BZP: Usługa transportu dla uczestników zajęć terapeutycznych
27.11.2025
2025/BZP 00559642/01
Środowiskowy Dom Samopomocy
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa transportu dla uczestników zajęć terapeutycznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Środowiskowy Dom Samopomocy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 385288497
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gen. Władysława Andersa 34
1.5.2.) Miejscowość: Zabrze
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-808
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 272 35 98, 32 272 36 98
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@sds.zabrze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://sds.miastozabrze.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pomoc społeczna bez zakwaterowania dla osób w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa transportu dla uczestników zajęć terapeutycznych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e9876dcb-d76e-4ca9-b42e-8750b6260027
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00559642
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00073556/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługa transportu dla uczestników zajęć terapeutycznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e9876dcb-d76e-4ca9-b42e-8750b62600273.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Z zastrzeżeniem art. 61 ust. 2 ustawy, komunikacja między zamawiającym a
wykonawcami, w tym oferty oraz wszystkie oświadczenia, wnioski (w tym o wyjaśnienie treści SWZ), zawiadomienia i informacje przekazywane są przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
Korespondencja przekazana zamawiającemu w inny sposób (np. listownie, pocztą elektroniczną, poprzez system e-PUAP) nie będzie brana pod uwagę. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej
(adres:zamowienia@sds.zabrze.pl), nie dotyczy to jednak składania ofert.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę i oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, składa się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Szczegółowe informacje na temat wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej znajdują się w treści Rozdziału II SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych znajduje się w treści SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ŚDS.261.111.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa transportowa polegająca na świadczeniu sukcesywnego przewozu osób (w tym osób na wózkach inwalidzkich) – uczestników zajęć terapeutycznych organizowanych przez zamawiającego – z miejsca ich zamieszkania do miejsca organizacji zajęć terapeutycznych oraz następnie z miejsca organizacji zajęć terapeutycznych do miejsca zamieszkania tych osób, po najkrótszej możliwej trasie oraz w czasie wskazanym przez zamawiającego. Usługa będzie realizowana wyłącznie na terenie miasta Zabrze. Usługą objętych zostanie maksymalnie 30 osób. Osoby objęte usługą to osoby ze szczególnymi potrzebami, tzn. osoby z niepełnosprawnością intelektualną lub/i z niepełnosprawnością ruchową. Wykonawca zapewni opiekuna dla przewożonych osób, który będzie uczestniczyć w każdym przewozie
uczestników zajęć. Kierowca nie może być jednocześnie opiekunem. Do obowiązków opiekuna należeć będzie: dbanie o bezpieczeństwo uczestników przejazdu w trakcie przewozów, w trakcie wchodzenia i wychodzenia z pojazdu; pomoc podczas wchodzenia i wychodzenia z pojazdu; niezwłoczne informowanie służb medycznych oraz zamawiającego o wszelkich sytuacjach stwarzających zagrożenie dla uczestników przejazdu; w szczególnych wypadkach, wcześniej zgłoszonych wykonawcy przez zamawiającego, odbiór przewożonej osoby z lokalu jej zamieszkania oraz odprowadzenie osoby przewożonej do lokalu jej zamieszkania.
Planowana ilość kilometrów: około 150 km na dzień; około 37.650 km w trakcie obowiązywania umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Na podstawie kryteriów oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia może się ubiegać wykonawca, który spełnia następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U.2025.1490) lub posiada certyfikat kompetencji zawodowych w transporcie drogowym wydany na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 22 czerwca 2017 r. w sprawie przeprowadzenia procesu certyfikacji kompetencji zawodowych w transporcie drogowym oraz zabezpieczenia certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz.U.2017.1352) w związku z art. 4 pkt 20 ww. ustawy.
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia, ww. warunek musi spełniać każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
b. Zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli:
1) Dysponuje co najmniej jednym pojazdem spełniającym co najmniej poniższe warunki: posiada minimum 20 miejsc siedzących (nie licząc kierowcy); jest dostosowany dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U.2024.1411), w tym także dla potrzeb osób niepełnosprawnych; może być przystosowany do przewozu co najmniej dwóch wózków inwalidzkich bez ich składania (dopuszcza się redukcję ilości miejsc siedzących w pojeździe); jest pojazdem zarejestrowanym, sprawnym technicznie, posiadającym ważne badania techniczne, a także ubezpieczenie OC oraz NNW, spełniającym wszelkie wymagania techniczne zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.
