BZP: „Dostawa 75 ton węgla kamiennego typu Orzech"
02.12.2025
2025/BZP 00569137/01
Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o.o. w Ostródzie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa 75 ton węgla kamiennego typu Orzech"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o.o. w Ostródzie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510191956
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Marszałka Piłsudskiego 21
1.5.2.) Miejscowość: Ostróda
1.5.3.) Kod pocztowy: 14-100
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mpec.ostroda.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpec.ostroda.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gaz i energia cieplna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa 75 ton węgla kamiennego typu Orzech"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3d06aafa-0001-4740-8e35-b925557f7eef
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00569137
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3d06aafa-0001-4740-8e35-b925557f7eef3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: : W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem :
https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
4. Komunikacja ustna dopuszczalna jest w odniesieniu do informacji, które nie są istotne, w szczególności nie dotyczą ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia oraz ofert, o ile jej treść jest udokumentowana.
5. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl
7. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA dotycząca przetwarzania danych osobowych z związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), tzw. „RODO”, informujemy, że: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o. o. w Ostródzie, ul. Marszałka Piłsudskiego 21, 14-100 Ostróda (dalej „MPEC”), z którym można się skontaktować poprzez adres mailowy biuro@mpec.ostroda.pl , telefonicznie +48 89 646 42 71 lub pisemnie na w/w adres siedziby administratora.
We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych może się Pani/ Pan skontaktować poprzez adres mailowy: iodo@mpec.ostroda.pl
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
a) udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie zapytania o cenę.
b) zawarcia, wykonania i rozliczenia wykonania umowy w przypadku wybrania Pani/Pana oferty jako Wykonawcy zamówienia publicznego.
Podstawami prawnych przetwarzania Pani/Pana danych osobowych są:
a) art. 6 ust. 1 lit. C RODO, tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, który wynika z ustawy z dnia 11 września 2019 r. ‒ Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019, poz. 2019) – dalej „ustawy PZP”,
b) art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy lub podjęcia działań przed jej zawarciem.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o jawność postępowania (między innymi art. 18, art. 74, art. 252 art. 260 PZP).
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Okresy wskazane powyżej mogą zostać przedłużone do czasu, upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń, jeśli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne do dochodzenia lub obrony przed takimi roszczeniami lub jeżeli przetwarzanie jest niezbędne na podstawie innych przepisów prawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 29/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 70000
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa węgla kamiennego typu orzech w ilości
75 Mg wraz z transportem.
2. Wymagane parametry jakościowe węgla kamiennego typu orzech:
Parametr Jednostka Wartości
Zawartość popiołu do 11,00 %
Zawartość siarki całkowitej do 1,40 %
Wartość opałowa powyżej 23,00 MJ/kg
Zawartość wilgoci całkowitej do 15,00 %
3. Dopuszcza się odchylenie wartości parametrów jakościowych, które nie może być większe niż:
• 3% wartości dla zawartości popiołu;
• 0,3% wartości dla zawartości siarki całkowitej;
• 1 MJ/kg dla wartości opałowej;
• 3% wartości dla zawartości wilgoci całkowitej;
• 5% wartości dla zawartości podziarna;
• 2% wartości dla zawartości nadziarna;
• 2% wartości dla zawartości części lotnych.
4. Dostawy realizowane będą sukcesywnie w czasie trwania umowy w dni robocze w godzinach 7:00-14:30 Zamawiającego, transportem drogowym, z rozładunkiem na placu składowym Kotłowni Rejonowej Zamawiającego przy ul. Demokracji 5 w Ostródzie.
5. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia badań laboratoryjnych na podstawie którego zostanie wystawione świadectwo jakości paliwa stałego.
6. Wykonawca jest zobowiązany do wystawienia świadectwa jakości paliw stałych oraz przekazania kopii tego świadectwa potwierdzonej za zgodność z oryginałem Zamawiającemu.
7. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia oświadczenia o pochodzeniu węgla.
8. UWAGA – Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamówienia mniejszej lub większej ilości opału aniżeli ilość szacunkowo wskazana w ust. 1 Rozdziału IV, maksymalnie o 40% ilości. Ostateczna ilość zamówionego i dostarczonego węgla będzie wynikała z faktycznych potrzeb Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca przyjmuje powyższe zastrzeżenia i wyraża na nie zgodę. Z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia pieniężne wobec Zamawiającego. Zamawiający informuje, że przy dostawie węgla stosuje prawo opcji, co oznacza, że podane wielkości są wielkościami szacunkowymi, wielkościami maksymalnymi, które należy przyjąć do obliczenia ceny ofertowej.
