BZP: Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: „Ścieżka pieszo – rowerowa łącząca Jezioro Malina z ulicą Strzelecką w Grudzicach”
01.12.2025
2025/BZP 00565692/01
MIEJSKI ZARZĄD DRÓG W OPOLU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: „Ścieżka pieszo – rowerowa łącząca Jezioro Malina z ulicą Strzelecką w Grudzicach”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZARZĄD DRÓG W OPOLU
1.3.) Oddział zamawiającego: MZD w Opolu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 530546013
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. płk. Witolda Pileckiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-331
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mzd.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umopole.logintrade.net
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: „Ścieżka pieszo – rowerowa łącząca Jezioro Malina z ulicą Strzelecką w Grudzicach”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f171d6b5-b9c4-4be3-89b0-5aa65a6c49a3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00565692
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00013450/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.19 Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego dla zadania "Ścieżka pieszo-rowerowa łącząca Jezioro Malina z ulicą Strzelecką w Grudzicach"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umopole.logintrade.net/zapytania_email,216443,68225b1998df571c0fcfabacfc9595cd.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umopole.logintrade.net/zapytania_email,216443,68225b1998df571c0fcfabacfc9595cd.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy:
a) Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
- Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,
- Google Chrome 31
- Mozilla Firefox 26
- Opera 18
b) Pozostałe wymagania techniczne:
- dostęp do sieci Internet
- obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax
- włączona obsługa JavaScript
- zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s
- zainstalowany Acrobat Reader
- zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
c) Wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy:
- Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
- Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.
- Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Unizeto Technologies SA.- Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A.
d) Dopuszczalne formaty przesyłanych danych: image/bmp, image/x-windows-bmp,application/msword, application/drafting,
image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip,
multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png,
application/mspowerpoint, application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff,
image/x-tiff, application/mswrite, application/excel, application/x-excel, application/vnd.ms-excel,
application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zip-compressed, application/zip,
application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma,application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet,
application/acad, application/x-acad,
application/autocad_dwg, image/x-dwg, application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad,image/vnd.dwg, drawing/dwg.
e) Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych: Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM
DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, dokumentu przez Wykonawcę. Potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link dostępny w wiadomości mailowej, wysłanej automatycznie po złożeniu oferty, dokumentu będąc niezalogowanym na Platformie zakupowej. Wiadomość otrzymuje Wykonawca na adres e-mail
wskazany w formularzu.
W przypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie zakupowej, czas przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu, oferty przez Platformę.
Pozostałe szczegółowe informacje dotyczące komunikacji zawarte zostały w rozdziale 16 i 18 SWZ dostępnej na www.umopole.logintrade.net
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: www.umopole.logintrade.net
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – zwane dalej RODO, Miejski Zarząd Dróg w Opolu, ul. płk. Witolda Pileckiego 1, 45-331 Opole informuje, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Zarząd Dróg w Opolu, ul. płk. Witolda Pileckiego 1, 45-331 Opole.
2) Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych i może Pani/Pan skontaktować się z nim pisząc na adres iod@mzd.opole.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. b) RODO tj w celu wykonania umowy;
- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj w celu wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze wynikających z przepisów ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), „ustawa Pzp” w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w postępowaniu nr. ref. NP.260.44.2025 prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.
4) Kategoria danych osobowych
Administrator będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe zwykłe niezbędne do zamówienia.
5) Źródło pochodzenia danych
Miejski Zarząd dróg w Opolu gromadzi dane osobowe pozyskane bezpośrednio od Pani/Pana jako osoby, od której pochodzą.
6) Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są osoby upoważnione przez Administratora do przetwarzania danych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych i funkcji, podmioty którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych („Podmioty Przetwarzające”). Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być również podmioty uprawnione do odbioru Pani/Pana danych tylko w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych.
