BZP: Sukcesywne sporządzenie do 100 operatów szacunkowych, dotyczących wyceny nieruchomości na potrzeby Krajowego Zasobu Nieruchomości, w terminie do dnia 31 grudnia 2027 roku
26.11.2025
2025/BZP 00557522/01
Krajowy Zasób Nieruchomości.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sukcesywne sporządzenie do 100 operatów szacunkowych, dotyczących wyceny nieruchomości na potrzeby Krajowego Zasobu Nieruchomości, w terminie do dnia 31 grudnia 2027 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Krajowy Zasób Nieruchomości.
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368112343
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nowy Świat 19
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-029
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: +48533367528
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: agnieszka.wozniak@kzn.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.kzn.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Nieruchomości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywne sporządzenie do 100 operatów szacunkowych, dotyczących wyceny nieruchomości na potrzeby Krajowego Zasobu Nieruchomości, w terminie do dnia 31 grudnia 2027 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b099f524-a243-4886-80bc-dd5a1037466f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00557522
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00101676/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 USŁUGA WYKONANIA OPERATU
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kzn.ezamawiajacy.pl/pn/kzn/demand/242591/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://kzn.ezamawiajacy.pl/pn/kzn/demand/242591/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://kzn.ezamawiajacy.pl/pn/kzn/demand/242591/notice/public/details
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DO-ZP.260.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 530000 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 370000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Sukcesywne sporządzenie do 100 operatów szacunkowych, dotyczących wyceny nieruchomości na potrzeby Krajowego Zasobu Nieruchomości, w terminie do dnia 31 grudnia 2027 roku
Sporządzenie do 100 operatów szacunkowych, dotyczących nieruchomości na potrzeby Krajowego Zasobu Nieruchomości. Realizacja zamówienia odbędzie w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2027 r. z możliwością przedłużenia o 3 miesiące w oparciu o zlecone wyceny poszczególnych nieruchomości.
Zamówienie składa się ze sporządzenia do 60 operatów szacunkowych celem zbycia nieruchomości aportem do społecznych inicjatyw mieszkaniowych oraz wniesienia do spółki celowej a także sporządzeniu do 10 operatów na inny cel niż zbycie aportem, tj. sprzedaż, nieodpłatne przekazanie nieruchomości, oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości, zamiana nieruchomości. Ponadto zamówienie obejmuje sporządzenie do 30 operatów szacunkowych dla ustalenia wynagrodzenia za ustanowienie służebności przesyłu. Łączna ilość operatów dotyczy do 100 nieruchomości.
Cel wyceny to określenie wartości rynkowej prawa własności przedmiotu wyceny dla potrzeb zbycia nieruchomości w formach, o których mowa w ustawie o KZN oraz ustalenia wynagrodzenia za ustanowienia służebności przesyłu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena (wartość brutto) za wycenę wartości rynkowej nieruchomości zabudowanej obiektami nieużytkowanymi, składającej się z kompleksu działek o powierzchni łącznej nieprzekraczającej 5 ha, położonej na terenie miast na prawach powiatu
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena (wartość brutto) za wycenę wartości rynkowej nieruchomości niezabudowanej, składającej się z kompleksu działek o powierzchni łącznej nieprzekraczającej 5 ha, położonej na terenie miast na prawach powiatu
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena (wartość brutto) za wycenę wartości rynkowej nieruchomości zabudowanej obiektami nieużytkowanymi, składającej się z kompleksu działek o powierzchni łącznej nieprzekraczającej 5 ha, położonej w miejscowościach innych niż miasta na prawach powiatu
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena (wartość brutto) za wycenę wartości rynkowej nieruchomości niezabudowanej, składającej się z kompleksu działek o powierzchni łącznej nieprzekraczającej 5 ha, położonej w miejscowościach innych niż miasta na prawach powiatu
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 6
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 25
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Nazwa warunku:Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej
Opis warunku:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 12 usług realizacyjnych w przedmiocie operatów szacunkowych, dotyczących nieruchomości gruntowych (zabudowanych lub niezabudowanych), na terenie co najmniej 12 województw w każdym roku (w tym obowiązkowo w województwach: dolnośląskim, śląskim, pomorskim, wielkopolskim i mazowieckim w każdym roku).
W celu potwierdzenia spełniania ww. warunku, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, zażądać przedstawienia dokumentów potwierdzających ich spełnianie, a jeśli Wykonawca ich nie złoży, Zamawiający może uznać, że Wykonawca nie spełnia ww. warunków i odrzucić jego ofertę.
