BZP: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Kudowa-Zdrój
26.11.2025
2025/BZP 00557337/01
Gmina Kudowa-Zdrój
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Kudowa-Zdrój
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kudowa-Zdrój
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890717929
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zdrojowa 24
1.5.2.) Miejscowość: Kudowa-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-350
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@kudowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kudowa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Kudowa-Zdrój
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b5acda8f-3d3c-40bf-9ca8-662767064eba
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00557337
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00074911/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Kudowa-Zdrój
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/kudowa3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/kudowa
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/kudowa
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
3. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
5. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
6. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych
8. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformy zamieszczone są na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Szczegółowe zapisy zawarte są w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, zamawiający informuje, że:
1) administratorem danych osobowych osób fizycznych jest Zamawiający Gmina Kudowa-Zdrój reprezentowana przez Burmistrza Miasta Kudowa-Zdrój z siedzibą ul. Zdrojowa 24, 57-350 Kudowa-Zdrój
2) Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pocztą elektroniczną na adres iod@kudowa.pl
3) dane osobowe osób fizycznych przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679 w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Kudowa-Zdrój”
4) Oznaczenie sprawy (numer referencyjny: IR.271.1.22.2025) prowadzonym przez Zamawiającego - Gminę Kudowa-Zdrój
5) w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 rozporządzenia 2016/679;
6) osoba fizyczna posiada:
a) na podstawie art. 15 rozporządzenia 2016/679 prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących;
b) na podstawie art. 16 rozporządzenia 2016/679 prawo do sprostowania swoich danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 rozporządzenia 2016/679 prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba fizyczna uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy rozporządzenia 2016/679;
7) osobie fizycznej nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e rozporządzenia 2016/679 prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 rozporządzenia 2016/679;
c) na podstawie art. 21 rozporządzenia 2016/679 prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych osób fizycznych jest art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IR.271.1.22.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie do 4.554.984,14 PLN na wyprzedzające finansowanie (prefinansowanie) zadań finansowanych ze środków budżetu Unii Europejskiej – część unijna (w tym refundacje poniesionych wydatków) – 3.672.418,00 zł, część krajowa (w tym refundacje poniesionych wydatków) – 882.566,14 zł.
z okresem spłaty do 31.12.2029 roku.
Warunki udzielenia kredytu:
• Kredyt w złotych polskich,
• Kredyt wykorzystany zostanie na wyprzedzające finansowanie (prefinansowanie) zadań finansowanych ze środków budżetu Unii Europejskiej (w tym refundacje poniesionych wydatków)
• dopuszcza się zmianę między kwotami przeznaczenia kredytu (np. zmianę kwoty na wyprzedzające finansowanie między częścią unijną i krajową) bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat,
• dopuszcza się możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat,
• Termin uruchomienia – do 29.12.2025 roku,
• Wykorzystanie kredytu nastąpi poprzez realizację dyspozycji kredytowej w formie przelania środków na konto zamawiającego, które zostanie wskazane w treści umowy.
• Dla potrzeb wyliczenia oferty należy przyjąć, że uruchomienie kredytu nastąpi jednorazowo w dniu 29.12.2025,
• Okres kredytowania do 31.12.2029 roku,
• spłata kapitału nastąpi co najmniej w trzech ratach:
- do 31.12.2026 roku – 3.672 418,00 zł
- do 31.12.2028 roku – 503.096,51 zł.
- do 31.12.2033 roku – 379.469,63 zł.
• Jeżeli dzień spłaty przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, spłata dokonywana będzie w ostatnim dniu roboczym przypadającym przed tym dniem.
• Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy kredytowej, w części dotyczącej zmiany harmonogramu spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów,
• Spłata odsetek nastąpi w okresach kwartalnych począwszy od I kwartału 2026 z terminem płatności na ostatni dzień roboczy każdego lub ostatni dzień każdego kwartału i liczona będzie od kwoty pozostałej do spłaty,
• Przy naliczeniu odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w miesiącu a rok obrachunkowy liczy 365/366 dni,
• Oprocentowanie kredytu liczone będzie wg zmiennej stopy procentowej ustalonej w oparciu o stawkę WIBOR dla kwartalnych złotowych depozytów międzybankowych (3M) skorygowane o marżę banku.
Stawka ustalana na okres 3 miesięcy w wysokości stawki WIBOR 3M wyznaczana na 2 dni robocze przed końcem kwartału i obowiązująca od I-go dnia następnego kwartału.
• Marża banku ma charakter stały przez cały okres obowiązywania umowy,
• Dla potrzeb wyliczenia ceny oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 3M z 14.11.2025 roku tj. 4,27 % oraz okres kredytowania od 29.12.2025 roku do 31.12.2029 roku,
• Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna,
• Prowizja za uruchomienie kredytu nie powinna być wyższa niż 0,5 % kwoty kredytu.