Dane te nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
7) Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres:
a. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest realizacja obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawa, przetwarzanie obejmuje okres wynikający z art. 78 Ustawy Pzp tj przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, z art. 70 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacji podatkowej (tj Dz.U z 2020 r poz. 1325) regulujący 5 letni okres przedawnienia zobowiązań podatkowych, okres archiwizacji wymagany dla danych kategorii danych wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
b. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest realizacja umowy, przez czas realizacji tej umowy oraz okres niezbędny do dochodzenia lub obrony roszczeń,
c. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest realizacja prawnie usprawiedliwionego interesu Administratora, przetwarzanie obejmuje okres trwania tego interesu, o ile brak jest innej podstawy prawnej przetwarzania.
8) Prawa osób, których dane dotyczą
Posiada Pani/Pan prawo do: żądania od Administratora dostępu do Pani/Pana danych, prawo do ich sprostowania, a w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa:
- prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Pozostałe szczegółowe wymagania dotyczące RODO zawarte zostały w rozdziale 39 SWZ dostępnej na www.umopole.logintrade.net
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NP.260.44.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: ,,Ścieżka pieszo – rowerowa łącząca Jezioro Malina z ulicą Strzelecką w Grudzicach”.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie usługi Inżyniera Kontraktu (nadzoru inwestorskiego), tj.:
1.1. pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami wszystkich występujących branż (m.in. drogowej, elektroenergetycznej, sanitarnej, gazowej, teletechnicznej, robót dot. zieleni);
1.2. dokonywanie rozliczeń rzeczowo-finansowych zadania – Inżynier Kontraktu ponosi odpowiedzialność z tytułu prawidłowego rozliczenia wykonanych robót na zadaniu;
1.3. dokonywanie sprawozdawczości związanej z realizacją projektu poprzez sporządzanie raportów (miesięcznych, końcowego - dotyczących zakresu rzeczowego i finansowego);
1.4. wykonywanie badań sprawdzających.
Zamówienie podzielone jest na dwa zakresy: zakres gwarantowany oraz zakres opcjonalny obejmujące:
1) w zakresie gwarantowanym nadzór nad robotami budowlanymi w zakresie od ul. Olimpijskiej/Podlesie do ul. Groszowickiej (rejon przejścia dla pieszych) wraz z robotami towarzyszącymi oraz wykonaniem całości oświetlenia drogowego;
2) w zakresie, do którego zastosowane będzie prawo opcji nadzór nad robotami budowlanymi w zakresie od ul. Groszowickiej (rejon przejścia dla pieszych) do ul. Strzeleckiej wraz z robotami towarzyszącymi
Usługa nadzoru inwestorskiego zgodnie z niniejszym zamówieniem określona jest poprzez przepisy ustawy prawo budowlane, wzoru umowy i dokumentację projektową, która dostępna jest na stronie internetowej pod adresem:
https://mzd.opole.pl/wp-content/uploads/zamowienia_publiczne/2025/Dokumentacja_do_ogloszenia_Malina.zip
Postępowanie przetargowe na nadzorowane roboty budowlane dostępne na: https://umopole.logintrade.net/zapytania_email,214564,6de82c24b6c6db4488d73980bec099f1.html
Szczegółowe wymagania i warunki świadczenia usługi nadzoru inwestorskiego stanowiącego przedmiot niniejszego postepowania – opisuje Część III – Opis przedmiotu zamówienia oraz zapisy wzoru umowy
4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71540000-5 - Usługi zarządzania budową
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje w ramach niniejszego zamówienia możliwość skorzystania z prawa opcji. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest oświadczenie woli Zamawiającego o żądaniu wykonania zamówienia zakwalifikowanego przez Zamawiającego, jako prawo opcji skierowane do Wykonawcy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zasady dotyczące realizacji i rozliczenia przedmiotu umowy objętego prawem opcji będą takie same, jak te, które obowiązują przy realizacji gwarantowanego zakresu przedmiotu umowy. Skorzystanie z prawa opcji nie stanowi zmiany umowy, czy też zawarcia dodatkowej umowy na nowych warunkach.Zamawiający ustala, że zajęcie stanowiska w sprawie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji nastąpi w terminie nie później niż do 3 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zamawiający przewiduje, że zajęcie ww. stanowiska (woli) zależeć będzie od wielkości środków finansowych, jakimi Zamawiający będzie dysponował po udzieleniu zamówienia publicznego lub w czasie trwania umowy.
Zamówienie podzielone jest na dwa zakresy: zakres gwarantowany oraz zakres opcjonalny obejmujące:
1) w zakresie gwarantowanym nadzór nad robotami budowlanymi w zakresie od ul. Olimpijskiej/Podlesie do ul. Groszowickiej (rejon przejścia dla pieszych) wraz z robotami towarzyszącymi oraz wykonaniem całości oświetlenia drogowego;
2) w zakresie, do którego zastosowane będzie prawo opcji nadzór nad robotami budowlanymi w zakresie od ul. Groszowickiej (rejon przejścia dla pieszych) do ul. Strzeleckiej wraz z robotami towarzyszącymi
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1) Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 u.p.z.p.
2) Szacunkowa wartość zamówień wynosi 5 561,36 PLN netto.
3) Wielkość i zakres zamówienia dotyczy powtórzenia podobnych usług, tj. świadczenie usług nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych zamówienia podobnego: roboty przygotowawcze, roboty branży drogowej, roboty branży elektrycznej, teletechnicznej, sanitarnej oraz roboty w zakresie oświetlenia ulicznego.
4) Warunki, na jakich zostanie udzielone zamówienie:
5) Zamówienie będzie udzielone w przypadku uzyskania dodatkowych środków na realizację zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług po przeprowadzenia procedury przewidzianej w art. 214 ust. 1 pkt 7 u.p.z.p.
6) W prowadzonym postępowaniu na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 u.p.z.p. Zamawiający będzie wprowadzał podstawy wykluczenia z postępowania identyczne z tymi, które stosował w pierwotnym przetargu łącznie z takimi samymi dokumentami na potwierdzenie ich spełnienia określonymi n rozdziale 10 SWZ.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród ofert, które:
1) zostaną złożone przez Wykonawców nie wykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania;
2) nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
2. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji warunków zamówienia.
3. Kryteriami oceny ofert są:
1) cena – 60%
2) Doświadczenie personelu Wykonawcy– 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie personelu Wykonawcy
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże:a) dysponowanie osobą/osobami* wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia,
a także zakresu wykonywania przez nich czynności, tj.:
Inspektor nadzoru branży drogowej / koordynator zespołu Inżyniera Kontraktu – posiadający:
- uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnej funkcji do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa w art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 poz. 418 t.j. ze zm.)*, oraz
- co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji robót drogowych, w tym: posiadającym doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy lub kierownika robót przy:
• budowie lub przebudowie drogi dla pieszych i rowerów, lub
• budowie lub przebudowie drogi dla rowerów, lub
• budowie lub przebudowie drogi.
*Wszystkie osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, które Wykonawca wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia i od których wymagane są uprawnienia budowlane, winny posiadać decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia zgodnie z ustawą z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334, t.j. ze zm.), dopuszcza się także kwalifikacje równoważne do przedstawionych powyżej zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane w związku z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia (art. 58 u.p.z.p.) wyżej opisany warunek udziału w postępowaniu Wykonawcy mogą wykazać łącznie razem lub co najmniej jeden z nich.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Zamawiający zgodnie z zapisami art. 274 ust. 1 u.p.z.p. wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia załącznika nr 5 w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie.
b) wykonanie w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej usługi nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi, której przedmiot zamówienia obejmował nadzór nad robotami budowlanymi polegającymi na:
- budowie lub przebudowie drogi dla pieszych i rowerów, lub
- budowie lub przebudowie drogi dla rowerów, lub
- budowie lub przebudowie drogi.
Definicja drogi zgodnie z Ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2025 r. poz. 889, t.j. ze zm.) i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1518, ze zm.).
UWAGA: Pod pojęciem budowa lub przebudowa rozumie się pojęcia zdefiniowane w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane art. 3 (Dz. U. z 2025 poz. 418, t.j. ze zm.).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia (art. 58 u.p.z.p.) wyżej opisany warunek udziału w postępowaniu Wykonawcy mogą wykazać łącznie razem lub co najmniej jeden z nich.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku zgodnie z zapisami art. 274 ust. 1 u.p.z.p. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, wykazu usług sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszej SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa art. 108 ust. 1 u.p.z.p. oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 u.p.z.p, Zamawiający żąda przedłożenia następujących dokumentów:
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 u.p.z.p zamawiający żąda odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji - Zamawiający zgodnie z zapisami art. 274 ust. 1 u.p.z.p. wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia niniejszego dokumentu w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie.
Zamawiający żąda od Wykonawcy, który:
a) polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 u.p.z.p, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w Rozdziale 10 - Zamawiający zgodnie z zapisami art. 274 ust. 1 u.p.z.p. wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia dokumentów wymienionych w niniejszym pkt 5 lit a w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez wykonawcę w postępowaniu w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1) załącznik nr 2 Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – składany wraz z ofertą,
2) załącznik nr 3 Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (w przypadku określonym w art. 118 ust. 1 u.p.z.p.) – składany wraz z ofertą.
3) Załącznik nr 4 Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie wraz z ofertą składają oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (zgodnie z art. 117 ust. 4 u.p.z.p.) – składany wraz z ofertą.
4) załącznik nr 5 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z oświadczenie o posiadaniu wykształcenia i kwalifikacji zawodowych – składany na wezwanie zgodnie z art. 274 ust. 1 u.p.z.p.,
5) załącznik nr 6 Wykaz wykonanych usług wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie – składany na wezwanie zgodnie z art. 274 ust. 1 u.p.z.p.,
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku, o którym mowa w pkt. 1, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiadania określonej formy prawnej w celu złożenia oferty lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
4. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
5. W przypadku Konsorcjum do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika Konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6. Nie dopuszcza się składania umowy przedwstępnej Konsorcjum lub umowy zawartej pod warunkiem zawieszającym.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w Rozdziałach 9 i 10 SWZ.
8. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
9. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, oświadczenie oraz dokumenty składane na potwierdzenie spełnienia warunków mogą być złożone przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną, jeżeli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie, albo może być złożone wspólnie przez wszystkich Wykonawców, to znaczy, że na oświadczeniu należy wypisać wszystkich Wykonawców i podpisują je wszyscy upełnomocnieni przedstawiciele Wykonawców lub podpisuje je upełnomocniony przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnik.
10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, są zobowiązani przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia przedstawić Zamawiającemu stosowną umowę, regulującą warunki współpracy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zawierającą w swojej treści minimum następujące postanowienia:
a) wyszczególnienie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego,
b) określenie celu gospodarczego, dla którego umowa została zawarta (celem tym musi być zrealizowanie zamówienia),
c) oznaczenie czasu trwania Konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia,
d) podział zadań pomiędzy poszczególnych Wykonawców należących do Konsorcjum,
e) określenie lidera Konsorcjum (powinien nim być Pełnomocnik wskazany w ofercie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia),
f) wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy Konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia, odpowiedzialność za realizację zamówienia, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia oraz za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
g) zapis mówiący, że Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za realizację zamówienia, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia oraz za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
h) zapisy wykluczające możliwość przenoszenia praw i obowiązków stron umowy bez zgody pozostałych uczestników
i) ustanowienie pełnomocnika do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przez wszystkie podmioty wchodzące w skład konsorcjum
j) Umowa konsorcjum musi być podpisana i oznaczona w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty wchodzące w skład konsorcjum.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały zawarte w Części nr II - wzór umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-09 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć w postaci elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym zgodnie z instrukcją pn. „Udział w trybie podstawowym bez negocjacji” zmieszczoną na Platformie zakupowej w zakładce INSTRUKCJE https://umopole.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-09 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-07
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zawartość oferty.a) Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej SWZ,
b) Kryteria oceny ofert – Doświadczenie personelu Wykonawcy stanowiącym załączniki nr 1A do SWZ sporządzone zgodnie z Rozdziałem 27 SWZ
c) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone odpowiednio na podstawie załącznika nr 2 do niniejszej SWZ,
d) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 u.p.z.p., /jeżeli dotyczy/
e) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 117 ust. 4 u.p.z.p., /jeżeli dotyczy/
f) Wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
g) Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru,
h) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.