłków typu: dżemy, sosy (ketchup, musztarda), twarożki, pasty twarogowe, warzywne zapewnia Wykonawca.
Zamówienie na posiłki (ilościowe i rodzajowe) składane będą przez dietetyka lub inny wyznaczony personel Zamawiającego, telefonicznie lub e-mailowo wg poniższych zasad:
Godziny zgłaszania posiłków:
Śniadanie – dzień poprzedzający dostawę do godziny 13:30
Obiad – w dniu dostawy do godziny 8:30
Kolacja – w dniu dostawy do godziny 13:30
Ewentualne korekty ilości posiłków np. w przypadku nagłego przejęcia:
Obiady – w dniu dostawy do godziny 9:30
Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, polegającego na zmniejszeniu ilości zamawianych posiłków do 20% w okresie realizacji umowy. Zastosowanie prawa opcji może nastąpić w szczególności
w przypadku zmniejszenia ilości zmniejszenia ilości pacjentów. W takim przypadku, zmniejszenie ilości
świadczonej usługi zostanie ustalone w oparciu o dokument stanowiący zestawienie miesięcznej ilości świadczonej usługi (liczony narastająco) sporządzany przez Zamawiającego. O skorzystaniu z prawa opcji (jego wykonaniu)
Zamawiający powiadomi Wykonawcę co najmniej z trzydziestodniowym wyprzedzeniem poprzez złożenie oświadczenia o wykonaniu prawa opcji na adres mailowy Wykonawcy. Za datę skutecznego powiadomienia
Wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji uważa się dzień doręczenia wiadomości e-mail z potwierdzeniem jej przeczytania, a w przypadku jego braku – pierwszy dzień roboczy następujący po dniu wysłania. Rozliczenie
związane z wykorzystaniem prawa opcji w zakresie ilości posiłków odbywać się będzie w oparciu o ceny jednostkowe zawarte w formularzu ofertowym. Powyższe uprawnienia Zamawiającego nie stanowi zmiany umowy na podstawie art. 454 ust. 1 ustawy Pzp.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada decyzję Powiatowego Inspektora Sanitarnego potwierdzającą możliwość prowadzenia działalności cateringowej.
II. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, tj.
1. dysponują co najmniej jednym środkiem transportu, posiadającym decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego, potwierdzającą, że środek transportu został dopuszczony do przewozu posiłków;
2. dysponują 1 dietetykiem, który ukończył szkołę policealną dwuletnią z tytułem Dietetyka lub Technika Technologii Żywienia specjalność dietetyka lub studia licencjackie lub magisterskie na wydziale Dietetyki.
3. posiadają doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj: wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 usługę przez okres 12 miesięcy przygotowania i dostawy posiłków w zakresie żywienia zbiorowego dla dużych grup ludzi w instytucjach: szkoły, szpitala, zakładu pracy, przedszkola, domu pomocy społecznej w ramach jednej umowy o wartości minimum 864.000,00 zł brutto.
Po zmianie:
I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada decyzję Powiatowego Inspektora Sanitarnego potwierdzającą możliwość prowadzenia działalności cateringowej.
II. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, tj.
1. dysponują co najmniej jednym środkiem transportu, posiadającym decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego, potwierdzającą, że środek transportu został dopuszczony do przewozu posiłków;
2. dysponują 1 dietetykiem, który ukończył szkołę policealną dwuletnią z tytułem Dietetyka lub Technika Technologii Żywienia specjalność dietetyka lub studia licencjackie lub magisterskie na wydziale Dietetyki.
3. posiadają doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj: wykonał,
a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 usługę przez okres 12 miesięcy przygotowania i dostawy co najmniej trzech posiłków dziennie (śniadanie, obiad, kolacja) w zakresie żywienia zbiorowego dla dużych grup ludzi w instytucjach: szkoły, szpitala, zakładu pracy, przedszkola, domu pomocy społecznej w ramach jednej umowy o wartości minimum 864.000,00 zł brutto.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-11-21 08:00
Po zmianie:
2025-11-25 08:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-11-21 08:30
Po zmianie:
2025-11-25 08:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-12-19
Po zmianie:
2025-12-23