• Prowizja, opłaty i inne podobne świadczenia za uruchomienie kredytu płatne będą jednorazowo w dniu uruchomienia kredytu,
• W sytuacji, gdy kredyt zostanie spłacony wcześniej – odsetki liczone są do dnia spłaty kredytu,
• Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową kontrasygnowaną przez Skarbnika Gminy,
• Na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji, stanowiącym załącznik do umowy kredytowej zostanie złożona kontrasygnata skarbnika gminy,
• W całym okresie kredytowania Zamawiający może podjąć decyzję o spłacie całości lub części należności głównej bez dodatkowych opłat i prowizji.
• Koszty obsługi kredytu (cenę ofertową) stanowią prowizja przygotowawcza, opłaty i inne podobne świadczenia oraz oprocentowanie kredytu,
2. Wykaz załączników z informacjami dla Wykonawców o sytuacji finansowej i zdolności kredytowej Zamawiającego (załączonych do SWZ w formie elektronicznej):
I. Informacje o sytuacji finansowej:
I.1. Sprawozdanie Rb-27S
a) za III kwartał 2025 roku
b) za 2024 rok
c) za 2023 rok
I.2. Sprawozdanie Rb-28S
a) za III kwartał 2025 roku
b) za 2024 rok
c) za 2023 rok
I.3. Sprawozdanie Rb-N
a) za III kwartał 2025 roku
b) za 2024 rok
c) za 2023 rok
I.4. Sprawozdanie Rb-Z i Rb-UZ
a) za III kwartał 2025 roku
b) za 2024 rok
c) za 2023 rok
d) sprawozdanie Rb-UZ za 2024 rok
e) sprawozdanie Rb-UZ za 2023 rok
I.5. Sprawozdanie Rb-NDS
a) za III kwartał 2025 roku
b) za 2024 rok
c) za 2023 rok
I.6. Sprawozdanie z wykonania budżetu wraz z informacją o stanie mienia komunalnego
a) za 2024 rok
b) za 2023 rok
I.7. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Burmistrza Miasta sprawozdaniu z wykonania budżetu:
a) za 2024 rok
b) za 2023 rok
I.8. Uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawowaniem z wykonania budżetu gminy:
a) za 2024 rok
b) za 2023 rok
I.9. Uchwała w sprawie udzielenia absolutorium burmistrzowi Miasta Kudowa-Zdrój
a) za 2024 rok
b) za 2023 rok
I.10. Opinia RIO o absolutorium
a) za 2024 rok
b) za 2023 rok
I.11. Uchwała w sprawie udzielenia Burmistrz Miasta wotum zaufania.
a) za 2024 rok
b) za 2023 rok
II. Informacje o zdolności kredytowej
II.1. Zarządzenie w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego
II.2 Uchwała nr XIV/69/24 Rady Miejskiej Kudowy-Zdroju z dnia 30 grudnia 2024 r. w sprawie budżetu gminy Kudowa-Zdrój na 2025 rok.
II.2.1. Uchwała nr XX/109/25 Rady Miejskiej Kudowy-Zdroju z dnia 25 czerwca 2025 r. w sprawie zmian w budżecie gminy Kudowa-Zdrój na 2025 rok (zwiększenie kwoty kredytu do 4.554.984,14 zł).
II.2.2 Zarządzenie nr 0050.223.2025 Burmistrza Miasta Kudowa-Zdrój z dnia 17 listopada 2025 roku w sprawie zmian w budżecie gminy Kudowa-Zdrój na 2025 rok (ostatnia zmiana).
II.3 Opinia RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu przyjętej w uchwale budżetowej na 2025 rok oraz w uchwale w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy
II.4 uchwała XIV/68/24 Rady Miejskiej Kudowy-Zdroju z dnia 30 grudnia 2024 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kudowa-Zdrój (na lata 2025-2033).
II.4.1 uchwała XX/108/25 Rady Miejskiej Kudowy-Zdroju z dnia 25 czerwca 2025 roku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej (zwiększenie kwoty kredytu planowanego do zaciągnięcia w 2025 roku do 4.554.984,14 zł)
II.4.2 uchwała XXIII/124/25 Rady Miejskiej Kudowy-Zdroju z dnia 30 września 2025 roku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej (zmiana przeznaczenia kredytu)
II.4.3 uchwała XXIV/130/25 Rady Miejskiej Kudowy-Zdroju z dnia 29 października 2025 roku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej (ostatnia zmiana)
II.5 Informacja dotycząca zobowiązań finansowych wobec banków i innych instytucji finansowych wg stanu na 24-11-2025 roku Miasta
II.6 Wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z gminą.
II.7 Informacja o udzielonych poręczeniach i gwarancjach.
II.8 Oświadczenie o braku postępowania naprawczego i restrukturyzacyjnego.
II.9 Oświadczenie o nieposiadaniu zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec banków.
II.10 Zaświadczenie o wyborze Burmistrza.
II.11 Ślubowanie Burmistrza - wyciąg z protokołu z sesji Rady Miejskiej
II.12 Uchwała w sprawie powołania skarbnika gminy
II.13 Zaświadczenie o nadaniu numeru REGON
II.14 Zaświadczenie o nadaniu numeru NIP
II.15 Zaświadczenie o nieposiadaniu zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec:
a) Urzędu Skarbowego,
b) ZUS.