2) Wykonał (lub wykonuje nadal) należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej trzy usługi podobne do usługi będącej przedmiotem zamówienia.
Za usługę podobną do usługi będącej przedmiotem zamówienia zamawiający uzna usługę obejmującą swym zakresem transport/przewóz systematyczny bądź jednorazowy grupy co najmniej 20 osób, w której znajdowały się osoby niepełnosprawne.
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia, ww. warunki wykonawcy mogą spełniać łącznie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu usługi, dat realizacji, ilości osób objętych usługą oraz podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ wraz z załączeniem dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Referencje bądź inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług muszą wskazywać, czy wykonywana usługa obejmowała również przewóz / transport osób niepełnosprawnych.
b) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby może być zastąpione innym podmiotowym środkiem dowodowym potwierdzającym, że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu.
Ww. dokument należy złożyć tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby;
c) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia wskazujące, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ. ww. oświadczenie należy złożyć (wypełnić dokument w przedmiotowym zakresie) tylko wtedy, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) formularz oferty, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ;2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby, jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych
i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów;
3) pełnomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania (odpowiednio: wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiotu udostępniającego zasoby), jeżeli w imieniu (odpowiednio: wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiotu udostępniającego zasoby) działa osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 2);
4) oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składa każdy
z wykonawców;
5) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składa każdy z wykonawców, w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
6) oświadczenie wykonawcy o poleganiu na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ. Ww. oświadczenie należy złożyć (wypełnić dokument w przedmiotowym zakresie) tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby;
7) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ. Ww. dokument należy złożyć tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.2. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 1 należy dołączyć do oferty.
3. Wszelką korespondencję w postępowaniu Zamawiający kieruje do pełnomocnika.
4. Wspólnicy spółki cywilnej są Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt 1 – 3.
5. Przed zawarciem umowy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu kopię umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, zawierającą, co najmniej:
1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia,
2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień niniejszej umowy polegających na zmianie terminów i godzin związanych z realizacją przedmiotu umowy.2. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu Stron. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zgodnie z zapisami art. 439 ustawy Prawo zamówień publicznych wysokość wynagrodzenia należnego wykonawcy może podlegać waloryzacji w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia, za zasadach określonych w niniejszym paragrafie.
4. Pierwsza zmiana wynagrodzenia należnego wykonawcy, na jego pisemny wniosek, może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy od daty rozpoczęcia realizacji umowy. Każda kolejna zmiana wynagrodzenia należnego wykonawcy może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy od daty zatwierdzenia, potwierdzonej aneksem do umowy,
poprzedniej zmiany.
5. Przez zmianę ceny materiałów lub kosztów, o której mowa w ust. 3 rozumie się wzrost lub spadek ceny hurtowej paliwa o co najmniej 20%.
6. Wzrost lub spadek średniej ceny hurtowej paliwa, o którym mowa w ust. 5 ustala się porównując średnią cenę hurtową paliwa za miesiąc poprzedzający złożenie pisemnego wniosku o zmianę wynagrodzenia wykonawcy w stosunku do średniej
ceny hurtowej paliwa obowiązującej w miesiącu zawarcia niniejszej umowy. Ustala się, że na potrzeby niniejszej umowy źródłem informacji o hurtowych cenach paliw będą dane podawane przez Orlen S.A. (http://www.orlen.pl/pl/dlabiznesu/
hurtowe-ceny-paliw).
7. Strona umowy żądająca zmiany wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, przedstawia drugiej stronie odpowiednio uzasadniony wniosek, zawierający co najmniej dokładny opis wnioskowanej zmiany oraz szczegółową kalkulację kosztów, w tym procentowy udział kosztów paliwa w dziennym wynagrodzeniu, określonym w § 5 ust. 1 niniejszej umowy. Strona, której przedłożono wniosek, ustosunkowuje się do niego pisemnie w terminie do 30 dni od otrzymania
przedmiotowego wniosku.
8. Zamawiający określa maksymalną dopuszczalną wartość zmiany wynagrodzenia należnego wykonawcy na poziomie 15%
wartości dziennego wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.
9. Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione, zobowiązany jest do stosowania zapisów art. 439 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.