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunku, określonego w rozdziale II podrozdziale 7 SWZ w oparciu o kompletność oraz prawidłowość złożonych dokumentów i oświadczeń, jakich żąda Zamawiający. Ocena zostanie dokonana na podstawie treści tych dokumentów, wg formuły spełnia / nie spełnia. Oświadczenia i dokumenty będą badane pod względem formalnoprawnym, a także, czy informacje w nich zawarte potwierdzają spełnienie wymagań Zamawiającego, w tym w zakresie zgodności ze stanem faktycznym. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił ww. warunki. Ponadto w celu potwierdzenia spełniania ww. warunków, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, zażądać przedstawienia uzupełnienia ww. dokumentów. Jeśli Wykonawca ich nie złoży lub nie uzupełni, Zamawiający może uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych uprawnień / zdolności i odrzucić jego ofertę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: DOKUMENTY SKŁADANE NA WEZWANIE
Wykaz podmiotowych środków dowodowych
Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
b) w zakresie potwierdzenia braku podstaw wykluczenia:
- oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, wskazanych przez Zamawiającego w zakresie art. 108 ust. 1 oraz w art. 109 ust. 1 pkt 4), 5), 6), 8), 9), 10) ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2023 poz. 129) (zgodnie z wzorem określonym w Załączniku nr 5 do SWZ).
- oświadczenia Wykonawcy o braku przynależności lub o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp w niniejszym postępowaniu (zgodnie z wzorem określonym w Załączniku nr 9 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) DOKUMENTY SKŁADANE RAZEM Z OFERTĄ
1. Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym .
2. Wykonawca dołącza do oferty oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale II podrozdziałach 7 i 8 SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w rozdziale II podrozdziale 9 pkt 2 SWZ (wzór niniejszego Oświadczenia, stanowi Załącznik nr 4 do SWZ).
3. Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
4. Oświadczenie składają odrębnie:
- wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
- podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy;
- podwykonawcy, na których zasobach wykonawca nie polega przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podwykonawcy (jeżeli zamawiający weryfikuje podstawy wykluczenia w odniesieniu do podwykonawcy).
DOKUMENTY SKŁADANE NA WEZWANIE
Wykaz podmiotowych środków dowodowych
Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) w zakresie potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
- wykazu osób, zgodnie z treścią warunku wskazanego w rozdziale II podrozdziale 7 pkt 4) SWZ - wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
- wykazu usług, zgodnie z treścią warunku wskazanego w rozdziale II podrozdziale 7 pkt 4) SWZ - (Wzór niniejszego Wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ) wraz z załączeniem dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zgodnie z SWZ5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp, możliwość dokonywania zmian postanowień Umowy, w zakresie:1) zmiany zakresu / sposobu realizacji świadczenia, w przypadku:
a) konieczności zwiększenia zakresu umowy lub przedłużenia okresu jej obowiązywania, gdy łączna wartość zmiany jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 10% wartości pierwotnej umowy, o której mowa w § 4 ust 1, a zmiana ta nie powoduje zmiany ogólnego charakteru umowy.
b) zachodzi potrzeba zaniechania części prac określonych w treści Umowy. Wykonawca zobowiązany jest wykonać usługi w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym;
c) zmiany osób delegowanych do realizacji zamówienia, tj. Rzeczoznawców wskazanych w § 3 ust 3 umowy, w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych m.in. takich jak choroba, śmierć, ustanie stosunku pracy. Przy czym Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie zastąpić tę osobę inną osobą (Rzeczoznawcą) – który posiada nie mniejsze doświadczenie niż doświadczenie osoby wskazanej pierwotnie w umowie i spełnia warunki udziału i kryteria określone w SWZ do przedmiotowego postępowania. Niniejsza zmiana jest możliwa wówczas, gdy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumenty potwierdzające uprawnienia i doświadczenie tej osoby.
2) zmiany terminu realizacji, w przypadku:
a) w przypadku zawarcia Umowy z Wykonawcą po upływie pierwotnego terminu związania ofertą – o czas, jaki minął od upływu pierwotnego terminu związania ofertą do dnia zawarcia umowy;
b) gdy przed upływem terminu określonego w § 3 ust. 1, Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z prośbą o przedłużenie tego terminu i uzyska jego akceptację, a okoliczności, na które powołuje się Wykonawca wskazują na obiektywne trudności w terminowej realizacji usługi;
c) wystąpienia tzw. siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami lub zaistnieją inne przyczyny niezależne od Wykonawcy, obowiązek wykazania zasadności tej przesłanki spoczywa na Wykonawcy.
2. Zmiany Umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Nie stanowią zmiany Umowy, w rozumieniu art. 454 ustawy Pzp, w szczególności:
1) zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do kontaktów między Stronami,
2) zmiany Umowy niezbędne celem wyeliminowania rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony,
3) zmiany danych dotyczących stron Umowy, jak np. zmiana nazwy (jeśli nie oznacza przekształcenia podmiotowego lub przedmiotowego) siedziby, adresu, numeru konta bankowego np. w przypadku zmian wpisów w ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
4) poprawki omyłek pisarskich.