BZP: Wywóz nieczystości płynnych z posesji administrowanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Czerwionce-Leszczynach
25.11.2025
2025/BZP 00554094/01
ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W CZERWIONCE-LESZCZYNACH
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wywóz nieczystości płynnych z posesji administrowanych przez
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Czerwionce-Leszczynach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W CZERWIONCE-LESZCZYNACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240785831
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ligonia 5 C
1.5.2.) Miejscowość: Czerwionka-Leszczyny
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-238
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zgm.zp@czerwionka-leszczyny.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgm-czerwionka-leszczyny.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wywóz nieczystości płynnych z posesji administrowanych przez
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Czerwionce-Leszczynach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e4e03e2e-6f19-454c-8013-e0070b2b18b7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00554094
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00017772/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Wywóz nieczystości płynnych z posesji administrowanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Czerwionce-Leszczynach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e4e03e2e-6f19-454c-8013-e0070b2b18b73.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Platforma e-zamówienia, https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa "Regulamin Platformy e-Zamówienia", dostępny na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązki dotyczące RODO zawarte są w załączniku nr 11 do SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Obowiązki dotyczące RODO zawarte są w załączniku nr 11 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 11/ZP/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 157000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi obejmującej wywóz nieczystości płynnych z 23 lokalizacji administrowanych przez Zamawiającego usytuowanych na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny, zgodnie z harmonogramem wywozu na rok 2026. Przedmiot zamówienia obejmuje również pozostawanie w gotowości do świadczenia usługi poza przyjętym harmonogramem w przypadku wystąpienia awarii, w tym w dni świąteczne i wolne od pracy. Szacunkowa ilość nieczystości płynnych objęta niniejszym zamówieniem wynosi około 6 020m³. Oszacowana ilość wywozu nieczystości płynnych nie ma charakteru wiążącego, gdyż rozliczenie będzie następowało w oparciu o faktycznie wykonane wywozy.
W przypadku przerw w wykonaniu przedmiotu Umowy (np. awaria sprzętu, przeglądy techniczne sprzętu, naprawy itp.) Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia wywozu zastępczego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90400000-1 - Usługi utylizacji nieczystości
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90410000-4 - Usługi usuwania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 364 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Rodzaje kryteriów oceny ofert
1)
Kryterium nr 1
Cena brutto oferty – „C”
60,00%
2)
Kryterium nr 2
Termin awaryjnego odbioru nieczystości – "T"
40,00%
1) Kryterium nr 1 – "Cena brutto oferty" C – 60 %
Ocena ofert w tym kryterium zostanie dokonana według następującego wzoru:
Cmin
C = ------------- x 60% x 100
Cb
gdzie:
C - ilość punktów dla badanej oferty w kryterium nr 1
Cmin - najniższa zaoferowana cena brutto, spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu
Cb - cena brutto oferty badanej.
W kryterium "cena brutto oferty" maksymalnie można otrzymać 60 punktów.
2) Kryterium nr 2 - "Termin awaryjnego odbioru nieczystości" T - 40%
Wykonawca zobowiązany jest podać w ofercie termin (czas) awaryjnego odbioru nieczystości płynnych liczonego od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego takiej potrzeby, wskazując (wybierając) jeden z poniższych terminów:
1 – do 12 godzin od zgłoszenia - 40 pkt
2 – od 12-24 godzin od zgłoszenia– 20 pkt
3 – pow 24 godzin od zgłoszenia – 0 pkt
W kryterium "Termin awaryjnego odbioru nieczystości" można otrzymać maksymalnie 40 punktów.
Wymagany przez Zamawiającego minimalny termin (czas) awaryjnego odbioru nieczystości wynosi do 12 godzin a maksymalny powyżej 24 godzin. Zamawiający wymaga określenia terminu awaryjnego odbioru nieczystości poprzez wskazanie symbolu 1 lub 2 lub 3 w Formularzu oferty. W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże w ofercie żadnego terminu awaryjnego odbioru nieczystości Zamawiający przyjmie, że Wykonawca zaoferował termin 3. W przypadku gdy Wykonawca wskaże więcej niż jeden termin awaryjnego odbioru nieczystości Zamawiający odrzuci ofertę tego Wykonawcy.
Odpowiednią ilość punktów dla wyżej wymienionych kryteriów otrzymają wszystkie oferty niepodlegające odrzuceniu.
Za ofertę najkorzystniejszą, uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą sumaryczną liczbę punktów przyznanych za wszystkie kryteria, wyliczoną według następującego wzoru:
X = C + T
gdzie X - łączna ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie;
C - ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium " Cena brutto oferty";
T- ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium "Termin awaryjnego odbioru nieczystości".
Przyznane punkty będą zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku, albo z większą dokładnością umożliwiającą wybór najkorzystniejszej oferty. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie podlegają odrzuceniu. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin awaryjnego odbioru nieczystości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jeżeli Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnienia do prowadzenia działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Czerwionka-Leszczyny wydanego przez właściwy organ, obejmujące okres realizacji zamówienia.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej i zawodowej jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje pojazdem asenizacyjnym służącym do wywozu nieczystości ciekłych bezpośrednio z szamb bezodpływowych do punktów zlewnych.
W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. Konsorcjum) warunek dotyczący zdolności technicznej może być spełniony wspólnie lub przez jednego z tych Wykonawców (Wykonawcy muszą wykazać, iż łącznie spełniają warunek w zakresie zdolności technicznej).