9. Załadunek, transport i rozładunek węgla wykonywane na koszt i ryzyko Wykonawcy.
10. Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
• 09111210-5 – Węgiel kamienny
11. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia dostaw węgla kamiennego typu orzech niespełniających wymaganych parametrów umownych. Wykonawca niezwłocznie usunie zakwestionowane dostawy na własny koszt w przypadku dostarczenia węgla kamiennego typu orzech niezgodnej z parametrami umownymi oraz niezwłocznie dostarczy węgla o wymaganych parametrach. Zamawiający w przypadku wątpliwości co do jakości dostarczanego węgla ma obowiązek zgłoszenia tego Wykonawcy w ciągu 1 dnia roboczego oraz dostarczy wyniki badań laboratoryjnych w czasie nie przekraczającym 7 dni roboczych.
13. Wykonawca akceptuje i toleruje wyniki badań jakościowych węgla kamiennego typu orzech, przeprowadzonych w laboratorium zakładowym Zamawiającego, niezależnie od faktu, iż laboratorium to nie posiada akredytacji.
14. Wyniki badań laboratoryjnych będą stanowiły podstawę do oceny zgodności dostarczonego węgla kamiennego z wymaganiami określonymi w SWZ.
15. W przypadku zakwestionowania wyników badań Wykonawca ma prawo zlecić dodatkowe badania w niezależnym, akredytowanym laboratorium. Jeżeli wyniki dodatkowych badań potwierdzą wyniki laboratorium zakładowego Zamawiającego, koszty badań ponosi Wykonawca.
16. Niespełnienie wymagań jakościowych węgla kamiennego typu orzech skutkuje obowiązkiem odebrania przez Wykonawcę na własny koszt całej partii zakwestionowanego towaru oraz dostarczeniem w terminie wskazanym przez Zamawiającego węgla kamiennego spełniającego wymagania określone w SWZ.
17. W przypadku określenia w opisie przedmiotu zamówienia wskazanie producenta, nazw własnych, znaków towarowych lub pochodzenia urządzeń i materiałów, odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający informuje, że mają one jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych, jakościowych i funkcjonalnych. Zgodnie z art.99 ust.6 Pzp, zamawiający informuje, że przez rozwiązania równoważne należy rozumieć urządzenia i materiały posiadające nie gorsze parametry techniczne i te same cechy funkcjonalne co wskazany konkretny z nazwy czy pochodzenia produkt. Zastosowanie produktów równoważnych w żaden sposób nie może wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych. Wykaz zastosowanych i przyjętych przez Wykonawcę do wyceny materiałów lub urządzeń, rozwiązań równoważnych musi zostać załączony do oferty, jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce. Zamawiający wskazuje, iż wszelkie nazwy własne materiałów, lub urządzeń oraz technologii wskazane w dokumentacji, które mogłyby wskazywać konkretny produkt lub konkretnego Wykonawcę, mają znaczenie takie jedynie, że stanowią podstawę określenia parametrów, jakie mają zostać uzyskane, a nie narzucanie konkretnego materiału, urządzeń lub technologii. Zgodnie z art. 101 ust. 5 i 6 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Dopuszcza się zaoferowanie sprzętu o wyższych parametrach.
18. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy PZP.
• Powody niedokonania podziału zamówienia: Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ani nie dopuścił składania ofert częściowych, z uwagi na brak możliwości technicznego i organizacyjnego wyodrębnienia poszczególnych elementów przedmiotu zamówienia. Dostawy węgla stanowią nierozerwalny proces, którego rozdzielenie mogłoby spowodować nadmierne trudności techniczne, wzrost kosztów, rozproszenie odpowiedzialności oraz problemy w koordynacji działań wykonawców. Podział zamówienia na części mógłby również zagrozić prawidłowemu i terminowemu wykonaniu całości dostaw, co uzasadnia odstąpienie od takiego rozwiązania.
19. Zamawiający, działając jako Pośredniczący Podmiot Węglowy w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2023 r. poz. 1542 z późn. zm.), oświadcza, iż nabywany węgiel kamienny typu orzech został zakupiony w trybie postępowania przetargowego i będzie sprzedawany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w warunkach uprawniających do zwolnienia z podatku akcyzowego, zgodnie z art. 31a ust. 1 ww. ustawy; każda sprzedaż węgla zostanie udokumentowana fakturą lub paragonem oraz potwierdzona stosownym oświadczeniem odbiorcy, a Zamawiający zobowiązuje się do przechowywania dokumentacji związanej z obrotem wyrobami węglowymi w warunkach zwolnienia z akcyzy przez okres wymagany przepisami prawa.