3. Zamawiający przedstawi wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę przed podpisaniem umowy kredytowej opinie banków i innych instytucji finansowych o prowadzonych rachunkach i obsługiwanych kredytach, jeśli takie będą wymagane.
4. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości spłaty kredytu długoterminowego – zostanie przedłożona niezwłocznie po otrzymaniu.
5. Wykaz załączników z informacjami dla Wykonawców o sytuacji finansowej i zdolności kredytowej Zamawiającego - załączonych do SWZ w formie elektronicznej:
1) zał. nr 1 do SWZ. - Informacje o sytuacji finansowej od I.1 do I.11b. Plik zawierający skompresowane dokumenty w formacie ZIP.,
2) zał. nr 2 do SWZ- Informacje o zdolności kredytowej: Informacje o zdolności kredytowej od II.1 do II.15b. Plik zawierający skompresowane dokumenty w formacie ZIP.,
3) zał. nr 3 do SWZ. Plik zawierający projektowane postanowienia umowy w formacie PDF.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2029-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryterium: ”Cena” - C
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów (art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy).W odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał aktualne zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych wydane przez Komisję Nadzoru Bankowego, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 roku Prawo Bankowe (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1646 ze zm.) lub inny dokument potwierdzający, iż Wykonawca posiada zezwolenie na utworzenie, rozpoczęcie i wykonywanie czynności bankowych. (Art. 178 ust.1 ustawy Prawo Bankowe dot. innego dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe), w przypadku podmiotów innych niż banki: koncesji lub zezwolenia lub licencji, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej; wzory oświadczeń o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej albo przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowią odpowiednio Załączniki nr 5 i 6 do SWZ;
2) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 Pzp,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 6 Pzp,
d) art. 109 ust. 1 pkt 7, 8 i 10 Pzp.
Wzór oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda:
1) Aktualnego zezwolenia uprawniającego do wykonywania czynności bankowych wydanego przez Komisję Nadzoru Bankowego, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 roku Prawo Bankowe (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1646 ze zm.) lub inny dokument potwierdzający, iż Wykonawca posiada zezwolenie na utworzenie, rozpoczęcie i wykonywanie czynności bankowych. (Art. 178 ust.1 ustawy Prawo Bankowe dot. innego dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe), w przypadku podmiotów innych niż banki: koncesji lub zezwolenia lub licencji, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym niniejszym zamówieniem;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiając nie żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z informacjami zawartymi w rozdziałach od XVII do XXII SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ zostaną spełnione wyłącznie:1) jeżeli warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i realizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane;
2) Wykonawcy są zobowiązani ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być złożone wraz z ofertą.
W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka winna określać: strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres usług przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje następującą możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty przy wystąpieniu następujących warunków:- zmiany podanego w ofercie wynagrodzenia wykonawcy kalkulowanego do rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia w związku ze zmianą wielkości referencyjnej stawki WIBOR 3M, liczby dni korzystania z kredytu i wielkości uruchomionego kredytu,
- niewykorzystania pełnej kwoty kredytu,
- zmiany harmonogramu spłat,
- skrócenia okresu kredytowania w związku z podjęciem decyzji o spłacie całości lub części należności.
Zmiana podanego w ofercie wynagrodzenia wykonawcy, kalkulowanego do rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia, uzależniona od wielkości uruchomionego kredytu, liczby dni korzystania z kredytu oraz zmian wielkości referencyjnej stawki WIBOR 3M nie wymaga formy pisemnej.
3. Strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych umowy oraz zmian będących następstwem zmian danych stron ujawnionych w rejestrach publicznych, a także zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu umowy bądź zwiększających użyteczność przedmiotu umowy. W takiej sytuacji, strony wprowadzą do umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zamiarem wykonania przedmiotu umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-04 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/kudowa
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-04 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-02
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Podstawy wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie ustawy z 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. 2023 poz. 129)1. Na podstawie art. 7 ust. 1 w/w ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
2. Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w ust. 1.
3. W przypadku wykonawcy lub uczestnika konkursu wykluczonego na podstawie okoliczności określonych ust. 1, zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy, nie zaprasza go do złożenia oferty dodatkowej, nie prowadzi z takim wykonawcą negocjacji odpowiednio do trybu stosowanego do udzielenia zamówienia publicznego oraz etapu prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie ust. 1, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udziału w konkursie lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie, podlegają karze pieniężnej nakładanej Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
W związku z powyższym, w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawca, którego ofertę wybrano, składa zamawiającemu:
OŚWIADCZENIE, wykonawcy / wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia / podmiotu udostępniającego zasoby w zakresie braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie art. 7 ust. 1 pkt 1 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. 2023 poz. 129). Powyższe oświadczenie winno być złożone nie później niż w dniu podpisywania umowy wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 16 lub Załącznik nr 17 do SWZ.