BZP: Świadczenie usługi ochrony fizycznej obiektów ZGK w Wieliczce ul. Winnicka 12 wraz z monitoringiem obiektów ZGK ul. Winnicka 12 w Wieliczce oraz ZUW w Węgrzcach Wielkich 1560”.
27.11.2025
2025/BZP 00560362/01
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W WIELICZCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi ochrony fizycznej obiektów ZGK w Wieliczce ul. Winnicka 12 wraz z monitoringiem obiektów ZGK ul. Winnicka 12 w Wieliczce oraz ZUW w Węgrzcach Wielkich 1560”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W WIELICZCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 120618017
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Winnicka 12
1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 662945275
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lucyna.swies@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zgk.wieliczka.eu/pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Usługi Komunalne, Sektor Wodny
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi ochrony fizycznej obiektów ZGK w Wieliczce ul. Winnicka 12 wraz z monitoringiem obiektów ZGK ul. Winnicka 12 w Wieliczce oraz ZUW w Węgrzcach Wielkich 1560”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fbedd773-334c-44b5-9efb-b8718cd6d54c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00560362
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zgkwieliczka.ezamawiajacy.pl/pn/zgkwieliczka/demand/250934/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zgkwieliczka.ezamawiajacy.pl/pn/zgkwieliczka/demand/250934/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 6.1.1. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://zgkwieliczka.ezamawiajacy.pl w zakładce „Korespondencja”.
6.1.2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 31.1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezes Zarządu Zakładu Gospodarki Komunalnej w Wieliczce Sp. z o. o. z siedzibą w Wieliczce przy ul. Winnickiej 12; (32-020 Wieliczka);
31.2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Wieliczce Sp. z o. o. jest Pan Jacek Krzyżaniak – Inspektor Ochrony Danych: iod@synergiaconsulting.pl;
31.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego.
31.4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
31.5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
31.6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.2.) Numer referencyjny: PZ/6521/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 247884 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usługi ochrony fizycznej obiektów ZGK w Wieliczce ul. Winnicka 12 wraz z monitoringiem obiektów ZGK ul. Winnicka 12 w Wieliczce oraz ZUW w Węgrzcach Wielkich 1560”.
1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług ochrony fizycznej mienia oraz usług monitoringu wizyjnego i alarmowego (usługa monitoringu) w celu zapewnienia ochrony mienia, obiektów budowlanych oraz terenu należących do Zamawiającego, zlokalizowanych w następujących miejscach:
1)budynek biurowy Zakładu Gospodarki Komunalnej w Wieliczce sp.zo.o. przy ul. Winnickiej 12, 32-020 Wieliczka (usługa monitoringu),
2)teren Zakładu Gospodarki Komunalnej w Wieliczce sp. z o.o. ul. Jedynaka 30, 32-020 Wieliczka (usługa ochrony fizycznej),
3)budynek stacji ZUW Węgrzce Wielkie 1560 - Zakładu Gospodarki Komunalnej w Wieliczce sp. z o.o., 32-002 Węgrzce Wielkie (usługa monitoringu).
Celem usług jest zapewnienie bezpieczeństwa mienia ruchomego i nieruchomego, budynków, urządzeń technicznych oraz terenu należącego do Zamawiającego.
3.4.3. Ochrona fizyczna dotyczy całego terenu (w tym budynków) Zakładu Gospodarki Komunalnej w
Wieliczce ul. Jedynaka 30 i będzie realizowana jednoosobowo Usługi ochrony fizycznej mogą być
wykonywane przez pracowników ochrony niekwalifikowanych, zatrudnionych przez wykonawcę
posiadającego koncesję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności
gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia. Pracownicy ci nie muszą posiadać wpisu na listę
kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, jednak powinni spełniać wymogi określone w art.
29 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2023 r. poz. 1348).
3.4.4 Zarejestrowany sygnał wtargnięcia na ochraniany teren (nadzór elektroniczny) winien być przesyłany
do centrali firmy ochroniarskiej i w ślad za tym każdorazowo wymaga się przyjazdu patrolu interwencyjnego,
celem stwierdzenia przyczyny wtargnięcia i podjęcia odpowiednich środków zaradczych. Wykonawca
obowiązany jest dysponować przynajmniej jednym Zespołem Natychmiastowej Reakcji, wyposażonym w
środki łączności bezprzewodowej i dysponującym samochodem służbowym.
3.4.5 Szczegółowy zakres ochrony budynku biurowego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Wieliczce Sp.
zo.o. ul. Winnicka 12, obejmuje:
Monitoring: zdalny dozór wizyjny i reakcja na sygnały z systemów alarmowychod od poniedziałku do piątku
w godzinach ustalonych przez Zamawiającego nie wcześniej niż 15.00 i niepóźniej niż 18.30
Weekendy, dni ustawowo wolne od pracy oraz dni wolne od pracy wskazane przez Zamawiającego (do 3
dni/okres trwania umowy ) - całodobowo.
3.4.6 Szczegółowy zakres ochrony terenu Zakładu Gospodarki Komunalnej w Wieliczce (ul. Jedynaka 30) obejmuje:
- ochronę fizyczną od poniedziałku do piątku w godzinach od 14:00 do 7:00 dnia następnego,
- ochronę fizyczną w weekendy, dni ustawowo wolne od pracy, oraz dni wolne od pracy wskazane przez Zamawiającego (do 3 dni/okres trwania umowy ) – całodobowo.
Zakres ochrony fizycznej:
- zamykanie/otwieranie bram wjazdowych,
- kontrolowanie czy wszystkie pomieszczenia wewnętrzne w budynkach oraz wejściowe do budynków zostały prawidłowo zamknięte,
- odbieranie telefonu po godzinie 15 (jeżeli sprawa dotyczy awarii wodociągowej, przekazanie informacje pracownikom wodociągów będącym na dyżurze do godziny 22:00),
- przyjmowanie oraz wydawanie kluczy do pomieszczeń biurowych z wpisem do książki kluczy,
- przechowywanie kluczy do pomieszczeń biurowych oraz szatni pracowniczych w portierni,
- po zamknięciu zakładu wykonywanie obchodu co 2 godziny, wraz z rejestracją w co najmniej trzech punktach kontrolnych, w celu wykrycia zagrożeń i nieprawidłowości,
- autoryzowanie osób wchodzących na teren zakładu po godzinach pracy zakładu.
3.4.7 Szczegółowy zakres ochrony Stacji ZUW Węgrzce Wielkie 1560, obejmuje:
Monitoring: zdalny dozór wizyjny i reakcja na sygnały z systemów alarmowych
7 dni w tygodniu w godzinach ustalonych przez Zamawiającego nie wcześniej niż 15.00 i niepóźniej niż 18.30 .
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
16.1. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli wykaże, że:a) posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeżeli obowiązek ich posiadania wynika z odrębnych przepisów, tj. posiada ważną koncesję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, wydaną zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2023 r. poz. 1348);
b) posiada odpowiednią zdolność techniczną lub zawodową, umożliwiającą należyte wykonanie zamówienia, w szczególności dysponuje osobami oraz doświadczeniem w zakresie realizacji usług ochrony fizycznej i monitoringu, o których mowa w niniejszej SWZ;
c) nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 108 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4–10 ustawy Prawo zamówień publicznych.
16.1.2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych przez wykonawcę oświadczeń oraz podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 17 SWZ, według formuły „spełnia / nie spełnia”.