BZP: Świadczenie usług polegających na ochronie, elektronicznym monitorowaniu obiektów, wykonywaniu usług portierskich oraz utrzymaniu w pełnej sprawności wyposażenia i urządzeń alarmowych
28.11.2025
2025/BZP 00564152/01
ZBM - TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług polegających na ochronie, elektronicznym monitorowaniu obiektów, wykonywaniu usług portierskich oraz utrzymaniu w pełnej sprawności wyposażenia i urządzeń alarmowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZBM - TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240681155
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kolejowa 2A
1.5.2.) Miejscowość: Bytom
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-902
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.7.) Numer telefonu: 323955416
1.5.8.) Numer faksu: (32) 281 35 17
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: postepowania@zbm-tbs.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zbm-tbs.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie niruchomościami
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług polegających na ochronie, elektronicznym monitorowaniu obiektów, wykonywaniu usług portierskich oraz utrzymaniu w pełnej sprawności wyposażenia i urządzeń alarmowych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f9c214cf-b3f8-43f2-9620-3f3463574345
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00564152
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f9c214cf-b3f8-43f2-9620-3f34635743453.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z rozdz. II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 148,000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi polegające na ochronie osób i mienia, elektronicznym monitorowaniu obiektów , wykonywaniu usług portierskich oraz utrzymaniu w pełnej sprawności wyposażenia i urządzeń lokalnych systemów alarmowych w tym część:
A) Elektroniczne monitorowania obiektów, a także utrzymywania w pełnej sprawności wyposażenia i urządzeń lokalnych systemów alarmowych stanowiących własność Zamawiającego, w szczególności poprzez dokonywanie odpowiednich czynności konserwacyjnych i zapewnienie nieustannej poprawnej pracy systemów elektronicznego monitorowania obiektów:
- budynek dyrekcji ZBM-TBS Sp. z o.o. w Bytomiu ul. Kolejowej 2a
- budynki przy ul. Przerwy-Tetmajera 1 i przy ul. Orzegowskiej 68a,
B) Usługi portierskie, ochrony osób i mienia w siedzibie ZBM – TBS Spółka z o.o. w Bytomiu ul. Kolejowej 2a
4.2.5.) Wartość części: 112,000 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: kryterium cena 100%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi polegające na ochronie i monitoringu mienia oraz obiektów wraz z interwencją patrolu - zabezpieczenie terenu i obiektów znajdujących się przy zbiegu ulic Stara Cynkownia i Pod Brzozami - Inwestycja BUDOWA OSIEDLA POD BRZOZAMI w Bytomiu.
4.2.5.) Wartość części: 36,000 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena 100%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia przedmiotowy warunek, w sytuacji wykazania przez wykonawcę, że posiada aktualną Koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia zgodnie z Ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. (Dz. U. 2025 poz. 532) o ochronie osób i mienia.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia przedmiotowy warunek, w sytuacji wykazania przez Wykonawcę, , że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż:
a) dla ZADANIA 1 1 000 000,00 zł.
b) dla ZADANIA 2 2 000 000,00 zł.
W przypadku gdy wykonawca składa ofertę na więcej niż jedno zadanie, musi wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na łączną sumę gwarancyjną przewidzianą na poszczególne zadania na które składa ofertę .
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia przedmiotowy warunek, w sytuacji wykazania przez Wykonawcę, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie:
- dla ZADANIA 1: co najmniej 2 usługi zakresie ochrony terenów, obiektów i mienia o wartości minimum 50 000,00 zł brutto każda
- dla ZADANIA 2: co najmniej 2 usługi zakresie ochrony terenów, obiektów i mienia o wartości minimum 15 000,00 zł brutto każda
W przypadku gdy wykonawca składa ofertę na oba zadania, musi wykazać, iż w wymaganym okresie wykonał usługi w łącznej ilości oraz wartości jak podano wyżej .
Usługi należy wykazać w Załączniku Nr 5 oraz załączyć dokumenty potwierdzające zakres rzeczowy, okres realizacji wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (referencje )
b) Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia przedmiotowy warunek, w sytuacji wykazania przez Wykonawcę, że dysponuje następującym personelem i zasobami:
Dla ZADANIA 1:
• całodobowa baza monitorowania i kierowania;
• minimum 3 osoby posiadające niezbędne kwalifikacje do wykonywania usług w zakresie elektronicznego monitorowania obiektów, wykonywaniu usług portierskich oraz utrzymaniu w pełnej sprawności wyposażenia i urządzeń lokalnych systemów alarmowych, zatrudnione na umowę o pracę w pełnym wymiarze, którzy będą wykonywać czynności na stanowisku pracownika ochrony osób i mienia w tym obsługa stanowiska administracyjnego, nie karanych i legitymujących się minimum 2-letnim doświadczeniem na stanowisku pracownika ochrony osób i mienia posiadających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony;
• dwie grupy interwencyjno-patrolowe, których czas dojazdu do obiektu Zamawiającego od momentu zgłoszenia nie przekroczy 10 minut przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów o ruchu drogowym.
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w tym co najmniej 3 osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, wykonujące czynności bezpośredniej ochrony fizycznej w trakcie realizacji zamówienia - Załącznik Nr 5A
Dla ZADANIA 2
• całodobowa baza monitorowania i kierowania;
• co najmniej jedna dwuosobowa zmotoryzowana grupa interwencyjna, gotowa do interwencji przez całą dobę, których czas reakcji i dojazdu do dozorowanych obiektów Zamawiającego od momentu zgłoszenia wynosi maksymalnie: 10 min.
Wykonawca przedłoży oświadczenie posiadania niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń oraz taboru samochodowego ,
Uwaga: wymagana ilości osób stanowi minimalny wymóg do potwierdzenia spełnienia warunku i nie jest równoznaczna z ilością osób, które Wykonawca ma zapewnić do świadczenia usługi na zasadach określonych Kodeksem Pracy.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.