BZP: Sukcesywna dostawa paliw w latach 2026-2027
02.12.2025
2025/BZP 00569153/01
Słowiński Park Narodowy
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywna dostawa paliw w latach 2026-2027
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Słowiński Park Narodowy
1.3.) Oddział zamawiającego: SłowińskiPN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 221578400
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bohaterów Warszawy 1A
1.5.2.) Miejscowość: Smołdzino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-214
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@slowinskipn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://spn.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa Osoba Prawna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna dostawa paliw w latach 2026-2027
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-51e9367e-1f4a-4179-8bff-2384bfaa5300
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00569153
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00054445/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Paliwa (ON, Pb, olej opałowy)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-51e9367e-1f4a-4179-8bff-2384bfaa53003.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Opisane w pkt 6 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opisany w pkt 19 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SPN.26.26.2025.ah-m
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa paliw w latach 2026-2027 do pojazdów, łodzi i urządzeń mechanicznych (kosiarek, pilarek, agregatów, itp.):
Część nr 1 – benzyny bezołowiowej 95 w ilości do 18.000 litrów z zastrzeżeniem, że wartość zakupionego paliwa w latach 2026-2027 nie przekroczy kwoty 120.664,00 zł brutto
4.2.6.) Główny kod CPV: 09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość najbliższego miejsca tankowania pojazdów od siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa paliw w latach 2026-2027 do pojazdów, łodzi i urządzeń mechanicznych (kosiarek, pilarek, agregatów, itp.): Część nr 2 – oleju napędowego w ilości do 32.000 litrów z zastrzeżeniem, że wartość zakupionego paliwa w latach 2026-2027 nie przekroczy kwoty 229.863,00 zł brutto
4.2.6.) Główny kod CPV: 09134100-8 - Olej napędowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość najbliższego miejsca tankowania pojazdów od siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa paliw w latach 2026-2027 do urządzeń mechanicznych (kosiarek, pilarek, agregatów, itp.): Część nr 3 – benzyny bezołowiowej 98 w ilości do 180 litrów z zastrzeżeniem, że wartość zakupionego paliwa w latach 2026-2027 nie przekroczy kwoty 1.327,00 zł brutto
4.2.6.) Główny kod CPV: 09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość najbliższego miejsca tankowania pojazdów od siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej tzn. posiadają uprawnienia na obrót paliwami. Wykonawca będzie zobowiązany do posiadania uprawnień do obrotu paliwami przez cały okres realizacji zamówienia.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Dla potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu Wykonawca, Podwykonawca, dalszy Podwykonawca, Podmiot udostępniający zasoby, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - każdy z Wykonawców, złożą wraz z ofertą oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, na podstawie którego, Zamawiający wstępnie dokona oceny czy nie zachodzi brak podstaw do wykluczenia.
2. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zobowiązany będzie, na wezwanie Zamawiającego, do złożenia oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 p.z.p.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dla potwierdzenia uprawnień na obrót paliwami Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zobowiązany będzie, na wezwanie Zamawiającego, do złożenia koncesji na obrót paliwami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykonawca wraz z ofertą jest zobowiązany złożyć dla potwierdzenia zgodności oferowanej dostawy z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w pkt. 3.1 - zaświadczenia niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczone produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym. Wykonawca, który zaoferuje rozwiązania równoważne, zobowiązany będzie wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Jeżeli Wykonawca złoży niekompletne lub nie złoży przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt. 12.1. ppkt 1 SWZ, Zamawiający wezwie do ich uzupełnienia lub złożenia w wyznaczonym przez siebie terminie.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Pełnomocnictwo, w przypadku reprezentowania Wykonawcy przez pełnomocnika, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, którzy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Niezłożenie dokumentu będzie potraktowane jako uchylenie się od zawarcia umowy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z tych wykonawców zobowiązany będzie wykazać spełnianie warunków w zakresie, w którym spełnia określone warunki. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienie solidarnie ponoszą odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dla potwierdzenia spełniania warunków zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 p.z.p. Oświadczenie winno wskazywać, które z prac w ramach poszczególnych części będzie wykonywał każdy z Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmianę w zakresie podwykonawstwa pod warunkiem pisemnego poinformowania Zamawiającego przez Wykonawcę o zamiarze wprowadzenia zmian i po uzyskaniu zgody Zamawiającego na wprowadzenie tych zmian.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-10 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty nalezy złożyć za pośrednictwem strony https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-10 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Tankowanie odbywać się będzie w punktach tankowania pojazdów (stacje paliw) będących w dyspozycji Wykonawcy. Zamawiający wymaga aby punkty tankowania znajdowały się nie dalej niż 40km od siedziby Zamawiającego oraz były dostępne dla Zamawiającego co najmniej 5 dni roboczych w tygodniu tj. od poniedziałku do piątku od godziny 7:30 do godziny 15:30. Dopuszcza się skrócenie 5 dniowego tygodnia pracy w przypadku ustawowo przyjętych dni świątecznych. Wykaz pojazdów i łodzi Zamawiającego uprawnionych do tankowania paliw zawarty jest w załącznikach do wzorów umów - załączniki nr 3.1, 3.2 do SWZ. Zamawiający zastrzega, że zapłaci Wykonawcy za faktyczną ilość paliw stanowiących przedmiot zamówienia dostarczonych zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego. Wykonawca przez cały okres realizacji zamówienia zabezpieczy ciągłość dostaw oraz wysoką jakość dostarczanych paliw zgodnie z obowiązującymi normami jakości i przepisami.2. Zamawiający zaznacza, że w ramach zamówienia określonego w pkt. 3.1. zakup części paliw może odbywać się na cele realizowanych przez Zamawiającego projektów wdrożonych w roku 2026 - 2027. W tym przypadku fakturowanie odbywać się będzie na zasadach określonych we wzorach umów.
3. Zamawiający nie przewiduje możliwości zakupu paliw przy użyciu elektronicznych kart paliwowych.
4. Wymagany termin realizacji zamówienia: 24 miesiące, z zastrzeżeniem, że realizacja rozpocznie się dnia 1 stycznia 2026r.
5. Cenę oferty Wykonawcy winni wyrazić w % i oznaczać będzie marżę Wykonawcy przyjętą do wyliczenia wynagrodzenia. Marżę należy podać z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku.