BZP: Adaptacja pomieszczeń oraz wykonanie oświetlenia na potrzeby utworzenia Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) w branży fryzjerskiej przy ZSM nr 2 w Krakowie
01.12.2025
2025/BZP 00568147/01
ZESPÓŁ SZKÓŁ MECHANICZNYCH NR 2 IM. KAZIMIERZA GÓRSKIEGO W KRAKOWIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Adaptacja pomieszczeń oraz wykonanie oświetlenia na potrzeby utworzenia Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) w branży fryzjerskiej przy ZSM nr 2 w Krakowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKÓŁ MECHANICZNYCH NR 2 IM. KAZIMIERZA GÓRSKIEGO W KRAKOWIE
1.3.) Oddział zamawiającego: Zespół Szkół Mechanicznych nr 2 im. Kazimierza Górskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000179890
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja gen. Jana Skrzyneckiego 12
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-363
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 266 70 67
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zsm2@mjo.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zsm2krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Adaptacja pomieszczeń oraz wykonanie oświetlenia na potrzeby utworzenia Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) w branży fryzjerskiej przy ZSM nr 2 w Krakowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1434c546-317e-4d33-baea-3793ae3f7ded
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00568147
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00277115/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Adaptacja pomieszczeń oraz wykonanie oświetlenia na potrzeby utworzenia Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) w branży fryzjerskiej przy ZSM nr 2 w Krakowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedsięwzięcie w ramach Konkursu pt. Utworzenie i wsparcie funkcjonowania 120 branżowych centrów umiejętności (BCU), realizujących koncepcje centrów doskonałości zawodowej (CoVEs) ́ KPO/25/1/BCU/U/0015 Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) w branży fryzjerskiej przy ZSM nr 2 w Krakowie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1434c546-317e-4d33-baea-3793ae3f7ded3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W celu złożenia oferty, należy przejść do szczegółów postępowania, wybrać zakładkę „Oferty/ wnioski” i kliknąć przycisk „Złóż ofertę”. Składanie ofert dostępne jest tylko dla użytkowników będących Wykonawcami, posiadającymi rolę „Składanie ofert/wniosków/prac konkursowych”
Formularz ofertowy i załączniki należy podpisać cyfrowo. Rekomendowanym wariantem podpisu wypełnionego formularza oferty jest
podpisanie go podpisem wewnętrznym. Jednakże w przypadku podpisania wypełnionego formularza innym wariantem tj. podpisem
zewnętrznym Platforma e-zamówienia również przyjmie taki formularza i przetworzy go prawidłowo w zakresie weryfikacji podpisu
pod warunkiem, że w przypadku tego wariantu podpisywania oddzielny plik z podpisem oferty zostanie załączony w sekcji
„Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”. Załączniki można podpisać podpisem zewnętrznym lub
wewnętrznym. Dokumenty spakowane należy podpisać podpisem zewnętrznym. Jeśli będzie brakowało podpisu system poinformuje
o tym w trakcie składania dokumentów, zostaną one przyjęte przez Platformę mimo braku podpisu Istotne jest aby ofertę złożyć przed terminem składania ofert – oferta złożona po terminie nie zostanie przyjęta. Dokumentów nie
należy składać w ostatniej chwili. Czas trwania wgrywania i przetwarzania dokumentów jest zależny od ich ilości i rozmiaru oraz
obciążenia Platformy e-zamówienia.
Szczegółowa instrukcja dla Wykonawców dotycząca złożenia oferty znajduje się na stronie internetowej pod adresami:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja o zakresie przetwarzania danych osobowych, podstawach prawnych,
zasadach przetwarzania w tym prawach osób, których dane dotyczą, zawarta jest w pkt. 40 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja o ograniczeniach zawarta jest w klauzuli informacyjnej zawartej w art. 40 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: P/03/2025/ZSM2
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Adaptacja pomieszczeń na potrzeby utworzenia Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) w branży fryzjerskiej przy ZSM nr 2 w Krakowie. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót adaptacyjnych: budowlanych, instalacyjnych, towarzyszących i tymczasowych w pomieszczeniach:
POM. 0.07W - MYJNIE
POM. 0.06 - SALON FRYZJERSKI
POM. 0.03 - PORTIERNIA
POM. 0.18 - POM. SOCJALNE
POM. 0.17 - SALA WYKŁADOWA
POM. 0.16 - PRAC. FRYZJERSKA
POM. 0.15 - PRAC. BARBERSKA
POM. 0.14W - SZATNIA
POM. 0.13 - MAGAZYN
POM. 0.11 - BIURO
POM. 0.08 - MAGAZYN
KORYTARZ GŁÓWNY
KORYTARZ 2
POM. 0.35 - PRACOWNIA KOMPUTEROWA
POM. 0.09
POM. 0.10
POM. 0.12
POM. 0.03
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w części I zawiera załącznik nr 3a będący integralną częścią SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie obliczał wartość punktową oferty zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku w oparciu o następujący wzór:
W = C + T
gdzie:
kryterium – cena (C):
C=(Cmin/Cb) x R1
Cmin - cena brutto oferty najtańszej
Cb – cena brutto oferty badanej
R1 – znaczenie procentowe kryterium cena - 60
kryterium -”termin realizacji” (T)
T=(Tmin/Tb) x R2
Tmin – najkrótszy termin realizacji w ofertach
Tb – termin realizacji oferty badanej
R2 – znaczenie procentowe kryterium termin realizacji - 40
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Adaptacja oświetlenia pomieszczeń warsztatów szkolnych przy Zespole Szkół Mechanicznych nr 2 im. Kazimierza Górskiego w Krakowie na potrzeby Branżowego Centrum Umiejętności w branży fryzjerskiej – tryb zaprojektuj i wybuduj.Wykonanie oświetlenia Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie adaptacji oświetlenia oraz gniazd zasilających w pomieszczeniach budynku warsztatów szkolnych Zespołu Szkół Mechanicznych nr 2 im. Kazimierza Górskiego w Krakowie, obejmujących :
1) pracownię berberską (nr 15)
2) pracownię fryzjerską (nr 16)
3) pracownię trychologiczną (nr 6)
4) pracowanię komputerową (nr 35)
5) salę wykładową (nr 17)
6) zaplecze biura (nr 11)
7) szatnie
8) pomieszczenie magazynu (nr 13)
9) pomieszczenie magazynu (nr 8)
10) pomieszczenie socjalne (nr 18)
oraz części wspólne:
11) korytarz główny
12) korytarz komunikacyjny do pracowni
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w części II zawiera załącznik nr 3b będący integralną częścią SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
31527260-6 - Systemy oświetleniowe
31524100-6 - Oprawy oświetleniowe sufitowe
50711000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji elektrycznych instalacji budynkowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie obliczał wartość punktową oferty zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku w oparciu o następujący wzór:
W = C + T
gdzie:
kryterium – cena (C):
C=(Cmin/Cb) x R1
Cmin - cena brutto oferty najtańszej
Cb – cena brutto oferty badanej
R1 – znaczenie procentowe kryterium cena - 60
kryterium -”termin realizacji” (T)
T=(Tmin/Tb) x R2
Tmin – najkrótszy termin realizacji w ofertach
Tb – termin realizacji oferty badanej
R2 – znaczenie procentowe kryterium termin realizacji - 40
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Załącznik nr 2 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Załącznik nr 1 – Formularz ofertowyZałącznik nr 2 – Oświadczenie Wykonawcy w zakresie niepodlegania wykluczeniu z postępowania
Załącznik nr 3a i 3b – Opis przedmiotu zamówienia
Załącznik nr 4 – Wzór umowy
Załącznik nr 5 – Klauzula informacyjna
- Pełnomocnictwo- W przypadku gdy Wykonawca ustanawia pełnomocnika
- Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych a Wykonawca w Formularzu Oferty wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w odniesieniu do Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie; w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności ww. dokumentów pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W powyższym przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o którym mowa w pkt 13.1.b SWZ składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Poza przypadkami określonymi w art. 455 ust. 1 pkt 2, 3 i 4 oraz ust. 2 Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w Umowie w stosunku do treści Oferty Wykonawcy, na warunkach, o których mowa poniżej.2. Dopuszcza się wprowadzenie istotnych zmian do Umowy w następującym zakresie:
a) w przypadku konieczności wykonania Robót lub usunięcia wad w celu zmniejszenia zagrożenia, gdy istnieje przypadek wpływający na bezpieczeństwo życia, zdrowia, mienia lub Robót na terenie prac a Zamawiający wydał Wykonawcy Polecenie wykonania robót lub innych czynności w celu wyeliminowania lub zmniejszenia zagrożenia,
b) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji zamówienia publicznego, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu,
c) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa;
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-17 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-zamówienia dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-17 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-15
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający umożliwia Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej (nie jest ona konieczna do złożenia oferty).Zainteresowane podmioty proszone są o telefoniczne ustalenie terminu wizji – tel. 12 266 70 67 w. 145 - sekretariat główny